halvin Kalos

gloiyh

Kuulema Kalosista on tulossa vielä halvempi malli
ilman Abs-jarruja hinta jotain 12300e

Kun saisi mustilla puskureilla alle 12te
tekisin kaupat.

Varusteista ei saa vaihdossa mitään ja niistä
ei kannata mitään maksaa.

Säästöä!!!

14

3446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Automies

      puskurit ovat nätit hetken mutta itsekkin ostaisin auton mustilla, varsinkin jos olisi halvempi... Suurin varustepuute Kalossissa on kylkilistan puuttuminen...

    • turvallisuusvarusteista,

      joihin ABS-jarrutkin kuuluu, kannattaa maksaa hieman lisähintaa. Toivottavasti en ikinä joudu tilanteeseen, jossa esim. airbag laukeaa, mutta silti haluan, että autostani sellainen löytyy. Niin, ja ilmastointi on muuten sellainen varuste, josta on a) hyötyä lähes ympäri vuoden (poistaa näet kosteutta syksyisin/talvisin sen lisäksi, että kesällä tuo viileyttä) b) hyötyä autoa myydessä, sillä varsinkin tulevaisuudessa on ilmastoimatonta autoa vaikea saada kaupaksi. Korinvärisistä puskureista sun muista ulkonäköön vaikuttavista jutuista en minäkään ole valmis mitään maksamaan.

      • gloiyh

        Niin eri asia onkin jos pitää autoa 7v,
        niin onko rikkinäisistä lisavarusteista hyötyä myydessä.
        Ilmstointi on kyllä ehdoton, mutta toimiiko se
        7v päästä kun autoa ollaa taas vaihtamassa.
        Tosin ei siitä Kalosista saa silloin enää kuin 4t euroa.
        tämä ilman ABS-jarruja oleva maksaa toimituskuluineen n. 12te
        eli halpa on.


      • perushuolletaan
        gloiyh kirjoitti:

        Niin eri asia onkin jos pitää autoa 7v,
        niin onko rikkinäisistä lisavarusteista hyötyä myydessä.
        Ilmstointi on kyllä ehdoton, mutta toimiiko se
        7v päästä kun autoa ollaa taas vaihtamassa.
        Tosin ei siitä Kalosista saa silloin enää kuin 4t euroa.
        tämä ilman ABS-jarruja oleva maksaa toimituskuluineen n. 12te
        eli halpa on.

        3 vuoden välein. Itselläni on 13 vuotta vanha auto, jossa ilmastointi toimii edelleen. Jokainen saa tietysti ajatella mitä haluaa, mutta minä en ole tottunut elämään ns. varman päälle. Haluan, että autostani löytyy tarpeelliset lisävarusteet, ja olen valmis ottamaan sen riskin, että jokin niistä varusteista joku kaunis päivää sanoo poks. Toisaalta rahalla siitäkin selviää.


      • kylmäkoneasentaja
        perushuolletaan kirjoitti:

        3 vuoden välein. Itselläni on 13 vuotta vanha auto, jossa ilmastointi toimii edelleen. Jokainen saa tietysti ajatella mitä haluaa, mutta minä en ole tottunut elämään ns. varman päälle. Haluan, että autostani löytyy tarpeelliset lisävarusteet, ja olen valmis ottamaan sen riskin, että jokin niistä varusteista joku kaunis päivää sanoo poks. Toisaalta rahalla siitäkin selviää.

        Autojen ilmastointilaitteet toimivat samoin kuin esim. jääkaapit.Kuinkahan usein jääkaappeja vaihdatte tai korjautatte?


    • kirsi

      Heippa!
      Nyt Länsiautossa, Lahdessa on tarjous. Eli halvin Kalosin malli maksaa 12490:- sisältäen toimituskulut, metallivärin, toiset renkaat ja lohkolämmittimen. Aika halpa hinta, kävin Kouvolassa kysymässä ja kyseenomainen paketti oli 1190 euroa kalliimpi.

      • Kalossin

        Hei,
        Tuollainen Kalossi tuli Lahden Länsiautosta vaimon kauppakassiksi ostettua, juuri tuollaiseen "pakettihintaan". Nyt hän on tuolla pari viikkoa ajellut...toistaiseksi pelannut oikein hyvin. Saa sitten joskus tulevaisuudessa nähdä mikä tuon ostoksen todellinen hinta mahtoi olla, jälleenmyyntiarvostahan ei vielä tiedä. Tosin jos tuo nyt vaikka 5-10 vuotta vähällä käytöllä kestäisi, ei siitä voi olettaakkaan saavansa juuri mitään...


      • kirsi
        Kalossin kirjoitti:

        Hei,
        Tuollainen Kalossi tuli Lahden Länsiautosta vaimon kauppakassiksi ostettua, juuri tuollaiseen "pakettihintaan". Nyt hän on tuolla pari viikkoa ajellut...toistaiseksi pelannut oikein hyvin. Saa sitten joskus tulevaisuudessa nähdä mikä tuon ostoksen todellinen hinta mahtoi olla, jälleenmyyntiarvostahan ei vielä tiedä. Tosin jos tuo nyt vaikka 5-10 vuotta vähällä käytöllä kestäisi, ei siitä voi olettaakkaan saavansa juuri mitään...

        Kun ajattelee että maksaa 1490 halvemman hinnan koko paketista, niin tietää että on jo "säästänyt" summan rahaa. Ja sen verran arvo saa tippuakin. Tekisi mieli lähteä katsomaan millaisia värejä on Lahdessa myytävänä. Kun on työmatkaa päivittäin n. 30 km. Sekin on jatkuvaa kaupunkiajoa, eli kodinhoitajan työssä olen. Olisi just varmaan sopiva auto minulle...


      • Kalossin
        kirsi kirjoitti:

        Kun ajattelee että maksaa 1490 halvemman hinnan koko paketista, niin tietää että on jo "säästänyt" summan rahaa. Ja sen verran arvo saa tippuakin. Tekisi mieli lähteä katsomaan millaisia värejä on Lahdessa myytävänä. Kun on työmatkaa päivittäin n. 30 km. Sekin on jatkuvaa kaupunkiajoa, eli kodinhoitajan työssä olen. Olisi just varmaan sopiva auto minulle...

        Hei,
        Silloin kun me tuota ostopäätöstä teimme, siellä
        oli ilmeisesti kolme autoa tuohon "kampanjahintaan". Värit olivat met.harmaa, met.sininen ja met.vihreä. Emännän silmää noista miellytti eniten tuo sininen, jollainen tuossa meidän pihassa nyt iltaisin seisoo. Meillä oli kyllä tarkoituksena ostaa jokin käytetty pirssi (ajoa tuohon 2. autoon tulee lienee < 10 tkm/vuosi), mutta mm. tuo uuden auton kolmen vuoden takuu laittoi sitten ajatukset uusiksi...ja ei tuo nyt hullummalta valinnalta tunnu.


      • kirsih
        Kalossin kirjoitti:

        Hei,
        Silloin kun me tuota ostopäätöstä teimme, siellä
        oli ilmeisesti kolme autoa tuohon "kampanjahintaan". Värit olivat met.harmaa, met.sininen ja met.vihreä. Emännän silmää noista miellytti eniten tuo sininen, jollainen tuossa meidän pihassa nyt iltaisin seisoo. Meillä oli kyllä tarkoituksena ostaa jokin käytetty pirssi (ajoa tuohon 2. autoon tulee lienee < 10 tkm/vuosi), mutta mm. tuo uuden auton kolmen vuoden takuu laittoi sitten ajatukset uusiksi...ja ei tuo nyt hullummalta valinnalta tunnu.

        Se oli jännä juttu, kun ajoin Kalossia, niin siinä on niin korkea konepelti. Tai se kojelauta, että pitkänäkään ihmisenä en tahtonut nähdä missä etupuskuri menee. Huomasitteko asiaa, ja vaikuttaako se mitenkään ajoon? Ehkä juuri sellaisissa tilanteissa vaikuttaa kun pitää ruutuun ajaa auto. Soittaessani Lahteen niin myyjä kertoi värejä ja oli esim. metallivihreä ja mustakin taisi olla. Ja vielä yksi juttu: Onko teidän autossa kaukosäädettävä keskuslukko? Automyyjä ei ollut varma onko näissä "halvemmissa" malleissa sitä.


      • Kalossin
        kirsih kirjoitti:

        Se oli jännä juttu, kun ajoin Kalossia, niin siinä on niin korkea konepelti. Tai se kojelauta, että pitkänäkään ihmisenä en tahtonut nähdä missä etupuskuri menee. Huomasitteko asiaa, ja vaikuttaako se mitenkään ajoon? Ehkä juuri sellaisissa tilanteissa vaikuttaa kun pitää ruutuun ajaa auto. Soittaessani Lahteen niin myyjä kertoi värejä ja oli esim. metallivihreä ja mustakin taisi olla. Ja vielä yksi juttu: Onko teidän autossa kaukosäädettävä keskuslukko? Automyyjä ei ollut varma onko näissä "halvemmissa" malleissa sitä.

        Hei,

        En kyllä ole pannut merkille tuota sinun havaintoasi huonosta etunäkyvyydestä...eli ei kai tuo ole haitannut ajamista jos näin on. Olen kyllä itse ajanut tuolla huomattavan vähän, vaimon auto kun on. Eipä ole kyllä hänkään valitellut (ja puskuri näyttää vielä toistaiseksi ihan ehjältä).

        Keskuslukitus: Ei ollut alunperin koko autossa minkäänlaista keskuslukkoa (auto on ilmeisesti viimevuoden mallistoa, jossa ei tässä halvimmassa versiossa tuota ERITTÄIN tärkeää varustetta ollut). Kun tuon seikan huomasimme ennen kuin kauppaa teimme, sanoimme että ei me tuollaista kalossia osteta jossa ei ole keskuslukitusta...soittivat muutaman päivän kuluttua Länsiautosta, ja kysyivät "Mitäs jos siinä olis tuo keskuslukko?". Siihen minä sanomaan :"Jos siinä on kauko-ohjattava keskuslukitus, niin voimme harkita".

        Laittattivat sitten omaan piikkiinsä tuon jälkiasenteisen kauko-ohjatun keskuslukon, ja siinä on myös tuo 3 vuoden takuu. Mielestäni pääsimme ihan kohtuulliseen kauppaan.


      • näkyvyys
        kirsih kirjoitti:

        Se oli jännä juttu, kun ajoin Kalossia, niin siinä on niin korkea konepelti. Tai se kojelauta, että pitkänäkään ihmisenä en tahtonut nähdä missä etupuskuri menee. Huomasitteko asiaa, ja vaikuttaako se mitenkään ajoon? Ehkä juuri sellaisissa tilanteissa vaikuttaa kun pitää ruutuun ajaa auto. Soittaessani Lahteen niin myyjä kertoi värejä ja oli esim. metallivihreä ja mustakin taisi olla. Ja vielä yksi juttu: Onko teidän autossa kaukosäädettävä keskuslukko? Automyyjä ei ollut varma onko näissä "halvemmissa" malleissa sitä.

        on kieltämättä ongelma monessa nykyautossa - Kalos mukaanlukien. Nykytyyliin kun konepelti on melkeinpä suora jatke tuulilasille, eli "taipuu" todella alas, niin kulmat jäävät arvailujen varaan. Mutta kuten sanottua, ajoitpa sitten uutta Ford Focusta, Toyota Corolla tai Volkswagen Golfia, niin sama ongelma tuntuu olevan niissäkin.


      • kirsih
        näkyvyys kirjoitti:

        on kieltämättä ongelma monessa nykyautossa - Kalos mukaanlukien. Nykytyyliin kun konepelti on melkeinpä suora jatke tuulilasille, eli "taipuu" todella alas, niin kulmat jäävät arvailujen varaan. Mutta kuten sanottua, ajoitpa sitten uutta Ford Focusta, Toyota Corolla tai Volkswagen Golfia, niin sama ongelma tuntuu olevan niissäkin.

        Hyvä että huomautit, sillä ajattelin että olenko vain vainoharhainen kun kuvittelin niin olevan. Ehkäpä sitä oppii ajamalla tuntemaan keulan ja miten pitkä se on laitettaessa esim. parkkiruutuun. En ole käynyt koeajamassa uusia muita merkkejä, siksipä se olikin niin outo asia. Kiitos kaikille, että on tullut asiallista keskustelua!! Olen iloinen siitä että tulee uusia automerkkejä tuomaan kilpailua sekä laskemaan hintatasoa meille kuluttajille!


      • Näkyvyydestä
        kirsih kirjoitti:

        Hyvä että huomautit, sillä ajattelin että olenko vain vainoharhainen kun kuvittelin niin olevan. Ehkäpä sitä oppii ajamalla tuntemaan keulan ja miten pitkä se on laitettaessa esim. parkkiruutuun. En ole käynyt koeajamassa uusia muita merkkejä, siksipä se olikin niin outo asia. Kiitos kaikille, että on tullut asiallista keskustelua!! Olen iloinen siitä että tulee uusia automerkkejä tuomaan kilpailua sekä laskemaan hintatasoa meille kuluttajille!

        Hei,

        Eilen tuli tuolla Kalos:illa käytyä kaupassa, ja kuten olit asiasta täällä maininnut...ei tuo etupää todellakaan näy tuolta kuskin jakkaralta. Mutta ei tuo kyllä haitannut, varsinkin kun näkyvyys ei mielestäni yhtään eroa muistakaan viimeaikoina ajamistani autoista. Kuitenkin kyse on pikkuautosta, jossa keulan etäisyyden voi kyllä varsin hyvällä todennäköisyydellä arvata (ei se hirveän etäällä voi olla...)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4689
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe