En tiedä, mihin tästä olisi pitänyt kirjoittaa.
Mutta tilanne.
Olin avioliitossa, erosimme.
Mieheni jäi asumaan yhdessä ostettuun taloon.
Tuolloin arvioitutimme talon, arvoksi tuli 60000 euroa.
Nyt, viisi vuotta myöhemmin sama kiinteistövälittäjä arvioi talon uudelleen 115000 euron arvoiseksi.
Ei siinä mitään.
Mutta kun talossa ei olla tehty mitään remonttia tms, joka olisi nostanut sen arvoa puolella.
Tulee väkisinkin mieleen, että toimiko tämä kiinteistövälittäjä ihan rehellisesti uolloin viisi vuotta sitten, kun oli kysymys ositustilanteesta.
Kiinteistön hinnan huima nousu
4
443
Vastaukset
- eipä tiiä
Missäköhän tuo talonne sijaitsee? Ja onko paikkakunnalla sattunut jotain maata kääntävää?
Periaatteessahan se on mahdollista, kupla on kasvanut semmoiseksi että hinnat ovat nousseet aika kyytiä, ei siihen mitään rempontteja ole tarvittu. Mutta silti 100 % / 5 v. on aika kova. Etenkin kun 5 v. sitten 60 donan talo ei varmaan kutenkaan ollut missään kovin halutussa paikassa. Nythän hinnat ovat taas kiikunkaakun että laskeako vai ei.
Toinen vaihtoehto on että välittäjänne on pahasti ajastaan jäljessä ja ihan pihalla. Jos se 60 donan arvio olis annettu vaikka jossain vuoden 2000 paikkeilla tai sitä ennen niin tuo hinnan nousu olisi ihan OK.
Tietysti jos paikkakunnalle on pärähtänyt joku uusi tehdas tms. niin kyllähän silloin pikkukylässäkin voi hinnat pamahtaa taivaisiin hetkessä.
Ja mitä tämä 115 tonttua nyt siis oikeesti meinaa? Aikooko exä myydä ja tehdä rahaa? Siinä tapauksessa se 115 000 ei ole mikään kiveen hakattu summa, sehän on vain välittäjän arvio. Sadalla tonnilla se varmaan lähtee ja silloin arvonnousu olisi jotenkin synkassa sen 5v./60 000 kanssa.
Onhan se tietysti mahdollista että talonne on arvioitu alikanttiin sillon 5 v., eli se on ollut silloin halpa, verrattuna muihin paikkakunnan vastaavin kohteisii. Joten jos se on ollut silloin halpa niin mikset itse ole ehdottanut siipalle että eikun sinä ostat sen itelles ja maksanut vaikka kymppitonnin ylihintaa.
Mutta semmosta se elämä on; kannattaa myydä kalliilla ja ostaa halvalla. Ja ihan olisi ollut mahdollista että tämä taantuma olisi iskenyt päälle silloin 5 v. sitten ja talon arvo olisikin nyt 40 000.- aloittaja!!!
pienehkössä kuolevassa kaupungissa on tämä talo.
Välittäjä perusteli minulle asiaa, kun kysyin, että asuntojen hinnat on nousemassa (minun mielestäni kyllä yleisesti laskussa)
Eksä tekee kaupalla itselleen myyntivoittoa noin 70000 euroa, joten ei ole mikään pikkusumma. - Vähän ennenaikaista kyllä..
aloittaja!!! kirjoitti:
pienehkössä kuolevassa kaupungissa on tämä talo.
Välittäjä perusteli minulle asiaa, kun kysyin, että asuntojen hinnat on nousemassa (minun mielestäni kyllä yleisesti laskussa)
Eksä tekee kaupalla itselleen myyntivoittoa noin 70000 euroa, joten ei ole mikään pikkusumma.Mitä tarkoittaa: "Eksä tekee kaupalla itselleen myyntivoittoa noin 70000 euroa, joten ei ole mikään pikkusumma."
Onko talo jo myyty tuolla 115 00 eurolla? Sanot ekassa viestissäsi että kiinteistönvälittäjä on arvioinut sen tuon arvoiseksi.
Mistä päättelet että se menee kaupaksi tuolla hinnalla? Tai lähellekään? Jos kerran on pieni kuoleva kaupunki vielä! Eihän välittäjän määrittelemällä arvolla ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä ostaja siitä oikeasti suostuu maksamaan!
Odota nyt ihan ensin että kaupat syntyvät. Sitten otat sen myyntihinnan ja katsot rahanarvon laskurista mitä se on viiden vuoden takaisena summana (onhan tässä ollut jonkin verran inflaatiota).
Jos edelleen tuntuu maksettu hinta liian suurelta, niin sitten on aika tutkia, mihin hintaan vastaavia taloja saatiin kaupaksi viisi vuotta sitten. Jos ne on kaikki myyty esim. 100 000 eurolla (ja olivat vastaavan kuntoisia kuin teidän talonne viisi vuotta sitten), niin katsotaan siinä vaiheessa uudelleen.
- mutta nyt...
Olet osituksen allekirjoituksellasi hyväksynyt 5 vuotta sitten. Myöhäistä on polttaa kynttilää-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2008890
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265238- 534601
- 874321
- 573533
- 513336
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.583188Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262826Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422615- 432581