Näin Siikajoella

kilipukkinen

17

2124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voisko olla?

on varmaan huono omatunto siitä, miten esim. tuotantoeläimiä kohtelevat/kohdellaan. Siksi he näkevät normaalit eläimet vihamielisinä ja luonnon uhkaavana. Sama juttu siinä, miten valkoiset suhtautuivat vapautettuihin orjiin.

• Surpina

Joka toisella ei.
        Pulikikki nimittäin.

• seuraan?

Paikkakunnan tietäen, olisiko käytetty kiertoilmausta?

• sju_

meinaatko että kilipukki olisi käynyt ovilla pyytelemässä vettä?

• Totuudellisuutta uutisiin
        sju_ kirjoitti:

meinaatko että kilipukki olisi käynyt ovilla pyytelemässä vettä?

Luotettavista lähteistä olen kuullut, että kyseessä ei ollut kilipukki joka olisi käynyt ihmisten ovilla pyytämässä vettä juodakseen vaan tosi räyhäävä nuuttipukki joka vaati talonväeltä viinaa.
        Siellä maalla kun on niin kummallista porukkaa niin yksi isäntä suuttui ihan pirusti kun nuuttipukki uhkasi hajottaa tuvan uunin jos ei saa viinaa. Ei muuta kun äijä otti haulikon seinältä ja laski läpi nuuttipukista.

• Totuudellisuutta uutisiin kirjoitti:

Luotettavista lähteistä olen kuullut, että kyseessä ei ollut kilipukki joka olisi käynyt ihmisten ovilla pyytämässä vettä juodakseen vaan tosi räyhäävä nuuttipukki joka vaati talonväeltä viinaa.
        Siellä maalla kun on niin kummallista porukkaa niin yksi isäntä suuttui ihan pirusti kun nuuttipukki uhkasi hajottaa tuvan uunin jos ei saa viinaa. Ei muuta kun äijä otti haulikon seinältä ja laski läpi nuuttipukista.

kattelemassa jotai pukkeja

• M Erkki

pukki, vaikka sen tiiliuunissa paistaisi! Saatan kuvitella koiran taluttaja-tädin,
        jonka koiraa pukki on yrittänyt "pökkiä". Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik! >>>>>>>>

• VuohienYstävä

olla suomalainen! Oikeesti, paljonko nähtiin taas vaivaa, haulin verran.. Vähän järkeä ja vaivannäköä, eiköhän yksi kilipukki ois elävänä kotio saatu. Mutta taitaa olla niin, että oli omistajalleen halvempaa kun ampuivat pukin hengiltä.. Enpä ole moista ennen kuullut, mutta kaikki on mahdollista täällä kultaisessa kotimaassamme! Aina löytyy ihmisiä jotka ovat valmiita auttamaan, täytyy vain pyytää apua. Se vain on joillekin aivan ylivoimasen vaikeaa..

• rtnhnmcndcvbbncncvcv

, surullinen maailma.

• fdsfdsfds
      • frewges

HOMO! Aina noita sun isäs serkun keksimiä paskapelejä. HOMMAA E-L-Ä-M-Ä.

• 16+10

olla HIRVIÖKUHAN rikostoveri? Pukki varmaan rouskutti ruohoa ihan rauhassa, kun hirvimies huusi "SE KÄY PÄÄLLE", ja ampui pukin siihen paikkaan.

• 17+3=20

eläimiä, kun ihmist ampuu peloissaan ne kaikki.. Missä mättää? Onko nykyihminen jo täysin vieraantunut luonnosta? Tavallisia elukoita jotka ovat vain väärään aikaan väärässä paikassa syytetään hirviöiksi ja häiriköiksi, kyllä menee oudoksi.

• 4+5=45
        17+3=20 kirjoitti:

eläimiä, kun ihmist ampuu peloissaan ne kaikki.. Missä mättää? Onko nykyihminen jo täysin vieraantunut luonnosta? Tavallisia elukoita jotka ovat vain väärään aikaan väärässä paikassa syytetään hirviöiksi ja häiriköiksi, kyllä menee oudoksi.

Kyllä täytyy sanoa, että useat kaupunkilaiset ovat täysin pihalla, mitä tulee eläinten käyttäytymiseen (itse olen syntyjäni kaupungista, mutta ollut ikäni maalla töissä). Hirvitti katsoa uutisista, kun viime vuonna jahdattiin jotain taajamaan eksynyttä karhua, ja jotkut ihmiset pysäyttivät autonsa tien laitaan ja tulivat ulos kännykkäkameralla kuvaamaan ohi juoksevaa petoa--ei siinä paljoa järki päätä pakota! Itse pysyisin visusti sisällä autossa jo niiden liipasinherkkien metsästäjien takia, jotka meuhkaavat kuola roiskuen pakenevan karhun takia, eikä paljon huvita siihen karhuunkaan törmätä.

Suurimmat eräluonnon asiantuntijat tulevat yleensä Länsiväylän varrelta Espoon seudulta, sieltä mistä Korkeasaaren paviaanien vapauttajatkin. He ovat niitä, jotka vaativat kaupunkiin eksyneiden villieläinten nukuttamista ja siirtämistä takaisin metsään. He vain eivät tunnu tajuavan, että se on helpommin sanottu kuin tehty. Jos esim. karhua lähdetään nukuttamaan, on käytettävä erittäin voimakkaita rauhoitusaineita, jotka tappavat ihmisen, mikäli vahingonlaukaus häneen osuu, eikä vastalääkettä anneta välittömästi. Ampujan on valittava tulilinjansa siten, ettei vaaranna ympäristössä liikkuvia sivullisia, mutta se voi olla vaikeaa, kun on näitä tolloja, jotka pysähtyvät ottamaan kuvia eläimestä. Myös karhun ravitsemustila vaikuttaa ratkaisevasti operaation suoritukseen: syksyllä karhun rasvapeite on niin paksu, että vain lapaosuma tavoittaa lihaksen; jos nuolen ampuu takapuoleen, anesteetti jää läskikerrokseen ja siitähän karhu vaan menee pitkäksi aikaa sekaisin (ns. perseeseen ammuttu karhu). Keväällä, kun eläin on laiha talven paaston jälkeen, voi ampua sinne istumalihaksiinkin. Näillä asioilla on väliä, koska karhu on saatava tippumaan heti, ettei se aiheuta vaaraa. Ja mitä sitten, jos karhu siirrettäisiin kauemmas metsään? Sehän tulee takaisin. Luultavasti poliisilla ja eläinlääkäreillä on parempaakin tekemistä kuin vaarantaa terveytensä toistuvasti yhden ongelmaeläimen ja sen siirrossa käytettävien huumausaineiden ja aseiden kanssa.

Okei, eihän tuo pukki tietysti mikään hirveä villipeto ole...mutta onhan se nyt vähän omituista, että kansa vauhkoontuu jonkun yksittäisen eläimen tappamisesta--kun joka päivä Suomessa tapetaan tuhansia sikoja ja muita eläimiä sapuskaksi. Olen sen verran monia navetoita, sikaloita ja kanaloita kiertänyt, että itse nostaisin mieluummin metelin sikojen ala-arvoisesta kohtelusta sikaloissamme. Mutta sivistynyt keskusteluhan ei tässä maassa onnistu, kun heti Kepu ryhtyy vastahyökkäykseen, ja maatalouskanisteri Sirkka-Liisa Anttila ilmestyy ruutuun lausumaan robottimaisesti ne tutut sanat "kyllä suomalaisia elintarvikkeita voi aivan huoletta syödä, suomalaisia eläimiä kohdellaan hyvin jne". Uskoo ken tahtoo. Jos suomalainen mies hakkaa vaimoaan ja puukottaa kavereitaan useammin kuin muut Euroopan miehet, niin miksi ihmeessä me luulemme, että hän kohteleekin eläimiä paremmin kuin muut?

• Kermaleivos
        4+5=45 kirjoitti:

Kyllä täytyy sanoa, että useat kaupunkilaiset ovat täysin pihalla, mitä tulee eläinten käyttäytymiseen (itse olen syntyjäni kaupungista, mutta ollut ikäni maalla töissä). Hirvitti katsoa uutisista, kun viime vuonna jahdattiin jotain taajamaan eksynyttä karhua, ja jotkut ihmiset pysäyttivät autonsa tien laitaan ja tulivat ulos kännykkäkameralla kuvaamaan ohi juoksevaa petoa--ei siinä paljoa järki päätä pakota! Itse pysyisin visusti sisällä autossa jo niiden liipasinherkkien metsästäjien takia, jotka meuhkaavat kuola roiskuen pakenevan karhun takia, eikä paljon huvita siihen karhuunkaan törmätä.

Suurimmat eräluonnon asiantuntijat tulevat yleensä Länsiväylän varrelta Espoon seudulta, sieltä mistä Korkeasaaren paviaanien vapauttajatkin. He ovat niitä, jotka vaativat kaupunkiin eksyneiden villieläinten nukuttamista ja siirtämistä takaisin metsään. He vain eivät tunnu tajuavan, että se on helpommin sanottu kuin tehty. Jos esim. karhua lähdetään nukuttamaan, on käytettävä erittäin voimakkaita rauhoitusaineita, jotka tappavat ihmisen, mikäli vahingonlaukaus häneen osuu, eikä vastalääkettä anneta välittömästi. Ampujan on valittava tulilinjansa siten, ettei vaaranna ympäristössä liikkuvia sivullisia, mutta se voi olla vaikeaa, kun on näitä tolloja, jotka pysähtyvät ottamaan kuvia eläimestä. Myös karhun ravitsemustila vaikuttaa ratkaisevasti operaation suoritukseen: syksyllä karhun rasvapeite on niin paksu, että vain lapaosuma tavoittaa lihaksen; jos nuolen ampuu takapuoleen, anesteetti jää läskikerrokseen ja siitähän karhu vaan menee pitkäksi aikaa sekaisin (ns. perseeseen ammuttu karhu). Keväällä, kun eläin on laiha talven paaston jälkeen, voi ampua sinne istumalihaksiinkin. Näillä asioilla on väliä, koska karhu on saatava tippumaan heti, ettei se aiheuta vaaraa. Ja mitä sitten, jos karhu siirrettäisiin kauemmas metsään? Sehän tulee takaisin. Luultavasti poliisilla ja eläinlääkäreillä on parempaakin tekemistä kuin vaarantaa terveytensä toistuvasti yhden ongelmaeläimen ja sen siirrossa käytettävien huumausaineiden ja aseiden kanssa.

Okei, eihän tuo pukki tietysti mikään hirveä villipeto ole...mutta onhan se nyt vähän omituista, että kansa vauhkoontuu jonkun yksittäisen eläimen tappamisesta--kun joka päivä Suomessa tapetaan tuhansia sikoja ja muita eläimiä sapuskaksi. Olen sen verran monia navetoita, sikaloita ja kanaloita kiertänyt, että itse nostaisin mieluummin metelin sikojen ala-arvoisesta kohtelusta sikaloissamme. Mutta sivistynyt keskusteluhan ei tässä maassa onnistu, kun heti Kepu ryhtyy vastahyökkäykseen, ja maatalouskanisteri Sirkka-Liisa Anttila ilmestyy ruutuun lausumaan robottimaisesti ne tutut sanat "kyllä suomalaisia elintarvikkeita voi aivan huoletta syödä, suomalaisia eläimiä kohdellaan hyvin jne". Uskoo ken tahtoo. Jos suomalainen mies hakkaa vaimoaan ja puukottaa kavereitaan useammin kuin muut Euroopan miehet, niin miksi ihmeessä me luulemme, että hän kohteleekin eläimiä paremmin kuin muut?

good wrote

• maaseudun kasvatti
        4+5=45 kirjoitti:

Mutta olen siltikin sitä mieltä, että kyse nyt kuitenkin oli vuohesta, ei karhusta. Miksi siis pitää ampua? Silti yhtä lailla pitää nähdä murhetta, niistä hakatuista naisista, miehistä tai lapsista. Tai seksuaalisen väkivallan uhreista, koulukiusatuista ja syrjäytyneistä. Mitä enemmän ajattelemme muitakin elollisia täällä maapallolla kuin itseämme, muutamme pikkuhiljaa myös asenteitamme heikompaa kohtaan

• vikkelä ja itsekäs...

otus. Kannattaneepi muistaa että vastuu karaneestakin elukasta on sen omistaja. Olisiko ollut parempi että kyseinen kilipukki olisi kuorinut naapurin omenapuut?
      Veikkaisin että olisi omistaja ollut Aku Ankan housuissa. Turpiin tullut naapurin ukolta, lompakko laihtunut ja kyseinen naapuri tuskin kuulunut "saunakalja-kavereihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      62
      3802
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      49
      3010
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      2931
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      368
      2003
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1152
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1151
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1136
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      27
      959
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      47
      931
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      109
      930
    Aihe