Historic-rallien verenmaku?

Retkuilija

Täytyykö ajaa niin helvetin tosissaan, notta hienoja häkkyröitä tuhoutuu ulosajoissa? Pahaa teki katsella mm. pyhimys-Volvon tuhoutumista.Olen kyllä itse autourheilun kannattaja mutta jotain rotia pitäisi olla.

5

740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • p1800

      kerran ajetaan kilpaa niin siihen ikään kuin kuuluu se että silloin ajetaan"veren maku suussa".sen "sunnuntai ajelun" kun voi suorittaa ihan missä ja milloin vaan.
      aika harvoin ne autot tuhoutuu ihan totaalisesti ulos ajoissa,kyllä ne yleensä "parsitaan" kasaan.ja toisaalta ne on vaan autoja,ei mitään korvaamatonta.

      • "ne on vaan autoja,ei mitään korvaamatonta"

        Kyllä se autokin silloin tavallaan korvaamaton on, jos vastaavaa yksilöä ei löydy tilalle. Kyllä esinekin voi olla korvaamaton. Eri asia, jos uusia osia tehtäisiin, mutta kun ei yleensä tehdä. Siten näihin rallivehkeisiin menee osia, joita voisivat tarvita muutkin.

        Moni varmaan ajaa historicissa vain siksi, kun vanha auto on uutta halvempi rakennettava. Tämä on väärin. Vanhalla ajamiseen pitää olla jokin muu asenne kuin se, että sitä käytetään vain siksi kun se on uutta halvempi. Nämä kuskit eivät varmaan arvosta vanhaa autoa autona, vaan se on heille vain uutta halvempi kilpuri....

        Vanhoilla formuloilla ajettavat ratakilpailut ovat ehkä aidompaa historiccia kuin nämä henkilöautokilpailut. Formulat on kuitenkin tehty vain kilpailemiseen. Sensijaan ralliautolla on usein pitkä siviilikäyttöhistoria, joten ei sitä oikein sellaiseksi historialliseksi kilpuriksi voi mieltää, jos se vasta vanhana on kilpuriksi tehty...se on kuitenkin kilpurina uusi, vaikka se autona onkin vanha.

        Asia erikseen tietysti ovat ne vanhat ralliautot, jotka eivät ole siviililiikennettä ikinä nähneetkään.


      • p1800
        M1978 kirjoitti:

        "ne on vaan autoja,ei mitään korvaamatonta"

        Kyllä se autokin silloin tavallaan korvaamaton on, jos vastaavaa yksilöä ei löydy tilalle. Kyllä esinekin voi olla korvaamaton. Eri asia, jos uusia osia tehtäisiin, mutta kun ei yleensä tehdä. Siten näihin rallivehkeisiin menee osia, joita voisivat tarvita muutkin.

        Moni varmaan ajaa historicissa vain siksi, kun vanha auto on uutta halvempi rakennettava. Tämä on väärin. Vanhalla ajamiseen pitää olla jokin muu asenne kuin se, että sitä käytetään vain siksi kun se on uutta halvempi. Nämä kuskit eivät varmaan arvosta vanhaa autoa autona, vaan se on heille vain uutta halvempi kilpuri....

        Vanhoilla formuloilla ajettavat ratakilpailut ovat ehkä aidompaa historiccia kuin nämä henkilöautokilpailut. Formulat on kuitenkin tehty vain kilpailemiseen. Sensijaan ralliautolla on usein pitkä siviilikäyttöhistoria, joten ei sitä oikein sellaiseksi historialliseksi kilpuriksi voi mieltää, jos se vasta vanhana on kilpuriksi tehty...se on kuitenkin kilpurina uusi, vaikka se autona onkin vanha.

        Asia erikseen tietysti ovat ne vanhat ralliautot, jotka eivät ole siviililiikennettä ikinä nähneetkään.

        taida ainakaan suomen historic-ralleissa olla sellaisia autoja joita ei olis muita yksilöitä olemassa.esim. pyhymys volvo ei ole mitenkään harvinainen.itse ajan historic rallia siksi että mulle riittää vähän huononpikin suorituskykyinen auto ja kyseisen sarjan "rento meininki".jos halvalla haluaa päästä niin taitaa toi f-ryhmäläinen auto tulla kaikkein halvimmaksi ylläpitää.


      • Retkuilija

        on ainakin totaalisen paskana.

        http://video.google.com/videoplay?docid=2394832206575091783#docid=-6956544339081437552


      • rre

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1890
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe