Jeesus todisti saaneensa kaiken vallan Isältään Hänelle annettujen tehtäviensä suorittamista varten.
. 28:18
Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Kuka siis oli tämä vallan antaja, ja antoi sen Jeesuksen käyttöön? Kuka oli vielä ylempänä Jeesusta?
Suoritettuaan kaiken Hänelle annetut tehtävät, Jeesus ALISTETAAN takaisin Isänsä alamaiseksi, eli annettu valta otetaan Häneltä pois.
1. Kor. 15
22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
24 sitten tulee loppu, kun hän ANTAA valtakunnan JUMALAN ja ISÄN HALTUUN, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
25 Sillä hänen pitää HALLITSEMAN "siihen asti, kunnes hän on pannut KAIKKI viholliset jalkojensa alle".
26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin ALISTETAAN sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
Jeesus ei ole Isä eikä Jumala!
Alistettu Jeesus.
13
141
Vastaukset
- mjuk654
mutta ei Isä.Isä antoi poikansa meille uhriksi jotta me syntiset saisimme armon Isän edessä,näin Raamattu ilmoittaa ja se riittää minulle joka teen jopa syntiä ja joudun tekemään niistä parannusta.NÄMÄ UUDESTI SYNTYNEET TUSKIN TEKEVÄT SITÄKÄÄN KOSKA OVAT JATKUVASSA PYHÄN HENGEN OHJAUKSESSA.
- ml213.
Jos tuo koko viestisi sisältö ei ole totta/totuutta ja siten tuotu esille Pyhän Hengen opettamana, niin haluaisin tietää miten tuon viestin sisältö tulisi ymmärtää Pyhässä Hengessä.
Jeesuksen valta ei mihinkään haihdu.
Jeesus on Kuningas ikuisesti. Hänellä on ikuinen valtakunta (Luuk 1:33).
Jeesus OMISTAA VALTAKUNNAN.
Jeesus on herrain Herra ja kuningasten Kuningas.
Ilmestyskirjassa kerrotaan aivan viimeiset tapahtumat ennen lopullista ikuisuutta.
Ilmestyskirjan viimeinen ja lopullinen hallitsija on Jeesus, Herra Jumala Kaikkivaltias.
Ilm 11:17 "Me kiitämme sinua, Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka olet ja joka olit,
siitä, että olet ottanut suuren voimasi ja ottanut hallituksen.”
Huomastiko! Tässä jaakeessa ei enään sanota ”tuleva on”.
Huomasitko tämän? Jumala (Jeesus) sanoo aikaisemin:
"Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja
JOKA TULEVA ON, Kaikkivaltias” (Ilm 1:8).
Miksi ei enään sanota Jeesuksesta ”tuleva on”? Siksi koska Hän on tullut ja
HÄN ON OTTANUT HALLITUKSEN, Herra Jumala Kaikkivaltias.
Huomaa jakeessa 11:15 "Maailman kuninkuus on tullut meidän Herrallemme ja
Hänen Voidellullensa" ja sanotaan yksikössä "HÄN on hallitseva aina ja iankaikkisesti."
Tämä HÄN on tietysti yksi Jumala Jeesuksessa Kristuksessa. Isä ja Poika Pyhässä Hengessä (Joh 14:23). Jeesus sanoi: Minä ja Isä olemme yhtä (Joh 10). Isä on minussa ja Minä olen Isässä.
Miten Jeesus alistettaisiin jonkun toisen valtaan kun Hän on ikuinen Kuningas ja
Hän hallitsee ikuisesti? Eikä ole kuin YKSI Jumala ja YKSI Herra (Ef 4:5-6). Sitäpaitsi Jeesus omistaa Isän kanssa Jumalan
valtaistuimen ja Hän on valtaistuimen keskellä (Ilm 7:17, 22:1,3).
Jos kielletään, tai ei ymmärretä kolminaisuutta, meille tulee tässä teologinen ongelma.
Mitä sitten tarkoitetaan Jeesuksen alistamisella Isän valtaan?
"kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle." Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu",
niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa” (1 Kor 15:27-28).
Pidämme mielessämme seuraavat kolme Raamatun jaetta.
”Oli yhdistävä KRISTUKSESSA yhdeksi kaikki…” (Ef 1:10).
"kaikki Hän on asettanut Hänen jalkainsa alle" (Ef 1:22).
"että JUMALA olisi kaikki kaikissa" (1 Kor 15:28).
Koska Jumala tuli ihmiseksi, lihaksi Jeesuksessa Kristuksessa, ja ilmoitti itsensä
Pojassaan,
Ihminen joutui syntiinlankeemuksessa eroon Jumalasta. Koko luomakuntakin joutui turmeluksen ja katoavaisuuden valtaan syntiinlankeemuksen kautta.
jatkuu vastauksessa tähän viestiinJeesuksessa Kristuksessa. Lihassa ihmisenä ollessaan Jumala, Herra Jeesus sovitti ihmisen itsensä kanssa ristillä. Vain Jumala voi pelastaa ihmisen (Jes 43:11). Nyt ihminen otetaan takaisin Jumalan yhteyteen lihaan tulleen Jumalan Pojan Jeesuksen kautta. Myös luomakunta
On joutunut ihmisen synnin tähden katoavaisuuden alaiseksi. Katoavaisuus ei ollut Jumalan suunnitelma ja tahto. Se on synnin seurausta. Jumala palauttaa koko luomakuntansakin alkuperäiseen suunnitelmaansa olemaan olemassa ikuisesti Luomakunnan palauttaminen alkuperäiseen suunnitelmaan tapahtuu sekin Jeesuksen sovitustyön ansion perusteella ja sovituksen kautta. Näin Jumala palauttaa sekä ihmisen että luomakunnan alkuperäiseen suunnitelmaansa Jeesuksen kautta ja Jeesuksessa Kristuksessa. Tämän tähden Hän yhdistää KAIKKI JA KAIKEN LIHAAN TULLEEN POIKANSA KAUTTA ITSEENSÄ. Näin Jumala yhdistää Jeesuksessa kaikki mitä on taivaissa ja maan päällä.
”Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan, koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen” (Room 8:20-21).
Jumala ottaa kaikki uudelleen yhteyteensä lihaksi tulleen Pojan kautta ja Pojassa.
"Ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani" (Joh 14:6).
Jumalan lihaksi tulo tapahtui vain lunastuksen tähden ( Ef 1:3-10, 2 Kor 5:14-21,
ja Room 8:3).
Nyt lunastus on suoritettu täydellisesti ristillä. Ruumiimme lunastuksen lopullinen toteutuminen ei ole vielä tapahtunut käytännön tasolla. Me odotamme ruumiimme lunastusta (Room 8:23). Jopa luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen (Room 8:19-25).
” siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä” (Ef 1:10).
Kun kaikki tämä on lopullisesti tapahtunut niin Jeesuksen Ihmisen Pojan ja Vapahtajan
roolia ei enää tarvita. Silloin Jumala on kaikki kaikissa ja kaikki tuntevat Hänet.
Kukaan ei enään palvele epäjumalia. Kaikki tunnustavat Tuomaan tavoin:
”Minun Herrani ja minun Jumalani.” Kaikki palvelevat ja palvovat
Jeesusta Kristusta ainoana Herrana ja Jumalana (Ilm 5:12-14, 19:4-9).
”kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka TAIVAISSA OVAT, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ja JOKAISEN KIELEN PITÄÄ TUNNUSTAMAN Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra” (Fil 2:10).jaikal kirjoitti:
Jeesuksessa Kristuksessa. Lihassa ihmisenä ollessaan Jumala, Herra Jeesus sovitti ihmisen itsensä kanssa ristillä. Vain Jumala voi pelastaa ihmisen (Jes 43:11). Nyt ihminen otetaan takaisin Jumalan yhteyteen lihaan tulleen Jumalan Pojan Jeesuksen kautta. Myös luomakunta
On joutunut ihmisen synnin tähden katoavaisuuden alaiseksi. Katoavaisuus ei ollut Jumalan suunnitelma ja tahto. Se on synnin seurausta. Jumala palauttaa koko luomakuntansakin alkuperäiseen suunnitelmaansa olemaan olemassa ikuisesti Luomakunnan palauttaminen alkuperäiseen suunnitelmaan tapahtuu sekin Jeesuksen sovitustyön ansion perusteella ja sovituksen kautta. Näin Jumala palauttaa sekä ihmisen että luomakunnan alkuperäiseen suunnitelmaansa Jeesuksen kautta ja Jeesuksessa Kristuksessa. Tämän tähden Hän yhdistää KAIKKI JA KAIKEN LIHAAN TULLEEN POIKANSA KAUTTA ITSEENSÄ. Näin Jumala yhdistää Jeesuksessa kaikki mitä on taivaissa ja maan päällä.
”Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan, koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen” (Room 8:20-21).
Jumala ottaa kaikki uudelleen yhteyteensä lihaksi tulleen Pojan kautta ja Pojassa.
Jumalan lihaksi tulo tapahtui vain lunastuksen tähden ( Ef 1:3-10, 2 Kor 5:14-21,
Nyt lunastus on suoritettu täydellisesti ristillä. Ruumiimme lunastuksen lopullinen toteutuminen ei ole vielä tapahtunut käytännön tasolla. Me odotamme ruumiimme lunastusta (Room 8:23). Jopa luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen (Room 8:19-25).
” siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä” (Ef 1:10).
Kun kaikki tämä on lopullisesti tapahtunut niin Jeesuksen Ihmisen Pojan ja Vapahtajan
roolia ei enää tarvita. Silloin Jumala on kaikki kaikissa ja kaikki tuntevat Hänet.
”kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka TAIVAISSA OVAT, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ja JOKAISEN KIELEN PITÄÄ TUNNUSTAMAN Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra” (Fil 2:10).jatkoa edelliseen
”Paitsi minua ei ole yhtään Jumalaa; ei ole vanhurskasta ja auttavaa Jumalaa muuta kuin minä. Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne (Joh 6:37, 44, Apt 2:40, 2 Kor 5:19-21) te maan ääret kaikki, sillä MINÄ OLEN JUMALA, eikä toista ole. MINUN EDESSÄNI PITÄÄ KAIKKIEN POLVIEN NOTKISTUMAN MINULLE JOKAISEN KIELEN VALANSA VANNOMAN” (Jes 45:21-23).
”Herrassa tulee vanhurskaaksi kaikki Israelin siemen” (Jes 45:25).
”että me Hänessä (Jeesuksessa) tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi” (2 Kor 5:21).
Huomioi tässä yhteydessä että Jeesusta kumarretaan ja ylistetään
TAIVAASSA JUMALAN VALTAISTUIMEN EDESSÄ (Ilm 4. ja 5. luku).
Jeesus on VALTAISTUIMEN KESKELLÄ (Ilm 7:17).
Näin Hän, Henki ja Sana on jumaluudessa niin kuin Hän on ollut Jumalassa ennen
ihmisen pelastusoperaation aloittamista, lihaan tuloa.
Sana alistaminen tarkoittaa näin ollen Jeesuksen palautumista jumaluuteen.
Ei niin että, Jumala olisi suurempi ja pakottaisi Jeesuksen alaisuuteensa
niin kuin jotku opettavat. Pelastusoperaatio on nyt suoritettu
viimeistä piirtoa myöten ja kaikki sen seuraukset ovat toteutuneet koko
luomakunnassa ja ihmisten kohdalla.
Nyt Jumala on yhdistänyt kaikki yhdeksi Kristuksessa, kaikki mitä on taivaissa
ja mitä on maan päällä. Lihaan tulleen Jumalan, Kristuksen Jeesuksen kautta Jumala
on vetänyt kaikki puoleensa. Syntiinlankeemuksen seuraukset ovat poistettu
kokonaan ja lopullisesti. Uudeksi Hän tekee kaiken.
Lihaan tullut Jumala, Sana ja Henki Jeesus sai kaiken tämän aikaan jo ristillä kun hän
Sanoi: ”Se on täytetty." Lihaan tullut Jumala on nyt suorittanut loppuun
ihmiskunnan pelastamisoperaation.
Huomaa että Jumala on ainut Pelastaja (Jes 43:11).
UT:ssa Jeesus on ainut Pelastaja (Apt 4:12, 1 Tim 1:15, Tiit 3:4-5).
VT:ssa Herrassa on pelastus (Psal 3:9, Jes 45:24).
UT:ssa Jeesuksessa on pelastus (Apt 4:12, 2 Tim 2:10, Room 8:1).
Jeesus saa uuden nimen jota ei ole pilkattu ja häväisty (Ilm 3:12).
Jeesuksen omat saavat myös uuden nimen (Ilm 2:17).
Hän luo uudet taivaat ja uuden maan joissa vanhurskaus asuu.- ml213.
jaikal kirjoitti:
jatkoa edelliseen
”Paitsi minua ei ole yhtään Jumalaa; ei ole vanhurskasta ja auttavaa Jumalaa muuta kuin minä. Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne (Joh 6:37, 44, Apt 2:40, 2 Kor 5:19-21) te maan ääret kaikki, sillä MINÄ OLEN JUMALA, eikä toista ole. MINUN EDESSÄNI PITÄÄ KAIKKIEN POLVIEN NOTKISTUMAN MINULLE JOKAISEN KIELEN VALANSA VANNOMAN” (Jes 45:21-23).
ja mitä on maan päällä. Lihaan tulleen Jumalan, Kristuksen Jeesuksen kautta Jumala
Lihaan tullut Jumala, Sana ja Henki Jeesus sai kaiken tämän aikaan jo ristillä kun hän
Hän luo uudet taivaat ja uuden maan joissa vanhurskaus asuu.1. Kor. 15
22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
24 sitten tulee loppu, kun hän ANTAA valtakunnan JUMALAN ja ISÄN HALTUUN, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
25 Sillä hänen pitää HALLITSEMAN "siihen asti, kunnes hän on pannut KAIKKI viholliset jalkojensa alle".
26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin ALISTETAAN sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
---------------
Selkeytäppä, miten liität/ymmärrät tuon Raamatun ilmoituksen oppisi kanssa yhteen. Ymmärrän, miten uskot Pojan olevan myös Jumala.Siis Pojassa on Jumala. (eri käsite kuin jumaluus, joka tulee esille noissa Raamatun ilmoituksissa).
Toivon, että pysähdyt noiden jakeiden pohtimseen ja liittämään ne siihen miten ymmärrät kokonaisuuden.Asioiden ymmärtäminen ei ole oikeassa tasossa, jos ne eiväöt sulaudu Raamatun kokonaisuuden kanssa yksiin.Näin, ymmärrän oppirakenteet. jaikal kirjoitti:
Jeesuksessa Kristuksessa. Lihassa ihmisenä ollessaan Jumala, Herra Jeesus sovitti ihmisen itsensä kanssa ristillä. Vain Jumala voi pelastaa ihmisen (Jes 43:11). Nyt ihminen otetaan takaisin Jumalan yhteyteen lihaan tulleen Jumalan Pojan Jeesuksen kautta. Myös luomakunta
”kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka TAIVAISSA OVAT, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ja JOKAISEN KIELEN PITÄÄ TUNNUSTAMAN Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra” (Fil 2:10).Tämän tekstin alusta jäi pois muutama sana.
Alku kuuluu näin:
"Jumala tuli ihmiseksi Jeesuksessa Kristuksessa."- ml213.
jaikal kirjoitti:
jatkoa edelliseen
Hän luo uudet taivaat ja uuden maan joissa vanhurskaus asuu."Sana alistaminen tarkoittaa näin ollen Jeesuksen palautumista jumaluuteen.
niin kuin jotku opettavat".
--------------
Mutta, eikä tuo ajatuksesi ole ristiriidassa tämän ilmoituksen kanssa;
"Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää 1Kor 11:3
Ymmärtänet, mitä yleensä tämä "päänä oleminen" tarkoittaa.Siis mitä on olla kun Kristus on miehen pää tai mies on vaimonsa pää.Ymmärrän ja uskon, miten sama asia toistuu ja toteutuu kun Jumala on Kristuksen pää.Juuri Jeesuksen opetus on todisteena Isästään, miten Isä on todella Kristuksen pää.
Vai miten ymmärrät tuon jakeen? ml213. kirjoitti:
"Sana alistaminen tarkoittaa näin ollen Jeesuksen palautumista jumaluuteen.
niin kuin jotku opettavat".
--------------
Mutta, eikä tuo ajatuksesi ole ristiriidassa tämän ilmoituksen kanssa;
"Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää 1Kor 11:3
Ymmärtänet, mitä yleensä tämä "päänä oleminen" tarkoittaa.Siis mitä on olla kun Kristus on miehen pää tai mies on vaimonsa pää.Ymmärrän ja uskon, miten sama asia toistuu ja toteutuu kun Jumala on Kristuksen pää.Juuri Jeesuksen opetus on todisteena Isästään, miten Isä on todella Kristuksen pää.
Vai miten ymmärrät tuon jakeen?Jeesuksen hetkellistä Jumaluudesta riisuutumista pelastaakseen ihmisen. ihmisen pelastamiseksi tarvittiin synnitön ihminen. Pelastajan piti olla ihminen koska synti oli tehty ihmisen lihassa. Sovitusoppiin kuuluu ja myös Jumalan oikeudenmukaisuuteen kuuluu että paha rangaistaan ja hyvä palkitaan. Koska synti oli tehty ihmisen lihassa, se myös rangaistiin ihmisen lihassa. Pelastamiseen sisältyi synnin rankaiseminen. Vain Jumala ihmisen lihassa voi ihmisen pelastaa koska Hän ihmisenä oli synnitön. Yhtään synnitöntä ihmistä ei ollut maan päällä eikä näyttänyt koskaan tulevankaan. Siksi Jumala itse otti ihmisen muodon niin että Hänet havaittiin olemukseltaan sellaiseksi kuin ihminen on. Jeesus oli samanaikaisesti sekä Jumala että Ihminen.
Vastaus varsinaiseen kysymykseesi löytyy Fil 2. luvusta. Kyllä kait sinä olet sen lukenut ja tiedät?
Minäkin olen yrittänyt selittää tuota mysteeriä. Se on erittäin vaikea ymmärtää ja vielä vaikeampi selittää. Eivät edes kaikki uskovat osaa selittää Jeesuksen alistamista edes välttävästi.
En tiedä osasinko minäkään. Kaikkea ei pitäisi ryhtyä selittämään. Minä olen nyt kuitenkin yrittänyt.
Parempaan en nyt pysty.
En usko että sinä saat kysymyksiisi tyhjentäviä vastauksia ihmisiltä. Voit kyllä jatkaa kysymystesi esittämistä mutta kuka voi selittää sinulle hengelliset asiat niin että sinä ne ymmärrät?
Vain Pyhä Henki. Kysy Jeesukselta. Hän voi Henkensä kautta selittää vaikeitakin asioita jos Hän näkee hyväksi sen tehdä. Ymmärämme näitä asioita vain siinä määrin kuin Pyhä Henki on niitä meille itse kullekin selittänyt. Tämä koskee minua ja tämä koskee sinua ja jokaista ihmistä.- veli.vapaa
jaikal kirjoitti:
Tämän tekstin alusta jäi pois muutama sana.
Alku kuuluu näin:
"Jumala tuli ihmiseksi Jeesuksessa Kristuksessa."lähetti esikoisena luomansa Pojan pelastamaan ihmiskunnan, mikäli se toteuttaa Isä Jumalan tahdon. Ja sen tahdon Jeesus ilmoitti SANALLA, Isän antamalla SANALLA, joka kuului näin.
Joh. 3:16
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Mitä sanot Jaikal, kenen tahdon Poika julisti ihmiskunnalle, oman vaiko Isä Jumalan? veli.vapaa kirjoitti:
lähetti esikoisena luomansa Pojan pelastamaan ihmiskunnan, mikäli se toteuttaa Isä Jumalan tahdon. Ja sen tahdon Jeesus ilmoitti SANALLA, Isän antamalla SANALLA, joka kuului näin.
Joh. 3:16
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Mitä sanot Jaikal, kenen tahdon Poika julisti ihmiskunnalle, oman vaiko Isä Jumalan?>>>Mitä sanot Jaikal, kenen tahdon Poika julisti ihmiskunnalle, oman vaiko Isä Jumalan?
Jeesuksella todellakin oli tehtävä maanpäällä, jota varten hän (fil.2:6-8),"6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
Näin Jeesus oli sekä Jumala että ihminen yhtäaikaa.- veli.vapaa
ovat eri asioita, kuin että olla itse Jumala.
1. Moos. 1:27
Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
Kol.1.
14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
2. Moos.33
17 Herra vastasi Moosekselle: "Mitä sinä nyt pyydät, sen minä myös teen; sillä sinä olet saanut armon minun silmieni edessä, ja minä tunnen sinut nimeltäsi".
18 Silloin hän sanoi: "Anna siis minun nähdä sinun kirkkautesi".
19 Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan".
20 Ja hän sanoi vielä: "Sinä ET VOI nähdä minun kasvojani; sillä EI KUKAAN, joka NÄKEE minut, jää eloon".
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, mutta oletko sinä jUHANI 1965 Jumala, koska olet Jumalan kuva?
Jeesus oli näkymättömän Jumalan kuva, eli Isää ei ole kukaan ihminen koskaan nähnyt. Te ette usko Jeesusta vaan kulttienne selityksiä. Oikeastaan te olette epäuskoisia totuden halventajia, mutta sellaisia Raamattu ilmoittaakin olevan lopun lähestyessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,794313Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt172758Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu242597Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod162445Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1122404Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1102204Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e992161Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.6191991MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,141955Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka321706