Uuniomena

...

Muistaako kukaan mitä ja kuinka paljon tulee Uuniomena nimiseen drinkkiin? Kyllä mä baaritiskillä kovasti tavasin sitä Koskenkorvan mainosta missä tuo resepti oli mutta kun ei muista niin ei muista ;)

7

2929

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mummon drinkki: 4 cl Mummon uuniomenalikööriä, Pommacia, jäitä

      Mummo kuumana: 4 cl Uuniomenalikööriä, 12 cl kuumaa omenatäysmehua, kermavaahtoa ja ripaus kanelia

      • Hyviin nettitapoihin kuuluu kirjoittaa lähde mukaan, jos kerran siteeraa jotain toisen kirjoittamaa et sillei hei!

        http://www.bothniaplain.com/tuotteet.htm


        Teppo joi joskus Lapissa sellaisen kuuman totin, jossa oli tuorepuristettua omenamehua, omenalikööriä (4cl), vodkaa (2cl) ja päällä kanelikermavaahtoa et sillei hei!


      • teppo.moi kirjoitti:

        Hyviin nettitapoihin kuuluu kirjoittaa lähde mukaan, jos kerran siteeraa jotain toisen kirjoittamaa et sillei hei!

        http://www.bothniaplain.com/tuotteet.htm


        Teppo joi joskus Lapissa sellaisen kuuman totin, jossa oli tuorepuristettua omenamehua, omenalikööriä (4cl), vodkaa (2cl) ja päällä kanelikermavaahtoa et sillei hei!

        Tavoista en niinkään tiedä - muuta kuin hyvistä. Kyselijä kyseli kuitenkin ohjetta - ei linkkiä.


      • ...
        crudo kirjoitti:

        Tavoista en niinkään tiedä - muuta kuin hyvistä. Kyselijä kyseli kuitenkin ohjetta - ei linkkiä.

        molemmille, mutta teiltä jäi yksi pikku seikka huomioimatta... Jos mä kerran olen lukenut ohjetta Koskenkorvan mainosläpyskästä, niin silloin juomaan tulee melko suurella todennäköisyydellä kossua, vai mitä? Taatusti nuo teidänkin kertomat on hyviä, sitä en epäile yhtään :)


      • ... kirjoitti:

        molemmille, mutta teiltä jäi yksi pikku seikka huomioimatta... Jos mä kerran olen lukenut ohjetta Koskenkorvan mainosläpyskästä, niin silloin juomaan tulee melko suurella todennäköisyydellä kossua, vai mitä? Taatusti nuo teidänkin kertomat on hyviä, sitä en epäile yhtään :)

        Tällainen löytyy myös - olisikohan kyseessä näin yksinkertainen asia kuin

        Koskenkorva Vodka Vanilla
        omenatuoremehu?

        Näitä nimiähän kehitellään lähinnä johonkin uuteen juomaan perustuviksi, markkinointimielessä. Tällöin samanniminen paukku saattaa olla ihan eri asia jossain toisessa baarissa eikä näillä nimillä ja koostumuksilla ole yleensä minkäänvaltakunnan laajempaa kantavuutta saatikka kansainvälistä yhteyttä. Klassikkopaukut ovat asia erikseen - myös sisällöltään.


      • ...
        crudo kirjoitti:

        Tällainen löytyy myös - olisikohan kyseessä näin yksinkertainen asia kuin

        Koskenkorva Vodka Vanilla
        omenatuoremehu?

        Näitä nimiähän kehitellään lähinnä johonkin uuteen juomaan perustuviksi, markkinointimielessä. Tällöin samanniminen paukku saattaa olla ihan eri asia jossain toisessa baarissa eikä näillä nimillä ja koostumuksilla ole yleensä minkäänvaltakunnan laajempaa kantavuutta saatikka kansainvälistä yhteyttä. Klassikkopaukut ovat asia erikseen - myös sisällöltään.

        mutta... Siihen tuli vielä jotain muutakin ja sitten kiinnostaisi ne tarkat määrät. On tosiaan tullut selväksi, että drinkkien nimillä ei oo mitään merkitystä, koskaan ei tiedä minkä yllätyksen saa jos tilaa. Tämän mainosläpyskän näin kahdella terassilla tänä kesänä - oli muuten kallis juoma :(


      • Hot'nSpicyJalapeño
        ... kirjoitti:

        mutta... Siihen tuli vielä jotain muutakin ja sitten kiinnostaisi ne tarkat määrät. On tosiaan tullut selväksi, että drinkkien nimillä ei oo mitään merkitystä, koskaan ei tiedä minkä yllätyksen saa jos tilaa. Tämän mainosläpyskän näin kahdella terassilla tänä kesänä - oli muuten kallis juoma :(

        Heippa,

        Oiskohan ollu tällanen drinksu:

        4 cl Koskenkorva Vodka Vanillaa
        omenatuoremehua
        pari lohkoa limeä
        jäitä

        Tuon tyyppisen mainosläpyskän näin terassilla, ja oli herkullinen uus tuttavuus. Itse kotona kokeilin, ja huomasin, että parempaa tulee jos laittaa n. 2 cl tuota vaniljavodkaa ja 2 cl tavallista kirkasta - ei tule liian vaniljaista. Limeä maun mukaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1175
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      501
    Aihe