Eli kipsilevyseinät on kohteessa, pohjamaalaus ja sen päälle laitetaan tapettia. Onko parasta lattaa nurkkiin massa ? Olen kuullut että jotkut myös nauhoittavat kulmat.
Nauhoitatteko nurkat vai laitatteko tetramassaa??
15
4028
Vastaukset
- fattan
Akryylit nurkiin
- Mävaantielt'
nurkkaan ja tapetin sauma samaten. Kokeiltu ja toimii.
- miksi?
ihan mielenkiinnosta, mitä tarkoitat tuolla "tapetin sauma samaten" ..??
- tapiseeraaja.vm-57
miksi? kirjoitti:
ihan mielenkiinnosta, mitä tarkoitat tuolla "tapetin sauma samaten" ..??
mutta tapeetti leikataan siten, että se kääntyy seuraavalle seinllä n. 20mm, irtileikatulla soirolla lähdetään sen päälta, nurkasta. Kaikki nurkat tehdään näin, eikä paperia vedetä esin 20-20 cm seuraavalle seinälle, ja jatketa siitä, koska seurauksena on rypistelevä,repeilevä, pyöreä nurkka.
- näin meillä.
usein nauhoittavat kulmatkin. vaikka itse olen sitä mieltä, että massat kulmiin olisi fiksuin (ja nopein) ratkaisu, on tehtävä niinkuin käsketään ja yleensä joka työmaalla kulmat on nauhoitettu.
- onnistuu
nauha nurkkiin ja saumoihin.muista kipsilevylle aina paperinauha.
- meillä ainakin
onnistuu kirjoitti:
nauha nurkkiin ja saumoihin.muista kipsilevylle aina paperinauha.
ammattilaiset laittaa akryylit nurkkiin
- -----------
meillä ainakin kirjoitti:
ammattilaiset laittaa akryylit nurkkiin
"ammattilaiset" haluu päästä helpolla.Monesti kannattaa tehdä just eri tavalla kuin"ammattilaiset "niin saa hyvän.
- 10 vuoden kokemuksel
nykyään ammattilaiset käyttävät tetra massaa tai muuta vastaavaa acryyliä... nätimpi korjata jos kulmat elää...
- -----------
10 vuoden kokemuksel kirjoitti:
nykyään ammattilaiset käyttävät tetra massaa tai muuta vastaavaa acryyliä... nätimpi korjata jos kulmat elää...
mutta kun nauhoitat ja kittaat ni ei tarvii korjata.Tosin silloin kun pitää korjata sinä olet toisella työmaalla tekee sutta ja asiakas kiroilee.
- Ykki
Nurkkiin, pääsee helpommalla. Itse nauhoitin nurkat, pilalle meni. Olen nyt niitä korjaillut jälkeenpäin, uskomatonta miten nauhat voi toisesta laidasta irrota noin parinvuoden kuluessa.
- ihan itse
uskomatonta miten nauhat voi irrota.itse laitoin siinä vika.
- saumaa
nauhoittaminen kannattanee jättää niille, ketkä niitä työkseen laittavat. minulta on tultu vähän väliä kysymään työmaalla nauhoittaessani seiniä JA nurkkia (!) "kuinka oikein saat nauhat pysymään seinässä, kun aina ne lähtevät irti jos itse yritän". noiden kyselyiden paljous kertoo siitä, ettei niitä kannata lähteä itse seinään mätkimäänkään, jos ei ole varma onnistumisestaan/ tehnyt hommaa aiemmin. kotiremontoijalta ei välttämättä onnistu ja niiltä keiltä onnistuu niin pojot sinne (: !
- -----------------
ei muuten onnistu niin ne voi myös liimata normi liimalla ennen tasoitusta.Varmasti kestää eikä vie edes kauan.
- pakko oli
Vanha viesti, mutta monelle taas ajankohtainen kysymys, johon on oikea vastauskin olemassa, joka kuuluu seuraavasti: "Laita ihmeessä tai älä missään nimessä".
Aikuisten oikeasti. Jos et ole työvaihetta ennen tehnyt, niin voit unohtaa koko jutun. Voithan tietenkin teettää työn aikuisten oikeasti ammattilaisella, joka taitaa tämänkin työvaiheen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882