Mihin aikoihin (sää/kalenteri) tulee yleensä talvilaatua asemille Etelä-Suomessa (akselit Hesa-Himos/Kirkkonummi-Porvoo) ja Lapissa? Näkeekö webistä jostain että miltä asemalta saa mitäkin laatua?
Talvilaadun saatavuus
8
1267
Vastaukset
- eco1560
Ja se oli sitten kyse diisselistä jos joku ihmettelee...
- joo.....
Helsindin liepeille ensimmäiset.
- löpöman
Yleensä mittarissa olevassa tarrassa tai kilvessä lukee onko kyse kesä- vai talvilaadusta...
Viime vuonna näin ja ostin talvilaatua ensimmäisen kerran 22. marraskuuta Neste Express Oulunkylässä. Samana päivänä joku oli kysynyt puhelimitse Nesteen asiakaspalvelusta ja sieltä oli hänelle kerrottu, että talvilaatua ei saa vielä mistään. Kuulemani mukaan sitä saa ympäri vuoden ainakin joiltakin raskaan kaluston asemilta, mutta niissä ei voi maksaa tavallisilla kuluttajien maksukorteilla. Teboilin kesälaadun samepiste on -18 astetta, joten sillä pärjää aika pitkälle. Joku varoitti, että kun tankkausaseman säiliöön tuodaan ensimmäisen kerran talvilaatua, säiliö ei välttämättä ole ihan tyhjä eikä sitä tyhjennetä ennen täyttöä, joten ei ehkä kannata kiirehtiä ensimmäisenä tankkaamaan.
- Joremaoon
Raskaan kaluston tankkauspaikan käyttäjät, rekkamiehiet, tankkaavat 'kesää' lähes ympäri vuoden päiväsaikaan, mutta mielellään talvilaatua yöksi, jotta koneen saa taas aamulla käyntiin.
Talvilaadun saaminen kesällä voi kyllä olla haaste, sitä ei säilötä, koska sen sen tekeminen maksaa kesälaatua enemmän. Sitä vastoin kesälaatua saa kyllä ympäri vuoden kun oikeista paikoista tankkaa. Mutta kannattaako?
Kandee tarkistaa mm. nuo em. kirjoittelijan pakkasrajat, jotta ei hyydytä kesken matkan. Tebarin kesälaadun pakkasrajat (samepiste) ei todellakaan ole -18 astetta. Riippuen 'kesästä' (se on joko 0 tai -5 astetta). Joremaoon kirjoitti:
Raskaan kaluston tankkauspaikan käyttäjät, rekkamiehiet, tankkaavat 'kesää' lähes ympäri vuoden päiväsaikaan, mutta mielellään talvilaatua yöksi, jotta koneen saa taas aamulla käyntiin.
Talvilaadun saaminen kesällä voi kyllä olla haaste, sitä ei säilötä, koska sen sen tekeminen maksaa kesälaatua enemmän. Sitä vastoin kesälaatua saa kyllä ympäri vuoden kun oikeista paikoista tankkaa. Mutta kannattaako?
Kandee tarkistaa mm. nuo em. kirjoittelijan pakkasrajat, jotta ei hyydytä kesken matkan. Tebarin kesälaadun pakkasrajat (samepiste) ei todellakaan ole -18 astetta. Riippuen 'kesästä' (se on joko 0 tai -5 astetta).Varmistin Teboililta: Heillä ei ole nyt myynnissä mainitsemaani välilaatua. Aiempina vuosina on ollut. Siis se vastasi Nesteen -15/-25:tä, mutta sen samepiste oli -18.
- hinnan takia!
Joremaoon kirjoitti:
Raskaan kaluston tankkauspaikan käyttäjät, rekkamiehiet, tankkaavat 'kesää' lähes ympäri vuoden päiväsaikaan, mutta mielellään talvilaatua yöksi, jotta koneen saa taas aamulla käyntiin.
Talvilaadun saaminen kesällä voi kyllä olla haaste, sitä ei säilötä, koska sen sen tekeminen maksaa kesälaatua enemmän. Sitä vastoin kesälaatua saa kyllä ympäri vuoden kun oikeista paikoista tankkaa. Mutta kannattaako?
Kandee tarkistaa mm. nuo em. kirjoittelijan pakkasrajat, jotta ei hyydytä kesken matkan. Tebarin kesälaadun pakkasrajat (samepiste) ei todellakaan ole -18 astetta. Riippuen 'kesästä' (se on joko 0 tai -5 astetta).Talvilaatua menee koneesta 5-15%:a enemmän/100km! Laske huviksesi mitä tekee esim. 5 auton yrityksessä, päivittäinen ajo 400km/auto ja 45l/100km! Se riippuu autosta, tarvitaanko talvi- vai kesälaatua! "Meillä" on Scania 164G vm.2003, johon ei ole tankattu PISARAAKAAN talvilaatua ja liikkeellä melkein päivittäin, viime talven kovimmilla pakkasillakin, eikä ole yhtään "nikotellu" kesälaadusta... Tosin Scanian imuputki on n.10mm sisältä! =D
- Löpöä
http://www.neste.fi/paikkakuntahaku.aspx?path=2589;2655;2710;2821;2822;2823&cktest=true
Tuolta voi rastittaa talvi/arktisen laadun ja pistää hakien, onko tuo ajantasalla, ni en tiää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 83727
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 89673
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 107604
- 28540
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497