Kun Vanhoja Muistellaan....

Eduskunnan täysistunto 27.09.1955
"...ja sitten valtioneuvoston asettama mustalaiskomitea ehdottaa edelleen, että kaikki työkykyiset mustalaiset pitäisi ohjata ja opastaa säännölliseen työhön.."

Kirkossa, naispastorin pitäessä saarnaa;
Ja huomautan vain tässä välillä eräälle syntiselle veljellemme joka jupisee kuuluvasti;" Nainen vaietkoon seurakunnassa", niin hän ei pääse taivaaseen.

Kommentti presidentinvaalimainoksesta 1956
Maailma on kummallinen, ennen ylpeiltiin siniverisillä sukujuurilla, nyt mahtaillaan sillä kuka on lähtöisin alkeellisimmista oloista. (tämä viimeinen pätee vieläkin politikkoihin tänäpäivänä)

http://www.youtube.com/watch?v=0u9JRLODfQs

4

138

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mihin nikki?

tuolta -50 luvulta. Kommentoin vähän.

1) Työkykyisiä mustalaisia ei siihen aikaan ollut kuin ravikilpailuihin. Se meni hyvin, muu heikommin.

2) Nainen vaietkoon seurakunnassa. Meillä Hyvinkäällä vierailleet lahkolaiset pistivät srk:n naispastorin ulos ehtoollista jakamasta kieltäytymällä yhteisestä palveluksesta, jos akka ei poistu ja poistuihan se. Sattui eturiviin komisario, kirkkoneuvoston pj ja meinasi, että tuo peli ei vetele. Vei käräjille, tuomio syrjinnästä tuli raastuvassa ja hovissa, nyt korkeimmassa. Tuleekohan itse Herra Jumala kuultavaksi, vai meneekö maallisilla päätöksillä.

Raamatusta en paljon tiedä, mutta kyllä se Paavali aikoinaan tarkoitti sitä, että saarnaa olisi parempi kuunnella, kuin jupista äänekkäästi akkain kesken niistä arkihommista "pannaanko yksi nurin ja kaksi oikein tuohon kutimeen"

• Että tällaistakin

70-luvun alkuvuosina, silloinen liikenneministeri nimesi komitean tutkimaan maitoautojen vasemmallepysäköimistä. Eli saako maitoauto ottaa maitolaiturilta hinkit samalla kierroksella molemmin puolin tietä. Kaksi vuotta komitea tutki asiaa, mutta joutui pyytämään lisäaikaa.

• Kun tuli oltua puhelimessa kolme tuntia niin ei ehtinyt katsomaan tänne;)))

Tuo mustalaisasia sai aikaan melkoisen kuhinan silloisessa eduskunnassa, muistaakseni K. A. Fagerholm oli silloin pääministerinä, (täytyy tarkistaa).
        Silloin ei myöskään ollut tasaarvolautakuntaa, joten asiaa ei käsitelty sen pidenpään muualla.
        Nykyäänhän voi hakea korvauksia tuollaisesta lausunnosta.

Naispappeus on asia johon otetaan kantaa puoleen jos toiseenkiin, henkilökohtainen kanta on että ihan sama kuka siellä puhuu koska en kuulu kirkkoon.
        Tapelkoot ne ketkä haluaa ja tuntevat tarvetta kunhan pysyvät lain sisällä.
        Mun kolmen tyttären rippi- ja vihkipappi on nainen, jonka kanssa itse keskustelin pidenpään siitä mitä lapsille opetetaan riparissa.
        Meillä oli eriävät mielipiteet asiasta.

Jollen nyt väärin muista niin maitolaiturithan poistetiin silloin sen jälkeen kun tuo keskustelu oli.
        En ole varma mutta kai siihenkin löytyy tieto jostain;))

• Pointi? lyhyesti pooki

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1682
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1498
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      953
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      889
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      831
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      796
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      758
    8. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      748
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      740
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      720
    Aihe