Tampereen silmäpoliklinikalla tapahtuu...

Tai ei tapahdu.

Mistähän johtunee että lääkärille varattu aika myöhästyy 2h sen takia että päivystyspotilaat menevät ajan varanneiden ohitse jonossa. Enpä nähnyt kenelläkään puukkoa silmässä tai kenenkään kontanneen osastolle, että kyseessä ei liene ollut kovin kriittisiä tapauksia. Sinne ihan omin jaloin tulivat ja kerta toisensa jälkeen pyydettiin sisään, samalla kun ajan varanneella kello tikittää 2h myöhässä.

Niin että kysynpä vaan onko järkeä antaa mitään aikaa kun päivystyspotilaat näyttävät pääsevän heti sisään kun ajan varanneet istuvat kaksi tuntia odottamassa. Ja jälkihuomautuksena ettei missään kohdassa ole suullisesti saatikka kirjallisesti ilmoitettu varaamaan odotusaikaa yli 2h.

No semmonen vielä että kävin silmäleikkauksessa. Perillä vasta kerrottiin että jäät tänne sitten yön yli seuraavaan aamuun. Eli ei informoitu paremmin leikkauksta ennen saatikka sen jälkeen mitä minulle tapahtuu. Leikkauskin venyi parilla kymmennellä minuutilla muttei senkään syytä sen kummemmin mainittu.
Toisaalta eräs potilas pyysi särkyyn lääkettä saadakseen nukuttua niin hänelle tarjottiin levolakkia.

Että semmonen tapaus!

14

1618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "heikkinen"

      Tapahtuiko tämä siis taysissa?
      olen myös joskus yksityisellä puolella odotellut,että lääkäri saapuisi edellisestä työ-
      paikastaan.

      • Oli siis kyseessä. Rakennus Z4 kolmas kerros.


    • lennu

      uusi ihana paikka silmähotelli eikä aika yhtään
      myöhässä kahviossa hyvä ruoka. tays tampere

    • juu.

      Tiedotus ei siis toimi ym ym. Kysy jostain minne voisit ilmoittaa ongelman ja parannusehdotuksia kaupungissa ja kunnassa, kun homma ei toimi. Tämä palsta ei pelkästään korjaa sitä tilannetta. Hyvä että otat esiin aiheen.

      En usko että itse sinne paikkaan valittaminen auttaa. Myös eri palstat ja oma juttu -osio voisi olla hyviä keskustelupaikkoja.

      • juu.

        Toki heillekin voi ehdottaa parempaa tiedotusta ja sitä etteivät muut voi odottaa 2 tuntia. Mutta vastauksesta ei tiedä?


    • jaanatre1

      Silmäongelmat harvoin näkyy ulospäin, esim verkkokalvo voi olla irti ja sokeus hitaan hoitoonpääsyn seuraus. Ne joilla on jo ajanvaraus on hoidossa ja heidän tilanteensa on tiedossa. Sama ongelma on muillakin osastoilla, Ei kaikki sairaudet näy ulospäin eikä ne edes kuulu muille.

    • Rappeutunut

      Kävin minäkin siellä keväällä tutkimuksissa. Hoitajat ja kuvantajat (tai mitä lie) siellä vaan tekivät tarkastuksia, yhtään oikeaa silmälääkäriä en nähnyt missään. No ei sen puoleen, ei ole vielä mitään tutkimustuloksiakaan tullut. Onko ne silmäspesialistit vähän samanlaisia kuin vakuutuslääkärit, tutkivat potilasta vaan papereiden kautta näkemättä potilasta?

      • tayssissa käynyt

        Siellä on ollut sulla sellainen hoitoketju, että ensin lähetteellä tutkimuksiin, sitten tulokset ja jatkotutkimukset lääkärin vastaanoton kautta. Ei kai olisi järkeä mennä selvittämään asioita lääkärille ilman tutkimuksia, joihin on jo saanut lähetteen? Vaivaasi ei ole arvioitu myöskään akuutiksi.
        He lähettävät ajan lääkärille, tai lääkäri ilmoittaa tuloksista. Voit myös yrittää soittaa kyseiselle osastolle ja kysyä mikä tilanne on. Itse ainakin sain hieman lisätietoja hoitajalta soittamalla sinne. Aina he eivät voi kertoa paljon, mutta ainakin selviää etteivät tietosi ole kadonneet mihinkään, jos se huolestuttaa.
        Saattaa vaikuttaa siltä että lääkäreitä ei ole paikalla, mutta kyllä ne siellä töitä tekevät, ja jonoakin on.
        Toivottavasti tähän viestiin mennessä sieltä on jo jotain kuulunut.


    • Silmävaiva

      Em. asiaan toteaisin, että esim. äkillisessä silmänpaineen kohoamistapauksessa voi olla näön pysyvästä menetyksestä kysymys muutaman tunnin aikana. En ole alan tuntija, mutta onhan päivystystapaus useinkin kiireellinen.
      Asiaa auttaisi ennakointi, mutta onnistuisiko ?

      • toinen silmä sentään jäi

        Kun tähän joku on vielä jaksanut vastata niin terveisiä allekirjoittaneeltta. 4v takana tätä rumbaa, ei proteesia, ei mitään, hole in one mutta 2v tästä ajasta vetänyt toistamiseen kanteen ja läpi meni!!! En suosittele kenellekkään sitä mestaa!


    • Silmälappu Sari

      Juoksin muuten samasta aiheesta puoli vuotta (olikohan viis kertaa ainakin), kysymässä etteikö kukaan oikeesti voi tehdä mitään? Kuudes kerta (SENSUROITU SANANPARSI SUUREEN ÄÄNEEN) Johan alkoi tapahtua! Pikana Meilahteen. Kaks vuotta koetettiiin asiaa korjata, mutta ei pysty tekemään enää mitään... Mutta toivon että näiden kahden nimeltämainitsemattoman lääkärin päät joutuu oikeesti pölkylle tuon valituksen mentyä läpi!!! Olin todella lähellä etten enää edes olisi vetäny asiaa uudeestaan potilasvahinkolautakuntaan, mutta onneksi oikeusaputoimistosta sain niin hyvää apua, että jaksoin vielä kerran yrittää. Kaikki olivat sitä mieltä ettei mene juttu läpi, mutta niin vaan MENI! Karmea tarina mutta se on tosi!

    • c6v6b6n6

      Tampereen silmäpolilla oli aivan erinomainen palvelu, kun puolisoni kanssa käytiin. Henkilökunta osaavaa ja ystävällistä. Turhaa istumista ei ollut lainkaan.
      Kenelläkään ei tarvitse olla puukkoa silmässä, kuten ap kuvitteli ensiapuun tulevilla olevan. Silmissä voi olla vakavia vaurioita, ilman että niitä näkee päällepäin.

    • c8c7c8c7c8c7

      Se on kummallista, kun Taysin silmäpolilla käy tutkimuksissa, ei sen jälkeen kuulu tutkimustuloksista yhtään mitään. Jo kuukausia kulunut, eikä saa tietää, mitä tutkimuksissa on tullut ilmi.
      Huono juttu on, että poliklinikoille ei voi soittaa, vaan pitää jättää soittopyyntö. Soittavat sitten, kun sattuvat. Näinkin olen tehnyt, mutta sanottiin vaan, että kukaan lääkäri ei ole tutkimuksia vielä katsonut.
      Tässä voi tulla vielä sokeaksi.

      • varaa-päivä-aikaa

        Vuoden alusta seurannassa olevat glaukomapotilaat siirtyvät Tays:iin seurantaan. Miten mahtaa hoitua, kun tulee vielä lisää asiakkaita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      180
      1827
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      270
      1344
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1275
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1057
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      922
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      162
      914
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      67
      908
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      808
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      57
      762
    10. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      725
    Aihe