Vasta aloittelen php:n käyttöä www-sivuilla ja yritin tuossa Googlata tietoa, voidaanko jollain keinolla määrittää mitä/mikä osa liitettävästä (include) tiedostosta (txt tai html) liitetään www-sivulle?
Itselläni liitettävät tiedostot ovat nyt tekstitiedostoja (*.txt) ja homma sujuu niillä ihan ok. Mutta jos käytän esim. kokonaisia html-sivuja, saanko jollain konstilla meta-tiedot ymv. jätettyä pois niin, etteivät tulostu www-sivun htmlään?
Voiko määrittää mitä liitettävästä tiedostosta liitetään?
3
306
Vastaukset
- jmt_
Täatä viestistä tulisi luultavasti aikasta pitkän sorttinen, mutta yritän ilmaista itseni hiukka lyhyemmin. Siis käyttämällä jotakin sopivaa siivousfunktiota voisi koittaa siivota noita tietoja pois, mutta miksi pitäisi? Include ei ole kuitenkaan paras välinen liittämään tietoa sivulle, koska sen tehtävä suorittaa sivulla jokin tiedosto. Parempi vaihtoehto olisi käyttää jotakin sivupohjaa, jossa jokainen sivun osa tulisi automaattisesti oman käsittelijän kautta.
Ideana on siis saada sivuille yhtenäinen osio, joka tekee sivulle navigoinni ja muut staattiset elementit, ja lopuksi sisällön.
Itse ongelmasi ratkeaa luultavasti alla olevalla säännöllisellä lausekkeella.- -Mimmi-
Varmasti löytyy fiksumpiakin tyylejä tehdä sivuja, mutta tuo include on helppo aloittelijalle. Varsinaista sivupohjaa minulla ei ole, mutta olen koostanut sivun includella: yläosa, navigaatio, alaosa jne.
Mutta vielä alkuperäiseen kysymykseen.
Jos muuttuvaa sisältöä (tekstiä, kuvia...) sisältävät, liitettävät tiedostot ovat .html muodossa ja haluaisin liittämisen yhteydessä poistaa niistä seuraavat tagit: . Miten teen koodin ihan käytännössä (liittää tiedoston ja poistaa em. tagit). - -Mimmi-
-Mimmi- kirjoitti:
Varmasti löytyy fiksumpiakin tyylejä tehdä sivuja, mutta tuo include on helppo aloittelijalle. Varsinaista sivupohjaa minulla ei ole, mutta olen koostanut sivun includella: yläosa, navigaatio, alaosa jne.
Mutta vielä alkuperäiseen kysymykseen.
Jos muuttuvaa sisältöä (tekstiä, kuvia...) sisältävät, liitettävät tiedostot ovat .html muodossa ja haluaisin liittämisen yhteydessä poistaa niistä seuraavat tagit: . Miten teen koodin ihan käytännössä (liittää tiedoston ja poistaa em. tagit).... seuraavat tagit: (html), (/html), (body), (/body)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....1669426Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.3497149Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?1056052Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!
🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen174159- 1654037
Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan
Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht813729Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!
Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu793636Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.353318- 1912994
Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut
😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik132517