Täällä Iveta taas ihmettelee ja vähän ihan niinkuin loukkaantuu, kun täällä keskustelupalstalla aina vähän väliä ilmenee sanat: vääräuskoinen,
epäuskoinen, sekaoppinen kohdistettuna johonkin toiseen hengelliseen liikkeeseen. Uskallammeko tehdä näin? Onko meillä todella
varaa sanoa näin? Otan taas esille, vaikka tämä on toistoa (mutta onhan tupakoinnistakin täällä ollut paljon kirjoituksia) raamatunkohdan Joh.10:16,
"Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun
johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen."
Paimen on Jeesus ja Hänellä on muita lampaita (voi olla monestakin eri lammastarhasta: esim. körttiläisyys,kansanlähetys,vaapakirkko,helluntailaisuus,
jne.) ja ne ovat Jeesuksen omia, Jeesuksen lampaita,jumalanlapsia, jotka eivät ole tästä lammastarhasta (esim. vanhoillislestadiolaisuus, SRK); myös
niitä tulee minun johdattaa (ja Jeesus Pyhän Henkensä kautta johdattaa varmasti oikein), ja ne saavat kuulla minun ääneni (ja Jeesus Pyhän Henkensä
kautta puhuu heille oikein), ja on oleva (huom. futuuri; siis tuleva, tulevaisuudessa) yksi lauma ( kaikki nämä ed.mainitut Jeesuksen muut lampaat,
jotka ovat kuulleet Jeesuksen äänen, joita Jeesus on johdattanut ja jotka ovat uskoneet Häneen ja ottaneet vastaan Hänen Täydellisen Sovitustyön ja
lisäksi ne lampaat, jotka eivät olleet näitä muita lampaita ( vanhoillislestadiolaisuus,SRK) ja yksi paimen (Jeesus).
Nyt, jos minä esim. vl:änä nimittelen tai haukun esim. vapaakirkollisia vääräuskoisiksi tai epäuskoisiksi, niin minähän itse asiassa haukun äskeisen
perusteella Jeesuksen omia, muita lampaita,muita jumalanlapsia ja se tuntuu pikku Ivetasta tosi pahalta, ihan kuin epäilisin siinä samassa itse
Jeesusta ja Hänen johdatustaan, epäilisin myös sitä uskon Alkajaa ja sen Täyttäjää. Parempi on, että Iveta tyttönen vain sanoo niinkuin täällä joku
on sitä ihmetellytkin ja nyt ehkä ymmärtää myös syynkin, että OOTTE IHANIA, koska Ivetalla ei ole varaa haukkua. Jumalan rauhaa ja siunausta Teille
KAIKILLE ja VALVOJALLE. OOTTE IHANIA!
Iveta tyttönen taas ihmettelee.
34
295
Vastaukset
- Tuleva aviomiehesi
Mutta tee kappalejako.
- Kartanon nuari miäs
Minä menen ivetan kaa naimisiin eiks niin iveta!!!!!!
- Inhottava realisti
Oikean uskon merkkihän on se, että kaikki muut ovat väärässä aina ja kaikessa.
Vaikkei halveksunta kohdistuisikaan omaan uskonsuuntaan, se kohdistuu ainakin eri uskontokuntiin.
Jos uskovaiset päätt'äisivät maailman asiosta, Kolmas Maailmansota olisi jo ajat sitten käyty ja kaikki tuhottu. Bush USA:n presidenttinä oli tyypillinen esimerkki. Onneksi hänen valtakaudellaan Kylmäö Sota oli jo ohi.- Tiedoksi
vanhoillislestadiolaiset ovat "vain me" -kusipäitä.
16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.
Tässä kohdassa mielestäni puhutaan, ensiksikin juutalaisista ja pakanoista ja kaikki saattaa tähän yhteen ja samaan laumaan. Niinpä yhdellä paikkakunnalla on vain yksi Jumalan lasten joukko. Myös Jumalan seurakunnan saarnavirassa opetetaan vain yhdellä tavalla. Hänen omillaan on siis yksi ja samanlainen usko.
Väärässä opissa ei näet voi vahingossakaan pelastua:
Joh.10:5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä.- Iveta sä oot ihana
Etköhän profeetta lisäile Raamatun teksteihin omiasi.
Iveta kirjoittaa aivan oikein että on monenlaisia hengellisyyksiä ja ne muodostaa yhdessä Jeesusta seuraavav lammams lauman.
Sinun julma jeesusta pilkkaava asenteesi on sinut tuohoava jos et tee siitä parannusta. Iveta sä oot ihana kirjoitti:
Etköhän profeetta lisäile Raamatun teksteihin omiasi.
Iveta kirjoittaa aivan oikein että on monenlaisia hengellisyyksiä ja ne muodostaa yhdessä Jeesusta seuraavav lammams lauman.
Sinun julma jeesusta pilkkaava asenteesi on sinut tuohoava jos et tee siitä parannusta.monenlaisia oikeita uskoja ja oppeja. Raamatussa on vain yksi oppi ja totuus. Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla tänäänkin.
...Matt.28:20. "Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!"
P. Matteuksen Evankeliumin loppu.
Joh.10:16. "Joka teitä kuulee, se minua kuulee, ja joka teidät katsoo ylön, se katsoo ylön minun; mutta joka minun katsoo ylön, hän katsoo ylön sen, joka minun lähetti".
Saisin tuomion, jos toisin kertoisin.- Vl. poika vailla vaimoo
weha kirjoitti:
monenlaisia oikeita uskoja ja oppeja. Raamatussa on vain yksi oppi ja totuus. Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla tänäänkin.
...Matt.28:20. "Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!"
Joh.10:16. "Joka teitä kuulee, se minua kuulee, ja joka teidät katsoo ylön, se katsoo ylön minun; mutta joka minun katsoo ylön, hän katsoo ylön sen, joka minun lähetti".
Saisin tuomion, jos toisin kertoisin.Raamatussa puhutaa paikkakunnista??
Niinkuin sinä täällä väität! yksi seurakunta paikkakunnalla!
Elä weha valehtele ja todeksi ystävän neuvo mee sinne omalle palstalle ei me täällä valheitasi kaivata
ps.iveta olot tosi tosi ihana. - iveta
weha kirjoitti:
monenlaisia oikeita uskoja ja oppeja. Raamatussa on vain yksi oppi ja totuus. Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla tänäänkin.
Saisin tuomion, jos toisin kertoisin.kirjoitit:" Raamatussa on vain yksi oppi ja totuus. Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla tänäänkin."
Olen kanssasi samaa mieltä. Raamatussa on vain yksi oppi ja totuus. Se on yksinkertaisesti: Jeesus on
TIE, TOTUUS ja ELÄMÄ. Tähän lyhyeen lauseeseen kätkeytyy uskomattoman paljon: se on se sinun yksi
oppi ja totuus. Sanoit: " Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla tänäänkin". Niin opettaakin, ja voidaan
vielä lisätäkin yhdellä OIKEALLA tavalla. Enkö minä niin kirjoittanutkin, että Jeesus johdattaa Pyhän Henkensä kautta niitä muita lampaita ja Pyhän Henkensä kautta opettaa ja puhuu niille muille lampaille.
Ei kai tässä ole kysymyksessä mikään muu kuin opettaminen yhdellä oikealla tavalla, eli siis Pyhä Henki opettaa yhdellä oikealla tavalla. Eikö me voida, rakas weha, alkaa iloitsemaan Jeesuksen valtavasta, ylitsevuotavasta rakkaudesta meitä lampaita ( kaikkia Jeesuksen omia,jumalanlapsia) kohtaan ja kiittämään siitä, että minäkin saan Jeesuksen Täydellisen Sovitustyön kautta olla siinä lammaslaumassa, joka on yksi lauma ja sillä on ihana paimen JEESUS. Voit vaikka ottaa muita lampaita kaulasta kiinni ja sanoa:" OOTTE IHANIA!" Jumalan RAUHAA SINULLE ja SIUNAUSTA SINUN ELÄMÄÄSI! - Usko Vainen
weha kirjoitti:
Saisin tuomion, jos toisin kertoisin.kutsutaan Jumalan valtakuntaan.
Ahtaalla portilla ihmiseltä riisutaan kaikki pyhyys ja pahuus. Siinä joutuu heittämään sen oikeassaolemisen luulonkin romukoppaan.
Pyyntö kuuluukin: " Jeesus auta minua ymmärtämään Sinun Sanaasi!
Kun Jeesus saa kirkastaa sen suuren asian, että minäkin, joka olen ivallisesti ja ylenkatseellisesti suhtautunut lähimmäisiini ja näin tehnyt ruoskan jälkiä Taivaallisen Vanhimman Pyhään ruumiiseen, saan Jumalan suuresta armosta syntini anteeksi.
Olen haavoittanut Vapahtajaani, joka on kuollut kurjimmankin lähimmäiseni puolesta pilkkaamalla ja halveksimalla Jeesuksen verellä ostetuita lähimmäisiä, jotka oli tarkoitettu minulle matkaseuraksi Taivaan tiellä. Monien heidän sydämillään Jeesus jo asui, mutta kaikkia loppujakin varten hän on kärsinyt ja tahtoo, että hekin avaisivat sydämensä ovet Hänelle. iveta kirjoitti:
kirjoitit:" Raamatussa on vain yksi oppi ja totuus. Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla tänäänkin."
Olen kanssasi samaa mieltä. Raamatussa on vain yksi oppi ja totuus. Se on yksinkertaisesti: Jeesus on
TIE, TOTUUS ja ELÄMÄ. Tähän lyhyeen lauseeseen kätkeytyy uskomattoman paljon: se on se sinun yksi
oppi ja totuus. Sanoit: " Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla tänäänkin". Niin opettaakin, ja voidaan
vielä lisätäkin yhdellä OIKEALLA tavalla. Enkö minä niin kirjoittanutkin, että Jeesus johdattaa Pyhän Henkensä kautta niitä muita lampaita ja Pyhän Henkensä kautta opettaa ja puhuu niille muille lampaille.
Ei kai tässä ole kysymyksessä mikään muu kuin opettaminen yhdellä oikealla tavalla, eli siis Pyhä Henki opettaa yhdellä oikealla tavalla. Eikö me voida, rakas weha, alkaa iloitsemaan Jeesuksen valtavasta, ylitsevuotavasta rakkaudesta meitä lampaita ( kaikkia Jeesuksen omia,jumalanlapsia) kohtaan ja kiittämään siitä, että minäkin saan Jeesuksen Täydellisen Sovitustyön kautta olla siinä lammaslaumassa, joka on yksi lauma ja sillä on ihana paimen JEESUS. Voit vaikka ottaa muita lampaita kaulasta kiinni ja sanoa:" OOTTE IHANIA!" Jumalan RAUHAA SINULLE ja SIUNAUSTA SINUN ELÄMÄÄSI!Pyhä henki on rakkauden Henki ja johtaa omansa yhteen...Täällä oli taannoin eräs uskovainen, jolle sanoin silloin, ettei minulla ole mitään teitä vastaan. Hän totesi: "miksi olet sitten eripaikassa?". Laittoi se minut silloin miettimään ja kohta sainkin parannuksen armon. Näinhän opettaa siis Raamattu ja me, ettei sovi olla eripaikassa samalla paikkakunnalla.Tällä palstalla näin ei siis opeteta. Kutsu kuuluu yhä ivetallekkin: "Lähde Herraa ja meitä seuraamaan, opissa elämässä ja vaivassa".
1.Tes.1:6. "Ja te olette meitä ja Herra seuraamaan ruvenneet ja olette sanan monessa vaivassa, ilolla Pyhässä Hengessä, ottaneet vastaan"Usko Vainen kirjoitti:
kutsutaan Jumalan valtakuntaan.
Ahtaalla portilla ihmiseltä riisutaan kaikki pyhyys ja pahuus. Siinä joutuu heittämään sen oikeassaolemisen luulonkin romukoppaan.
Pyyntö kuuluukin: " Jeesus auta minua ymmärtämään Sinun Sanaasi!
Kun Jeesus saa kirkastaa sen suuren asian, että minäkin, joka olen ivallisesti ja ylenkatseellisesti suhtautunut lähimmäisiini ja näin tehnyt ruoskan jälkiä Taivaallisen Vanhimman Pyhään ruumiiseen, saan Jumalan suuresta armosta syntini anteeksi.
Olen haavoittanut Vapahtajaani, joka on kuollut kurjimmankin lähimmäiseni puolesta pilkkaamalla ja halveksimalla Jeesuksen verellä ostetuita lähimmäisiä, jotka oli tarkoitettu minulle matkaseuraksi Taivaan tiellä. Monien heidän sydämillään Jeesus jo asui, mutta kaikkia loppujakin varten hän on kärsinyt ja tahtoo, että hekin avaisivat sydämensä ovet Hänelle."Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin kaikki teille annetaan". Näinhän se oli aina Raamatussakin, että Jumala antoi etsivää mieltä ja lähetti Jumalan valtakunnan asukkaan saarnaamaan parannusta ja syntein anteeksiantoa. Jumalan valtakuntaan siis synnytään parannuksen armon kautta. "Jumalan valtakunta on lähestynyt, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi", on saarnattu jo alusta asti.
Jumalan valtakunnan ulkopuolella kun ei ole pelastusta, sillä siellä ei ole Kristusta, vaan siellä on epäuskoa.Vl. poika vailla vaimoo kirjoitti:
Raamatussa puhutaa paikkakunnista??
Niinkuin sinä täällä väität! yksi seurakunta paikkakunnalla!
Elä weha valehtele ja todeksi ystävän neuvo mee sinne omalle palstalle ei me täällä valheitasi kaivata
ps.iveta olot tosi tosi ihana."yksi lamashuone" , jonne tulee kaikki saattaa? Tuosta yhdestä "laumasta" kuuluu hyvän Paimenen ääni ja kaikki ulkopuolella olevat äänet ovat väärien=muukalaisten ääntä. Jeesushan asuu vain omissaan, ja siis niissä seurakunnan kaitsijoissa jotka paimentaa tuota yhtä huonetta, kuten teksti kuuluu.
weha kirjoitti:
Pyhä henki on rakkauden Henki ja johtaa omansa yhteen...Täällä oli taannoin eräs uskovainen, jolle sanoin silloin, ettei minulla ole mitään teitä vastaan. Hän totesi: "miksi olet sitten eripaikassa?". Laittoi se minut silloin miettimään ja kohta sainkin parannuksen armon. Näinhän opettaa siis Raamattu ja me, ettei sovi olla eripaikassa samalla paikkakunnalla.Tällä palstalla näin ei siis opeteta. Kutsu kuuluu yhä ivetallekkin: "Lähde Herraa ja meitä seuraamaan, opissa elämässä ja vaivassa".
1.Tes.1:6. "Ja te olette meitä ja Herra seuraamaan ruvenneet ja olette sanan monessa vaivassa, ilolla Pyhässä Hengessä, ottaneet vastaan"Kun kaksi tai kolme uskovaista rukoilee, Jeesus on heidän keskelään. Asianyhteys puhuu siis Jumalan valtakunnan asukkaista, samalla tavoin uskovaisista, joilla on valta myös antaa syntejä anteeksi, koska Jeesuksen Henki asuu heissä:
Matt.18:17. Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani. 18. Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa.
19. Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa. 20. Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."- iveta
weha kirjoitti:
Pyhä henki on rakkauden Henki ja johtaa omansa yhteen...Täällä oli taannoin eräs uskovainen, jolle sanoin silloin, ettei minulla ole mitään teitä vastaan. Hän totesi: "miksi olet sitten eripaikassa?". Laittoi se minut silloin miettimään ja kohta sainkin parannuksen armon. Näinhän opettaa siis Raamattu ja me, ettei sovi olla eripaikassa samalla paikkakunnalla.Tällä palstalla näin ei siis opeteta. Kutsu kuuluu yhä ivetallekkin: "Lähde Herraa ja meitä seuraamaan, opissa elämässä ja vaivassa".
1.Tes.1:6. "Ja te olette meitä ja Herra seuraamaan ruvenneet ja olette sanan monessa vaivassa, ilolla Pyhässä Hengessä, ottaneet vastaan"jos olen kanssasi samaa mieltä, kumpaa luulet, että minä uskoisin enemmän, minua itseäni vai sinua, joka sanot(luullen minut paremmin tuntevasi), että en ole kanssasi samaa mieltä? Usko nyt, että tässä asiassa olen samaa mieltä(siitä, mitä edelläolevassa viestissäni kirjoitin). Tuntuu kuin haluaisit vain olla eri mieltä.
Kirjoitit" Pyhä henki on rakkauden Henki ja johtaa omansa yhteen..." Tuosta olen myös samaa mieltä ja siitä kirjoitin myös edellä.
Kirjoitit: "Näinhän opettaa siis Raamattu ja me, ettei sovi olla eripaikassa samalla paikkakunnalla".
Onko sulla tiedossa tällainen raamatunkohta, jossa se sanotaan. Voi! Hävettää, kun tunnen niin huonosti Raamattua, vaikka sen Sanoma ja Sanat ovat ihania.
Mutta eikö me olla oman rakkaudettomuutemme tähden eri paikoissa samalla paikkakunnalla, eikä sentähden, että meidän Paimenemme Pyhän Henkensä kautta johdattaa meitä lampaita (tästä lammastarhasta(vl:ät,SRK)) ja muita lampaita (el:ät, körtit,helluntailaiset jne.) Olet kyllä oikeassa, että Pyhä Henki on Rakkauden Henki ja haluaisi johtaa omansa yhteen, mutta rakas weha, kuinka paljon esim. oma liikkeemme on tehnyt sen eteen rakkaudellisesti töitä, että tämä voisi toteutua. Joskus tuntuu, että teemme juuri päinvastoin. Rakas weha, eikö olisi jo aika sanoa muille Jeesuksen lampaille:" OLETTE IHANIA!" Jumalan runsasta siunausta SINUN KOKO VAELLUKSEESI! - Pakko sanoa
weha kirjoitti:
"Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin kaikki teille annetaan". Näinhän se oli aina Raamatussakin, että Jumala antoi etsivää mieltä ja lähetti Jumalan valtakunnan asukkaan saarnaamaan parannusta ja syntein anteeksiantoa. Jumalan valtakuntaan siis synnytään parannuksen armon kautta. "Jumalan valtakunta on lähestynyt, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi", on saarnattu jo alusta asti.
Jumalan valtakunnan ulkopuolella kun ei ole pelastusta, sillä siellä ei ole Kristusta, vaan siellä on epäuskoa.on paskapää, joka vääntää palstalle vl-paskaa.
- iveta
weha kirjoitti:
"Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin kaikki teille annetaan". Näinhän se oli aina Raamatussakin, että Jumala antoi etsivää mieltä ja lähetti Jumalan valtakunnan asukkaan saarnaamaan parannusta ja syntein anteeksiantoa. Jumalan valtakuntaan siis synnytään parannuksen armon kautta. "Jumalan valtakunta on lähestynyt, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi", on saarnattu jo alusta asti.
Jumalan valtakunnan ulkopuolella kun ei ole pelastusta, sillä siellä ei ole Kristusta, vaan siellä on epäuskoa.Ei kukaan ole väittänytkään toisin, kun kirjoitit: "Jumalan valtakunnan ulkopuolella kun ei ole pelastusta, sillä siellä ei ole Kristusta, vaan siellä on epäuskoa."
Jumalan valtakunta on se lammaslauma ( Jeesuksen johtamat lampaat "tästä lammastarhasta" (vl:ät,SRK) ja Jeesuksen johtamat muut lampaat (esim. el:ät,vapaakirkko,helluntailaiset jne.) ja tämän Jumalan valtakunnan ulkopuolella ei ole pelastusta, koska siellä ei ole Kristusta, Kristuksen Sovitustyötä eikä Syntienanteeksiantamusta, vaan siellä on epäuskoa.
Edelleen toivotan,rakas weha, Sinulle Jumalan rauhaa ja Siunausta Elämääsi! iveta kirjoitti:
Ei kukaan ole väittänytkään toisin, kun kirjoitit: "Jumalan valtakunnan ulkopuolella kun ei ole pelastusta, sillä siellä ei ole Kristusta, vaan siellä on epäuskoa."
Jumalan valtakunta on se lammaslauma ( Jeesuksen johtamat lampaat "tästä lammastarhasta" (vl:ät,SRK) ja Jeesuksen johtamat muut lampaat (esim. el:ät,vapaakirkko,helluntailaiset jne.) ja tämän Jumalan valtakunnan ulkopuolella ei ole pelastusta, koska siellä ei ole Kristusta, Kristuksen Sovitustyötä eikä Syntienanteeksiantamusta, vaan siellä on epäuskoa.
Edelleen toivotan,rakas weha, Sinulle Jumalan rauhaa ja Siunausta Elämääsi!että jaksat taistella wehan ja muiden "vain me" -valehtelijoiden kommentteja vastaan.
Siunausta!16 . Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
Johannes puhuu juutalaisena juutalaiselle, ja ”muut lampaat” ovat pakanoita, mm lestadiolaisia, joille Jeesus Herra. Muut lestadiolaiset, jotka eivät tunnusta Jeesusta Herraksi, ei ole tietä tähän seurakuntaan/ lammasjoukkoon.
Kerrotko Weha, missä sanotaan, että yhdellä paikkakunnalla on vain yksi Jumalan lasten joukko, missä se paikkakunta on mainittu paikkakuntana Raamatussa.
Sen sijaan kaikki apostolit mainitsevat Jumalan universaalin seurakunnan, jonka päänä on Kristus, ympäri maapallon, siinä ei lestadiolaisuudella ole tilaa tuollaisena lahkona.
Kerrotko missä yksikään apostoli mainitsi seurakunnan nimen, johon Hän ohjasi Jeesukseen parannuksen tehneen Pyhän? Hän vain markkinoi Kristusta, kuten nytkin kristityt seurakunnat, Kristus ratkaisee, ei seurakunta.
Myös Jumalan seurakunnan saarnavirassa opetetaan vain yhdellä tavalla. Hänen omillaan on siis yksi ja samanlainen usko.** Kyllä, mutta se virka ei ole SRK;ssa.- iveta
Melperi1 kirjoitti:
että jaksat taistella wehan ja muiden "vain me" -valehtelijoiden kommentteja vastaan.
Siunausta!En kyllä jaksaisi taistella tai väitellä, mutta joku, ikäänkuin sisäinen pakko, laittaa minut kirjoittamaan, vaikka tämä ei ole mielestäni ollenkaan minun alaani. Minusta viisaat teologit saisivat ennemmin minun puolestani kirjoittaa. Rakastan Jeesusta ja jos huomaan, että Jeesuksen nimi tai Hänen Sovitustyönsä jää jotenkin varjoon tai laitetaan syrjemmälle puheessa, kirjoituksessa tai opissa, niin lapsellisesti suutun tietäen kuitenkin, että ei Jeesus minun puolusteluja tarvitse. Hänen Totuuden sanansa riittävät puolustukseksi ja Rakkautensa riittää murtamaan hänen syyttäjänsä. Jumalan runsasta Siunausta SINULLE!
- Oikeeta etsivä
weha kirjoitti:
"yksi lamashuone" , jonne tulee kaikki saattaa? Tuosta yhdestä "laumasta" kuuluu hyvän Paimenen ääni ja kaikki ulkopuolella olevat äänet ovat väärien=muukalaisten ääntä. Jeesushan asuu vain omissaan, ja siis niissä seurakunnan kaitsijoissa jotka paimentaa tuota yhtä huonetta, kuten teksti kuuluu.
On sitten monta!!!! Mikä niistä on se oikea?
- Evluttilainen
Lapin Maria.
Sinulle ovat auenneet suuret salaisuudet. Jumalan runsasta Siunausta elämääsi. - Obelix7.
Mat 3.
8. Tehkäät siis parannuksen soveliaita hedelmiä.
9. Ja älkäät ajatelko itsellenne: Abraham on meidän isämme . Sillä minä sanon teille: Jumala voi näistä kivistä Abrahamille lapset herättää.
Mat 10.
38. Ja kuka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, ei se ole minulle sovelias.- Varo!
on saatanan kätyri, joka yrittää eksyttää ihmiset SRK:n valheiden verkkoon.
- Vain Jeesus pelstaa
Varo! kirjoitti:
on saatanan kätyri, joka yrittää eksyttää ihmiset SRK:n valheiden verkkoon.
Nykypäivänä houkutella valheseurakuntaan jäseniä tieto vl opin virheistä on levinnyt laajalti.
Nämä obelixit,wehat tuntevat vain puhvelien fraasit ei itse Raamattua joten he ovat
aika vaarattomia kloppeja. - Pientä rajaa sentään
Vain Jeesus pelstaa kirjoitti:
Nykypäivänä houkutella valheseurakuntaan jäseniä tieto vl opin virheistä on levinnyt laajalti.
Nämä obelixit,wehat tuntevat vain puhvelien fraasit ei itse Raamattua joten he ovat
aika vaarattomia kloppeja.maailman ainoita oikeita itse itsensä korottaneita 'uskovaisia' - vai ovatko jehovat sittenkin oikeampia - ainaki niitä enempi vihataan.
- Sectori
Hyvän aiheen valitsit. Kristityillä ei ole varaa kohdella toisia kristittyjä huonosti. Minullakin on Raamatunkohta tähän liittyen.
Luuk 15
8. Tahi jos jollakin naisella on kymmenen hopearahaa ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän sytytä lamppua ja lakaise huonetta ja etsi visusti, kunnes hän sen löytää?
9. Ja löydettyään hän kutsuu kokoon ystävättärensä ja naapurinaiset ja sanoo: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin rahan, jonka olin kadottanut'.
Mitä ovat ystävättäret ja naapurinnaiset? Kenen kanssa vaimon tulee iloita, löydettyään k a d o t t a m a n s a hopearahan?on maallinen vertaus, hengelliseen asiaan, parannuksen saamiseen:
8. Tahi jos jollakin naisella on kymmenen hopearahaa ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän sytytä lamppua ja lakaise huonetta ja etsi visusti, kunnes hän sen löytää? 9. Ja löydettyään hän kutsuu kokoon ystävättärensä ja naapurinaiset ja sanoo: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin rahan, jonka olin kadottanut.' 10. Niin myös, sanon minä teille, on ilo Jumalan enkeleillä yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen."- Sectori
weha kirjoitti:
on maallinen vertaus, hengelliseen asiaan, parannuksen saamiseen:
8. Tahi jos jollakin naisella on kymmenen hopearahaa ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän sytytä lamppua ja lakaise huonetta ja etsi visusti, kunnes hän sen löytää? 9. Ja löydettyään hän kutsuu kokoon ystävättärensä ja naapurinaiset ja sanoo: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin rahan, jonka olin kadottanut.' 10. Niin myös, sanon minä teille, on ilo Jumalan enkeleillä yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen."Kyseessä ei ole maallinen vertaus. Älä mene halpaan. Vaimo eli seurakunta sytyttää uskon lampun, ja sen valossa lakaisee huonetta varoen, ettei mitään joutuisi hukkaan. Esimerkiksi hoitokokoukset olivat sellaista huiskimista, että hopearahat lentelivät niin kauas, ettei vaimo niitä enää löydä. Siinä lampun valo taisi olla vähän kelmeää.
Seuraavaksi erittäin tärkeä kohta. Jeesus itse sanoo vertauksessa: "Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin rahan, jonka olin kadottanut." Vaimo kadotti rahan huolimattomuuttaan, siitä ei kannata lukutaitoisten edes keskustella.
Ja vielä: miksi Jeesus halusi vertauksessaan osoittaa, että vaimon tulee iloita ystävättärien ja naapurinnaisten kanssa? Onhan selvää, että ystävättäret ja naapurinnaiset, eivät ole samaa huonetta vaimon kanssa. Olet joskus selittänyt minulle niiden olevan muita paikallisseurakuntia, mutta se selitys ei ole Raamatun Sanan mukainen. Sectori kirjoitti:
Kyseessä ei ole maallinen vertaus. Älä mene halpaan. Vaimo eli seurakunta sytyttää uskon lampun, ja sen valossa lakaisee huonetta varoen, ettei mitään joutuisi hukkaan. Esimerkiksi hoitokokoukset olivat sellaista huiskimista, että hopearahat lentelivät niin kauas, ettei vaimo niitä enää löydä. Siinä lampun valo taisi olla vähän kelmeää.
Seuraavaksi erittäin tärkeä kohta. Jeesus itse sanoo vertauksessa: "Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin rahan, jonka olin kadottanut." Vaimo kadotti rahan huolimattomuuttaan, siitä ei kannata lukutaitoisten edes keskustella.
Ja vielä: miksi Jeesus halusi vertauksessaan osoittaa, että vaimon tulee iloita ystävättärien ja naapurinnaisten kanssa? Onhan selvää, että ystävättäret ja naapurinnaiset, eivät ole samaa huonetta vaimon kanssa. Olet joskus selittänyt minulle niiden olevan muita paikallisseurakuntia, mutta se selitys ei ole Raamatun Sanan mukainen.maallinen vertaus mihinkään lähteä.
- Sectori
weha kirjoitti:
maallinen vertaus mihinkään lähteä.
En kylläkään ymmärtänyt vastaustasi. Mutta omanvanhurskauden perkele pitää näköjään tiukasti kiinni silloin, kun ei Raamattua kykene Raamatulla kumoamaan.
- weha.
Sectori kirjoitti:
En kylläkään ymmärtänyt vastaustasi. Mutta omanvanhurskauden perkele pitää näköjään tiukasti kiinni silloin, kun ei Raamattua kykene Raamatulla kumoamaan.
rahansa ja ilotsee siitä ystäviensä kanssa, niin ihan maallinen asia tuo on, aivan varmasti.
- Sectori
weha. kirjoitti:
rahansa ja ilotsee siitä ystäviensä kanssa, niin ihan maallinen asia tuo on, aivan varmasti.
...näkee, miten rakastat seurakuntaoppiasi, ja kuolleita seiniä. Sinun seurakuntaoppisi heittää ystävättäret ja naapurinnaiset helvettiin. Sitä varmaan Jeesuskin tarkoitti?
- Uutta tilaamassa?
weha. kirjoitti:
Hukata naisen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1187536- 535643
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa663150Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72683Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101628Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2051504Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931139Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3271107Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2501101Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä31969