Minulla on siis ollut pari kolme viikkoa jotenkin "outo" olo. Sellaisia tuntemuksia, joita ei aiemmin ole ollut, lähinnä alavatsassa. Aloinkin sitten ajatella, jotta voisinko olla ehkä raskaana...? Olen syönyt melkein viisi vuotta pillereitä, ja aina olen ne muistanut ajallaan ottaa.
Nyt pidin taukoviikon kolmen listan jälkeen, ja jännityksellä odottelin menkkoja. Jotka tulivatkin, erittäin runsaina ja kivuliaina kuten aina ennenkin. Huokaisin helpotuksesta.
Silti outo olo jatkui. Levottomat jalat pitivät hereillä, heräsin aamuisin oksentamisen tarpeeseen (kertakaan en ole kuitenkaan oksentanut) ja olen ollut todella väsynyt ja itkuinen. Avokki jo ihmetteli mielialan heilahduksiani.
Olen tänä aikana ollut muutamissa illanistujaisissa, joissa on tullut otettua alkoholia. Ihmettelin, kun nousi päähän niin helposti. Yhden illan jälkeen juotuani 3 siideriä, oli minulla seuraavana päivänä aivan järjetön krapula.
Vaikka epäilykseni tuntuikin älyttömältä, tein silti raskaustestin. En voinut uskoa silmiäni, kun se näytti positiivista! Tein seuraavana päivänä toisen testin, joka sekin oli positiivinen.
Mitä ihmettä?? Miten on mahdollista olla todella runsaat ja kipeät kuukautiset ja olla silti raskaana??
Nyt olen siis todella huolissani siitä, kuinka olen vahingoittanut elintavoillani alkiota? Olen juonut aika runsaasti alkoholia, käyttänyt erilaisia yrttivalmisteita, syönyt homejuustoja ym. Huoli on suuri ja kirjoitin tänne kai lähinnä purkaakseni tuntojani. Miten vahingollista on syömiseni/juomiseni alkiolle ollut??
normaalit menkat ja silti raskaana!
7
13745
Vastaukset
- tapahtuu??
En tiedä, onko provo enkä oikeastaan välitäkään... Itsellä nimittäin sellainen tilanne, että ihan normaalit kuukautiset on juuri, kestäneet 3 pv. Kaikki kivut ym. on jne. Mutta olo ei ole normaali. Lämmöt on koholla, vaikka yleensä ne laskee siinä vaiheessa, kun menkat alkaa. (En ole ollut kipeänäkään eikä ole sillein kipeä olo...) Rinnat on kipeät ja kutiaa. Palelee koko ajan. Pää on ollut kipeä viikon verran, yleensä päänsärky loppuu menkkojen alkamiseen. Menkkakivut on mulla yleensä monta päivää, nyt oli vain ekana päivänä. Testin teko tuntuisi jotenkin ihan tyhmältä, kun kerran on menkat... Mutta en vaan voi sille mitään, että olo on tällainen. Muut oireet ehkä voisin kuvitellakin, mutta en tuota rintojen kipuilua, ainaista närästystä ja pientä lämpöilyä. En tiedä mitä on, täytyy nyt katsella, jatkuuko outo olo vielä menkkojen loppumisen jälkeen...
- alkuperäinen_
Todellakin ihan oikeasta tilanteesta kirjoitan. Siksi vielä tähän aikaan koneella roikun, vaikka huomenna olisi aikainen herätys. Ei pysty nukkumaan. :(
- on kyllä :)
alkuperäinen_ kirjoitti:
Todellakin ihan oikeasta tilanteesta kirjoitan. Siksi vielä tähän aikaan koneella roikun, vaikka huomenna olisi aikainen herätys. Ei pysty nukkumaan. :(
Yksi mahdollisuus tietenkin on, että olet saanut varhaisen keskenmenon? Sitä raskaushormoniahan jää elimistöön ja oireet voivat jatkua jonkin aikaa...
Mutta tuo sinun tilanne pistää kyllä ihan tosissaan miettimään, että pitäisi varmaan tehdä testi, vaikka se niin hullulta tuntuukin. Nämä oireet kun tosiaan ei näytä katoavan mihinkään, päin vastoin... Nytkin täällä palelen ja kärsin tissien kutinasta. :P Olisi kyllä kiva kuulla jonkun sellaisen ihmisen kokemuksia, jolla on ollut ihan normaalit menkat vaikka on ollut raskaana. Ja että miten siinä sitten kävi, menikö kesken vai syntyikö ihan terve lapsi.. - sassuli85
on kyllä :) kirjoitti:
Yksi mahdollisuus tietenkin on, että olet saanut varhaisen keskenmenon? Sitä raskaushormoniahan jää elimistöön ja oireet voivat jatkua jonkin aikaa...
Mutta tuo sinun tilanne pistää kyllä ihan tosissaan miettimään, että pitäisi varmaan tehdä testi, vaikka se niin hullulta tuntuukin. Nämä oireet kun tosiaan ei näytä katoavan mihinkään, päin vastoin... Nytkin täällä palelen ja kärsin tissien kutinasta. :P Olisi kyllä kiva kuulla jonkun sellaisen ihmisen kokemuksia, jolla on ollut ihan normaalit menkat vaikka on ollut raskaana. Ja että miten siinä sitten kävi, menikö kesken vai syntyikö ihan terve lapsi..Isoäidilläni yhdessä raskaudessa koko 9 kuukautta täysin normaalit, runsaat kuukautiset. Ystävälläni oli myös sama 3 ekaa kuukautta... Eli täysin mahdollista on. Kumpikin synnytti terveen lapsen aivan normaalisti. Tädilläni ollut myös kummassakin raskaudessa kahdet kuukautiset, ja kumpikin raskaus saanut alkunsa vaikka syönyt säännöllisesti pillereitä. Että kaikenlaista sattuu... Tsemppiä! :)
- alkuperäinen_
sassuli85 kirjoitti:
Isoäidilläni yhdessä raskaudessa koko 9 kuukautta täysin normaalit, runsaat kuukautiset. Ystävälläni oli myös sama 3 ekaa kuukautta... Eli täysin mahdollista on. Kumpikin synnytti terveen lapsen aivan normaalisti. Tädilläni ollut myös kummassakin raskaudessa kahdet kuukautiset, ja kumpikin raskaus saanut alkunsa vaikka syönyt säännöllisesti pillereitä. Että kaikenlaista sattuu... Tsemppiä! :)
Eli vielä kyselen, kuinka vaarallista on ollut alkiolle alkoholin nauttimiseni näin alkuraskaudessa? Tai luulisin olevan alussa, tarkkaan en vielä tiedä milloin on alkanut, kun söin useamman pillerilistan putkeen. Hirveä hätä, että olen nyt jotenkin "vammauttanut " lasta! :(
Ihan sekaisinhan tässä on muutenkin, eikä osaa olla iloinen raskaudesta, kun ajattelee vain kaikkea mitä on tehnyt väärin(juuri nuo kaikki syömiset ja juomiset). Mutta ensi viikon maanantaina olen menossa verikokeisiin ja terkkarille, jos sieltä sitten saisi vastauksia. - huolissaan myös
alkuperäinen_ kirjoitti:
Eli vielä kyselen, kuinka vaarallista on ollut alkiolle alkoholin nauttimiseni näin alkuraskaudessa? Tai luulisin olevan alussa, tarkkaan en vielä tiedä milloin on alkanut, kun söin useamman pillerilistan putkeen. Hirveä hätä, että olen nyt jotenkin "vammauttanut " lasta! :(
Ihan sekaisinhan tässä on muutenkin, eikä osaa olla iloinen raskaudesta, kun ajattelee vain kaikkea mitä on tehnyt väärin(juuri nuo kaikki syömiset ja juomiset). Mutta ensi viikon maanantaina olen menossa verikokeisiin ja terkkarille, jos sieltä sitten saisi vastauksia.Eli onko täällä jollain kokemuksia, että olisitte alkuraskaudesta käyttäneet runsaasti alkoholia, ja mikä sen vaikutus oli lapseen? Synnytitkö terveen lapsen?
Mulla nyt viikkoja 13 1, ja itsekin otin viiniä runsaamman laisesti alkuraskaudesta, kun tuli yllätyksenä tämäkin raskaus. Ensimmäistäni odotan, enkä jotenkin kehdannut juomistani ottaa neuvolassa puheeksi... Tuli "huono äiti"-fiilis...
Olisi hienoa kuulla ihmisten kokemuksia asiasta, tietäisi vähän, mitä odottaa. - sassuli85
huolissaan myös kirjoitti:
Eli onko täällä jollain kokemuksia, että olisitte alkuraskaudesta käyttäneet runsaasti alkoholia, ja mikä sen vaikutus oli lapseen? Synnytitkö terveen lapsen?
Mulla nyt viikkoja 13 1, ja itsekin otin viiniä runsaamman laisesti alkuraskaudesta, kun tuli yllätyksenä tämäkin raskaus. Ensimmäistäni odotan, enkä jotenkin kehdannut juomistani ottaa neuvolassa puheeksi... Tuli "huono äiti"-fiilis...
Olisi hienoa kuulla ihmisten kokemuksia asiasta, tietäisi vähän, mitä odottaa.Kun en vielä tiennyt raskaudesta, hedelmöittymisestä pari viikkoa kulunut, istuttiin iltaa ja tuli useampi siideri juotua... Neuvolassa kerroin heti, ja kyselin, niin sanottiin ettei haittaa vielä ole kun on niin alussa. Että ne haittavaikutukset alkaa sitten jos ottaa alkoholia olikos viikon 6 jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234881
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623051
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187