Talvilaadun saatavuus

eco1560

Mihin aikoihin (sää/kalenteri) tulee yleensä talvilaatua asemille Etelä-Suomessa (akselit Hesa-Himos/Kirkkonummi-Porvoo) ja Lapissa? Näkeekö webistä jostain että miltä asemalta saa mitäkin laatua?

8

1267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eco1560

      Ja se oli sitten kyse diisselistä jos joku ihmettelee...

      • joo.....

        Helsindin liepeille ensimmäiset.


    • löpöman

      Yleensä mittarissa olevassa tarrassa tai kilvessä lukee onko kyse kesä- vai talvilaadusta...

    • Viime vuonna näin ja ostin talvilaatua ensimmäisen kerran 22. marraskuuta Neste Express Oulunkylässä. Samana päivänä joku oli kysynyt puhelimitse Nesteen asiakaspalvelusta ja sieltä oli hänelle kerrottu, että talvilaatua ei saa vielä mistään. Kuulemani mukaan sitä saa ympäri vuoden ainakin joiltakin raskaan kaluston asemilta, mutta niissä ei voi maksaa tavallisilla kuluttajien maksukorteilla. Teboilin kesälaadun samepiste on -18 astetta, joten sillä pärjää aika pitkälle. Joku varoitti, että kun tankkausaseman säiliöön tuodaan ensimmäisen kerran talvilaatua, säiliö ei välttämättä ole ihan tyhjä eikä sitä tyhjennetä ennen täyttöä, joten ei ehkä kannata kiirehtiä ensimmäisenä tankkaamaan.

      • Joremaoon

        Raskaan kaluston tankkauspaikan käyttäjät, rekkamiehiet, tankkaavat 'kesää' lähes ympäri vuoden päiväsaikaan, mutta mielellään talvilaatua yöksi, jotta koneen saa taas aamulla käyntiin.

        Talvilaadun saaminen kesällä voi kyllä olla haaste, sitä ei säilötä, koska sen sen tekeminen maksaa kesälaatua enemmän. Sitä vastoin kesälaatua saa kyllä ympäri vuoden kun oikeista paikoista tankkaa. Mutta kannattaako?

        Kandee tarkistaa mm. nuo em. kirjoittelijan pakkasrajat, jotta ei hyydytä kesken matkan. Tebarin kesälaadun pakkasrajat (samepiste) ei todellakaan ole -18 astetta. Riippuen 'kesästä' (se on joko 0 tai -5 astetta).


      • Joremaoon kirjoitti:

        Raskaan kaluston tankkauspaikan käyttäjät, rekkamiehiet, tankkaavat 'kesää' lähes ympäri vuoden päiväsaikaan, mutta mielellään talvilaatua yöksi, jotta koneen saa taas aamulla käyntiin.

        Talvilaadun saaminen kesällä voi kyllä olla haaste, sitä ei säilötä, koska sen sen tekeminen maksaa kesälaatua enemmän. Sitä vastoin kesälaatua saa kyllä ympäri vuoden kun oikeista paikoista tankkaa. Mutta kannattaako?

        Kandee tarkistaa mm. nuo em. kirjoittelijan pakkasrajat, jotta ei hyydytä kesken matkan. Tebarin kesälaadun pakkasrajat (samepiste) ei todellakaan ole -18 astetta. Riippuen 'kesästä' (se on joko 0 tai -5 astetta).

        Varmistin Teboililta: Heillä ei ole nyt myynnissä mainitsemaani välilaatua. Aiempina vuosina on ollut. Siis se vastasi Nesteen -15/-25:tä, mutta sen samepiste oli -18.


      • hinnan takia!
        Joremaoon kirjoitti:

        Raskaan kaluston tankkauspaikan käyttäjät, rekkamiehiet, tankkaavat 'kesää' lähes ympäri vuoden päiväsaikaan, mutta mielellään talvilaatua yöksi, jotta koneen saa taas aamulla käyntiin.

        Talvilaadun saaminen kesällä voi kyllä olla haaste, sitä ei säilötä, koska sen sen tekeminen maksaa kesälaatua enemmän. Sitä vastoin kesälaatua saa kyllä ympäri vuoden kun oikeista paikoista tankkaa. Mutta kannattaako?

        Kandee tarkistaa mm. nuo em. kirjoittelijan pakkasrajat, jotta ei hyydytä kesken matkan. Tebarin kesälaadun pakkasrajat (samepiste) ei todellakaan ole -18 astetta. Riippuen 'kesästä' (se on joko 0 tai -5 astetta).

        Talvilaatua menee koneesta 5-15%:a enemmän/100km! Laske huviksesi mitä tekee esim. 5 auton yrityksessä, päivittäinen ajo 400km/auto ja 45l/100km! Se riippuu autosta, tarvitaanko talvi- vai kesälaatua! "Meillä" on Scania 164G vm.2003, johon ei ole tankattu PISARAAKAAN talvilaatua ja liikkeellä melkein päivittäin, viime talven kovimmilla pakkasillakin, eikä ole yhtään "nikotellu" kesälaadusta... Tosin Scanian imuputki on n.10mm sisältä! =D


    • Löpöä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1469
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      335
      1092
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      45
      904
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      169
      779
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      749
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      700
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      29
      577
    8. 52
      571
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      568
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      531
    Aihe