Jokainen meistä haluaa varmasti päästä kerran taivaaseen. Ei kukaan halua joutua helvettiin. Mutta kuka pääsee taivaaseen ja kuka joutuu helvettiin? Päästäksemme kerran perille taivaaseen meidän täytyy tulla Jumalan hyväksymiksi tämän elämän aikana. Jumalan hyväksymiä ihmisiä ovat vain ne ihmiset jotka ovat vanhurskaita. Tämän vanhurskauden saavuttamiseen meillä jokaisella on vain kaksi tietä.
1. TÄYSIN SYNNITÖN ELÄMÄ
Tämä tarkoittaa sitä että sinä täytät Jumalan lain vaatimukset 100%:sesti. Sinun tulee elää yhtä synnittömästi kuin Herra Jeesus Kristus eli. Hän täytti lain 100%:sesti. Jos olet epäonnistunut edes yhdessä lain pienimmässä osassa, olet rikkonut Jumalaa vastaan. Olet silloin syntinen ja olet matkalla helvettiin.
2. USKO JEESUKSEEN
Uskon kautta Jeesukseen sinä omistat Jeesuksen vanhurskauden Hänessä. Silloin olet vanhurskas ja olet Jumalan hyväksymä ja olet matkalla taivaaseen. Tämä edellyttää sitä että sinä olet tehnyt tietoisen ratkaisun Herran Jeesuksen Kristuksen puoleen. Olet tunnustanut Hänelle syntisi ja olet hyljännyt ne. Olet pyytänyt ne anteeksi Herralta Jeesukselta Kristukselta. Olet ottanut omin sanoin Jeesuksen vastaan Herraksesi ja Vapahtajaksesi. Olet myös tunnustanut Jeesuksen Herraksesi vähintään yhdelle ihmiselle.
Koska kukaan ihminen ei pysty elämään synnittömästi, tie nr 1 Jumalan hyväksynnän saavuttamiseen on suljettu. Tämä koskee jokaista ihmistä. Oman hyvän elämänsä kautta ei siis kukaan tule vanhurskaaksi ja Jumalan hyväksymäksi. Siksi Jumala on varannut meille toisen tien. Tiellä nr. 2 tulemme heti Jumalan hyväksymäksi ja vanhurskaaksi. Tämä tie vie taivaaseen. Se on ainut tie joka johtaa taivaaseen.
Jos joku kysyisi sinulta: "Oletko sinä vanhurskas?" Mitä vastaisisit? Jos vastaisisit: "Kyllä, minä olen vanhurskas." Mitä vanhurskautta tarkoittaisit? Tarkoittaisitko sitä vanhurskautta jonka olet saavuttanut elämällä synnittömästi? Tarkoittaisitko vaihtoehdon 1 vanhurskautta? Et varmasti tarkoittaisi. Et ole elänyt synnittömästi. Sinä tarkoittaisit sitä vanhurskautta jonka Jeesus Kristus hankki ja lahjoitti sinulle tullessasi uskoon? Eikö niin? Silloin vanhurskautesi josta puhut ei perustukaan sinun omiin ansioihisi. Vanhurskautesi on kokonaan toisella perustalla. Se ei perustu ollenkaan sinun onnistumisiisi eikä epäonnistumisesikaan tee sitä mitättömäksi. Mutta! silloinhan epäonnistunutkin syntinen ihminen voi tulla Jumalan hyväksymäksi vanhurskaaksi ja pelastua! Aivan, näin on! Sinun vanhurskautesi johon viittaat onkin toisen vanhurskaus? Se on lahja jonka sinä olet saanut ilman omia ansioita? Se on nyt Jumalan edessä sinun omaisuutta. Tähän vanhurskauteen puettuna pääset kerran taivaaseen. Tämän Jumalan hyväksymisen ja vanhurskauden saa jokainen joka uskoo Jeesukseen Raamatun ilmoittamalla tavalla. Tästä vanhurskaudesta tahdot todistaa.
Jos sanot olevasi syntinen, mihin se perustuu? Perustuuko se sinun epäonnistuneeseen syntiseen vaellukseesi? Jos näin on, sinun oma epäonnistunut elämäsi on väitteesi perusta. Olet keskittynyt itseesi ja omaan syntisyyteesi. Olisiko mahdollista että Jumala haluaisi sinun keskittyvän johonkin muuhun? Olet jättänyt huomioimatta Jumalan sinulle lahjoittaman vanhurskauden. Et ole ottanut vastaan Jeesuksen sinulle hankkimaa lahjavanhurskautta. Siksi sinä puhut omiin riittämättömiin tekoihisi perustuvasta syntisyydestäsi. Silloin onkin luonnollista että olet syntinen. Mutta olet syntinen vain jos et usko Jeesukseen.
Nyt kysyn sinulta, "syntinen uskova"; Etkö uskokaan Jeesukseen? Etkö olekaan ottanut vastaan Jeesuksen vanhurskautta uskon kautta Jeesukseen? (Room 3:21-24). Etkö olekaan ottanut vastaan Herraa Jeesusta Kristusta vanhurskaudeksesi? (1 Kor 1:30). Jos et, mihin perustat pelastuksesi? Jos vastauksesi näihin kysymyksiin on ”KYLLÄ, minä uskon Jeesukseen ja olen ottanut vastaan Herran Jeesuksen”. Millä vanhurskauden perustalla Jumala nyt näkee sinut? Ajattele edellä mainittuja kahta vanhurskauden vaihtoehtoa. Uskovana olet 100%:sesti Jumalan hyväksymä. Olet vanhurskas Jumalan näkökulmasta katsottuna. Tämä näkökulma on tärkeämpi kuin sinun ja minun ja naapurimme näkökulma meistä.
On hyvin tavallista etteivät uskovat uskalla sanoa itseään vanhurskaiksi. Jos joku kuitenkin sanoo olevansa vanhurskas, hänet ymmärretään usein väärin. Uskova, sanoessaan olevansa vanhurskas, viittaa aina Jeesuksen täysin synnittömään elämään jonka hän omistaa uskon kautta Jeesukseen. Uskova ei koskaan tarkoita olevansa vanhurskas omien ansioidensa perusteella. Tämä on hyvin tärkeä muistaa ja tietää keskusteltaessa uskovien kanssa vanhurskaudesta. Uskosta osaton voi kylläkin väittää ettei hän ole koskaan tehnyt syntiä. Uskovan väittäessä olevansa vanhurskas, kuulija monesti ajattelee hänen suoritustasoaan. Siksi uskovan väite; ”olen vanhurskas” voidaan ymmärtää kehumiseksi ja omahyväisyydeksi. Jos kuulija tietää uskovan entisiä syntejä, hän voi sanoa: "Et ole vanhurskas sillä minä tiedän sinut syntiseksi". Mihin tuo väite syntisyydestä perustuu? Se perustuu siihen että väitteen lausuja näkee ja katsoo uskovaa uskovan suoritustason perusteella. Väitteen lausuja ei näe uskovan omistamaa vanhurskautta joka perustuu toisen tekoon. Näin väite uskovan syntisyydestä perustuukin toiselle pohjalle kuin mitä uskovan oma väite vanhurskaudestaan. Näin kaksi ihmistä voi keskustella Jeesukseen uskovan vanhurskaudesta ja kuitenkin puhua kahdesta eri asiasta. Tämän tähden tälläkin palstalla on ollut erimielisyyksiä puhuttaessa vanhurskaudesta.
Yhteenvetona toteamme: Kukaan ihminen ei pääse taivaaseen hyvällä elämällään (tietä nr. 1). Se on mahdottomuus. Tämä tie on suljettu. Vaihda tietä jos olet tällä tiellä yrittänyt saavuttaa Jumalan hyväksyntää. Käänny pois synneistäsi. Synneilläsi tarkoitan koko elämääsi jonka olet elänyt ilman Jeesusta Kristusta. Tule Jeesuksen luokse. Jeesus on tie Jumalan luokse. Jeesus Kristus on tie Jumalan täydelliseen hyväksymiseen. Jeesus Kristus on tie Jumalan vanhurskauteen. Siksi valitse tie nr. 2.
Me kaikki olemme syntisiä itsessämme. Siksi olemme riippuvaisia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta. Emme pääse taivaaseen muita teitä Jeesuksen ohi. Meille ei yksinkertaisesti jää muuta vaihtoehtoa jos aiomme kerran olla taivaassa Jumalan kanssa. Meidän on tultava Jumalan luokse Herran Jeesuksen kautta. Näin me alistumme Jumalan vanhurskauteen (Room 10:3). Jos emme alistu tähän Jumalan säätämykseen ja valitse alussa esittämäni tie nr. 2, ikuinen osamme on tulijärvessä (Ilm 21:8).
Tie taivaaseen on auki. Astu Jeesus tielle ja sinä olet heti Jumalan hyväksymä ja sinä olet vanhurskas Jeesuksen ansion perusteella.
Taivaskelpoisuuden perusta Jumalan vanhurskaus
57
729
Vastaukset
- 7890890890
päivän kymysys... " mitä tapahtuisi jos 1000 krisua laitetaan keskustelemaan omasta uskostaan ja sen merkityksistä?"
vastaus... puhuvat ja väittelevät kunnes kuolevat. kaikkea tuota pahaa mitä sanot, niin se ei oikeuta sinua yleistämään kaikkia ihmisiä pahoiksi.
Oletko nyt ihan varma, että tarjoat palstalaisille samaa evankeliumia kuin apostoli Paavali?
Ellet ole Paavalin kanssa samoilla linjoilla, sinun oma erikoistarjouksesi saa kovan tuomion.
Voit lukea aiheesta Paavalin varoittavat sanat Galatalaiskirjeen 1.luvun jakeesta 8.
Niin; on hyvä tarkistaa, mitä PAAVALI opettaa pelastuksen tiestä. Se käy hyvin ilmi Ef. 2:8-10 jakeista:
"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta
- se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa
hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että
me niissä vaeltaisimme."
Pelastus tulee siis armosta, uskon kautta Herraan Jeesukseen Kristukseen. Pelastus on Jumalan LAHJA.
Jos pelastuksemme on todellinen, se johtaa meidät täällä ajassa hyviin tekoihin VAELTAAKSEMME niissä.
Miksi aito pelastus johtaa vääjäämättä kuuliaisen vaelluksen kautta hyviin tekoihin?
Siksi, koska Sana sanoo, että meidät on Kristuksessa Jeesuksessa LUOTU hyviä tekoja varten.
Pelastettuina me OLEMME HÄNEN tekonsa, siis nimenomaan ME. Kaikki Hänen tekonsa ovat HYVIÄ.
Minkälaista pelastusta tarjoaa Jaikal?
Vaikea sanoa kovin tarkasti, koska teit viestistäsi taas niin tavattoman pitkän.
Ainakin sen voi sanoa, että kartat - päinvastoin kuin Paavali - huolellisesti tuomasta esiin mitään
hyviin tekoihin viittaavaa. Rehellisesti sanottuna saa sen kuvan, että näet hyvän elämän ja hyvät
teot enemmänkin negatiivisena riskitekijänä, joiden turmiollisia vaikutuksia tulisi mieluummin varoa.
PS, ystävällisesti.
Olisitko mitenkään voinut lyhentää viestiäsi ja käyttää vapautuneen ajan vastataksesi kysymykseeni:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8451659/39896989
Eihän tuohon vastaaminen vieläkään ole myöhäistä - mitäpä jos kuitenkin urheasti ainakin yrittäisit :)Sinulla on pelastuksen määritelmänä Paavalin oppi ja Jaikalilla oma oppinsa.
Jeesuksen oppihan on samasta asiasta täysin eri ja siinä teot ratkaisee pelastuksen eikä usko.
Jeesuksen mukaan myös vanhurskaus tulee teoista eikä uskosta.
Vanhurskaus sanana tarkoittaakin alkuperäisissä teksteissä "oikeudenmukaisuutta", joka on Raamattuun käännetty "vanhurskaudeksi".
No jollekin oikeudenmukaisuus on yhtä ja toiselle toista.
Jeesuksen oppi viimeisestä tuomiosta on Matteuksen 25. luvussa.
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Matt.25.html>>>Jos pelastuksemme on todellinen, se johtaa meidät täällä ajassa hyviin tekoihin VAELTAAKSEMME niissä.
Miksi aito pelastus johtaa vääjäämättä kuuliaisen vaelluksen kautta hyviin tekoihin?
Siksi, koska Sana sanoo, että meidät on Kristuksessa Jeesuksessa LUOTU hyviä tekoja varten.
Pelastettuina me OLEMME HÄNEN tekonsa, siis nimenomaan ME. Kaikki Hänen tekonsa ovat HYVIÄ.Pe.ku kirjoitti:
Sinulla on pelastuksen määritelmänä Paavalin oppi ja Jaikalilla oma oppinsa.
Jeesuksen oppihan on samasta asiasta täysin eri ja siinä teot ratkaisee pelastuksen eikä usko.
Jeesuksen mukaan myös vanhurskaus tulee teoista eikä uskosta.
Vanhurskaus sanana tarkoittaakin alkuperäisissä teksteissä "oikeudenmukaisuutta", joka on Raamattuun käännetty "vanhurskaudeksi".
No jollekin oikeudenmukaisuus on yhtä ja toiselle toista.
Jeesuksen oppi viimeisestä tuomiosta on Matteuksen 25. luvussa.
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Matt.25.htmlJeesus sanoi: "sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos". Joh. 6:37
"minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut,
en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä." Joh. 6:39
On aivan totta, että Jeesuksen seuraajat tekevät Herransa tahdon. Ainakin he koko sydämestään
haluavat (!) aina olla kuuliaisia Jumalan tahdolle ja ovat valmiita kantamaan ristinsä joka päivä. Jos, ja kun
takapakkia tulee päivittäisessä kilvoittelussa, ei Jeesus heitä ulos katuvaa ja parannusta tekevää syntistä.
Jumalan sanan mukaan aivan varmaa on se, että ulkoa opittu hokema 'uskon vanhurskaus' ja 'Herra, Herra'
eivät vie ketään sisälle taivasten valtakuntaan ja iäiseen kirkkauteen Isän tykönä. Matt. 7::21
Paavali seurasi opetuksessaan tarkoin Jeesuksen oppia; niin myös muut apostolit.jaikal kirjoitti:
>>>Jos pelastuksemme on todellinen, se johtaa meidät täällä ajassa hyviin tekoihin VAELTAAKSEMME niissä.
Pelastettuina me OLEMME HÄNEN tekonsa, siis nimenomaan ME. Kaikki Hänen tekonsa ovat HYVIÄ.Paavalin opetus uskon vanhurskaudesta ei ole kohdannut ainakaan minun taholtani vastustusta.
Minun pyrkimykseni on ollut saada sinut heräämään myös asian toiselle puolelle, joka on vähintään
yhtä tärkeä kuin sinun 'kestoaloitustesi' sisältö.
Sen toisen puolen apostoli Jaakob kiteyttää tunnetulla tavallaan:
"Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut." Jaak. 2:26
Milloin aiot lähestyä evankeliumin sanan keskeistä peruspilaria: uskon tien vaellusta Jeesuksessa
Kristuksessa, Hänen jalanjäljissään? Yksipuolinen lahjatuputuksesi ilman Jeesuksen seuraamista ja
ristin ottamista joka päivä johtaa ihmisiä harhaan. Puolitotuus ei vie ketään perille - ei KETÄÄN.
PS.
Oletko vieläkään vastannut kysymykseeni..?Semper.Fidelis kirjoitti:
Paavalin opetus uskon vanhurskaudesta ei ole kohdannut ainakaan minun taholtani vastustusta.
Minun pyrkimykseni on ollut saada sinut heräämään myös asian toiselle puolelle, joka on vähintään
yhtä tärkeä kuin sinun 'kestoaloitustesi' sisältö.
Sen toisen puolen apostoli Jaakob kiteyttää tunnetulla tavallaan:
"Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut." Jaak. 2:26
Milloin aiot lähestyä evankeliumin sanan keskeistä peruspilaria: uskon tien vaellusta Jeesuksessa
Kristuksessa, Hänen jalanjäljissään? Yksipuolinen lahjatuputuksesi ilman Jeesuksen seuraamista ja
ristin ottamista joka päivä johtaa ihmisiä harhaan. Puolitotuus ei vie ketään perille - ei KETÄÄN.
PS.
Oletko vieläkään vastannut kysymykseeni..?>>>Paavalin opetus uskon vanhurskaudesta ei ole kohdannut ainakaan minun taholtani vastustusta.>Minun pyrkimykseni on ollut saada sinut heräämään myös asian toiselle puolelle, joka on vähintään
yhtä tärkeä kuin sinun 'kestoaloitustesi' sisältö. > Milloin aiot lähestyä evankeliumin sanan keskeistä peruspilaria: uskon tien vaellusta Jeesuksessa
Kristuksessa, Hänen jalanjäljissään?>>>Rehellisesti sanottuna saa sen kuvan, että näet hyvän elämän ja hyvät
teot enemmänkin negatiivisena riskitekijänä, joiden turmiollisia vaikutuksia tulisi mieluummin varoa.jaikal kirjoitti:
>>>Rehellisesti sanottuna saa sen kuvan, että näet hyvän elämän ja hyvät
teot enemmänkin negatiivisena riskitekijänä, joiden turmiollisia vaikutuksia tulisi mieluummin varoa."Kukaan ihminen ei pääse taivaaseen hyvällä elämällään (tietä nr. 1). Se on mahdottomuus. Tämä tie on suljettu"
Siinä suora kopiointi viestistäsi.
Sinun mielestäsi vain huonolla elämällä pääsee taivaaseen.Pe.ku kirjoitti:
"Kukaan ihminen ei pääse taivaaseen hyvällä elämällään (tietä nr. 1). Se on mahdottomuus. Tämä tie on suljettu"
Siinä suora kopiointi viestistäsi.
Sinun mielestäsi vain huonolla elämällä pääsee taivaaseen.puolelle ajava.
>>>Sinun mielestäsi vain huonolla elämällä pääsee taivaaseen.jaikal kirjoitti:
puolelle ajava.
>>>Sinun mielestäsi vain huonolla elämällä pääsee taivaaseen.avauksessa, joten ei kannata vääristellä.
"Kukaan ihminen ei pääse taivaaseen hyvällä elämällään (tietä nr. 1). Se on mahdottomuus. Tämä tie on suljettu"
Toinen vaihtoehtohan on paha elämä ja enempää vaihtoehtojahan ei noihin sanoihisi sovikaan, kun sanasi ei anna sijaa edes välimuodoille.Semper.Fidelis kirjoitti:
Jeesus sanoi: "sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos". Joh. 6:37
"minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut,
en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä." Joh. 6:39
On aivan totta, että Jeesuksen seuraajat tekevät Herransa tahdon. Ainakin he koko sydämestään
haluavat (!) aina olla kuuliaisia Jumalan tahdolle ja ovat valmiita kantamaan ristinsä joka päivä. Jos, ja kun
takapakkia tulee päivittäisessä kilvoittelussa, ei Jeesus heitä ulos katuvaa ja parannusta tekevää syntistä.
Jumalan sanan mukaan aivan varmaa on se, että ulkoa opittu hokema 'uskon vanhurskaus' ja 'Herra, Herra'
eivät vie ketään sisälle taivasten valtakuntaan ja iäiseen kirkkauteen Isän tykönä. Matt. 7::21
Paavali seurasi opetuksessaan tarkoin Jeesuksen oppia; niin myös muut apostolit.Jeesuksen oppeja.
Olet kai lukenut vain Paavalia ja jättänyt evankeliumit lukematta.
Linkitän uudestaan nuo tuon Raamatun kohdan, jossa Matteuksen mukaan on Jeesuksen sanat kyseessä olevasta asiasta:
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Matt.25.html- autuas Kristuksessa
he rakentavat autuutensa osoittain omiin hyviin tekoihinsa. En haluaisi mennä sinun uskosi kanssa viimeiselle tuomiolle, sieltä lentää pihalle jokainen joka omissa ryysyissään (= teot) yrittää pelastua.
- Kaikki tai ei mitään
Pe.ku kirjoitti:
avauksessa, joten ei kannata vääristellä.
Toinen vaihtoehtohan on paha elämä ja enempää vaihtoehtojahan ei noihin sanoihisi sovikaan, kun sanasi ei anna sijaa edes välimuodoille.vaikka sinä yrität seilata ateistisuuden ja Jumalauskon
välimuodossa,niin sellaista ei ole-joko sinä olet ateisti tai
sitten et ole ateisti-et voi olla molempia yhtäaikaa,samoin
joko olet uskossa tai sitten sinä et ole uskossa,mitään
välimuotoa ei ole,vaikka niin tahtoisit ja uskottelisit olevan. Kaikki tai ei mitään kirjoitti:
vaikka sinä yrität seilata ateistisuuden ja Jumalauskon
välimuodossa,niin sellaista ei ole-joko sinä olet ateisti tai
sitten et ole ateisti-et voi olla molempia yhtäaikaa,samoin
joko olet uskossa tai sitten sinä et ole uskossa,mitään
välimuotoa ei ole,vaikka niin tahtoisit ja uskottelisit olevan.pitää valehdella ja muuttua puskajussiksi kun valehtelukaan ei mene läpi ja useissa ketjuissa toistuvasti.
Harkitsematta kun tekee avauksen tai sitten luulee muiden olevan tyhmiä, niin helposti ajautuu umpikujaan,
Umpikujasta poispääsemiseenkin on fiksumpi ratkaisu esim. kertomalla erehtyneensä ja anteeksi pyytämällä, kuin että alkaa vain parjaamaan, oikeassa olijaa.jaikal kirjoitti:
>>>Paavalin opetus uskon vanhurskaudesta ei ole kohdannut ainakaan minun taholtani vastustusta.>Minun pyrkimykseni on ollut saada sinut heräämään myös asian toiselle puolelle, joka on vähintään
yhtä tärkeä kuin sinun 'kestoaloitustesi' sisältö. > Milloin aiot lähestyä evankeliumin sanan keskeistä peruspilaria: uskon tien vaellusta Jeesuksessa
Kristuksessa, Hänen jalanjäljissään?Jaikal: >>Evankeliumin sana on sana rististä eikä uskon vaelluksesta
Pe.ku kirjoitti:
Jeesuksen oppeja.
Olet kai lukenut vain Paavalia ja jättänyt evankeliumit lukematta.
Linkitän uudestaan nuo tuon Raamatun kohdan, jossa Matteuksen mukaan on Jeesuksen sanat kyseessä olevasta asiasta:
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Matt.25.htmlettä Paavalin opetus ja oppi oli jollain tavalla sallivampaa kuin Jeesuksen saarnaama evankeliumi?
Semper.Fidelis kirjoitti:
Jaikal: >>Evankeliumin sana on sana rististä eikä uskon vaelluksesta
kahdesta eri asiasta.
Minä puhun vanhurskaaksi tulemisesta yksin uskosta.
Lähtökohdat kirjoituksilleni uskon vanhurskaudesta ovat seuraavat Raamatun jakeet:
Gal 3:1-3, 2:16,
3:11-12,22,
5:1
Sinä puhut uskovan kilvoituksesta uskon tiellä. Tämä mitä tästä aiheesta olet esittänyt on aivan totta. Tämä osa on myös hyvin tärkeä ja siitä tulee uskovia opettaa. Ehkä sinä olet pyhityssaarnaaja ja minä evankelista. Pysykäämme siis niissä tehtävissä ja teksteissä mitkä Herra on meille itsekullekin antanut. Minä keskityn jatkossakin saarnaamaan uskonvanhurskaudesta. Jatka sinä saarnaamaan pyhityksestä.
En usko että kukaan vilpitön ihminen ymmärtää opetustani värin. Minä pyrin pitämään uskonvanhurskauden ja pyhityselämän erossa toisistaan. Ei uskosta osaton eikä uskovakaan ymmärrä opetustani väärin. Sinäkin olet ymmärtänyt mitä tarkoitan kirjoituksillani. Jos joku väittää että hän on ymmärtänyt tekstini siten että ihminen saa tehdä syntiä, hän tahallisesti vääristelee kirjoituksiani tai hän ei ole edes lukenut tekstejäni. Olisi hyvä ensin lukea näinkin tärkeä opetusteksti huolellisesti ajatuksen kanssa ennen kuin sitä lähtee toisille tulkitsemaan.
Kirjoitat:
>>>Niin, etupäässä uskoville kirjoittaessasi sinun EI pitäisi jättää lähes systemaattisesti huomioimatta
kuuliaista uskon vaellusta Kristuksessa, joka on meidän pelastuksemme ja perille pääsymme ehto.Pe.ku kirjoitti:
avauksessa, joten ei kannata vääristellä.
Toinen vaihtoehtohan on paha elämä ja enempää vaihtoehtojahan ei noihin sanoihisi sovikaan, kun sanasi ei anna sijaa edes välimuodoille.>>>Toinen vaihtoehtohan on paha elämä ja enempää vaihtoehtojahan ei noihin sanoihisi sovikaan, kun sanasi ei anna sijaa edes välimuodoille.
jaikal kirjoitti:
kahdesta eri asiasta.
Minä puhun vanhurskaaksi tulemisesta yksin uskosta.
Lähtökohdat kirjoituksilleni uskon vanhurskaudesta ovat seuraavat Raamatun jakeet:
Gal 3:1-3, 2:16,
3:11-12,22,
5:1
Sinä puhut uskovan kilvoituksesta uskon tiellä. Tämä mitä tästä aiheesta olet esittänyt on aivan totta. Tämä osa on myös hyvin tärkeä ja siitä tulee uskovia opettaa. Ehkä sinä olet pyhityssaarnaaja ja minä evankelista. Pysykäämme siis niissä tehtävissä ja teksteissä mitkä Herra on meille itsekullekin antanut. Minä keskityn jatkossakin saarnaamaan uskonvanhurskaudesta. Jatka sinä saarnaamaan pyhityksestä.
En usko että kukaan vilpitön ihminen ymmärtää opetustani värin. Minä pyrin pitämään uskonvanhurskauden ja pyhityselämän erossa toisistaan. Ei uskosta osaton eikä uskovakaan ymmärrä opetustani väärin. Sinäkin olet ymmärtänyt mitä tarkoitan kirjoituksillani. Jos joku väittää että hän on ymmärtänyt tekstini siten että ihminen saa tehdä syntiä, hän tahallisesti vääristelee kirjoituksiani tai hän ei ole edes lukenut tekstejäni. Olisi hyvä ensin lukea näinkin tärkeä opetusteksti huolellisesti ajatuksen kanssa ennen kuin sitä lähtee toisille tulkitsemaan.
Kirjoitat:
>>>Niin, etupäässä uskoville kirjoittaessasi sinun EI pitäisi jättää lähes systemaattisesti huomioimatta
kuuliaista uskon vaellusta Kristuksessa, joka on meidän pelastuksemme ja perille pääsymme ehto.Kirjoitat: >>Ehkä sinä olet pyhityssaarnaaja ja minä evankelista.
- Kaikki tai ei mitään
Pe.ku kirjoitti:
pitää valehdella ja muuttua puskajussiksi kun valehtelukaan ei mene läpi ja useissa ketjuissa toistuvasti.
Harkitsematta kun tekee avauksen tai sitten luulee muiden olevan tyhmiä, niin helposti ajautuu umpikujaan,
Umpikujasta poispääsemiseenkin on fiksumpi ratkaisu esim. kertomalla erehtyneensä ja anteeksi pyytämällä, kuin että alkaa vain parjaamaan, oikeassa olijaa.joka sinulle kirjoitin ja siksi,koska sinä näyt kaikissa kirjoituksissasi
yrittävän joko vesittää jotain tai muuttaa sen vapaamuotoisemmaksi
kuin miksi se on tarkoitettu ja siitä on tullut mieleeni,että sinä itse
yrität kulkea jonkinlaista keskitietä,jollaista ei ole olemassa.
Siispä,sinunkin on tehtävä ratkaisusi.
Raamatussa sanotaan:kahdella tiellä mutkitteleva kerralla kaatuu. Semper.Fidelis kirjoitti:
Kirjoitat: >>Ehkä sinä olet pyhityssaarnaaja ja minä evankelista.
palkintoja ja minä voin sen sinulle helposti antaa niin mikäpä siinä. Olenhan tehnyt kuitenkin yhden ihmisen iloiseksi tämän päivän aikana. Vastaukseni ei ehkä sinua tyydytä mutta teen yrityksen.
Kirjoitit aikaisemmassa ketjssa:
>>>Toivottavasti sinnikkyyteni palkitaan ja saan sinulta vihdoinkin vastauksen minua askarruttavaan asiaan.
Tuskinpa voit sinäkään pitää vähäpätöisenä ilmiönä sitä 'karismaattista kirjavuutta', joka uskonnollisella
rintamalla rehottaa näinä päivinä. Opettajan asemassa viihtyvänä tunnet varmaan vastuusi ja vastaat.
Karaiseppa nyt itsesi Jaikal, vedä pää pois puskasta ja kajauta selvä, ytimekäs vastaus kysyjälle :)jaikal kirjoitti:
palkintoja ja minä voin sen sinulle helposti antaa niin mikäpä siinä. Olenhan tehnyt kuitenkin yhden ihmisen iloiseksi tämän päivän aikana. Vastaukseni ei ehkä sinua tyydytä mutta teen yrityksen.
Kirjoitit aikaisemmassa ketjssa:
>>>Toivottavasti sinnikkyyteni palkitaan ja saan sinulta vihdoinkin vastauksen minua askarruttavaan asiaan.
Tuskinpa voit sinäkään pitää vähäpätöisenä ilmiönä sitä 'karismaattista kirjavuutta', joka uskonnollisella
rintamalla rehottaa näinä päivinä. Opettajan asemassa viihtyvänä tunnet varmaan vastuusi ja vastaat.
Karaiseppa nyt itsesi Jaikal, vedä pää pois puskasta ja kajauta selvä, ytimekäs vastaus kysyjälle :)sen opimme ja löydämme Raamatusta. Siitä olen todellakin samaa mieltä kanssasi.
Viivyttelit vastauksesi antamisessa epäilyttävän pitkään, mutta vastauksesi oli joka tapauksessa tervetullut.
Sovitaan, että se oli sinun palkintosi minulle - itsehän otin esille palkitsemisen - niinpä kiitän sinua siitä :)
Kirjoitat: >>Sinä luultavasti yrität minut saada lausumaan tuomion sanoja torontolaisuudesta. En lausu.- Siunausta toivotellen!
jaikal kirjoitti:
>>>Jos pelastuksemme on todellinen, se johtaa meidät täällä ajassa hyviin tekoihin VAELTAAKSEMME niissä.
Pelastettuina me OLEMME HÄNEN tekonsa, siis nimenomaan ME. Kaikki Hänen tekonsa ovat HYVIÄ.siksi,että te veljekset Herrassa:Semper ja Jaikal
huomaisitte,että teidän molempien Raamatullinen
tuntemus ja opetus on sama,ettette jatkossa enää
niin pikkutarkasti puuttuisi toistenne kirjoituksiin.
Tuossa Jaikalin kirjoituksessahan asia tulee esille.
Jatkakaa opetuksianne,joita tarvitaan palstalla ja
rakentakaa,että myöskin rakentukaa yhteisestä
uskostanne! - Vahingossa
Siunausta toivotellen! kirjoitti:
siksi,että te veljekset Herrassa:Semper ja Jaikal
huomaisitte,että teidän molempien Raamatullinen
tuntemus ja opetus on sama,ettette jatkossa enää
niin pikkutarkasti puuttuisi toistenne kirjoituksiin.
Tuossa Jaikalin kirjoituksessahan asia tulee esille.
Jatkakaa opetuksianne,joita tarvitaan palstalla ja
rakentakaa,että myöskin rakentukaa yhteisestä
uskostanne!että edellinen kirjoitukseni meni eripaikkaan,
kun sen tarkoitin..!
- cybo-ceronimo-cabriel-61
//Jokainen meistä haluaa varmasti päästä kerran taivaaseen. Ei kukaan halua joutua helvettiin. Mutta kuka pääsee taivaaseen ja kuka joutuu helvettiin?//
- Usko pelastumiseen on nimenomaan uskoa pelastumisesta helvetistä, eli oppi taivaasta perustuu palkkiomoraaliin, vapautus helvetistä on selvä palkkio.
Kun usko ja siten pelastus on yksin Jumalan kädessä on epä-oikeudenmukaista että joku joutuu helvettiin, koska vain Jumalalla on mahdollisuus se estää ja kun vain armo pelastaa, niin mihin ylipäätään kristinuskoa tarvitaan?
Jumalahan voisi ohjelmoida koko paketin suoraan ihmisen ali-tajuntaan ja näin esimerkiksi syvässä masennuksessa ja tuskaisena kitunut itsemurhan tehnyt vajaamielinen ei joutuisi helvettiin, vaikka ei ole [mielensä vajavaisuuden johdosta] kyennyt Jeesus-pelastus-sanomaa vastaanottamaan.
Taivas & Helvetti-opin mielettömyys ei pitäisi käydä edes lohdutuksesta eikä hyvityksestä, tai rangaistuksesta--> sillä on vääryyksiä ja epäoikeudenmukaisuuksia joita ei mikään hyvitä.
Saako muuten paljon kärsinyt taivaassa paikan lähempää Jumalan valtaistuinta, vai saman taivaspaikan kuin myös vähemmän kärsinyt?
Tai helvetissä massa-murhaaja saman määrän tulta ja kipua kuin vaikkapa kiltti ateisti?
Jumalan oikeudenmukaisuutta ei voi näyttää uskomalla hänet oikeudenmukaiseksi. Näin voi toki uskoa, mutta tuollaista uskoa ja oppia voi ja täytyy kritisoida logiikan ja tosi-asioiden kautta.- ohlkjhdfögkjhdfghdfgdfg
>>>>"Jumalan oikeudenmukaisuutta ei voi näyttää uskomalla hänet oikeudenmukaiseksi. Näin voi toki uskoa, mutta tuollaista uskoa ja oppia voi ja täytyy kritisoida logiikan ja tosi-asioiden kautta."
- cybo-ceronimo-cabriel-61
ohlkjhdfögkjhdfghdfgdfg kirjoitti:
>>>>"Jumalan oikeudenmukaisuutta ei voi näyttää uskomalla hänet oikeudenmukaiseksi. Näin voi toki uskoa, mutta tuollaista uskoa ja oppia voi ja täytyy kritisoida logiikan ja tosi-asioiden kautta."
//mitenkäs se Dawkins sanoikaan.. - " on mahdotonta vastata järkevästi järjettömään kysymykseen" - jotennii tuonnepäin...liittyen jumal-harhaan.//
- Kaikki vastaukset ovat olemassa, siis jos on mahdolisuus esittää kysymyksiä. Nyt ja tässä geississä on kyse siitä, mitä tuon ihmisen luoman käännöksellisen jumal-kuvan ja raamatun pinta-tulkinnan taustoissa piilee.
//Onko olemassa jumalaa.. Jos jonkinlaisen jumalan merkitys on ihmiselle nollaa pienempi, niin miten sitä voisi esimerkiksi ajatella jotenkin.. nolla kai merkitsee matikassakin jotain, mutta ehkä tyhjä oli sitten oikeampi merkitys...en pysty suoraan lainaamaan lainattua..löytynee googlesta, mutta tuskin kukaan uskova Dawkinsia lukee ;-))//
- Tämä on toinen keskustelun aihe.
Voisi todeta että olemassaolon todisteiden puute ei ole olemassa olemattomuuden todiste.
Kristinuskon jumal-kuva/käsite, joka perustuu raamattun käännöksiin, joissa on valmiiksi kääntäjien oma pradigmallinen jumal-kuva on helppo torbedoida.
//Jaa, että logiikkaa.. Hmmm.. Onko paljon logiikkaa raamatussa. ?? Ja tosiasioita??//
- Jaa, jonkinlainen logiikka Raamatun pinta-teksteihinkin sisältyy, sillä mm. Pyhä Hengettömät ateistit tuntevat Raamatun keskeisen predestinaatio eli ehdoton-armovalinta-opin paremmin kuin Jeesuksen omat, perustellessaan kristinuskon mukaisen jumal-kuvan sadistiseksi.
Tuon hirvittävää ahdistusta aiheuttava predestinaatio tarkoittaa, että Jumala on valinnut jo ennen ihmisen syntymää ne, jotka pelastuvat. Tästä seuraa välittömästi se, että ne, joita ei ole valittu pelastukseen, joutuvat kadotukseen. Eli se, kuka pelastuu ja kuka joutuu Helvettiin, on pohjimmiltaan puhdasta arpapeliä ihmisen itsensä kannalta, sillä ihminen ei itse voi mitenkään vaikuttaa kohtaloonsa ja predestinaation syy on opin kannattajien mukaan ihmisiltä salattu. Predestinaatio-opin perustat löytyvät Roomalaiskirjeen 8, 9 ja 10 luvusta.
Raamatun tekstejä voidaan käyttää eri ns. diskursseissa, joissa on käytettävä järkeä ja johdonmukaisuutta, eli logiikkaa, tämä näyttää suurelta osalta Raamattua lukiessa puuttuvan.
Esimerkkinä--> jos Raamatusta vedetään esiin 'alma' -sana --> joka tarkoittaa 'nuorta naista'
e i k ä
'neitsyttä', jonka kääntäjät ovat kuitenkin omien visioidensa mukaan kääntäneet niin, että se tukee oppia neitsyestä syntymisestä, voidaan mm. miettiä koko oppi-rakennelmaa Jeesuksen jumaluudesta.
Raamatussa on astronomiaa/oppia maailmankaikkeuden rakenteista [sala-koodattuna], esoteerista gnosista/tietoa jne. se ei ole lainkaan hupi-kirja vaikka kääntäjät kristikunnasta ja eri lahkot käännöksineen, jotka ovat kuin piru-raamattua tulkinneet sen kuvan siitä ovat antaneet.
Kritisoin kristinuskoa juuri siitä paketista käsin, jota minulle kristinuskon opit sisältävänä ja tietynlaatuisena markkinoidaan, tämä ei merkitse kritiikkiä yksittäisiä uskovia kohtaan, tai varsinkaan raamattua, joka ilman uskonnollista ennakkoasennetta on mielenkiintoinen ja huima kirja tutkittavaksi.
- autuas Kristuksessa
Vanhurskauttaminen tarkoittaa Jumalan vanhurskauden lukemista syntinen hyväksi sillä tavalla että kuolemanrangaistus poistuu. Lihastamme ei synti poistu ennen ajallisen kehon kuolemaa, ja uuteen ruumiiseen pukerutumista, joka tapahtuu kuolleista ylösnousemisessa.
Ainoa vanhurskas joka ei ole syntinen, on Pyhä Kolmiyhteinen Jumala. Et sinäkään ole synnitön kehosi puolesta, synti asuu sinussa. Tämäkin valhe synnittömäksi tulevasta ihmisestä on hengellistä saastetta joka johtuu sinun syntisyydestäsi.>>>Vanhurskauttaminen tarkoittaa Jumalan vanhurskauden lukemista syntinen hyväksi sillä tavalla että kuolemanrangaistus poistuu.>Lihastamme ei synti poistu ennen ajallisen kehon kuolemaa, ja uuteen ruumiiseen pukerutumista, joka tapahtuu kuolleista ylösnousemisessa.
Hän oli John Bunyan. Tämä julkijumalaton kiroilija ja huvielämän pyörteissä elänyt mies tuli synnintuntoon. Hän teki jonkinlaisen uskonratkaisun, mutta ei vapautunut taakoistaan. Välillä hän koki olevansa uskossa, mutta seuraavassa hetkessä kadotettu syntinen. Hän kamppaili syntiä vastaan, mutta koki kerta toisensa jälkeen tappion. Tätä jatkui muistaakseni kaksi vuotta.
Sitten kerran kedolla kävellessään ja sisäistä kamppailuaan käydessään kuului hänen sisimpäänsä taivaasta ääni: "Sinun vanhurskautesi on taivaassa". Jumala oli puhunut ja Bunyan sai armon ottaa vastaan nuo sanat jotka kerralla vapauttivat hänen Jumalan lapsen vapauteen ja rauhaan. Jeesus Kristus tuli hänen vanhurskaudekseen.
Pelastus ja pyhitys ovat Jumalan teko ihmisen elämässä. Hän antaa vanhurskautensa ja pyhyytensä uskovan ihmisen sisimpään lahjana, Jeesuksen kristuksen ansion tähden. Ihmisen osaksi jää se kilvoittelu ja se pyhitys kuinka hän antaa sisimpäänsä lahjaksi saamansa vanhurskauden ja pyhyyden tulla ilmi kuolevaisessa lihassaan, arkielämässä. Toiset pääsevät tällä kilvoittelun tiellä pidemmälle kuin toiset, mutta jos samalla ladulla kilpailemme niin maaliin tulemme.
Meidän vanhurskautemme on taivaassa, Jeesuksessa Kristuksessa. Ylistetty olkoon Hänen nimensä.- vanhurskas Kristuksessa
Oikein kirjoitit. Jumala on pojassaan Kristuksessa tuonut meille valmiiksi valmistetun pelastuksen, josta me tulemme osallisiksi USKON kautta. Jumalan armosta Kristuksen ansion perusteella me saamme Jumalan lapseuden, sii perintöoikeuden Jumalan perintöön. Pyhitykseen liittyen kirjoitan pienen täydennyksen viestiisi.
Usein hieman sekoitetaan asioita pyhitystä käsiteltäessä. Pyhittää sana merkitsee "erottaa Herralle".
Kristus on meidät pyhittänyt Jumalan lapsiksi ruumiinsa uhrilla jo vanhurskauttamisessa, ottanut päälleen syntimme ja lahjoittanut meille vanhurskautensa. Jumala on pyhä ja vanhurskas, hänen luokeen päästäkseen on oltava täydellisesti pyhä ilman syntiä.
Pyhityselämä puolestaan on sitä osaa elämästämme, jonka erotamme Herran käyttöön rakkauden toissä lähimmäisillemme, ja jonka käytämme ottaessamme vastaan palveluksia Jumalalta.
Jumalanpalvelus käsitetään liian usein Jumalan palvelemiseksi, siis niin päin että me palvelemme Jumalaa.
Tosiasiassa jumalanpalvelus tarkoittaa olemista Jumalan palveltavana. Jumala palvelee meitä sanansa ja Pyhien Sakramentttien kautta.
jaikal: "Tähän vanhurskauteen puettuna pääset kerran taivaaseen. Tämän Jumalan hyväksymisen ja vanhurskauden saa jokainen joka uskoo Jeesukseen Raamatun ilmoittamalla tavalla".
---
Gal. 3:27
Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
Ef. 4:24
"... pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen".
--
1.Kor. 6:11
"Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet PESON, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä".Jaikal: "Mutta olet syntinen vain jos et usko Jeesukseen".
--
Jos on synnitön, niin miksi Jeesus kehoittaa omiaan rukoilemaan:
"Ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme"?.
Vai sopiiko tämä rukous vain siihen tilanteeseen, kun on tietoisesti langennut johonkin syntiin.
Muulloin voi synnittömänä rukoillessaan ohittaa tämän kohdan ja ajatella, että se koskee vain publikaanin tapaisia syntisiä.
(Katso Luuk.18:9-14; Fariseus ja publikaani!)- Yks-tämmönen
Minä olen syntinen Jeesukseen uskova.
1 Joh. 1
5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä. - vanhurskas Kristuksessa
Joukossamme on paljon kristittyjä joilla ei ole hajuakaan lain hengellisestä puolesta. He eivät tajua ollenkaan sitä, että heidän jokainen solunsa on uudestisyntyneenäkin synnin saastuttama.
Mennään lain hengelliselle puolelle hetkeksi: Jo pelkkä ajatuskin siitä etten rakasta pahinta vihamiestäni niin paljon, että olisin valmis kuolemaan hänen puolestaan jotta hän saisi elää, on kuoleman synti.
Ihmiset vain kuvittelevat rakastavansa, mutta se on suuri valhe ja eksytys, ihminen ei oikeasti rakasta. Moni ei rakasta itseäänkään edes sen vertaa, että jättäisi menemättä hirsipuuhun killumaan. Ihmisen rakastaminen on Jumalan silmissä (agapee) erittäin vajaata, siihen ei kukaan voi turvata tai luottaa. Vain Jeesus kykeni rakastamaan, hän kuoli jotta sinä ja minä, henen murhaajansa, saisimme elää.
Mitä lähempänä täydellistä pyhyyttä siis Jumala me elämme, sen syntisemmiksi me itsemme tunnemme.
Joka sanoo ettei ole syntiä tehnyt, ei vielä tunne Jumalaa. Valvovan Jumalan lapsen elämä on vakavassa ristiriidassa lihan tahdon ja Jumalan tahdon välillä.
Liha suorastaan huuta tahtonsa perään, "iloitse maailmassa syö juo ja nauti himoissasi", "tee itsellesi mieluinen Jumala"! "Sanoiko Jumala niin, että sinä kuolet jos tuosta puusta otat?" "Ei hän niin sanonut, vaan sinä tulet Jumalan kaltaiseksi tietämään hyvän ja pahan, siis ota rohkeasti kielletty hedelmä!!" >>>Vai sopiiko tämä rukous vain siihen tilanteeseen, kun on tietoisesti langennut johonkin syntiin.
Muulloin voi synnittömänä rukoillessaan ohittaa tämän kohdan ja ajatella, että se koskee vain publikaanin tapaisia syntisiä.- Yks-tämmönen
vanhurskas Kristuksessa kirjoitti:
Joukossamme on paljon kristittyjä joilla ei ole hajuakaan lain hengellisestä puolesta. He eivät tajua ollenkaan sitä, että heidän jokainen solunsa on uudestisyntyneenäkin synnin saastuttama.
Mennään lain hengelliselle puolelle hetkeksi: Jo pelkkä ajatuskin siitä etten rakasta pahinta vihamiestäni niin paljon, että olisin valmis kuolemaan hänen puolestaan jotta hän saisi elää, on kuoleman synti.
Ihmiset vain kuvittelevat rakastavansa, mutta se on suuri valhe ja eksytys, ihminen ei oikeasti rakasta. Moni ei rakasta itseäänkään edes sen vertaa, että jättäisi menemättä hirsipuuhun killumaan. Ihmisen rakastaminen on Jumalan silmissä (agapee) erittäin vajaata, siihen ei kukaan voi turvata tai luottaa. Vain Jeesus kykeni rakastamaan, hän kuoli jotta sinä ja minä, henen murhaajansa, saisimme elää.
Mitä lähempänä täydellistä pyhyyttä siis Jumala me elämme, sen syntisemmiksi me itsemme tunnemme.
Joka sanoo ettei ole syntiä tehnyt, ei vielä tunne Jumalaa. Valvovan Jumalan lapsen elämä on vakavassa ristiriidassa lihan tahdon ja Jumalan tahdon välillä.
Liha suorastaan huuta tahtonsa perään, "iloitse maailmassa syö juo ja nauti himoissasi", "tee itsellesi mieluinen Jumala"! "Sanoiko Jumala niin, että sinä kuolet jos tuosta puusta otat?" "Ei hän niin sanonut, vaan sinä tulet Jumalan kaltaiseksi tietämään hyvän ja pahan, siis ota rohkeasti kielletty hedelmä!!"Se vanha ihminen se peto meidän sisällämme, se tekee syntiä ja se ei myöskään siitä miksikään muutu. Sitä vanhaa ihmistä on turha kouluttaa, se pitää panna pois.
Ef. 4
21 jos muutoin olette hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet, niinkuin totuus on Jeesuksessa:
22 että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
23 ja uudistua mielenne hengeltä
24 ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.
1. Joh. 3:9
Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
Sitten on se uusi Jumalasta syntynyt ihminen, se ei tietenkään tee syntiä, mutta se vanha ihminen sotii sitä Jumalasta syntynyttä vastaan, niin kuin Paavalikin sanoo.
Room. 7
6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
7 Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse".
8 Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
9 Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,
10 ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
11 Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta.
12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
13 Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
Gal. 5:17
Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte. jaikal kirjoitti:
>>>Vai sopiiko tämä rukous vain siihen tilanteeseen, kun on tietoisesti langennut johonkin syntiin.
Muulloin voi synnittömänä rukoillessaan ohittaa tämän kohdan ja ajatella, että se koskee vain publikaanin tapaisia syntisiä.Siirryit yllä olevassa viestissä sujuvasti pyhityskeskusteluun - siis keskusteluun kilvoituksesta uskon tiellä.
Minun kanssani et suostunut tuota aihetta käsittelemään, mutta Tapion kanssa se näyttää onnistuvan ;)
Mutta, hyvä näin; jatketaan aiheen käsittelyä sitten tässä.
Sinua olisikin, ihan lempeästi sanoen, hyvä palauttaa hieman maan pinnalle. Olet nimittäin omaksunut niin
itsevarman opettajaroolin, että 'tupsuihisi' kannattaa tarttua jo pelkästään sinun omaa parastasi ajatellen.
Ja muista tämä, itsekin olen vain keskeneräinen kilvoittelija uskon tiellä. Rukouksemme olkoon aina:
"Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi. Johdata minua totuutesi tiellä ja opeta minua," Ps.25
Näin kirjoitat:
>>Uskova on vanhurskas ja pyhä koska hän on Kristuksessa. Tämä on uskovan asema Jumalan edessä.>>>
Ovatko uskovat Kristuksessa? Tuskin he ainakaan sen tähden ovat Kristuksessa, että Jaikal sanoo niin!
Huomaatko, miten Paavali oli joutunut menettämään kaikki, ihan oikeasti, ja pitämään sen kaiken roskana,
JOTTA hän voittaisi omakseen Kristuksen ja että hänen havaittaisiin olevan Kristuksessa, Fil. 3:8-9
"Hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että
voittaisin omakseni Kristuksen ja minun havaittaisiin OLEVAN HÄNESSÄ"
Sinun tulisi Jaikal olla huomattavasti varovaisempi väittäessäsi kategorisesti uskovien olevan Kristuksessa.
Paavalille siihen (että hänen havaittaisiin olevan Kristuksessa) pääseminen maksoi koko oman elämän,
siis KAIKEN. Vasta sen 'omavastuun' maksettuaan hän saattoi omistaa sen vanhurskauden, "joka tulee
Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella". Siis juuri sen
vanhurskauden, jota sinä - hieman karkeasti sanoen - huolettomasti kaupittelet ilmaiseksi kaikille siitä
vähänkin kiinnostuneille.
Toivottavasti kukaan ei nyt erehdy väittämään, että Paavali olisi vähätellyt Kristuksen sovitustyötä.
Summa summarum:
Ethän oikeasti halua enää olla alennusmyyntikauppias, joka apostoli Paavalin opetuksista välittämättä
esittelee eniron myyntitiskillä sisäänheittotarjouksina uskon vanhurskautta ja pyhyyttä Jumalan edessä!
Vielä tämä:
vaikka selvyyden vuoksi ilmaisin asian noin reippaasti, haluan ehdottomasti olla nöyrä ja oppia Jumalalta
lisää Kristuksesta ja siitä Jeesus-tiestä, joka meidän on kuljettava päästäksemme Hänen armostaan siihen,
mitä Paavali taistellen tavoitteli: nimittäin siihen, että "minun havaittaisiin olevan Hänessä".- eräs lukija
Semper.Fidelis kirjoitti:
Siirryit yllä olevassa viestissä sujuvasti pyhityskeskusteluun - siis keskusteluun kilvoituksesta uskon tiellä.
Minun kanssani et suostunut tuota aihetta käsittelemään, mutta Tapion kanssa se näyttää onnistuvan ;)
Sinua olisikin, ihan lempeästi sanoen, hyvä palauttaa hieman maan pinnalle. Olet nimittäin omaksunut niin
itsevarman opettajaroolin, että 'tupsuihisi' kannattaa tarttua jo pelkästään sinun omaa parastasi ajatellen.
Ja muista tämä, itsekin olen vain keskeneräinen kilvoittelija uskon tiellä. Rukouksemme olkoon aina:
"Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi. Johdata minua totuutesi tiellä ja opeta minua," Ps.25
Näin kirjoitat:
>>Uskova on vanhurskas ja pyhä koska hän on Kristuksessa. Tämä on uskovan asema Jumalan edessä.>>>
Ovatko uskovat Kristuksessa? Tuskin he ainakaan sen tähden ovat Kristuksessa, että Jaikal sanoo niin!
Huomaatko, miten Paavali oli joutunut menettämään kaikki, ihan oikeasti, ja pitämään sen kaiken roskana,
JOTTA hän voittaisi omakseen Kristuksen ja että hänen havaittaisiin olevan Kristuksessa, Fil. 3:8-9
Sinun tulisi Jaikal olla huomattavasti varovaisempi väittäessäsi kategorisesti uskovien olevan Kristuksessa.
Paavalille siihen (että hänen havaittaisiin olevan Kristuksessa) pääseminen maksoi koko oman elämän,
siis KAIKEN. Vasta sen 'omavastuun' maksettuaan hän saattoi omistaa sen vanhurskauden, "joka tulee
Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella". Siis juuri sen
vanhurskauden, jota sinä - hieman karkeasti sanoen - huolettomasti kaupittelet ilmaiseksi kaikille siitä
Toivottavasti kukaan ei nyt erehdy väittämään, että Paavali olisi vähätellyt Kristuksen sovitustyötä.
Summa summarum:
Ethän oikeasti halua enää olla alennusmyyntikauppias, joka apostoli Paavalin opetuksista välittämättä
esittelee eniron myyntitiskillä sisäänheittotarjouksina uskon vanhurskautta ja pyhyyttä Jumalan edessä!
Vielä tämä:
vaikka selvyyden vuoksi ilmaisin asian noin reippaasti, haluan ehdottomasti olla nöyrä ja oppia Jumalalta
lisää Kristuksesta ja siitä Jeesus-tiestä, joka meidän on kuljettava päästäksemme Hänen armostaan siihen,
mitä Paavali taistellen tavoitteli: nimittäin siihen, että "minun havaittaisiin olevan Hänessä".jos puutun näin sivusta,mutta mielestäni olisi ehkä viisaampaa,
jos sinä,Semper tekisit oman aloituksesi kyseisestä aiheesta,
jota tuot esille tai kommentoisit tähän niinkuin toisetkin,
vaatimatta Jaikalia vastaamaan yksin sinun kysymyksiisi.
Palstalla kun on muitakin lukijoita,joita varmasti kiinnostaa
aloituksen aihe,mutta alkua pitemmälle ei näytä olevan pääsyä
kun keskeytys tulee sinun kysymystesi myötä,enkä huomauta
pahalla,vaikkakin teen sen suoraan,siksi,että tämäkin aihe jää
pian teidän väliseksi eipäs-juupas-jutuksi,niinkuin aiemminkin
ja peräti samasta aiheestakin.
Mitä minä olen lukenut Jaikalin kirjoituksia,niin en ole sitä
huomannut,että hän olisi omaksunut itsevarman opettajan roolin
niinkuin sinä hänelle kirjoitat.
Sinunkin kirjoituksissasi,Semper,on paljon varteen otettavaa
Jumalan sanan totuutta ja saamaasi viisautta,etten väheksy
sinunkaan kirjoituksiasi,vaan luen niitäkin mielelläni!
Siunausta molemmille! Semper.Fidelis kirjoitti:
Siirryit yllä olevassa viestissä sujuvasti pyhityskeskusteluun - siis keskusteluun kilvoituksesta uskon tiellä.
Näin kirjoitat:
Summa summarum:
Vielä tämä:
mitä Paavali taistellen tavoitteli: nimittäin siihen, että "minun havaittaisiin olevan Hänessä".seurakuntalaisiaan pysymään Kristuksessa, ja 1932/1938 versio mainitsee sanan 'Kristus" 85 kertaa, joista hyvin useissa on tunnustusta seurakuntalaisten Kristuksessa olemisesta ja pysymisestä.
Yksi "elämän hengen lain" tärkeimpiin lakeihin kuuluu myös tämä jumalallinen säädös;
Obadja 1
15 "Sillä lähellä on Herran päivä kaikkia pakanakansoja: Niin kuin sinä olet tehnyt, niin sinulle tehdään; kosto sinun teostasi kohtaa sinun omaa päätäsi." [Vertaa Matt. 18:23-35].
Ennen kuin voimme vaatia toisilta täydellisyyttä Kristuksessa olemiseen, niin meidän pitäisi itsekin olla täydellisiä, ettemme vaadi lähimmäisiltämme yhtään enempää kuin mihin itse pystymme.Semper.Fidelis kirjoitti:
Näin kirjoitat:
Summa summarum:
Vielä tämä:
mitä Paavali taistellen tavoitteli: nimittäin siihen, että "minun havaittaisiin olevan Hänessä".>>>Sinun tulisi Jaikal olla huomattavasti varovaisempi väittäessäsi kategorisesti uskovien olevan Kristuksessa.>Ovatko uskovat Kristuksessa? Tuskin he ainakaan sen tähden ovat Kristuksessa, että Jaikal sanoo niin!>Ethän oikeasti halua enää olla alennusmyyntikauppias, joka apostoli Paavalin opetuksista välittämättä
esittelee eniron myyntitiskillä sisäänheittotarjouksina uskon vanhurskautta ja pyhyyttä Jumalan edessä!Semper.Fidelis kirjoitti:
Näin kirjoitat:
Summa summarum:
Vielä tämä:
mitä Paavali taistellen tavoitteli: nimittäin siihen, että "minun havaittaisiin olevan Hänessä".tosiaan halusi olla Kristuksessa.
Ajattelit sitten, että Paavalin entinen "huono" elämä olisi ollut esteenä tälle Kristuksessa olemiselle.
Tavallaan, mutta itse asiassa Paavalin ongelma ei ollut lainkaan entinen syntielämä, vaan päinvastoin.
Hän oli omavanhurskas. Paavali oli fariseus ja eli nuhteetonta elämää noudattaen lakia ja kiivaillen Jumalan puolesta. Kun hän sanoo, että hän heittää kaiken roskana pois, hän tarkoittaa omaa nuhteetonta vaellustaan.
Paavalin ei tarvinnut tehdä parannusta niinkään synneistään, vaan siitä, että hänen tulisi hyväksyä Jeesuksen lahjavanhurskaus omalle kohdalle ja heittää roskana pois kaikki se mitä hän luuli saavuttaneensa omalla kilvoittelullaan.
Jos emme ymmärrä vanhurskauttamisoppia oikealla tavalla, on vaarana, että meidän hengellinen kasvumme ei ole terveellä pohjalla.Psalmi50.15 kirjoitti:
tosiaan halusi olla Kristuksessa.
Ajattelit sitten, että Paavalin entinen "huono" elämä olisi ollut esteenä tälle Kristuksessa olemiselle.
Tavallaan, mutta itse asiassa Paavalin ongelma ei ollut lainkaan entinen syntielämä, vaan päinvastoin.
Hän oli omavanhurskas. Paavali oli fariseus ja eli nuhteetonta elämää noudattaen lakia ja kiivaillen Jumalan puolesta. Kun hän sanoo, että hän heittää kaiken roskana pois, hän tarkoittaa omaa nuhteetonta vaellustaan.
Paavalin ei tarvinnut tehdä parannusta niinkään synneistään, vaan siitä, että hänen tulisi hyväksyä Jeesuksen lahjavanhurskaus omalle kohdalle ja heittää roskana pois kaikki se mitä hän luuli saavuttaneensa omalla kilvoittelullaan.
Jos emme ymmärrä vanhurskauttamisoppia oikealla tavalla, on vaarana, että meidän hengellinen kasvumme ei ole terveellä pohjalla.>>>Paavalin ei tarvinnut tehdä parannusta niinkään synneistään, vaan siitä, että hänen tulisi hyväksyä Jeesuksen lahjavanhurskaus omalle kohdalle ja heittää roskana pois kaikki se mitä hän luuli saavuttaneensa omalla kilvoittelullaan.
- jaikali
perustan muistutukseksi nostan tämän kirjoitukseni "päivän valoon".
En ehdi kirjoittaa uusia aloituksia niin kerrataan vanhoja.- Aamen.
kirjoitit asiantuntemuksella. Et maallisella asiantuntemuksella, vaan taivaallisella. Kiitos tuosta oikeasta opetuksesta. Älä lannistu, sillä vain uudestisyntyneet Jumalan lapset voivat tuon käsittää ja siksi tulet saamaan hyökkäyksiä osaksesi. Jeesusta vastaankin hyökättiin jatkuvasti.
- Usko Jeesukseen
Kahta tietä ei ole olemassa, koska kukaan ei pysty lakia täyttämään. On siis vain yksi tie, Kristukselta uskon ja kasteen kautta lahjaksi saatu vanhurskaus. Jos se ei syytä taikka toisesta kelpaa ihmiselle, niin hän on hukassa.
Ja voi !! bullschitt kirjoitat !! Ja vielä olet oikein ylpeä siitä textistä !! No kerran kun sä seisot Jeesuxen edessä on asiat sitten toisin !! Kyllä Ryöväri Uskoi sen Jeesuxeen joka on vieressä jonka hän näki ja kuuli! Mutta ei hän tarvinnut arvio minkälainen Jeesus on jonka hän ei näe ja kuulee niinkuin me. Kyse on siitä millainen Jeesus olet tehnyt itselle johon uskot vai Uskotko Raamatun Jeesuxen joka muutta sinua tekemään Isän Tahtoa Yliluonnollisesti...
Uskotko että Jeesus on puhunut kaikki mitä vuorisaarnassa sanotaan ja meinaat olla ja tehdä niinkuin siinä käsketään Jumalan Voimassa ? Silloin pelastut koska Uskot Häneen,,, joka on saarnannut Vuorisaarnan! Mutta jos et usko,, olet tehnyt itselle oman jeesuxeen ja olet matkalla helvettiin rakas Jaikal !!!- jaikali
turhat rakkauden lurituksesi. Sinulla ei ole rakkautta muita kuin itseäsi kohtaan.
Teeskentelemällä rakkautta ja kirjoittamalla vihasta lähteviä kirjoituksia on synti.
>>>rakas Jaikal !!! jaikali kirjoitti:
turhat rakkauden lurituksesi. Sinulla ei ole rakkautta muita kuin itseäsi kohtaan.
Teeskentelemällä rakkautta ja kirjoittamalla vihasta lähteviä kirjoituksia on synti.
>>>rakas Jaikal !!!Jaikal,, josta olen kovin, kovin huolissaan,, että se on mahdollista rakasta jopa vihollinen !!!! Niin minä uskon että sun vihassasi et voi tajuta sen ja uskoa että se on mahdollista minulle rakasta sinua koska et tunne sitä niinkuin minä sen tunnen : )
Sä tarkoitat kirjoituxen kautta,, että minunkin pitää, tuntea viha sinua kohtaan, joka olet menossa helvettiin ja vedät perässä iso letka uskovaisia joka uskoo sun halpa julistusta? Höpö höpö !! : ) minä rakastan sua ja sitä et kestä : ) Ei percelekään sitä kestä vaan heittää vihaisex!
Muistan kun pelästyin ja ihmettelin että voiko tämä olla totta? Se oli joskus yhdexänkymmenen loppupuolella jolloin nauruherätys oli riehunnut jo jonkin aika ja olin vapautunut siitä hengestä. Halusin kertoa kaikkille mun tuttaville,, mutta ei !!! Ne vihastui ja raivokkaasti huusi mulle että minä valehtelen ja olen percelen lähettiläs.. Ne eivät ottaneet vastaan mun rakkauutta ja huolestunut sanoma,, olette percelen paulassa ja että saatana vie teidät helvettiin siinä hengessä.
Nyt on sama juttu sun kanssa kun vihastut !! Rakastan sun kaltaiset enemmän kun maailman ihmiset mutta täytyy jättä yhden Jaikal ja mennä noitten tuhansiin jotka uskoo Jumalan Vapahtajan Sanoman että Hän voi hallita ihminen Täysiin ja tämä vie ihminen Taivaaseen !!- Aamen.
jaikali kirjoitti:
>>>rakas Jaikal !!!estä sinua aukaisemassa muutamien kirjoituksia? Estää ja tule sen näkemään!!!
Pyhä Henki esti Paavalia menemästä vääriin pakkoihin julistamaan ja Pyhä Henki tekee sen näillä palstoillakin. Kaikille ei tarvitse julistaa. Aamen. kirjoitti:
estä sinua aukaisemassa muutamien kirjoituksia? Estää ja tule sen näkemään!!!
Pyhä Henki esti Paavalia menemästä vääriin pakkoihin julistamaan ja Pyhä Henki tekee sen näillä palstoillakin. Kaikille ei tarvitse julistaa.Kyllä estää : )
Kaikkenlaisiin syntiin voi muuten netissä harhautua ! Miten on sinuun laita ja klikkamisen kanssa ?- jaikali
savonarola kirjoitti:
Kyllä estää : )
Kaikkenlaisiin syntiin voi muuten netissä harhautua ! Miten on sinuun laita ja klikkamisen kanssa ?Olen lukenut keskusteluja joihin olet osallistunut. Olen huomannut muidenkin uskovien reagoivan
tyyliisi evankelioida ihmisiä. Tarkastele itseäsi koska sinut koetaan itserakkaaksi, kylmäksi, kovaksi, rakkaudettomaksi ja lakihenkiseksi. Sanasi eivät heijasta Jumalan rakkautta ja armoa. Jeesus on rakkaus koska Hän on Jumala ja Jumala on rakkaus. Jeesuksessa Jumalan armo ja rakkaus tuli meille ihmisille. Hänen palvelijastaan ja palvelijan sanoista tulisi heijastua armo ja rakkaus. Sinun sanoistasi ei heijastu nämä Jeesuksen ominaisuudet. Sanoistasi heijastuu tuomiohenki ja kovuus.
Millainen olet ihmisten keskellä sitä en tiedä koska en koskaan ole tavannut sinua.
Tunnen sinut ainoastaan sanojesi perusteella joita kirjoitat tällä palstalla. jaikali kirjoitti:
Olen lukenut keskusteluja joihin olet osallistunut. Olen huomannut muidenkin uskovien reagoivan
tyyliisi evankelioida ihmisiä. Tarkastele itseäsi koska sinut koetaan itserakkaaksi, kylmäksi, kovaksi, rakkaudettomaksi ja lakihenkiseksi. Sanasi eivät heijasta Jumalan rakkautta ja armoa. Jeesus on rakkaus koska Hän on Jumala ja Jumala on rakkaus. Jeesuksessa Jumalan armo ja rakkaus tuli meille ihmisille. Hänen palvelijastaan ja palvelijan sanoista tulisi heijastua armo ja rakkaus. Sinun sanoistasi ei heijastu nämä Jeesuksen ominaisuudet. Sanoistasi heijastuu tuomiohenki ja kovuus.
Millainen olet ihmisten keskellä sitä en tiedä koska en koskaan ole tavannut sinua.
Tunnen sinut ainoastaan sanojesi perusteella joita kirjoitat tällä palstalla.enää mennä itseeni kun olen mennyt Jeesuxeen. Ymmärrät sen hyvin. Lipeä rasvainen teeskentelevä rakkaus joka rakastaa vanhurskas joka on mennyt syntiin ja puolustaa itseäs kaanankielellä ja exytysten vertauskuviolla,, siihen olet tottunut,,, mutta kuka sanoi te kyykäärmen sikiöt ? Tai miten luulette pääsemään pakenenmaan Jumalan vihasta?
Kuule käännä selkään uuden viinin opeista niinkauan kun sulla vielä on mahdollisuus,, niin saat tunteet takaisin jotka ei arvio texti vaan tunne Rakkauden Jumalan huolia ihmisistä joka rypee synneistä! Ihmisviisaus ei pelastaa ketään ! Mutta nyt varoitan sua !!
Hes. 3:21
Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."
Niin hän saa elää eikä tarvii kuolla iankaikkisen kuoleman ja joutua helvettiin !!
- Aamen.
päiviin käynyt tällä palstalla. Nyt tunsin tarvetta käväistä ja olen siitä iloinen. Sain lukea Hengen inspiroimaa kirjoitusta joka on taivastietoa. Joka ei kasva Jumalan Sanan tuntemiseen, ei koskaan vanhurskaudu. Raamatun mukainen usko on oikea ja se vanurskauttaa ilman, että ihminen tekee muuta kuin uskoo. Usko tuottaa hedelmät. Kaikki tulee Jumalalta, niin lahja usko kuin uskon kypsyttämät hedelmätkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2609221IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3106412Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?661470Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61341- 1091131
Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.831102Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut72953Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin43818Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus23726MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk311718