Vasta aloittelen php:n käyttöä www-sivuilla ja yritin tuossa Googlata tietoa, voidaanko jollain keinolla määrittää mitä/mikä osa liitettävästä (include) tiedostosta (txt tai html) liitetään www-sivulle?
Itselläni liitettävät tiedostot ovat nyt tekstitiedostoja (*.txt) ja homma sujuu niillä ihan ok. Mutta jos käytän esim. kokonaisia html-sivuja, saanko jollain konstilla meta-tiedot ymv. jätettyä pois niin, etteivät tulostu www-sivun htmlään?
Voiko määrittää mitä liitettävästä tiedostosta liitetään?
3
284
Vastaukset
- jmt_
Täatä viestistä tulisi luultavasti aikasta pitkän sorttinen, mutta yritän ilmaista itseni hiukka lyhyemmin. Siis käyttämällä jotakin sopivaa siivousfunktiota voisi koittaa siivota noita tietoja pois, mutta miksi pitäisi? Include ei ole kuitenkaan paras välinen liittämään tietoa sivulle, koska sen tehtävä suorittaa sivulla jokin tiedosto. Parempi vaihtoehto olisi käyttää jotakin sivupohjaa, jossa jokainen sivun osa tulisi automaattisesti oman käsittelijän kautta.
Ideana on siis saada sivuille yhtenäinen osio, joka tekee sivulle navigoinni ja muut staattiset elementit, ja lopuksi sisällön.
Itse ongelmasi ratkeaa luultavasti alla olevalla säännöllisellä lausekkeella.- -Mimmi-
Varmasti löytyy fiksumpiakin tyylejä tehdä sivuja, mutta tuo include on helppo aloittelijalle. Varsinaista sivupohjaa minulla ei ole, mutta olen koostanut sivun includella: yläosa, navigaatio, alaosa jne.
Mutta vielä alkuperäiseen kysymykseen.
Jos muuttuvaa sisältöä (tekstiä, kuvia...) sisältävät, liitettävät tiedostot ovat .html muodossa ja haluaisin liittämisen yhteydessä poistaa niistä seuraavat tagit: . Miten teen koodin ihan käytännössä (liittää tiedoston ja poistaa em. tagit). - -Mimmi-
-Mimmi- kirjoitti:
Varmasti löytyy fiksumpiakin tyylejä tehdä sivuja, mutta tuo include on helppo aloittelijalle. Varsinaista sivupohjaa minulla ei ole, mutta olen koostanut sivun includella: yläosa, navigaatio, alaosa jne.
Mutta vielä alkuperäiseen kysymykseen.
Jos muuttuvaa sisältöä (tekstiä, kuvia...) sisältävät, liitettävät tiedostot ovat .html muodossa ja haluaisin liittämisen yhteydessä poistaa niistä seuraavat tagit: . Miten teen koodin ihan käytännössä (liittää tiedoston ja poistaa em. tagit).... seuraavat tagit: (html), (/html), (body), (/body)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1873886
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m911834Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek281512- 1651372
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut241201Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2091111Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?931071- 361067
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1291043Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell189940