vanhan kärryn pyöräpulma

jassuntassu

Eli ostin satasella vanhan ehjän kärryn, vain toinen 12" vanne puuttuu. Siitähän sirkus syntyi. Kärry pitää nimittäin katsastaa, jotta sen saa kilpiin takaisin. Toista 12" vannetta ei löydy mistään, ei maahantuojalta, ei liikkeistä, ei romuttamoilta, ei keltaisessta pörssistä, ei mistään. Tässä 4x100-kärryn vanteessa kun kiinnitys on keskellä vannetta, ei toisessa reunassa kuten esim auton vanteissa.

Sain sitten satasella hyvät 13" asuntovaunun vanteet ja uudet kumit. Mutta eihän tuohon sovi, hirttää kärryn laitaan rengas kiinni. Jos käännän vanteen "väärin päin", eli että venttiili onkin kärryn alle päin, sopii paikalleen, mutta tulee lokasuojasta n 3cm ulkopuolelle. Mutta mitähän sanoo katsastusmies, meneekö läpi?

Toinen vaihtoehto on ostaa irtoakselinpäät n 30€lla/kpl, rälläköidä vanhat irti ja hitsata uudet tähän kumi-akseliin kiinni. Mutta kannattaako, tästä on tullut jo aika surkuhupaisa koko kärrysekoilusta. Luotto paikalliseen rengasliikkeeseen on mennyt, hitsausvehkeitä en omista, mutta kaverilla olisi. Elikkä olisiko jollain hyviä ideoita vanhan ylön alumiini-500-kärryn saattamiseksi kilpiin.

6

611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei pysty

      ymmärtämään.
      "Tässä 4x100-kärryn vanteessa kun kiinnitys on keskellä vannetta, ei toisessa reunassa kuten esim auton vanteissa."

      Mutta 4x100 jakoa on monessa autossa, luulisi jonkun merkin vanteet mahtuvan pyörimään, ainakin jos laittaa korokelevyä vanteen ja navan väliin

      • jassuntassu

        Laita rengas tasaselle maalle venttiilipuoli ylös ja työnnät vanteen keskireiästä mitta maahan, näyttää reiän kohdalla 13" vanteilla n 11 cm. Mutta mun kärryssä se saisi näyttää korkeintaan 8cm, vanhalla vanteella näyttää 6,5cm.


    • mmx7

      Jos siihen käy 13 tuuman 4X100 mutta on liian leveä/korkea, niin kyllä löytyy 12 tuumaisiakin, et ole vaan etsinyt oikeasta paikasta. "Kiinnitys keskellä vannetta, ei toisessa reunassa" ?

    • kärrylle

      1. läytää ne vanteet jostain mitkä sopii napoihin ja lokareitahan voi leventää. levennys ei haittaa katsastusta, melkein kaikki muu haittaa.

      2. vaihtaa koko akseli ja siihen sopivat vanteet kärryyn ja lokareita voi taas leventää jos tarvii.

      Helpoin ja halvin on löytää ne vanteet jostain.

    • mä haeskelin 10" vanteita.

      ainakin hajottamoissa oli 12" vanteita, autopalstalla, ja siinä tien alkupäässä joku "uusi" pikkupurkaamo, molemmilla on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3196
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2926
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2258
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      24
      1795
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe