Jo pitkään on Octavia Scoutteja ostateltu pois niitä omistavila...
eikä ihme, kun katsoo laadun tason. Sinnehän se jäi Audi taas kunkun taakse!
Tekniken Värld 18/2009, Ruotsi
Cross Over -nelivetofarmarit vertailussa
1. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DPF 4X4 Scout
2. Audi A4 2.0 TDI Allroad quattro
2. Volvo XC70 2.4 D
4. Subaru 2.D Outback
Octavia Scout vs. A4 Allroad
25
5321
Vastaukset
- Rikas_2009
..Octavia Scout on hyvä auto, mutta: Se ei ole Audi tai Volvo. Naapurit nauraa sullle!!! Testivoitto perustuu hinta-laatu suhteeseen. Käytännön elämässä Audi ja Volvo hemmot voi vaihdella Audeja, Volvoja ja Mesejä. Skodalla ajavat perustuloilla elävät. Tasan ei käy onnen lahjat, en niin köyhäksi käy, että Skodalla ajaisin. Tietysti voishan noita työkavereille laitta työsuhdeautoiksi ja ajella itse esim. Q7:lla...
- Rikas_nyt_ja_tulevaisuudessa
Jätäpä tuon vertailun pistetaulukosta pois hinta/laatu-suhteen pojot, niin mikäpäs on tilanne. Rutka voitto Audille tai meselle? Taidat pettyä, luulen!
- turhaa päänaukomista
Kyllä monessa kahden (erikois)lääkärin perheessä ihan skodalla ajetaan. Rikkaat on ne joilla on arvot kohdallaan ja köyhät koruilla koreilee.
- Scout
Teletapit tulee huomenna pikkukakkosella,keskity niihin älä aikuisten asioihin.
- Skodistico
..ei kestä totuutta. Mutta Octavia on hyvä auto. Audi ja Volvo ovat 20 000 kalliimpia ja parempia kuin se Scout. Sen näkee kun sisälle istuu, ei voi mitään.
- Veto_4
Noissa taitaa olla yhdessä oikea neliveto. Vaarallisin nelivetohan on tunnetusti tietokoneohjattu neliveto, joka sitten sutimisen perusteella päättää ollaanko sitä neliveto vai ei...Se, että se toimii autolehden testissä nopeasti, ei takaa toimintaa käytännönolosuhteissa.
Tästäkin huolimatta noista vaihtoehdoista kustannustehokkain lienee tuo Ocu. - hole in my soul
saadaan siihen puskurin toiseen reikään myös pakoputki? tämä jaksaa naurattaa joka kerta ohi ajaessa moisesta katiskasta ;)
- Skudaa, Skoda on ok
vaan pakoputkia tiirailet ajellessasi.
Onko allasi sellainen useamman vuoden vanha "priiimium-auto". Näillä kuskeillahan se itsetunto kaipaa kohennuksta mitä ihmeellisimmin keinoin...
Voi toista. - Henkka350
Skudaa, Skoda on ok kirjoitti:
vaan pakoputkia tiirailet ajellessasi.
Onko allasi sellainen useamman vuoden vanha "priiimium-auto". Näillä kuskeillahan se itsetunto kaipaa kohennuksta mitä ihmeellisimmin keinoin...
Voi toista.Sen toisen "luukun" alla on hinauslenkin paikka, jolla voi vedellä sitten niitä ns. preemiumeja vaikkapa hangesta... Niistä taitaa löytä se lenkin paikka ainoastaan edestä ;)
No vitsi, vitsi, mutta on huvittavaa seurata kuinka pieni osa sitkeästi vetää tätä itäjuttuaan yhä vaikka kalenteri seinällä näyttää jo ihan toista aikaa. Ja kun vetäsette esiin sen euroopan kartan, niin huomaatte ehkä että mikä on se maa joka on ns. sivistyneen maailman silmissä itää ja tundraa. Maa jossa asuttiin vielä juuri perunamaan kupeessa, kärsitään huonosta kansallisesta itsetunnosta ja jossa vielä tovi sitten kumareettiin syvään itään päin. Viinaa ollaan aina osattu vetää pimeässä korvessä... Ja onhan meilläkin autoteollisuutta. Talbotteja, Saabeja ja jotain muuta muiden luomaa. Ai niin, kyllä me petroolisaabit- ja talbotit ollaan keksitty ihan itse!
Nokia on ainoa meidän ns. oma asia mutta ei sekään anna aihetta kuvitella liikoja itsestämme. Sen me kyllä osaamme.
Kun katsoo muiden maiden autofoorumien keskusteluja huomaa sen että nämä itäpuheet loistavat poissaolollaan. Olisko kyse tästä ihen meidän kansallisesta huonosta identiteetistä ja alemmuuskompleksista että yritetään etsiä aina jotain huonompaa, jota haukkua. Valitettavasti mm. Tsekki on ollut oikea sivistysvaltio jo silloin kun meillä kaskettiin vain suota. Neukkuvallan aika ei tuhonnut näitä asioita pysyvästi ja moni unohtaa että samalla me saimme elää ns. vapaudessa vain näennäisesti. Oikeaa sananvapautta ei ollut täälläkään ja propaganda jyräsi telkussa, vaikka välissä vähän "dallasia ja ritari ässää" tulikin!
Mutta kai se on itsetuntoa josku pönkitettävä väen väkisin. Hauskoja miehiä olette. Korjaan, poikia. :) - Yes sir
Henkka350 kirjoitti:
Sen toisen "luukun" alla on hinauslenkin paikka, jolla voi vedellä sitten niitä ns. preemiumeja vaikkapa hangesta... Niistä taitaa löytä se lenkin paikka ainoastaan edestä ;)
No vitsi, vitsi, mutta on huvittavaa seurata kuinka pieni osa sitkeästi vetää tätä itäjuttuaan yhä vaikka kalenteri seinällä näyttää jo ihan toista aikaa. Ja kun vetäsette esiin sen euroopan kartan, niin huomaatte ehkä että mikä on se maa joka on ns. sivistyneen maailman silmissä itää ja tundraa. Maa jossa asuttiin vielä juuri perunamaan kupeessa, kärsitään huonosta kansallisesta itsetunnosta ja jossa vielä tovi sitten kumareettiin syvään itään päin. Viinaa ollaan aina osattu vetää pimeässä korvessä... Ja onhan meilläkin autoteollisuutta. Talbotteja, Saabeja ja jotain muuta muiden luomaa. Ai niin, kyllä me petroolisaabit- ja talbotit ollaan keksitty ihan itse!
Nokia on ainoa meidän ns. oma asia mutta ei sekään anna aihetta kuvitella liikoja itsestämme. Sen me kyllä osaamme.
Kun katsoo muiden maiden autofoorumien keskusteluja huomaa sen että nämä itäpuheet loistavat poissaolollaan. Olisko kyse tästä ihen meidän kansallisesta huonosta identiteetistä ja alemmuuskompleksista että yritetään etsiä aina jotain huonompaa, jota haukkua. Valitettavasti mm. Tsekki on ollut oikea sivistysvaltio jo silloin kun meillä kaskettiin vain suota. Neukkuvallan aika ei tuhonnut näitä asioita pysyvästi ja moni unohtaa että samalla me saimme elää ns. vapaudessa vain näennäisesti. Oikeaa sananvapautta ei ollut täälläkään ja propaganda jyräsi telkussa, vaikka välissä vähän "dallasia ja ritari ässää" tulikin!
Mutta kai se on itsetuntoa josku pönkitettävä väen väkisin. Hauskoja miehiä olette. Korjaan, poikia. :)Henkka! Olipa sujuvasanaisesti kirjoitettua asiaa. Niitä urpoilijoita riittää tässä korpien maassa, jotka elävät vieläkin 70- lukua ja kaikenlisäksi eivät paljoa autojen päälle ymmärrä. Skoda on varmasti paras hintaluokassaan ja onneksi niin monet kuitenkin ovat sen täällä metsien kätköissäkin huomanneet. Onhan se yksi ostetuimpia merkkejä suomessa(kin), eikä syyttä.
- ongelmaiset ei aja S
Henkka350 kirjoitti:
Sen toisen "luukun" alla on hinauslenkin paikka, jolla voi vedellä sitten niitä ns. preemiumeja vaikkapa hangesta... Niistä taitaa löytä se lenkin paikka ainoastaan edestä ;)
No vitsi, vitsi, mutta on huvittavaa seurata kuinka pieni osa sitkeästi vetää tätä itäjuttuaan yhä vaikka kalenteri seinällä näyttää jo ihan toista aikaa. Ja kun vetäsette esiin sen euroopan kartan, niin huomaatte ehkä että mikä on se maa joka on ns. sivistyneen maailman silmissä itää ja tundraa. Maa jossa asuttiin vielä juuri perunamaan kupeessa, kärsitään huonosta kansallisesta itsetunnosta ja jossa vielä tovi sitten kumareettiin syvään itään päin. Viinaa ollaan aina osattu vetää pimeässä korvessä... Ja onhan meilläkin autoteollisuutta. Talbotteja, Saabeja ja jotain muuta muiden luomaa. Ai niin, kyllä me petroolisaabit- ja talbotit ollaan keksitty ihan itse!
Nokia on ainoa meidän ns. oma asia mutta ei sekään anna aihetta kuvitella liikoja itsestämme. Sen me kyllä osaamme.
Kun katsoo muiden maiden autofoorumien keskusteluja huomaa sen että nämä itäpuheet loistavat poissaolollaan. Olisko kyse tästä ihen meidän kansallisesta huonosta identiteetistä ja alemmuuskompleksista että yritetään etsiä aina jotain huonompaa, jota haukkua. Valitettavasti mm. Tsekki on ollut oikea sivistysvaltio jo silloin kun meillä kaskettiin vain suota. Neukkuvallan aika ei tuhonnut näitä asioita pysyvästi ja moni unohtaa että samalla me saimme elää ns. vapaudessa vain näennäisesti. Oikeaa sananvapautta ei ollut täälläkään ja propaganda jyräsi telkussa, vaikka välissä vähän "dallasia ja ritari ässää" tulikin!
Mutta kai se on itsetuntoa josku pönkitettävä väen väkisin. Hauskoja miehiä olette. Korjaan, poikia. :)..että, nää "priimiumilla" ajavat itsetunto-ongelmaiset kärsii Skodan-imagon menestyksestä, sen vuoksi, kun heidän työllään hankitut rahansa juuri ja juuri riittäisi vaihtaa monivuotinen vanha "Priimium-autonsa upouuteen menestyjään, Skodaan, vaan kotona valkokaulus-vanhemmiltaan kasvatuksen tuloksena saatu probagantistinen poliittinen ja geologinen tieto ja psyykinen pohja, ei anna tilaa korvien välissä oikealle "totuudelle",, ja valhe jatkuu, kunnes jonain päivänä "muuri murtuu" ja naapuri ja työkaveri ei enää määrää auton merkkiä eikä mallia, poika on vihdoinkin kasvanut ja päivittänyt itsensä ..
- hesmundo
Myin juuri Audi A6:n pois ja tilasin 2010 mallin Octavia Scoutin.
Entisenä Octavian omistajana tuli ikävä Octaviaa...
Tämänsuuntaiset testitulokset, kuten Tekniken Värld 18/2009, Ruotsi
Cross Over -nelivetofarmarit vertailussa, oli itsellenikin mukavaa luettavaa.
Käytännössä Volkwagen-konsernin alla Skodasta Audiin tekniikka ja osat ovat samoja,
mutta yllättävää on kuitenkin se, että Skoda rakentaa hinta-laatu -suhteessa näinkin ylivoimaisia
autoja :) pelkästä Audi-brändistä ei viitsi maksaa väh. 15000 EUR enemmän, jos paremman auton saa huomattavasti halvemmalla...- Utelias.
Mitä yhteisiä osia on esimerkiksi mainituissa Audi A4 ja Skoda Octavia malleissa? Ainakaan sisustasta tai korista ei näyttäisi löytyvän yhtäkään samannäköistä osaa? Osa moottoreista on ilmeisesti samoja, vaikkakin Audeissa pitkittäin josta seurannee erot myös voimansiirrossa.
Minä ainakin näen Audissa sekä sisäisesti että ulkoisesti muitakin eroja Skodaan kuin hintalapun. Ja Skodakin on varmasti hintaluokassaa erinomainen auto. - Eemeli Vaahteranmäki
Utelias. kirjoitti:
Mitä yhteisiä osia on esimerkiksi mainituissa Audi A4 ja Skoda Octavia malleissa? Ainakaan sisustasta tai korista ei näyttäisi löytyvän yhtäkään samannäköistä osaa? Osa moottoreista on ilmeisesti samoja, vaikkakin Audeissa pitkittäin josta seurannee erot myös voimansiirrossa.
Minä ainakin näen Audissa sekä sisäisesti että ulkoisesti muitakin eroja Skodaan kuin hintalapun. Ja Skodakin on varmasti hintaluokassaa erinomainen auto.No ei tietenkään Skoda ole samanlainen auto kuin Audi! Eikä sen pidäkään olla! Olisi huolestuttavaa jos Skoda näyttäisi Audilta. Seat Exeo yrittää olla sama auto kuin Audi mutta se (Exeo) on kyllä ihan karsee tekele. Varmaan teknisesti ja laadultaan hyvä mutta miksi pitää yrittää matkia toista automerkkiä kopioimalla suoraan toisen merkin tuotteen? Säälittävää... eikö totta?!?!?
Laadullisesti vw-konsernin autot ovat todella hyviä. On jokaisen oma asia jos arvostaa jotain merkkiä tai mallia enemmän kuin jotain toista. Vaikka tiedänkin, että nämä VW-konsrenin kamppeet ovat loistavia autoja kaikki niin siitä huolimatta itselleni niistä ykkösvaihtoehto on Skoda ja toinen vaihtoehto VW. Audin voisin ostaa silloin jos pitäsi valita joko polkupyörä tai Audi niin silloin valitsisin Audin. Seattia en ostaisi ollenkaan. Asiaa en perustele sen kummemmin! KOROSTAN, että tämä on vain ja ainoastaan minun mielipiteeni asiasta!
p.s. Joku kuitenkin vastaa tähänkin viestiin ja haukkuu minut persaukiseksi! Tällaisellle tyypille haluan vielä sanoa; Suomi on tietääkseni vapaa maa missä saa ostaa tai olla ostamatta ihan millaisen auton haluaa!! - Seeatti
Eemeli Vaahteranmäki kirjoitti:
No ei tietenkään Skoda ole samanlainen auto kuin Audi! Eikä sen pidäkään olla! Olisi huolestuttavaa jos Skoda näyttäisi Audilta. Seat Exeo yrittää olla sama auto kuin Audi mutta se (Exeo) on kyllä ihan karsee tekele. Varmaan teknisesti ja laadultaan hyvä mutta miksi pitää yrittää matkia toista automerkkiä kopioimalla suoraan toisen merkin tuotteen? Säälittävää... eikö totta?!?!?
Laadullisesti vw-konsernin autot ovat todella hyviä. On jokaisen oma asia jos arvostaa jotain merkkiä tai mallia enemmän kuin jotain toista. Vaikka tiedänkin, että nämä VW-konsrenin kamppeet ovat loistavia autoja kaikki niin siitä huolimatta itselleni niistä ykkösvaihtoehto on Skoda ja toinen vaihtoehto VW. Audin voisin ostaa silloin jos pitäsi valita joko polkupyörä tai Audi niin silloin valitsisin Audin. Seattia en ostaisi ollenkaan. Asiaa en perustele sen kummemmin! KOROSTAN, että tämä on vain ja ainoastaan minun mielipiteeni asiasta!
p.s. Joku kuitenkin vastaa tähänkin viestiin ja haukkuu minut persaukiseksi! Tällaisellle tyypille haluan vielä sanoa; Suomi on tietääkseni vapaa maa missä saa ostaa tai olla ostamatta ihan millaisen auton haluaa!!Exeon tapauksessa ei varmaankaan ole kysymys mistään matkimisesta eikä kopioimisesta. On vaan konsernin sisällä päätetty, että Seat saa hyödyntää Audin vanhaa tuotantolinjaa. Moottorit ja alustan osat ovat kuitenkin uutta.
Millähän perusteella Seat Exeo on karsee tekele?
Tuulilasin vertailussa ko. auto voitti Audi A4 Avant 1.8 TFSI Business-mallin sekä
Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo Edition Business Line-mallin. - lärde
Eemeli Vaahteranmäki kirjoitti:
No ei tietenkään Skoda ole samanlainen auto kuin Audi! Eikä sen pidäkään olla! Olisi huolestuttavaa jos Skoda näyttäisi Audilta. Seat Exeo yrittää olla sama auto kuin Audi mutta se (Exeo) on kyllä ihan karsee tekele. Varmaan teknisesti ja laadultaan hyvä mutta miksi pitää yrittää matkia toista automerkkiä kopioimalla suoraan toisen merkin tuotteen? Säälittävää... eikö totta?!?!?
Laadullisesti vw-konsernin autot ovat todella hyviä. On jokaisen oma asia jos arvostaa jotain merkkiä tai mallia enemmän kuin jotain toista. Vaikka tiedänkin, että nämä VW-konsrenin kamppeet ovat loistavia autoja kaikki niin siitä huolimatta itselleni niistä ykkösvaihtoehto on Skoda ja toinen vaihtoehto VW. Audin voisin ostaa silloin jos pitäsi valita joko polkupyörä tai Audi niin silloin valitsisin Audin. Seattia en ostaisi ollenkaan. Asiaa en perustele sen kummemmin! KOROSTAN, että tämä on vain ja ainoastaan minun mielipiteeni asiasta!
p.s. Joku kuitenkin vastaa tähänkin viestiin ja haukkuu minut persaukiseksi! Tällaisellle tyypille haluan vielä sanoa; Suomi on tietääkseni vapaa maa missä saa ostaa tai olla ostamatta ihan millaisen auton haluaa!!sen verran kommentoin, että vielä huolesttuvampaa olisi se, että Audi näyttäisi Skodalta. menisi konserni nurin saman tien. audista koko firma elää, ei sillä, että köyhät suomalaiset ostavat skodaa vorkkariin tarvitavan rahan puutteessa.
- se..
lärde kirjoitti:
sen verran kommentoin, että vielä huolesttuvampaa olisi se, että Audi näyttäisi Skodalta. menisi konserni nurin saman tien. audista koko firma elää, ei sillä, että köyhät suomalaiset ostavat skodaa vorkkariin tarvitavan rahan puutteessa.
vorkkari on? No ei ne suomalaiset(kaan) osta skodaa ainakaan hyvin suuren rahan puutteen takia. Ihan yhtä paljon tuo skoda näkyy maksavan, kuin moni muukin automerkki. Silti se octavia on vaan suosituin automalli kuukaudesta toiseen. Mutta kyllä tuon ocun suosion ymmärtää, kyllä se vaan on paras hintaluokassaan, vaikka se kilpailevan merkin automyyjä yrittää muuta selittää.
- hesmundo
se.. kirjoitti:
vorkkari on? No ei ne suomalaiset(kaan) osta skodaa ainakaan hyvin suuren rahan puutteen takia. Ihan yhtä paljon tuo skoda näkyy maksavan, kuin moni muukin automerkki. Silti se octavia on vaan suosituin automalli kuukaudesta toiseen. Mutta kyllä tuon ocun suosion ymmärtää, kyllä se vaan on paras hintaluokassaan, vaikka se kilpailevan merkin automyyjä yrittää muuta selittää.
Juuri näin. Audi on koko VW-konsernin lippulaiva. Niin pitääkin olla. Vastaavasti taas Seat ja Skoda ovat konsernin toista päätä, kuten on suunniteltukin. Konsernin sisällä käytetään luonnollisesti teknisiä osia, moottoreita, alustoja ym. eri automerkkien välillä. Esim. Golfin alusta on ollut Octaviassa jne. tämä on luonnolllista mm. kustannusten säästämiseksi. Muotoilulla tehdään erottuvuutta eri merkkien välillä. Juuri designillahan hyvin pitkälti luodaan eri mielikuvia käyttäjille, mitä ja millä autolla ihmiset haluavat ajaa ja kaikki brändiin liittyvät mielikuvat siinä samalla. Eikö vaan! Muotoilu on asia erikseen. makuasioista ei voi kiistellä. Jos unohdetaan design auton ympäriltä, autot esim. Skodasta Audiin ovat hyvin samanlaisia, isoja eroja ei voi mitenkään löytyä. Tottakai se on aina mielenkiintoista luettavaa, jos lähtökohtaisesti ns. haastaja-merkki päihittää sen oletetusti parhaimman merkin (Audin) erilaisissa testeissä... ja vielä useasti! Kokonaisuus ratkaisee, kun valitaan autoa.
Useimmat autoilijat ovat niitä, joiden autot on ostettu mainonnan (mielikuvien) ja eri testien perusteella. Mitä tulee esim. Skoda Octavia Scoutiin ja Audi A4 Allroadiin. Autojen muotoilussa on eroja. Tietty sukulaisuus on havaittavissa, mutta Audissa on yritetty viedä design ns. äärirajoille, kun taas Scoutissa on luotettu ns. yksinkertaisempaa ja turvallisempaan linjaan. Joitakin samoja ulkoisiakin osia löytyy, kuten esim. sivupeilit. Kuten joskus aikaisemmin totesin, myin Audi A6:n pois ja hankin juuri uuden Octavia Scoutin tilalle. Päivääkään en ole katunut! Loistoauto! - Eemeli Vaahteranmäki
Seeatti kirjoitti:
Exeon tapauksessa ei varmaankaan ole kysymys mistään matkimisesta eikä kopioimisesta. On vaan konsernin sisällä päätetty, että Seat saa hyödyntää Audin vanhaa tuotantolinjaa. Moottorit ja alustan osat ovat kuitenkin uutta.
Millähän perusteella Seat Exeo on karsee tekele?
Tuulilasin vertailussa ko. auto voitti Audi A4 Avant 1.8 TFSI Business-mallin sekä
Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo Edition Business Line-mallin.että Exeo ON VARMASTI teknisesti (myös laadultaan) loistava kampe mutta tuo säälittävä Audin matkiminen ei sitten iske ollenkaan ja siksi se mun puolesta saa jäädä kaupaan! Tää on sitte vain ja ainoastaan mun mielipide (ja ilmeisesti jonku muunkin ku tarkistaa myytyjen Exeoiden määrän).
- x
hesmundo kirjoitti:
Juuri näin. Audi on koko VW-konsernin lippulaiva. Niin pitääkin olla. Vastaavasti taas Seat ja Skoda ovat konsernin toista päätä, kuten on suunniteltukin. Konsernin sisällä käytetään luonnollisesti teknisiä osia, moottoreita, alustoja ym. eri automerkkien välillä. Esim. Golfin alusta on ollut Octaviassa jne. tämä on luonnolllista mm. kustannusten säästämiseksi. Muotoilulla tehdään erottuvuutta eri merkkien välillä. Juuri designillahan hyvin pitkälti luodaan eri mielikuvia käyttäjille, mitä ja millä autolla ihmiset haluavat ajaa ja kaikki brändiin liittyvät mielikuvat siinä samalla. Eikö vaan! Muotoilu on asia erikseen. makuasioista ei voi kiistellä. Jos unohdetaan design auton ympäriltä, autot esim. Skodasta Audiin ovat hyvin samanlaisia, isoja eroja ei voi mitenkään löytyä. Tottakai se on aina mielenkiintoista luettavaa, jos lähtökohtaisesti ns. haastaja-merkki päihittää sen oletetusti parhaimman merkin (Audin) erilaisissa testeissä... ja vielä useasti! Kokonaisuus ratkaisee, kun valitaan autoa.
Useimmat autoilijat ovat niitä, joiden autot on ostettu mainonnan (mielikuvien) ja eri testien perusteella. Mitä tulee esim. Skoda Octavia Scoutiin ja Audi A4 Allroadiin. Autojen muotoilussa on eroja. Tietty sukulaisuus on havaittavissa, mutta Audissa on yritetty viedä design ns. äärirajoille, kun taas Scoutissa on luotettu ns. yksinkertaisempaa ja turvallisempaan linjaan. Joitakin samoja ulkoisiakin osia löytyy, kuten esim. sivupeilit. Kuten joskus aikaisemmin totesin, myin Audi A6:n pois ja hankin juuri uuden Octavia Scoutin tilalle. Päivääkään en ole katunut! Loistoauto!^ "Audi on koko VW-konsernin lippulaiva"
Tuskin sentään - eiköhän ne konsernin lippulaivat ole Bugatti, Bentley ja/tai Lamborghini? Audi on bulkkikamaa siinä missä VW ja Skodakin. Tosin asemoitu hieman noita muita bulkkimerkkejä ylemmäs ainakin kalliimmilla malleillaan. - Ja juuri
x kirjoitti:
^ "Audi on koko VW-konsernin lippulaiva"
Tuskin sentään - eiköhän ne konsernin lippulaivat ole Bugatti, Bentley ja/tai Lamborghini? Audi on bulkkikamaa siinä missä VW ja Skodakin. Tosin asemoitu hieman noita muita bulkkimerkkejä ylemmäs ainakin kalliimmilla malleillaan.Tuon takia Audi on ministeriauto, vai mitä?
- just ihan joo
nyt en oikeen ymmärrä miten vertaa ja mitä mutta tuo autot ovat täysin erilaisia.
A6 on selkeästi isompi ja hiljaisempi, siihen saa quatron ja automaatin ja vaikkapa dieselin.
octavia scout on vain muovinpalaisilla eroitettu tavallisesta skodasta - hei haloo??
Pieni, ahdas ja meluista koppero verrattuna A6:n.
Siksi väitän että tämä kirjoitus on bullshittiä - Tuleva Skodisti?
just ihan joo kirjoitti:
nyt en oikeen ymmärrä miten vertaa ja mitä mutta tuo autot ovat täysin erilaisia.
A6 on selkeästi isompi ja hiljaisempi, siihen saa quatron ja automaatin ja vaikkapa dieselin.
octavia scout on vain muovinpalaisilla eroitettu tavallisesta skodasta - hei haloo??
Pieni, ahdas ja meluista koppero verrattuna A6:n.
Siksi väitän että tämä kirjoitus on bullshittiäNiin A6: seen saa tosiaan kaikki nuo edellämainitut lisävarusteet, mutta Scoutissa on jo vakiona neliveto ja dieselin voi valita. Automaatista joutuu maksamaan ekstraa.
Kokemusta löytyy sekä Scoutista että A4 allroundista ja eroja löytyy. Kokonaisuutena Skoda on erittäin hyvä auto ja tiloiltaan yllättävän suuri. Ajo-ominaisuudet Audissa paremmat ja melutaso aivan eri luokkaa.
Toki hintalapussakin löytyy eroa.
Skodia ollut kaikkiaan neljä kappaletta ja vikalista lähes olematon. Nyt seurataan miten Audi jaksaa.
Skodaa voin suositella kaikille jotka haluavat vähävikaisen perusauton. - quattro man
Tuleva Skodisti? kirjoitti:
Niin A6: seen saa tosiaan kaikki nuo edellämainitut lisävarusteet, mutta Scoutissa on jo vakiona neliveto ja dieselin voi valita. Automaatista joutuu maksamaan ekstraa.
Kokemusta löytyy sekä Scoutista että A4 allroundista ja eroja löytyy. Kokonaisuutena Skoda on erittäin hyvä auto ja tiloiltaan yllättävän suuri. Ajo-ominaisuudet Audissa paremmat ja melutaso aivan eri luokkaa.
Toki hintalapussakin löytyy eroa.
Skodia ollut kaikkiaan neljä kappaletta ja vikalista lähes olematon. Nyt seurataan miten Audi jaksaa.
Skodaa voin suositella kaikille jotka haluavat vähävikaisen perusauton.Octaviassa on haldex ja Audissa torsen. Torsen on selvästi parempi joka näkyy myös hinnassa.
- haldex/torsen
quattro man kirjoitti:
Octaviassa on haldex ja Audissa torsen. Torsen on selvästi parempi joka näkyy myös hinnassa.
haldexin neljännen sukupolven uutta versiota on onnistuttu parantamaan niin huomattavasti ettei kuski enää voi erottaa kumpi veto-järjestelmä on käytössä (haldex vai torsen). neljä vuotta kokemusta A6 quattrolla ja octavialla viimeiset neljä kuukautta, hyviä on molemmat. (A3 audissakin on haldex,jota voi vertailla A4 torseniin testi mielessä, tuskinpa eroa huomaa ajossa.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei803529Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071792- 1061102
- 991075
- 60923
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735