Uuniomena

...

Muistaako kukaan mitä ja kuinka paljon tulee Uuniomena nimiseen drinkkiin? Kyllä mä baaritiskillä kovasti tavasin sitä Koskenkorvan mainosta missä tuo resepti oli mutta kun ei muista niin ei muista ;)

7

2654

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mummon drinkki: 4 cl Mummon uuniomenalikööriä, Pommacia, jäitä

Mummo kuumana: 4 cl Uuniomenalikööriä, 12 cl kuumaa omenatäysmehua, kermavaahtoa ja ripaus kanelia

• Hyviin nettitapoihin kuuluu kirjoittaa lähde mukaan, jos kerran siteeraa jotain toisen kirjoittamaa et sillei hei!

http://www.bothniaplain.com/tuotteet.htm

Teppo joi joskus Lapissa sellaisen kuuman totin, jossa oli tuorepuristettua omenamehua, omenalikööriä (4cl), vodkaa (2cl) ja päällä kanelikermavaahtoa et sillei hei!

• teppo.moi kirjoitti:

Hyviin nettitapoihin kuuluu kirjoittaa lähde mukaan, jos kerran siteeraa jotain toisen kirjoittamaa et sillei hei!

http://www.bothniaplain.com/tuotteet.htm

Teppo joi joskus Lapissa sellaisen kuuman totin, jossa oli tuorepuristettua omenamehua, omenalikööriä (4cl), vodkaa (2cl) ja päällä kanelikermavaahtoa et sillei hei!

Tavoista en niinkään tiedä - muuta kuin hyvistä. Kyselijä kyseli kuitenkin ohjetta - ei linkkiä.

• ...
        crudo kirjoitti:

Tavoista en niinkään tiedä - muuta kuin hyvistä. Kyselijä kyseli kuitenkin ohjetta - ei linkkiä.

molemmille, mutta teiltä jäi yksi pikku seikka huomioimatta... Jos mä kerran olen lukenut ohjetta Koskenkorvan mainosläpyskästä, niin silloin juomaan tulee melko suurella todennäköisyydellä kossua, vai mitä? Taatusti nuo teidänkin kertomat on hyviä, sitä en epäile yhtään :)

• ... kirjoitti:

molemmille, mutta teiltä jäi yksi pikku seikka huomioimatta... Jos mä kerran olen lukenut ohjetta Koskenkorvan mainosläpyskästä, niin silloin juomaan tulee melko suurella todennäköisyydellä kossua, vai mitä? Taatusti nuo teidänkin kertomat on hyviä, sitä en epäile yhtään :)

Tällainen löytyy myös - olisikohan kyseessä näin yksinkertainen asia kuin

Koskenkorva Vodka Vanilla
        omenatuoremehu?

Näitä nimiähän kehitellään lähinnä johonkin uuteen juomaan perustuviksi, markkinointimielessä. Tällöin samanniminen paukku saattaa olla ihan eri asia jossain toisessa baarissa eikä näillä nimillä ja koostumuksilla ole yleensä minkäänvaltakunnan laajempaa kantavuutta saatikka kansainvälistä yhteyttä. Klassikkopaukut ovat asia erikseen - myös sisällöltään.

• ...
        crudo kirjoitti:

Tällainen löytyy myös - olisikohan kyseessä näin yksinkertainen asia kuin

Koskenkorva Vodka Vanilla
        omenatuoremehu?

Näitä nimiähän kehitellään lähinnä johonkin uuteen juomaan perustuviksi, markkinointimielessä. Tällöin samanniminen paukku saattaa olla ihan eri asia jossain toisessa baarissa eikä näillä nimillä ja koostumuksilla ole yleensä minkäänvaltakunnan laajempaa kantavuutta saatikka kansainvälistä yhteyttä. Klassikkopaukut ovat asia erikseen - myös sisällöltään.

mutta... Siihen tuli vielä jotain muutakin ja sitten kiinnostaisi ne tarkat määrät. On tosiaan tullut selväksi, että drinkkien nimillä ei oo mitään merkitystä, koskaan ei tiedä minkä yllätyksen saa jos tilaa. Tämän mainosläpyskän näin kahdella terassilla tänä kesänä - oli muuten kallis juoma :(

• Hot'nSpicyJalapeño
        ... kirjoitti:

mutta... Siihen tuli vielä jotain muutakin ja sitten kiinnostaisi ne tarkat määrät. On tosiaan tullut selväksi, että drinkkien nimillä ei oo mitään merkitystä, koskaan ei tiedä minkä yllätyksen saa jos tilaa. Tämän mainosläpyskän näin kahdella terassilla tänä kesänä - oli muuten kallis juoma :(

Heippa,

Oiskohan ollu tällanen drinksu:

4 cl Koskenkorva Vodka Vanillaa
        omenatuoremehua
        pari lohkoa limeä
        jäitä

Tuon tyyppisen mainosläpyskän näin terassilla, ja oli herkullinen uus tuttavuus. Itse kotona kokeilin, ja huomasin, että parempaa tulee jos laittaa n. 2 cl tuota vaniljavodkaa ja 2 cl tavallista kirkasta - ei tule liian vaniljaista. Limeä maun mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin

Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k
      Maailman menoa
      139
      2855
    2. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      26
      2407
    3. Mitä sä haluaisit

Hänestä tai siitä jota kaipaat
      Ikävä
      135
      1988
    4. Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan

Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara
      Ikävä
      133
      1568
    5. Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?

Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...
      Ikävä
      82
      1370
    6. Saha suljetaan

Vai Kalajoen saha ?
      Oulainen
      33
      1203
    7. Mitä aktiviteettia harrastaisit

kaivattusi kanssa? 🏕️
      Ikävä
      99
      1150
    8. Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä

et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta
      Ikävä
      60
      1032
    9. Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!

Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle
      Loviisa
      2
      1019
    10. Minua särkee puolestasi

Kirjoitan kahdelle naiselle tämän, koska molemmat jouduitte saman kokemaan. Minun itsehillintäni petti ja sinä jouduit
      Ikävä
      50
      990
    Aihe