Vasta aloittelen php:n käyttöä www-sivuilla ja yritin tuossa Googlata tietoa, voidaanko jollain keinolla määrittää mitä/mikä osa liitettävästä (include) tiedostosta (txt tai html) liitetään www-sivulle?
Itselläni liitettävät tiedostot ovat nyt tekstitiedostoja (*.txt) ja homma sujuu niillä ihan ok. Mutta jos käytän esim. kokonaisia html-sivuja, saanko jollain konstilla meta-tiedot ymv. jätettyä pois niin, etteivät tulostu www-sivun htmlään?
Voiko määrittää mitä liitettävästä tiedostosta liitetään?
3
300
Vastaukset
- jmt_
Täatä viestistä tulisi luultavasti aikasta pitkän sorttinen, mutta yritän ilmaista itseni hiukka lyhyemmin. Siis käyttämällä jotakin sopivaa siivousfunktiota voisi koittaa siivota noita tietoja pois, mutta miksi pitäisi? Include ei ole kuitenkaan paras välinen liittämään tietoa sivulle, koska sen tehtävä suorittaa sivulla jokin tiedosto. Parempi vaihtoehto olisi käyttää jotakin sivupohjaa, jossa jokainen sivun osa tulisi automaattisesti oman käsittelijän kautta.
Ideana on siis saada sivuille yhtenäinen osio, joka tekee sivulle navigoinni ja muut staattiset elementit, ja lopuksi sisällön.
Itse ongelmasi ratkeaa luultavasti alla olevalla säännöllisellä lausekkeella.- -Mimmi-
Varmasti löytyy fiksumpiakin tyylejä tehdä sivuja, mutta tuo include on helppo aloittelijalle. Varsinaista sivupohjaa minulla ei ole, mutta olen koostanut sivun includella: yläosa, navigaatio, alaosa jne.
Mutta vielä alkuperäiseen kysymykseen.
Jos muuttuvaa sisältöä (tekstiä, kuvia...) sisältävät, liitettävät tiedostot ovat .html muodossa ja haluaisin liittämisen yhteydessä poistaa niistä seuraavat tagit: . Miten teen koodin ihan käytännössä (liittää tiedoston ja poistaa em. tagit). - -Mimmi-
-Mimmi- kirjoitti:
Varmasti löytyy fiksumpiakin tyylejä tehdä sivuja, mutta tuo include on helppo aloittelijalle. Varsinaista sivupohjaa minulla ei ole, mutta olen koostanut sivun includella: yläosa, navigaatio, alaosa jne.
Mutta vielä alkuperäiseen kysymykseen.
Jos muuttuvaa sisältöä (tekstiä, kuvia...) sisältävät, liitettävät tiedostot ovat .html muodossa ja haluaisin liittämisen yhteydessä poistaa niistä seuraavat tagit: . Miten teen koodin ihan käytännössä (liittää tiedoston ja poistaa em. tagit).... seuraavat tagit: (html), (/html), (body), (/body)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1407929Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.313126Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole3822198Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422841760Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1471583Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh211421- 1001229
- 151228
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1371152- 181112