Raamattua tutkiskeltuani tuli mieleeni

iveta

yht`äkkiä tällainen pelottavakin ajatus koskien liikkeemme keskeisempiä hengellisiä linjauksia. Olen kuullut opetettavan, että uskon ensimmäinen aste on
se, että myöntää Jumalan olemassaolon. Toinen aste on se, että tulee tuntemaan syntinsä ja tarvitsee syntiensä sovittajaa ja pyytää Jeesusta, ristillä
meidän syntiemme edestä viattomasti kärsinyttä Sovittajaa antamaan synnit anteeksi Suuren Armonsa takia. Tämä on se toinen aste, johon monien vl:ien
mielestä muiden hengellisten liikkeitten ihmiset jäävät. Heiltä puuttuu parannuksen armon saaminen, syntien anteeksiantamus Jeesuksen nimessä ja
kalliissa sovintoveressä. Se on se kolmas ja ratkaiseva aste. Mutta nyt tulee se minun oma vähän peloittava asia, josta alussa kerroin. Ettei vaan
vielä puutu se neljäs ja tärkeä asia KRISTUKSEN SISÄINEN TUNTEMINEN, se, että saan elää Jeesuksen kanssa päivittäin, iloita ja riemuita Hänen työstään
minussa ja muissa, saan täyttyä Hänen rakkaudestaan niin, että "vuodan yli" ja on pakkoa kertoa muillekin, mennä teille ja aitovierille ja vaikka
lähetyskentille julistamaan Hänen Rakkauttaan kaikkia ihmislapsia kohtaan. Toivon todella, että tämä oli vain Iveta tyttösen turha pelko, mutta
voidaanhan me aina hyvällä omallatunnolla vähän väliä tutkiskella sydämemme tilaa. Asuuko siellä todella Jeesus? Vai asuuko siellä joku vahva hengellinen
liike? Jumalan rauhaa Teille Kaikille! OOTTE IHANIA!

12

203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ylivuotosuoja

eivät kuitenkaan "vuoda yli", vaan viileän rauhallisesti pohtivat uskonasioitakin kaiken muun ohessa. Sisäinen tuntemus on toki tärkeää, mutta sekään ei välttämättä kuohu ulos päin. Rehellisyys ja luonnollisuus sen sijaan saisi näkyä enemmänkin. Ei tarvitse esittää enemmän uskovaista kuin on vaikeina hetkinä. Tiedä häntä, menikö perille, mutta totuus näkyy joka hetki taivaissa, vaikkea täällä maan päällä useinkaan.

• tärkeintä.

Eläessäni vl-yhteisössä (60-luvulta 80-luvulle) näin, että lähimmäisten kyttääminen on keskeisin osa vl-uskontoa. Se, että pukeudutaan, käyttäydytään, äänestetään ja eletään muutenkin normien mukaisesti sekä vahditaan, että muutkin tämän tekevät. Siinä on vl-ihmisen elämän sisältö.

• Tervettä pelkoa

vl-opeista on enemmän kuin aiheellinen.

• etsivä-xx

Eiköhän se niin ole Iveta että kaikki muut kuin syntymästään vl:t saavat synnintunnosta ja parannuksesta nimeomaan uskon syntien anteeksisaamiseen nimenomaan silloin, kun syntyy sisäinen usko, joka on Kristuksen sisäinen tunteminen. Ei ole neljättä astetta, vain kolme. Nimittäin silloin kun esim kirkossakäynti on täysin oman halun varassa, siellä kirkon penkissä istuu vain niitä joille se on tärkeää, harvemmin muita. Siksi osallistujienkin määrä on vähäinen suhteessa viralliseen jäsenmäärään.

On sitten ihan oma kysymyksensä tämä onko vai ei vanhoillislestadiolaisuus ainoa oikea usko, jossa on syntien anteeksi antamus. Siihen en halua ottaa tässä nyt kantaa. Kyse on nyt siitä, mitä ihminen itse Jumalasuhteestaan tuntee.

Jokainen on oma temperamenttinsä jo syntyessään, hiljainen uskova tai ulospäin pursuava. Kulttuurikin vaikuttaa miten ihminen tunteitaan ilmaisee.

• Eiköhän se niin ole Iveta että kaikki muut kuin syntymästään vl:t saavat synnintunnosta ja parannuksesta nimeomaan uskon syntien anteeksisaamiseen nimenomaan silloin, kun syntyy sisäinen usko, joka on Kristuksen sisäinen tunteminen. ** Ihailen maltillisuuttasi,,, ja etsimisien järkevyyttä. Mutta VL tunteminen Jeesukseen supistuu vain Häen ristiinsä, sekä vereensä, varsinainen ristin kuoleman tarkoitus, TÄYTTÄÄ LAKI on heille utopiaa.

Tämä on vasta alkua, Jeesushan ei kuollut Kristuksena, ainoastaan Jumalan Poikana.

Jatko tekee sen, ettei VL ihmisellä ole Kristusta, jolla on kaikki valta ja voima maan päällä ja taivaassa.

Kerron. Jeesus kuoli ristillä meidän syntiemme tähden ja TÄYTTI LAIN. Tämän VL tajuaa, mutta sisäinen tuntemus tulee vasta sitten, kun tajuaa, että Hän myös nousi kuolleista ja VOITTI KUOLEMAN. Mitä Hän siitä sai Isältä? Vallan, Jumala luovutti Hänelle vallan. Tätä ei VL tajua, Heille on Jumala vielä vallassa.

Jeesuksen kirkastuminen Messiaaksi, Kuninkaaksi ja Herraksi on VL ihmiselle yhtä kaukana kun muslimille JT;lle ja tavalliselle ihmiselle, jota asia ei kiinnosta, VL tuntee vain Jeesuksen veren ja sitäkin halveksii ehtoollisena, vaikka se on aina uusi liitto – syntien sovitukseen. He eivät sitä tunnusta, koska se veisi pohjan pois vilkuttelulta. Siis korvakuulolukiolta. VL vilkuttelua ei tarvita, kun se onnistuu ehtoollisella, ja siinä on vielä se juomallinen aspekti, - PITÄÄ TUNNUSTAA SYNNIT ISTE HERRALLE ja katua niitä.

Tätä on Jeesuksen sisäinen tunteminen, jolla tunnustetaan Hänet Herraksi ja lupauskeksi.

Jeesus ei puhut mitään asteista. Omille seuraajilleen, jotka pitivät Abrahamin ja Isakin jumalaa, Jahvea Herrana, hän sanoi vain – seuratkaa minua. Se ei asteita tarvitse, kunhan on lämmön puolella.

On sitten ihan oma kysymyksensä tämä onko vai ei vanhoillislestadiolaisuus ainoa oikea usko, jossa on syntien anteeksi antamus. Siihen en halua ottaa tässä nyt kantaa. Kyse on nyt siitä, mitä ihminen itse Jumalasuhteestaan tuntee. ** On vastattava, että on varmasti. Vain heillä on se syntien anteeksi anastaminen, mutta mitään tekemistä sillä ei ole pelastuksen kanssa, mutta firmana tuottava.

• etsivä-xx
        Kesitas kirjoitti:

Eiköhän se niin ole Iveta että kaikki muut kuin syntymästään vl:t saavat synnintunnosta ja parannuksesta nimeomaan uskon syntien anteeksisaamiseen nimenomaan silloin, kun syntyy sisäinen usko, joka on Kristuksen sisäinen tunteminen. ** Ihailen maltillisuuttasi,,, ja etsimisien järkevyyttä. Mutta VL tunteminen Jeesukseen supistuu vain Häen ristiinsä, sekä vereensä, varsinainen ristin kuoleman tarkoitus, TÄYTTÄÄ LAKI on heille utopiaa.

Tämä on vasta alkua, Jeesushan ei kuollut Kristuksena, ainoastaan Jumalan Poikana.

Jatko tekee sen, ettei VL ihmisellä ole Kristusta, jolla on kaikki valta ja voima maan päällä ja taivaassa.

Kerron. Jeesus kuoli ristillä meidän syntiemme tähden ja TÄYTTI LAIN. Tämän VL tajuaa, mutta sisäinen tuntemus tulee vasta sitten, kun tajuaa, että Hän myös nousi kuolleista ja VOITTI KUOLEMAN. Mitä Hän siitä sai Isältä? Vallan, Jumala luovutti Hänelle vallan. Tätä ei VL tajua, Heille on Jumala vielä vallassa.

Jeesuksen kirkastuminen Messiaaksi, Kuninkaaksi ja Herraksi on VL ihmiselle yhtä kaukana kun muslimille JT;lle ja tavalliselle ihmiselle, jota asia ei kiinnosta, VL tuntee vain Jeesuksen veren ja sitäkin halveksii ehtoollisena, vaikka se on aina uusi liitto – syntien sovitukseen. He eivät sitä tunnusta, koska se veisi pohjan pois vilkuttelulta. Siis korvakuulolukiolta. VL vilkuttelua ei tarvita, kun se onnistuu ehtoollisella, ja siinä on vielä se juomallinen aspekti, - PITÄÄ TUNNUSTAA SYNNIT ISTE HERRALLE ja katua niitä.

Tätä on Jeesuksen sisäinen tunteminen, jolla tunnustetaan Hänet Herraksi ja lupauskeksi.

Jeesus ei puhut mitään asteista. Omille seuraajilleen, jotka pitivät Abrahamin ja Isakin jumalaa, Jahvea Herrana, hän sanoi vain – seuratkaa minua. Se ei asteita tarvitse, kunhan on lämmön puolella.

On sitten ihan oma kysymyksensä tämä onko vai ei vanhoillislestadiolaisuus ainoa oikea usko, jossa on syntien anteeksi antamus. Siihen en halua ottaa tässä nyt kantaa. Kyse on nyt siitä, mitä ihminen itse Jumalasuhteestaan tuntee. ** On vastattava, että on varmasti. Vain heillä on se syntien anteeksi anastaminen, mutta mitään tekemistä sillä ei ole pelastuksen kanssa, mutta firmana tuottava.

Kauan kaun sitten olen pysähtynyt tyhjälle haudalle ja löytänyt ylösnousemuksen ja uskon. Kuoleman kautta olemme pelastetut (Johannes 20). Seuraan sitä, mikä johdatuksella osoitetaan. Herrallamme on syynsä, minulle salatut, miksi hän on tämän tien viitoittanut. En kysy miksi niin vaan mikä on se asia, mikä tällä tiellä pitää ymmärtää ja kirkastaa. Kun se tulee vastaan, sen tietää, yhtä selvästi kuin aikoinaan ylösnousemuksen uskon. Herralla on aikansa kaikelle.

• ei vuoda yli

vl ihmiset eivät hiiskukkaan omasta uskosaan missään julkisilla paikoilla?

• Tämä on syy

häpeää kertoa olevansa vl. En ihmettele.

• Ettei vaan
      vielä puutu se neljäs ja tärkeä asia KRISTUKSEN SISÄINEN TUNTEMINEN, se, että saan elää Jeesuksen kanssa päivittäin, iloita ja riemuita Hänen työstään
      minussa ja muissa, saan täyttyä Hänen rakkaudestaan niin, että "vuodan yli" ja on pakkoa kertoa muillekin, mennä teille ja aitovierille ja vaikka
      lähetyskentille julistamaan Hänen Rakkauttaan kaikkia ihmislapsia kohtaan. *** Juuri näin Rakas iveta.

Jokainen uskoo jumalaan. Jumaluus ja jumala vain vaihtelee, se todella on ennen ensimmäistäkin askelta, sillä harvoin löytää ihmistä, kenellä ei ole toivetta, tai halua saada joku jumala, johon luottaa. Useilla se on raha.

Koko tämä järjestys, löytää Jumala, on hieman hatara, Jumalanhan on ollut aina, ja Häneen uskoo jopa saatana.
      Mutta mitä näen sinun peräänkuuluttaa, on se, että Jumalalan löytää vasta kun on löytänyt kaiken Herran, Jeesuksen Kristuksena.

Jumala san käyttö on kun omasta autosta käytetään nimeä auto, vaikka se voi olla Volvo. Jumala ja auto on ylielimiä, joilla voidaan vähentää auton ja jumaluuden arvoa.
      Mutta kun löytää Jeesuksen, Jumalalle tulee nimi. Jahve, Isä, kuten Jeesus, ja Hän itse itseään nimitti, ei Jumalaksi. Hän totesi vain olen sinun jumalasi.

Jeesus itse kyllä kietoo, että uskoon, eli pelastukseen tulee vain, ei Jumalaa/ Isää tuntemalla, vaan Hänen vetämänä, ja ainoastaan näin. Joh. 6:44 >> Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.

• kieltoa?

Meiltä kiellettiin aikanaan Raamatun kaikenlainen tutkiminen. "Uskovaiselle riittää, että puhujaveljet tulkitsevat Raamatun sanaa seuroissa." Raamatun lukeminen oli ehdottomasti kiellettyä ja syntiä, koska siitä voi saada vääriä käsityksiä.

• iveta

Meidän ry:ssä Raamatunlukukieltoa ei ainakaan vielä ole. Saatiin myös jonkinlainen lupa myös ensi viikolla aloittaa raamattupiiri. Olen innoissani siitä ja samalla siitä, että olen säästänyt rahaa uuteen nahkaiseen vetoketjulliseen Raamattuun. Eikö olekin ihanaa, kun saamme lukea elävän Jumalan eläväksi tekeviä sanoja Raamatusta. Ylistys Hänen Pyhälle Nimelleen! Jumalan Rauhaa Kaikille Teille! OOTTE IHANIA!

• Jumalankieltäjille
        iveta kirjoitti:

Meidän ry:ssä Raamatunlukukieltoa ei ainakaan vielä ole. Saatiin myös jonkinlainen lupa myös ensi viikolla aloittaa raamattupiiri. Olen innoissani siitä ja samalla siitä, että olen säästänyt rahaa uuteen nahkaiseen vetoketjulliseen Raamattuun. Eikö olekin ihanaa, kun saamme lukea elävän Jumalan eläväksi tekeviä sanoja Raamatusta. Ylistys Hänen Pyhälle Nimelleen! Jumalan Rauhaa Kaikille Teille! OOTTE IHANIA!

ongelma Vl-liike on suomalaisessa yhteiskunnassa vai onko laisinkaan, mutta sen sijaan huolestuttaa yleinen suuntaus, jossa julkisesti ja julkeasti kielletään kokonaan Jumalan olemassaolo ja tahto, jopa huippututkijat tulevat ulos mielipiteineen. Elämme SUURTA luopumuksen aikaa ja on unohdettu ne rukoukset ja Jumalan puoleen käännetyt avunhuudot ja konkreettinen pelastuminen, jonka Suomi sai kokea sodasta. Mikä lienee kohtalomme tätä menoa? Nykynuoret masentuvat ja nuoret aikuiset loppuunpalavat, kun ei ole toivoa. Pahalta näyttää! Hyvä ketju, antaa mennä vain...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      7536
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      53
      5643
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      66
      3150
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2683
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1628
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      205
      1504
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1139
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      327
      1107
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      250
      1101
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      31
      969
    Aihe