Uuniomena

...

Muistaako kukaan mitä ja kuinka paljon tulee Uuniomena nimiseen drinkkiin? Kyllä mä baaritiskillä kovasti tavasin sitä Koskenkorvan mainosta missä tuo resepti oli mutta kun ei muista niin ei muista ;)

7

2929

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mummon drinkki: 4 cl Mummon uuniomenalikööriä, Pommacia, jäitä

      Mummo kuumana: 4 cl Uuniomenalikööriä, 12 cl kuumaa omenatäysmehua, kermavaahtoa ja ripaus kanelia

      • Hyviin nettitapoihin kuuluu kirjoittaa lähde mukaan, jos kerran siteeraa jotain toisen kirjoittamaa et sillei hei!

        http://www.bothniaplain.com/tuotteet.htm


        Teppo joi joskus Lapissa sellaisen kuuman totin, jossa oli tuorepuristettua omenamehua, omenalikööriä (4cl), vodkaa (2cl) ja päällä kanelikermavaahtoa et sillei hei!


      • teppo.moi kirjoitti:

        Hyviin nettitapoihin kuuluu kirjoittaa lähde mukaan, jos kerran siteeraa jotain toisen kirjoittamaa et sillei hei!

        http://www.bothniaplain.com/tuotteet.htm


        Teppo joi joskus Lapissa sellaisen kuuman totin, jossa oli tuorepuristettua omenamehua, omenalikööriä (4cl), vodkaa (2cl) ja päällä kanelikermavaahtoa et sillei hei!

        Tavoista en niinkään tiedä - muuta kuin hyvistä. Kyselijä kyseli kuitenkin ohjetta - ei linkkiä.


      • ...
        crudo kirjoitti:

        Tavoista en niinkään tiedä - muuta kuin hyvistä. Kyselijä kyseli kuitenkin ohjetta - ei linkkiä.

        molemmille, mutta teiltä jäi yksi pikku seikka huomioimatta... Jos mä kerran olen lukenut ohjetta Koskenkorvan mainosläpyskästä, niin silloin juomaan tulee melko suurella todennäköisyydellä kossua, vai mitä? Taatusti nuo teidänkin kertomat on hyviä, sitä en epäile yhtään :)


      • ... kirjoitti:

        molemmille, mutta teiltä jäi yksi pikku seikka huomioimatta... Jos mä kerran olen lukenut ohjetta Koskenkorvan mainosläpyskästä, niin silloin juomaan tulee melko suurella todennäköisyydellä kossua, vai mitä? Taatusti nuo teidänkin kertomat on hyviä, sitä en epäile yhtään :)

        Tällainen löytyy myös - olisikohan kyseessä näin yksinkertainen asia kuin

        Koskenkorva Vodka Vanilla
        omenatuoremehu?

        Näitä nimiähän kehitellään lähinnä johonkin uuteen juomaan perustuviksi, markkinointimielessä. Tällöin samanniminen paukku saattaa olla ihan eri asia jossain toisessa baarissa eikä näillä nimillä ja koostumuksilla ole yleensä minkäänvaltakunnan laajempaa kantavuutta saatikka kansainvälistä yhteyttä. Klassikkopaukut ovat asia erikseen - myös sisällöltään.


      • ...
        crudo kirjoitti:

        Tällainen löytyy myös - olisikohan kyseessä näin yksinkertainen asia kuin

        Koskenkorva Vodka Vanilla
        omenatuoremehu?

        Näitä nimiähän kehitellään lähinnä johonkin uuteen juomaan perustuviksi, markkinointimielessä. Tällöin samanniminen paukku saattaa olla ihan eri asia jossain toisessa baarissa eikä näillä nimillä ja koostumuksilla ole yleensä minkäänvaltakunnan laajempaa kantavuutta saatikka kansainvälistä yhteyttä. Klassikkopaukut ovat asia erikseen - myös sisällöltään.

        mutta... Siihen tuli vielä jotain muutakin ja sitten kiinnostaisi ne tarkat määrät. On tosiaan tullut selväksi, että drinkkien nimillä ei oo mitään merkitystä, koskaan ei tiedä minkä yllätyksen saa jos tilaa. Tämän mainosläpyskän näin kahdella terassilla tänä kesänä - oli muuten kallis juoma :(


      • Hot'nSpicyJalapeño
        ... kirjoitti:

        mutta... Siihen tuli vielä jotain muutakin ja sitten kiinnostaisi ne tarkat määrät. On tosiaan tullut selväksi, että drinkkien nimillä ei oo mitään merkitystä, koskaan ei tiedä minkä yllätyksen saa jos tilaa. Tämän mainosläpyskän näin kahdella terassilla tänä kesänä - oli muuten kallis juoma :(

        Heippa,

        Oiskohan ollu tällanen drinksu:

        4 cl Koskenkorva Vodka Vanillaa
        omenatuoremehua
        pari lohkoa limeä
        jäitä

        Tuon tyyppisen mainosläpyskän näin terassilla, ja oli herkullinen uus tuttavuus. Itse kotona kokeilin, ja huomasin, että parempaa tulee jos laittaa n. 2 cl tuota vaniljavodkaa ja 2 cl tavallista kirkasta - ei tule liian vaniljaista. Limeä maun mukaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1060
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      928
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      797
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      86
      713
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      597
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      35
      511
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      505
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      46
      496
    10. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    Aihe