Totta se on! Kesälomalla sukulainen neuvoi kokeilemaana ruotsalaista maitoa. Sanoi, että Suomen meijerien bakteerikanta on pilannut kohta koko kansan ruoansulatuksen. Suomalainen maito pitää kuulemma juoda raakana, jos ei halua, että suolet valuu peräaukosta pihalle. Joku suvun allergikko oli vetäissyt juuri lypsettyä eikä mitään oireita!
Maanantaina huomasin Arlan maitoa ilmestyneen lähikauppaan ja otin kokeeksi purkin rasvatonta. Ja kas: maha toimii jo neljättä päivää todella hyvin!!! :) Vaikutus alkoi nopeasti. Olen jättänyt nyt kaikki lisäkuituvalmisteet pois.
Miksi sitten suomalainen maito pierettää ja vetää mahan ripulille? Eikös ruotsalainen lehmä ole lehmä siinä kuin suomalainenkin? Onko vika tosiaan meijerien bakteerikannassa?
Minkälaisia kokemuksia teillä on?
/ ! \ Miksi Arlan maito ei pieretä? / ! \
6
1200
Vastaukset
- rulettaa täälläkin
Samaa olen ihmetellyt minäkin. Meillä on käytetty pelkästään luomumaitoa aiemmin ja kevytversiona. Ns. tavallinen valion maito myrkkyä myös meidän suolellemme. Kevytversioista tehtiin makuvertailu eli siitä luomusta ja ruotsalaisesta ja kas kummaa se ruotsalainen näyttää lasissa oikealta valkoiselta maidolta, sitä en tiedä miksi valion näyttää harmahtavalta. Ja se maku sitten ruotsalainen on todella täyteläisen makuinen, tuli lapsuusajan maito mieleen. Lueskelin purkkien kylkiä ja huomasin, että ruotsalaisessa oli piirun verran enempi rasvaa. Tämänkin perheen maidon käyttäjät pitävät ruotsalaista parempana ja vatsaystävällisempänä.
Omien kokemusteni perusteella toivon lisää kaupan hyllyyn ruotsalaisia maitovalmisteita, esim. kermaa, siis oikeata kermaa, ei niitä kevennyksen kevennyksiä lukuisine lisäaineineen. Mikähän niissä on vikana, kun saavat suolet solmuun? - ????????
on jääkaapissa ja siinä lukee valmistusmaana auomi.
- kummallista kuitenkin
tarkemmin. Maidon alkuperämaa on Ruotsi, joten olisiko kyse rehusta, eläinten antibioottihoidosta tms?
- yökyöpeli#
Pastöroinnissa, homogenoinnissa ja rasvan poistossa tuhottaan nuo bakteerit!
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kadonneiden_mh-bakteereiden_arvoitus.html - Muu!
Oho! Asun Ruotsissa ja juonut ja syönyt 30 vuotta Arlan tuotteita ja paljon, sillä maitotuotteet on suunnilleen parasta mitä tiedän.
Mutta sitten tuli stoppi. Maha meni sekaisin, samat oireet kuin aloittajalla, plus mieletön turvotus ja mahan murina. Lääkärillä ja tutkimuksissa ei vikaa löytynyt.
Nyt parin vuoden maidottoman ruokavalion jälkeen olen kokeillut Lidliltä ostettuja saksalaisia tuotteita ja niitä mahani on kestänyt ainakin pieniä määriä. Valitettavasti eilen, kun kävin Lidlillä huomasin, että ovat vaihtaneet saksalaiset maidot ruotsalaisiin.
Mitäs nyt? Suomessa sentään saa homogenisoimatonta maitoa (ekologinen), täällä ekologinenkin on homogenisoitu. Ainoo maito, minkä saa homogenisoimattomana, on "Vanhanaikainen maito" ja siinä rasvaa on kokonaista 4 %.
Taidan alkaa tekeen siitä viilejä. Kuulemma viilistä saa hyvin eläviä maitohappobakteereja. Niistä pitäis olla apua kaikenlaiseen elimistön epätasapainoon.
Oiskohan kysymys sit siitä, että vatsa haluaa vaihtelua? Mä oon pitänyt suomalaisia maitoja parempina kuin ruotsalaiset. Suomessa ollessa maha on aina paremmassa kunnossa.- maitoallergiaa
Suurin osa lehmistä on A1 lehmiä ja pienempi osa A2. A2 maito ei tuota ongelmia, A1 tuottaa.
http://ruohikolla.blogspot.com/2007/12/pari-tv-juttua-a1-ja-a2-maidosta.html
Itse aikuisiällä lehmänmaitoallergiseksi tultuani uskon kyllä näihin eroihin.
Esim. lomareissulla Kreetalla ei maidosta tullut oireita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124280MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822161Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5551701Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991425Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671147Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331078Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60903- 171874
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3868