ei, kaupunkiin on lähdettävä bensaa polttamaan. Kunnon lihaa ei saa, vain jotain valmiiksi marinoituja juttuja. Kunnon leipää ei saa, kaikenmaailman "hötöleipiä" on hyllyt täys mutta sitä kunnollista ei saa. Ei edes kokojyvämakaronia löydy. Kalasta nyt on turha haaveillakkaan. Kalapuikot ei ole kalaa.
Eineksiä kyllä löytyy mutta eihän niitä voi syödä kuin hätätapauksessa.
Kumpi sen tarjonnan määrää, kysyntä vai kauppiaan mielikuvitus? Onko se niin, niinkuin joskus mediassakin on vihjailtu, ettei perheissä nykyään osata/viitsitä/ehditä tehdä kunnon ruokaa. Mahdollisimman pitkälle jalostettua tavaraa ja einestä käytetään?
Tuskin ihan ainoa tarjontaan tyytymätön kuitenkaan olen, joten kannattaisko kauppiaankin vähän paneutua paremmin tuotevalikoimaansa. Olisi ne tuotteet järkevämpää tuoda yhdellä autolla kauempaa tänne kuin hakea monella autolla sieltä kauempaa.
Ei saa ruokaa kaupasta...
22
278
Vastaukset
- asua ..
joen, järven tai meren rannalla, lähes ainoa kalatuote on kaupassa kalapuikot, sardiinipurkkien lisäksi.
Kysynnän vai tarjonnan puute? Vai joko EU on kieltänyt tuoreen kalan kauppaamisen elintarvikekaupoissa?
. kaupunki..hi ..tämäkään kirkonkylä, mutta ihan oikeita käsittelemättömiä lihoja ja kalojakin täällä on myytävänä.
Kannattaisikohan teijjän hieman puhutella sitä teijjän kauppiasta?vähän kovistella;)
Täälläkin tuon toisen ryhmittymän kaupassa lihaa on paremmin mutta kuulopuheiden mukaan välillä ongelmana lihan ikääntyminen, mene ja tiedä. Ja olemme toisen ryhmittymän "orjia". No, on tuolla työmatkan varrella ihan "oikeitakin" kauppoja.
- Täti Tuppukylästä
suoraan maatilalta. Kunnon marinoimatonta lihaa, kananmunia.
Ei tarvitse ostaa " hötöleipiä ", leipomalla saa mieleistänsä.
Onhan toki vihjailtu, että perheissä ei enää osata/viitsitä/ehditä, tehdä kunnon ruokaa.
Totta varmaankin, eikä perheenäitien aika todellakaan riitä kaiken tekemiseen itse.
Minä olen vanhanaikainen, säilön, pakastan, kuivatan, oman puutarhan tuotteita.
Kahden hengen taloudessa ei välttämättä tarvitsisi tehdä näin monimutkaisesti ja työläästi, MUTTA!
Tämä on elämäntapa. On mukavaa ottaa tarvittaessa pakastimesta itselaittamiaan, ilman lisäaineita.
Muuten, torilta saa hyvää tuoretta kalaa . Tänä kesänä Ahti ei suonut antejaan, oli niin paljon muuta puuhaa.- Minämaalta
kalastajaa. Siis jotain eläkeukkoa, joka hulluna kalastaa kesät ja talvet ja olisi onnellinen, jos joku vielä saaliista maksaisi. Ennen maalla oli aina tällaisia, meilläkin kiersi aina kaloja tuomassa. Ja on joissain paikoin sama systeemi vieläkin.
Joiltain maatiloilta saa suoramyyntinä lihaa, mutta paikkoja on harvassa, koska superveemäinen eu-systeemi torpedoi järkevän lähituotannon. - se onkin
Minämaalta kirjoitti:
kalastajaa. Siis jotain eläkeukkoa, joka hulluna kalastaa kesät ja talvet ja olisi onnellinen, jos joku vielä saaliista maksaisi. Ennen maalla oli aina tällaisia, meilläkin kiersi aina kaloja tuomassa. Ja on joissain paikoin sama systeemi vieläkin.
Joiltain maatiloilta saa suoramyyntinä lihaa, mutta paikkoja on harvassa, koska superveemäinen eu-systeemi torpedoi järkevän lähituotannon.huippuekologista, metsästää luomulihaa muutama sata kilsaa autolla.
Ja maailma palastuu. :/
Ja aurinkopaneeleja Afrikkaan.
. - Täti Tuppukylästä
se onkin kirjoitti:
huippuekologista, metsästää luomulihaa muutama sata kilsaa autolla.
Ja maailma palastuu. :/
Ja aurinkopaneeleja Afrikkaan.
.luomulihaa satojen kilometrien päästä. Tuottaja asuu samalla paikkakunnalla.
En usko pelastavani maailmaa, tämä on minun elämäntapani, muut eläkööt tavallaan. - asia,
Täti Tuppukylästä kirjoitti:
luomulihaa satojen kilometrien päästä. Tuottaja asuu samalla paikkakunnalla.
En usko pelastavani maailmaa, tämä on minun elämäntapani, muut eläkööt tavallaan.olisipa meilläkin noin. Todella haluaisin syödä luomulihaa, en mitään kaupan marinadissa liotettua broilerraukkaa.
. kunnon lihaa saa kun ajaa noiden kauppojen ohi hieman pidemmälle. Ja hyvää lihaa saakin, marinoitunakin ihan toista kuin nuo kaupan. Munat haetaankin suoraan tilalta.
Leivän leipomisessa tahtoo tulla ajan puutekkin vastaan. Kaupan valikoimiin kyllä kuuluu mm. Kestileipä ja Maalaisleipä mutta kuitenkin ne on melkein aina loppu. Eikö niitä voisi tilata enemmän, kysynnän mukaan.
Miksi vain perheenäitien aika? Kyllä miehetkin osaa ja tekee, meikäläisen aika kylläkin menee kaikkeen muuhun.
Poikahan meillä ruuatkin tekee, ja hyvät tekeekin. Mutta nyt parin viikon päästä lähtee maailmalle;(
Kävimme mekin pojan kanssa ennen kalassa ja yleensä Ahti soi hyvin antejaan. Sittemmin mm. pojan opiskelukiireiden takia kalareissut jäivät ja on pitänyt turvautua kaupan kalatiskiin.
- Luomu-Late
joten käytä mielikuvitusta. Kerää vaikka etanoita ja koppakuoriaisia ja grillaa niitä. Niissä on paljon proteiiniakin. Osta haulikko ja pyydystä riistaa, kerää sieniä metsästä ja kalasta järvestä kaloja ja ravusta rapuja. Eiköhän noilla eväillä vähän aikaa elele...
elämää, erakkona erämaassa, luonnon antien varassa. Nyt ei vaan oikein aika riitä. Eikä metsämiehen taidot ja halutkaan kovin hääppöiset ole.
Voithan yrittää keskustella kauppiaaan kanssa, jos hän suostuisi hankkimaan parempaa ainakin loppuviikoiksi.
Arkisin me syömme töiden vuoksi työpaikan läheisyydessä, usein miten ostetaan markettien kotikeittiötiskeiltä valmiita annoksia. Ja siis vain viikonloppuisin teemme kotona varsinaista ruokaa. Alkuviikosta tietysti on ottaa omatekemää evääksi niistä mitä viikonloppuina jäi. Hyvin harvoin ehdimme tehdä mitään arkisin. Olemme nimittäin molemmat usein kotona vasta illalla. Koska mies tekee töitänsä aika paljon oman aikataulun mukaan ja itse olen lapsenvahtihommissa illat.kaksistaan asuvilla varmaan onkin tapana, ettei viikolla juuri ruokaa tehdä kun syödään työpaikoilla.
Ehkä se meilläkin muuttuu enempi siihen suuntaan kun poika lähtee kotoa. Ja muutenkin kaupan valikoimien huonous korostuu juuri pojan takia. Hän kun on innokas ruuan laittaja ja on vaativa raaka-aineiden suhteen.
- Aikaansa edellä kulkija
On muuten ihan oikeasti! Olen jo luovuttanut, koska kaipaamillani tuotteilla ei todellakaan ole näillä nurkilla riittävästi kysyntää. Sitä on kokeiltu ja ymmärrän perustelut.
- henri|
ja ostaa sitä äitien tekekemää, tässäiässä sitä ei tarvi ahmia enää, ellei tule vieraita joille pitää laittaa jotain exstraa.
- sitä kaikkea
saa, jos on valmis maksamaan mandoliineja. Kai kauppias on valmis tilaamaan vaikka taivaannavalta luomua ja leimua, jos varmasti tietää saavansa siitä voittoa??
Ennen sitä ainakin kutsuttiin asiakaspalveluksi. Onko sitä enää, enpä ole ollenkaan varma?
. - 8888
Mutta ihan eri syystä. itse olen 16vuotiaasta asti elättänyt itseni, tällä hetkellä armeijan suorittanut ja töitäkin on.. elän niin nuukasti kuin ikinä ja vain itseäni elätän mutta ei vaan silti rahat riitä että sais ees jonkunasteisesti kelvollisen aterian kasaan per päivä..! ? on niin vietävän kallista.. hyvin asiat joillakin kun saa miettiä ettei kelpaa tavarat.. ;)
itse asiassa sitä rahaa saattaisi mennä jopa vähemmän kauppaan, jos siellä olisi saatavilla kunnollisia raaka-aineita alusta loppuun itse tehtyyn ruokaan. Ei ne pitkälle jalostetut ruokatavarat halpoja ole.
- kyllä se
pitää ostaa. ;)
Kaikki on kallista, ja, paljon on pahanmakuista, entisaikoihin verraten.
Ennen oli lihatiski, josta sai ostaa tarvittavan määrän vaikkapa leikkeleitä. Nyt ne on valmiiksi pakattuja. Tänään erehdyin ostamaan keittokinkkupakkauksen. Mikä pettymyt, sentrifuugilihaa, älyttömästi suolattuna. Leivän päällä ei maistunut muu kuin suola.
Suolalihaa kun viimeksi teki mieli, ja lippas kieli, ostin valmistajan tehtaankaupasta yli kilon viipalepakkauksen, pienimmän saatavilla olevan. Älytön suolaus siinäkin..
En tupakoi, makuaistini on hyvä, käytän suolaa normaalisti.
.ostamallakaan kun ei ole kaupan;)
Ihan samaa mieltä noista pakatuista (teollisuus)leikkeleistä, ei tee mieli syödä. Läheiseltä lihasavustamolta saa sentään onneksi hyvää lihaa monessa muodossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad911487- 541033
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että384877- 156859
- 56733
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124727- 51668
- 57641
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38635- 76632