Ei selvinpäin rattiin

Tilasto

Viinakaupan lehdykkä sen kertoi. Otin sellaisen laukkuuni pullojen väliin, etteivät pullot menisi rikki. Niin alko-opas kertoi, että 75 prosenttia onnettomuuksista tapahtuu selvin päin.

Pitää meidän alkoa uskoa. Kumma kyllä niistä ei varoitella. Sen sijaan yleensä muistetaan varoitella kännisistä ratin vääntäjistä. No joo. Täällä Helsingissä ihan jokainen kävelijä varoo ihan jokaista autoilijaa eikä ainoastaan kännisiä.

Mikä lieneekin järkevää.

4

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meri A.

      http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1730989

      Rattijuoppoa epäillään viidestä murhan yrityksestä
      16.09.2009 20:45

      Nelikymppinen mies meinasi ajaa poliisien päälle viime sunnuntaina. Miestä epäillään viidestä murhan yrityksestä. Hänet vangittiin eilen keskiviikkona Helsingin käräjäoikeudessa.

      Rikoskomisario Katja Öörnin mukaan mies oli ajaa puhallusratsian yhteydessä poliisimiesten päälle viime sunnuntaiyönä noin puoli kahden aikaan Kehä I:llä hieman ennen Kivikon liittymää Myllypuron kohdalla.

      Poliisi sai hätäkeskuksesta tiedon epäillystä rattijuoposta, joka lähestyi ratsiapaikkaa.

      Poliisit näyttivät pysähdysmerkkiä vaalealle Volvo V70 -merkkiselle henkilöautolle, joka lähestyi suurella nopeudella.

      Auto ohitti ratsiapaikan ja poliisit joutuivat hyppäämään pois kaistalta, etteivät olisi jääneet auton alle.

      Auto saatiin pysäytettyä muutaman sadan metrin päähän ratsiapaikasta. Puhallustesti osoitti reilusti yli törkeän rattijuopumuksen rajan.

      Öörnin mukaan poliisi epäilee miestä viiden murhan yrityksen lisäksi törkeästä rattijuopumuksesta ja törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

      Kuulusteluissa mies on ollut yhteistyöhaluinen, mutta kiistää syyllistyneensä murhan yrityksiin.

      Poliisi kaipaa tapahtumapaikalla olleiden muiden autoilijoiden havaintoja numeroon 071-8775353 ja virka-ajan jälkeen numeroon 071-8774002.

      • olisikaan

        Mikä niitä poliiseja oikein vaivaa? Ovat ihan tarkoituksella tientukkeena?

        En minä ainakaan menisi keskelle ajorataa, jos kuulisin että siellä joku juoppo on ajelemassa.


    • suhteellisuutta elämään

      Tiesitkö myös että suurin osa hukkumistapauksista tapahtuu samaan aikaan kuin jäätelön kulutus on huipussaan. Ei siis kannata syödä jäätelöä kun menee uimaan :))
      Kannattaa oppia näkemään asioiden välisiä suhteita ja oppia lukemaan tilastoja.

      Jos 75% onnettomuuksista tapahtuu selvinpäin, niin se voi johtua siitä että varmasti 95% ihmisistä ajaa selvinpäin. Tällöin tämä 5% aiheuttaa 25% onnettomuuksista, mikä onkin yhtäkkiä suhteellisen paljon. Tilastoista näkyy myös että alkoholi on mukana useimmissa kuolonkolareissa. Selvinpäin tapahtuu lähennä peltikolareita, poikkeuksia tietenkin on.

      Peace

      • ehkä?

        Uskon minä, että sikaflenssu on tavallistakin tavallisinta flenssua vaarattomampi. Sitä minä vaan ihmettelen, että niitä rokotteita sitä vastaan on ostettu yli 5 miljoonaa.

        Ihmettelen minä sitäkin, että lääkäriasemalla ei lääkäri kättele. Meinaan kun suurin osa suomalaisista ei mene flenssun vuoksi lääkäriin tällä hetkellä.

        Muuten sitä flenssurokotetta minä en ota. Työntäkööt poliitikot sen omaan perseeseensä. Sen minä vielä ymmärän, että teho-osastolla sellainen olisi tarpeen. Niin ja tietenkin lääkäreille etteivät tartuta flenssua potilaisiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8825
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2633
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe