Käärmeestä unelmoiva

amanda_*

Olen jo pitkään suunnitellut käärmeen ostamista kotiini. Minulla on lapsuudenkodistani tutuiksi tulleet kuningasboa ja sukkanauhakäärmeet, joten käärmeiden hoitaminen ja käsittely on tuttua puuhaa ja kaipaan "käärmeharrstusta" kovasti. Olen miettinyt hieman "pienempiä" kuristajakäärmeitä tai vaihtoehtoisesti suosittua viljakäärmettä sillä minulla ei ole tilaa kauhean isoa vitriiniterraariota pitää. Kotonani on kissa, sen otan toki huomioon käärmettä hankkiessa ettei tule mitään ikäviä kohtaamisia lemmikkien välille.

Eli, nyt olisi kysymyksenä vitriinin duunaus terraarioksi, haluan tarjota kiipeilymahdollisuuksia ja korkea terraario sopii muutenkin muotonsa vuoksi paremmin sisustukseen. Mitä tulee huomioida käärmeen turvallisuutta ajatellen? Lukitusmahdollisuus on aika helppo, ettei käärme pääse karkaamaan mutta enemmän minua mietityttää vitriinin sisällä katossa olevat lamput ettei ne lämmetessään polttaisi käärmettä. Ajattelin laittaa puolenvälin vaiheille ylimääräisen tason, eli ihan pohjalle tulisivat vesiastiat pohjamateriaaleineen ja keskitasolle laitan lämpömaton/lämpölampun ja ihan ylös myös lämpölampun mikäli se on tarpeen. Miten teillä muilla käärmeharrastajilla on lämpölampun turvallisuus ratkaistu? Lisäksi huoneen lämpötila johon sijoitan terraarion on tuossa 20 vaiheilla joten lämpölamppu on mielestäni ehdottomasti tarpeeseen.

Ruokinnasta. Eläinkaupassa myytävien käärmeiden ruoaksi tarkoitettujen pienten nisäkkäiden hinta on vielä arvoitus. Osaako kukaan antaa hintahaarukkaa jos valitsisin esimerkiksi viljakäärmeen joka syö hieman pienempiä nisäkkäitä? Minua henkilökohtasesti kiehtoo myös musta rottakäärme! Faunatar on sellainen kauppa, josta ajattelin tehdä itselleni kantapaikan sillä se on aivan työpaikkani naapurissa joten siellä tulisi asioitua helpoiten. Tietenkin haluisin vielä kokemuksia teiltä omista käärmelajeistanne, mikä teillä on ja kuinka hoitaminen sujuu, entä käärmeen luonne? Mahdollisista komplikaatioista haluaisin myös tietää mitä käärmeen kasvatuksen ja hoitamisen kanssa voi mahdollisesti tulla vastaan. :)

Käärmeen maksimikoko jota pystyn pitämään kotonani olisi 170 paikkeilla, isompaa en pysty tilan puutteen ja oman kokoni vuoksi hankkimaan. Olisin todella iloinen asiallisista ja auttavaisista vastauksista, ja jos teillä on ehdottaa pääkaupunkiseudulta hyviä ja luotettavia kasvattajia jotka myyvät laillisesti käärmeitä niin ehdotukset otan hyvillä mielillä vastaan!

2

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • snake KING

      1. HANKI KÄÄRMEESI TOISELTA HARRASTAJALTA
      - SAAT HYVÄÄ TIETOA MITEN HOITAA KÄÄRMETTÄ
      - SAAT SEN EDULLISEMMIN, PALJON EDULLISEMMIN

      2. TUTUSTU NETIN ANTIMIIN
      - HERPPI.NET
      - MATELIJAT.INFO

      3. VARAA PAKKASESTA TILAA RUOKA ELÄIMILLE
      - ÄLÄ OSTA 4 VIIKON TARPEITA ENEMPÄÄ, HIIREN AINES OSAT HÄVIÄVÄT MYÖS PITKÄSSÄ PAKASTUS AJASSA

      4. TUTUSTU MONIIN LAJEIHIN, HARRASTAJIEN KAUTTA KONKREETTISESTI, KYSY ROHKEASTI, SAAKO KÄÄRMEITÄ TULLA KATSOMAAN

      5. OSTA MIELUUMMIN SUURI TERRA KUIN LIIAN PIENI
      - PIENELLE KÄÄRMEELLE TOKI RIITTÄÄ PIENIKIN FAUNABOXI ALUKSI JONKA VOI SIJOITTAA SUUREMMAN TERRAN SISÄLLE

      6. ERI LAJEILLA ON ERILAISET LÄMPÖTILA/KOSTEUS VAATIMUKSET
      - VALITSE SELLAINEN LAJI JOKA KESTÄÄ SUOMEN KUIVIA JA VIILEITÄ OLOSUHTEITA PAREMMIN

      7. VARMISTA ETTEI KÄÄRME PÄÄSE LUIKERTELEMAAN JA PAINAUTUMAAN ITSEÄÄN PAKOON TERRAARIOSTA
      - OVAT ERITTÄIN SITKEITÄ JA VOIMAKKAITA YRITTÄMÄÄN, TARVITTAESSA :)

      8. TEE KÄÄRMEEN KOTI ENSIN VALMIIKSI JA OSTA KÄÄRME VASTA SITTEN UUTEEN KOTIINSA KUN TERRAARION OLOSUHTEET OVAT VAKAAT KÄÄRMEELLE

      9. MONET BOAT ON ÄKÄISIÄ, PIENET PYTHON LAJIT HERKKIÄ ILMASTON MUUTOKSILLE

      10. OPISKELE LAJEJA, OPISKELE OPISKELE OPISKELE OPISKELE OPISKELE OPISKELE OPISKELE

    • Terran sisälle sijoitettavat lamput on aina suojattava verkolla tms. Paljon käytetään kukkaruukuista ja verkosta kyhättyjä suojuksia, esim. herppi.netistä löytyy tarkemmat rakennusohjeet.
      Faunattaren hinnat on muistaakseni aikas makeat: aikuiset hiiret maksaa useita euroja, kun suoraan kasvattajalta sellaisen saattaa saada eurolla. Tropicario on sellainen paikka, jota ennemmin suosittelisin.

      Kannattaa tosiaan mennä lueskelemaan tonne herppi.nettiin. Sieltä löytyy keskustelua eri käärmeistä, niiden hoidosta, saatavuudesta yms. yms. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe