Langaton laajakaista 3,6Mbit kokeiluaika?

harkintaa

Olen harkinnut liikkuvaa laajakaistaa liittymätarjousta 11.90€ max 3,6Mbit netistä ostettuna.
Voiko liittymää kokeilla ennen lopullista sitoutumista, nettikaupoilla on yleensä kahden viikon palautusoikeus ilman sitoumuksia, mutta mites tässä tapauksessa?

15

1649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosi pettynyt

      Itse erehdyin vaihtamaan kiinteän laajakaistan, liikkuvaan laajakaistaan ja pettymys oli valtaisa suoraan sanottuna ihan perseestä.. Todellinen nopeus pyörii jossain alle megan, jopa alle 0.5 megaa tökki todella pahasti. Kokeilin dna:n mokkulaa 1 megasta ja sekin toimi paremmin kuin sonera ja pössi otin sit soneran... ja 24kk määräaikaisena.. En todellakaan suosittle kenellekään Soneran laajakaistaa surkku mikä surkki..

      • harkintaa

        Juurikin tästä syystä kyselinkin onko mahdollista perua liittymäkauppa kahden viikon kuluessa jos se ei toimi halutulla tavalla. Tämä on mielestäni kaikista oleellisin kysymys tässä suhteessa, kyllä parissa viikossa selviäisi onko liittymästä ko paikassa mihinkään. Mutta lieneekö kellään kokemuksia?


      • Toinen tosi pettynyt
        harkintaa kirjoitti:

        Juurikin tästä syystä kyselinkin onko mahdollista perua liittymäkauppa kahden viikon kuluessa jos se ei toimi halutulla tavalla. Tämä on mielestäni kaikista oleellisin kysymys tässä suhteessa, kyllä parissa viikossa selviäisi onko liittymästä ko paikassa mihinkään. Mutta lieneekö kellään kokemuksia?

        Joo, ei tosiaan kannata ottaa Soneran liikkuvaa laajakaistaa. Itse tilasin muutama kuukaus sitten netistä, kun tarjouksen mukaan piti saada max. 3,6Mbit/s ja keskisuuren kaupungin keskustan lähellä asun, missä pitäisi toimia hyvin... Välillä toimii ihan ok, mutta odotella saa ja jos yrittää katsoa jotain videota tms. liikkuvaa kuvaa, ei toimi.

        Sehän tässä just harmittaa, kun soitin heti käyttöönoton jälkeen Soneran asiakaspalveluun, siellä sanoivat vaan, että nettitikkua ei voi palauttaa eikä liittymää irtisanoa, jos tikkua on käytetty!
        Itsekin kaupanalaa opiskelleena tiedän, että netistä tilatuilla tuotteilla on AINA 14 vrk palautusoikeus, mutta ei näköjään Sonera noudata lakeja... Enkä oo itse jaksanut tehdä valituksia vielä, pitäis kyllä...
        Sanoivat että voin tehdä reklamaation, mutta edelleen oon tyytynyt tähän, kun en löytänyt Soneran nettisivuilta reklamaatio-ohjeita...
        Ottaa päähän tollanen huijaaminen! Eli en todellakaan suosittele.


      • hommia!
        Toinen tosi pettynyt kirjoitti:

        Joo, ei tosiaan kannata ottaa Soneran liikkuvaa laajakaistaa. Itse tilasin muutama kuukaus sitten netistä, kun tarjouksen mukaan piti saada max. 3,6Mbit/s ja keskisuuren kaupungin keskustan lähellä asun, missä pitäisi toimia hyvin... Välillä toimii ihan ok, mutta odotella saa ja jos yrittää katsoa jotain videota tms. liikkuvaa kuvaa, ei toimi.

        Sehän tässä just harmittaa, kun soitin heti käyttöönoton jälkeen Soneran asiakaspalveluun, siellä sanoivat vaan, että nettitikkua ei voi palauttaa eikä liittymää irtisanoa, jos tikkua on käytetty!
        Itsekin kaupanalaa opiskelleena tiedän, että netistä tilatuilla tuotteilla on AINA 14 vrk palautusoikeus, mutta ei näköjään Sonera noudata lakeja... Enkä oo itse jaksanut tehdä valituksia vielä, pitäis kyllä...
        Sanoivat että voin tehdä reklamaation, mutta edelleen oon tyytynyt tähän, kun en löytänyt Soneran nettisivuilta reklamaatio-ohjeita...
        Ottaa päähän tollanen huijaaminen! Eli en todellakaan suosittele.

        Tuo Soneran tarjous kiinnostaisi itseänikin, mutta onko olemassa ketään, jolla tuo toimisi edes välttävästi?! Kuluttajaviranomaisella on varmasti asiaan sanottavaa, kunhan tarpeeksi paljon tulee valituksia.

        Kyllähän hinta on halpa mutta kun liittymä tuntuu saavan pelkkiä moitteita, alkaa koko homma tuntua huijaukselta! Kuulostaa mielestäni siltä, että esim Saunalahden hitaampi/halvempi 384 kbps mobiilinetti toimii loppupelissä paremmin (ja sellaisen olen itsekin nähnyt pelaavan ihan hyvin)!


      • minä vaan
        Toinen tosi pettynyt kirjoitti:

        Joo, ei tosiaan kannata ottaa Soneran liikkuvaa laajakaistaa. Itse tilasin muutama kuukaus sitten netistä, kun tarjouksen mukaan piti saada max. 3,6Mbit/s ja keskisuuren kaupungin keskustan lähellä asun, missä pitäisi toimia hyvin... Välillä toimii ihan ok, mutta odotella saa ja jos yrittää katsoa jotain videota tms. liikkuvaa kuvaa, ei toimi.

        Sehän tässä just harmittaa, kun soitin heti käyttöönoton jälkeen Soneran asiakaspalveluun, siellä sanoivat vaan, että nettitikkua ei voi palauttaa eikä liittymää irtisanoa, jos tikkua on käytetty!
        Itsekin kaupanalaa opiskelleena tiedän, että netistä tilatuilla tuotteilla on AINA 14 vrk palautusoikeus, mutta ei näköjään Sonera noudata lakeja... Enkä oo itse jaksanut tehdä valituksia vielä, pitäis kyllä...
        Sanoivat että voin tehdä reklamaation, mutta edelleen oon tyytynyt tähän, kun en löytänyt Soneran nettisivuilta reklamaatio-ohjeita...
        Ottaa päähän tollanen huijaaminen! Eli en todellakaan suosittele.

        on tietenkin 14 vrk palautusoikeus mutta ei tietenkään jos tuotetta on käytetty! Et voi tilata Anttilastakaan tietokonetta ja käyttää sitä viikon ja vaatia että saat vielä palauttaa sen.


      • hermotmeneeeee
        minä vaan kirjoitti:

        on tietenkin 14 vrk palautusoikeus mutta ei tietenkään jos tuotetta on käytetty! Et voi tilata Anttilastakaan tietokonetta ja käyttää sitä viikon ja vaatia että saat vielä palauttaa sen.

        Joo älkää todellakaan sekaantuko soneran langattomaan laajakaistaan,luvataan paljon(3.6Mbit/s),ja todellisuudessa nopeus junnaa 0,1-0,7Mbit/s,eli yhtä hidasta kun aikanaa isdn-liittymällä,kyllä tää on taas soneralta aika kusetusta,elisaa testasin kaverilta,liittymä oli 1Mbit/s,ja nopeutta oli 0,8-1,3Mbit/s.


      • sake.kl
        hermotmeneeeee kirjoitti:

        Joo älkää todellakaan sekaantuko soneran langattomaan laajakaistaan,luvataan paljon(3.6Mbit/s),ja todellisuudessa nopeus junnaa 0,1-0,7Mbit/s,eli yhtä hidasta kun aikanaa isdn-liittymällä,kyllä tää on taas soneralta aika kusetusta,elisaa testasin kaverilta,liittymä oli 1Mbit/s,ja nopeutta oli 0,8-1,3Mbit/s.

        2,5-3,2megaa yleensä.Ja en asu missään keskustassa,kun tarvitsin lisäantennin,jottai sai edes 3g:n kotiini.Kunnon antenni parantaa huomattavasti singnaalia ja 50€ sijoitus ei iso.Muistaa ottaa tikun jossa antenniliitäntä.


      • Vaihdoin Elisan 1mb:n liitymästä sen Soneran "erikoistarjouksen" aikana siihen. Ja on todellakin erikoinen. Täsmälleen sen kaksi viikoa nopeus oli 1, 1,5 jopa 2: kin mb, sen jälkeen nopeus on enimmäkseen pysynyt siinä 0,1 ja 1 välillä, juuri äsken pätki ja jouduin uudelleen tänne tulemaan. Monesti se ei saa edes nopeusmittaussivun auki (speedtest.net), puhumatta tiedostojen siirroista, ei uskalla.

        Tämä Soneran peli on aivan ala-arvoinen. Kävin nimittäin ennen osto Soneran sivuilla ja katsoin, onko minun alue sen verkon piirissä ja kyllä se oli. Nyt vasta huomasin eron siinä, että alueiden värjätys on siinä G3:n ja nopean G3:n välillä, ota siitä nyt asiakkaana selvä. Kun minä kävin siten kolmen viikon tuskailun jälkeen shoppissa, oli siinä kaverilla ihan oma kartta, jossa selvisi, että juuri minun kohdalla verkko vaihtuu. Eikös ollut kaverilla minun osoitekin tilauksessa, josta paikkakuntalaisena olisi pitänyt sanoa, että hei.. Minä kirjoitan nyt Soneralle kirjen nettinopeusmittauksineen ja vaadin sopimuksen purku.


      • sake.kl kirjoitti:

        2,5-3,2megaa yleensä.Ja en asu missään keskustassa,kun tarvitsin lisäantennin,jottai sai edes 3g:n kotiini.Kunnon antenni parantaa huomattavasti singnaalia ja 50€ sijoitus ei iso.Muistaa ottaa tikun jossa antenniliitäntä.

        Olen nimittäin käyttänyt tuohon surkeaan yhteyteen myös mokkula E169 johon on liitetty sellainen 30-sentinen piiskaantenni. Siinä ei eroa huomaa, eli sitä kenttä ei yksinkertaisesti ole, vaikka keskustassa asutaan.


      • hommia! kirjoitti:

        Tuo Soneran tarjous kiinnostaisi itseänikin, mutta onko olemassa ketään, jolla tuo toimisi edes välttävästi?! Kuluttajaviranomaisella on varmasti asiaan sanottavaa, kunhan tarpeeksi paljon tulee valituksia.

        Kyllähän hinta on halpa mutta kun liittymä tuntuu saavan pelkkiä moitteita, alkaa koko homma tuntua huijaukselta! Kuulostaa mielestäni siltä, että esim Saunalahden hitaampi/halvempi 384 kbps mobiilinetti toimii loppupelissä paremmin (ja sellaisen olen itsekin nähnyt pelaavan ihan hyvin)!

        ... ja joukokanne raastupaan kuluttajasuoja-asianmiehentukemana?


      • harkintaa kirjoitti:

        Juurikin tästä syystä kyselinkin onko mahdollista perua liittymäkauppa kahden viikon kuluessa jos se ei toimi halutulla tavalla. Tämä on mielestäni kaikista oleellisin kysymys tässä suhteessa, kyllä parissa viikossa selviäisi onko liittymästä ko paikassa mihinkään. Mutta lieneekö kellään kokemuksia?

        Peruuta äkkiä. Minulla toimii juuri sen kaksi viikoa n. 1mb:n nopeudella, sen jälkeen se oliki 0,1-0,4. Kun menin ko. kaupaan, siinä olikin sellainen kartta, jossa juuri minun kohdalla oli raja verkoissa. Kun menin taas pari viikoa myöhemmin, siinä oli uusi kartta, jossa sitä raja ei ollutkaan. Ei kumpakaan kartta täsmää nettissä olevan kanssa, johon siis asiakkailla on pääsy. Nyt se nopeus on vähän parempi, jopa 0,8, ajattele!

        Siten minulla tarjottiin kalliimpa sopimus toisella mokkulalla, muuta en minä niin hölmä sentään ole. Kokeilin nimittäin chipsin toisella mokkulalla, jossa on antenniliitin. Ei se siitä parantunut, kun kenttä on heikko, se on, kaupungin ruuttukaavan alueella muuten.


      • tomipunkster

        kannattaa aina kattoo et on kunnon verkon alueella,eise 2g verkos tms pelaa täydellä nopeudella..


    • ... Elisan mokkula toimii nimittäin täysin tasaisesti samassa paikassa sillä 1 mb:n nopeudella, mistä on maksettukin. Kun tulin huiputetuksi sillä 9,90€ tarjouksella, nopeus on enimmäkseen siinä 0,1 ja 1 välillä, mutta pääpainoisesti 0,2-0,4 välillä. Ping venyy jopa 7000 ms:iin. Vaihdoin Sonera-mokkulan minulla olevaan E169:een ja kokeilin antennilla ja ilman, samat tulokset. Eli signaali on vain sitä mitä se on.

      Kun siirrän vehkeet huoneistossa kymmenen metrin päähään, löytyy sellaisessa kohdassa, jossa nen eivät VOI olla, jopa 3 mb, mutta vain hetkeellisesti, siten sielläkin putoa nopeus jopa 0,2:een sielläkin, sen merkkivalon vaihtuessa sinisestä sinivihreään ja vihreään. Ja siten yhteys katkea kokonaan. Aivan miten sattuu.

      Eli ymmärräkseni Soneran verkossa ei ole riittävästi potkua hoitaakseen monia käyttäjiä, mutta Elisalla on. Asumme muuten kaupungin keskustassa.

    • Petetty666

      Joensuussa keskusta-alueella 3.6 M toimii 0.1-10 %;n nopeudesta, keskiverto 3 %:a, minulle lähetettiin herkempi lisäantennin mahdollistava tikku, antennin kanssa suora näköyhteys 300 m päässä olevaan lähettimeen tuottaa 100 kbit/s vastaanottoa ja 50-300 kbit/s lähetystä. aivankuin 200 km/h huippunopeudelle luvatun auton nopeus olisi 5 km/h.
      Viestintävirasto(onko sellainen enää edes olemasa) ei tehne mitään tälle huijaukselle.

    • isintytto

      Kyllä saa koekäyttöön langattoman.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      696
      5380
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3564
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      157
      3347
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2593
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2419
    6. 261
      1990
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1507
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      101
      1409
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1389
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1170
    Aihe