Citymarket Sello - vanhentuneita elintarvikkeita

Nikki_ni

Olen todella pettynyt - taas - Sellon Citymarketin elintarvikkeiden tuoreuteen. Viimeksi tajusin onneksi jo kaupassa eineskastikkeiden parasta ennen -päiväyksen menneen jo useita kuukausia aikaisemmin. Tällä kertaa valitettavasti ostin vahingossa leikkelekinkkua, jonka viimeinen käyttöpäivä oli jo seuraavana päivänä. Minusta tuollaisen kuuluisi olla jo alennuksessa ja erikseen merkittynä. Viimeinen käyttöpäivähän on ehdoton merkintä, eikä tuotetta todella saa käyttää tuon päivän jälkeen.

Kävin kaupassa antamassa palautetta (kuitin ja avaamattoman paketin kanssa) ja vastaukseksi sain, että lain mukaan tuotetta saa myydä. Tunnen oloni kuitenkin huijatuksi.

Oppikaa erehdyksestäni ja katsokaa Sellon Citymarketissa elintarvikkeiden päiväykset todella tarkkaan !!! Minä tuskin asioin kyseisessä liikkeessä enää.

15

1681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuollaisista asioista on hyvä ilmoittaa suoraan sähköpostilla kauppiaalle. Lain mukaan tosiaankin saa tuollaista myydä, mutta hyvä asiakaspalvelu on muutakin kuin lain noudattamista. Yksittäistä työntekijää tämä tuskin kiinnostaa, mutta kauppiasta luultavammin kiinnostaa. Sama koskee huonoa tuotetta. Sähköposti valmistajalle on helpompi ja saa yleensä kunnon hyvityksen. Se, että päiväys on menossa vanhaksi ei tietenkään itsessään tee tuotteesta huonoa eikä kiinnosta valmistajaa. Minulla kerran oli punaliputetussa valmisateriassa hometta. Hyvitykseksi sain lapun, jolla saatoin ostaa kaksi tuoretta tilalle.

      • Nikki_ni

        Kiteytitpä asian hyvin: "Hyvä asiakaspalvelu on muutakin kuin lain noudattamista."

        Siinäpä se, ekalla kerralla lähetin kirjallisen palauutteen, johon kauppias vastasi jotain täysin ympäripyöreää. Käsitin, että he eivät pitäneet useita kuukausia vanhoja tuotteita todellisena ongelmana.

        Tällä kerralla oletan, että se on nimenomaan kauppias, joka on kyseiset toimintaohjeet osastoille antanut. Senpä vuoksi minusta tuntuu siltä, että kauppiasta kiinnostaa vain voiton maksimointi, ei asiakaspalvelu. Jos näin on, on se tietysti todella lyhytnäköistä.

        Minulle elintarvikkeiden tuoreus on tärkein kriteeri kauppaa valitessa. Kaksi huonoa kokemusta on liikaa, etenkin kun koen, että kauppaa tuoreus ei kiinnosta. Olen joskus lukenut ajatuksen siitä, että jos minua huijataan kerran, voin syyttää huijaria. Jos annan saman huijarin tehdä sen myös toiste, voin syyttää vain itseäni.


      • Anonyymi
        Nikki_ni kirjoitti:

        Kiteytitpä asian hyvin: "Hyvä asiakaspalvelu on muutakin kuin lain noudattamista."

        Siinäpä se, ekalla kerralla lähetin kirjallisen palauutteen, johon kauppias vastasi jotain täysin ympäripyöreää. Käsitin, että he eivät pitäneet useita kuukausia vanhoja tuotteita todellisena ongelmana.

        Tällä kerralla oletan, että se on nimenomaan kauppias, joka on kyseiset toimintaohjeet osastoille antanut. Senpä vuoksi minusta tuntuu siltä, että kauppiasta kiinnostaa vain voiton maksimointi, ei asiakaspalvelu. Jos näin on, on se tietysti todella lyhytnäköistä.

        Minulle elintarvikkeiden tuoreus on tärkein kriteeri kauppaa valitessa. Kaksi huonoa kokemusta on liikaa, etenkin kun koen, että kauppaa tuoreus ei kiinnosta. Olen joskus lukenut ajatuksen siitä, että jos minua huijataan kerran, voin syyttää huijaria. Jos annan saman huijarin tehdä sen myös toiste, voin syyttää vain itseäni.

        Tosi ahne kauppias todella on kun vihanneksien joukossa hintalappuun on kirjoitettu:
        kukkakaali lehtineen 😀😀. (eihän noin ole tietenkään lehdessä). Samoin on hedelmissä kokonaiset Ananakset kantoineen, kannan poistaminen on rikos !!! Kas kun ei ilmoita omenoita kuorinneen ja viinirypäleiden kannan poisto on rikos. Kutsuukohan poliisin!!!
        Noin pihiä kauppiasta en ole nåhnyt missään kun olen konsulenttina kiertänyt pk-seudun isompia marketteja.


    • paula

      tänään ostin vadelma kakkua joka oli tarjouksessa kassa ei vaan tiennyt onneksi katsoin kuitin ,,moni muu oli ja jo maksanut täyden hinnan ,yksi kassa-tyttö tiesi ja sanoi ilmoittaneensa jo puolituntia sitten osastolle,,mutta eipä informoinut muita kassoja ,laittaman suoraan( rivi alennuskohtaan) törkeetä sanon minä eräskin rouva kiitti kovin kun huomautin asiasta ,edelleen törkeetä ja ne pettyneet ihmiset,jotka on pidemmältä takaisinko muka lähdet,,,että ottaa päähän ja näin on käynyt ennenkin,,onko vaan tarkotus huijata ihmisiä,,,,tässäkin tapauksesssa kassan olisi kuulunut ilmoittaa muille kassoille myös,,mitä vielä ajatteli kai maksakoon ei kuulu mulle paula annan kyllä palautetta joka tuutista kiitos vaan

    • hyi hitto

      myyvät vanhaa lihaa,pakkauksessa ei hintaa eikä viim käyttöpäivää,ainoastaan pakkauspvä ja paino.kysyttäessä vkpvää myyjä totesi että kyllä se hyvää on.
      tuoretiski kaikkiaan todella huonolaatuinen.sieltä en ostaisi makkaraa siivutavarana enkä kanaa kypsänä. cittari on mennyt huimasti alaspäin,ennen päihitti Prisman mutta nyt on kyllä kaukana takana.kauppiasta ei kiinnosta vaikka annan suoraan palautetta.olen saanut sieltä mm homeisia laatikkoruokia,haisevaa ja pilaantunutta lihaa,vanhaa mehua ja jugurttia ja kuivatavaraa joissa päiväykset viettävät vuosipäiviä.ketään ei kiinnosta vaikka kerrot näistä.ainoa joka saa pisteet on juustotiski ja myyjät,mutta ainoastaan sen takia ei viitsi asioida erikseen siellä kaupassa.
      suosittelen kiertämään kaukaa koko kaupan!

    • ököklk

      K-kaupat nyt on jo niin kalliita, että kierrän ne jo kaukaa senkin takia.

    • ihasamakvg

      kuule se että lihassa ei oo vkp ilmoitettu ei vissiin meinaa että tuote on vanha? haloo käytä järkee. jos tuote tulee jostain firmasta ilman vkp merkintää niin luuleks et takahuonees on joku helvatan pakkauskone jolla lätkästään se merkintä siihen. haloo tuskin. jos oot epävarma - kysy. saat vastauksen ja oo siihen tyytyväinen. kyl ne myyjät tietää ja omaa järkeeki voi käyttää. tai vaikka googlee.

    • tiedoksi vaan

      Kyllä viimeinen käyttöpäivä pitää olla vaikka kuinka huudat haloo. tuo vaan kommenttina ja sitten omaan juttuuni. Cittarissa jo kaksi kertaa käynyt niin että kassalla tulee ihan eri hinta,sitten kassa soittaa myyjälle joka juoksee ja hakee oikeaa hintaa.Kone antoi housuille hinnaksi 8 euroa ja oikea oli yli 40 e kalliimpi.Kukahan siellä koodaa kun kaikki päin persettä.
      Kassat kyllä ystävällisiä,heitä ei voi moittia.Kaikki muu siellä sitten onkin päin hanuria.
      Onneksi on Prisma!

      • 15+4

        Miksi K-kauppojen varastosaldot eivät näy nettisivuilla kuten Prismoilla?


    • hiohoi

      Tuolta kauppiaalta on jo edellisessä myymälässään kontulassa saanut niin huonoa palvelua, että kierrän tämän cittarin kaukaa.

      • Mck,yli,yfouh

        Joo sellon cittarissa ei kannata asioida. Kaikki menny rutkasti alaspäin. Kiiskinen on hyvin ovela ja ajattelee vaan omaa napaansa. Tuotteet on vanhaa, kallista ja muutenkin tuore tiskit ovat heikentyneet. Hedelmä osastolta poisti kylmää puhaltavan katosta vaan säästö syistä. . Kohtelee työn tekijöitä huonosti ei asrvosta mitä tekevät..

        Eli prismaan mars muutkin.


    • Kurjapohjola

      Uskomaton hintahullutus banaanimerkkinoilla. Kauppias myy eri hinnalla ja eri pisteissä eri hintaisia samanlaatuisia eili huonoja banaaneja. Mikä hinta on oikea ja mistä kauppias repii suurimman voiton. Lisäksi banaaneja on sekotettu eri nimikkeiden alle koska kaikkiin ei voi laittaa tuotemerkkiä. Kalasäilykkeissä on uskomaton hintahaitari ja sama tuote on eri hintalapun alla. Leipäosasto on surkeuden huippu. Leipää on hirvittävät määrät ja useat jo valmiiksi kuivia koppuroita. Suurta myymälää kuvastaa hälläväliä ilmapiiri mikä ei ole omiaan kunnioittamaan ruokaa. Lihatiskiltä sain niin vanhaa sikaa että koko perhe kävi sylkemässä sen suustaan ja ruoka piti heittää pois. Tulee väkisinkin mieleen että suomeen otetaan ulkomailta kaikki se mitä muut maat eivät huoli samoin kun sen rokoteenkin kanssa ja kansa kärsii. Kauppiaat oat hullaantuneet suureen epämiellyttävään ruokatarjontaan missä ei välitetä laadusta eikä pian terveellisyydestäkään. Kauppiaitten saamaan hävikkikorvaukseen on laitettava jonkinlainen stoppi. Oppisivat kauppiaat vaatimaan ruuantuottajilta hyvää ruokaa ja tuottajat tekemään sitä. Onko pakko suistaa tämä maa kaikessa siihen alinpaan mahdolliseen jäteluokitukseen ja antaa kaikki hyöty pois maasta. Kansalaisten perusoikeuksiin kuuluu hyvä ilma, vesi ja ruoka sekä luottamus siihen että heitä ei kaiksessa ja joka paikassa riisteteä, huiputeta ja määrätä valtaapitävien hyödyksi.

    • Pettynytmyös

      Eipä HS:n tutkimus(18.10.2017) kovin mairittelevaa arvosanaa ko. lafkalle antanut:
      Toiminnassa epäkohtia jotka heikentävät elintarviketurvallisuutta tai johtavat kuluttajaa harhaan.
      Oikeassa olette.

      • vofhghruoegret

        Kyse oli Oiva-raporteista. "Oiva on elintarvikevalvonnan tarkastustietojen julkistamisjärjestelmä, joka tuo elintarvikealan yritysten valvontatulokset kuluttajien tietoon. Oivassa elintarvikevalvontaviranomaiset arvioivat yritysten elintarviketurvallisuutta. Tarkastustulokset julkaistaan hymynaamoin tällä sivustolla sitä mukaa, kun elintarvikeviranomaiset tekevät tarkastuksia." Oiva-raportteja voi etsiä osoitteessa https://www.oivahymy.fi/hae-yrityksia/ .

        Mielestäni Citymarket Sello sai aika hyvät pisteet: https://www.oivahymy.fi/hae-yrityksia/#text=Citymarket Sello


      • Paska-juttu

        Turha on enää otsaansa rypistää kun ...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe