Subarun CVT faktaa...

Outback mies

Löytyy nyt jo ihan subaru.fi sivuilta. Eli CVT:ssä on momentinmuunnin ( lockup eli muuntimen lukitus kiinteäksi). Ja kiihtyvyys Legacy wagon 10.3sek 0-100kmh. Ei päätä huimaa, mutta ihan ok arvo. Dieselinä manuaalilla menee 9.3 sekkaa sataseen. Eli hidastunut on aikalailla edeltäjään verrattuna.

22

8716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4x4

      liikennevaloista lähdettäessä, automaattikuskit ovat menneet jo menojaan kun manuaaliaskin hämmentäjät vaihtelevat vaihteita 1-2 sek. viiveillä.

      • forre

        aivan sama meneekö 9 vai 11 sekkaa aikaa sataseen, mutta paljon enemmän mietityttää tuon laatikon kestävyys nelivedon kanssa, varsinkin kun missään ei ole kerrottu että päljonko on ajettu testikilometrejä, vai onko testit jätetty käyttäjien tehtäväksi kuten euro-merkit tekevät.


      • Outback mies
        forre kirjoitti:

        aivan sama meneekö 9 vai 11 sekkaa aikaa sataseen, mutta paljon enemmän mietityttää tuon laatikon kestävyys nelivedon kanssa, varsinkin kun missään ei ole kerrottu että päljonko on ajettu testikilometrejä, vai onko testit jätetty käyttäjien tehtäväksi kuten euro-merkit tekevät.

        En näe CVT:stä huolimatta mitään syytä epäillä Subarun luotettavuutta tässäkään suhteessa. Ei ole tähän saakka pettänyt ja testit suoritettu tehtaan toimesta. Uskon vakaasti CVT:n olevan huomattavasti luotettavmpi kuin muiden valmistajien vastaavat. Subarulla kuitenkin CVT tekniikastakin kokemusta jo pitkältä ajalta. Tervetuloa vaan portaaton automaatti. Dieseliin kun sen vielä sais...


      • Outback mies
        Outback mies kirjoitti:

        En näe CVT:stä huolimatta mitään syytä epäillä Subarun luotettavuutta tässäkään suhteessa. Ei ole tähän saakka pettänyt ja testit suoritettu tehtaan toimesta. Uskon vakaasti CVT:n olevan huomattavasti luotettavmpi kuin muiden valmistajien vastaavat. Subarulla kuitenkin CVT tekniikastakin kokemusta jo pitkältä ajalta. Tervetuloa vaan portaaton automaatti. Dieseliin kun sen vielä sais...

        Ja vielä nosita kiihtyvyyksistä. Eihän niillä sen kummenpaa väliä. Hieman antaa osviittaa minkä luonteinen peli on kyseessä jos 0-100 on 9sek tai 11 sek. Ja automaatilla tottakai on aina liikennevaloista nopein ja sulavin lähtijä. Maantiellä ohittaessa jokainen mummokin saa aina käyttöönsä oikeat välitykset jne.


      • forre
        Outback mies kirjoitti:

        En näe CVT:stä huolimatta mitään syytä epäillä Subarun luotettavuutta tässäkään suhteessa. Ei ole tähän saakka pettänyt ja testit suoritettu tehtaan toimesta. Uskon vakaasti CVT:n olevan huomattavasti luotettavmpi kuin muiden valmistajien vastaavat. Subarulla kuitenkin CVT tekniikastakin kokemusta jo pitkältä ajalta. Tervetuloa vaan portaaton automaatti. Dieseliin kun sen vielä sais...

        Sori vaan, mutta mun muisti ei oikein pelaa tuon subarun CVT:n kohdalla, joten voisitko kertoa koska ja missä mallissa on aiemmin ollut CVT-vaihteisto subarulla? Ja valitettavasti näytää nyt siltä noiden diesel-koneellisten kohdalla, että kaikkea ei ole valmiiksi testattu, kuten ongelmat hiukkassuodattimien ja kytkimien kannssa osoittavat. Nyt myös minä olen saanut itse kokea ensimmäisen vian subarussani, on koneessa tai sen ohjauksessa, mutta ei ole vielä selvitetty korjaamolla mistä tuo ongelma johtuu...


      • Outback mies
        forre kirjoitti:

        Sori vaan, mutta mun muisti ei oikein pelaa tuon subarun CVT:n kohdalla, joten voisitko kertoa koska ja missä mallissa on aiemmin ollut CVT-vaihteisto subarulla? Ja valitettavasti näytää nyt siltä noiden diesel-koneellisten kohdalla, että kaikkea ei ole valmiiksi testattu, kuten ongelmat hiukkassuodattimien ja kytkimien kannssa osoittavat. Nyt myös minä olen saanut itse kokea ensimmäisen vian subarussani, on koneessa tai sen ohjauksessa, mutta ei ole vielä selvitetty korjaamolla mistä tuo ongelma johtuu...

        Subaru Justy, joka oli myös ensimmäinen CVT:llä varustettu auto jenkeissä. CVT kärsi yleisestä variaattoreiden epäluotettavuudesta ja nimenomaan täysin turhaan, koska Subarun CVT oli ehdottomasti oman "lajinsa" luotettavimpia edustajia. Ajettavuus yms oli varmaan mitä oli.
        Mun usko uuteen vaihteistoon on vahva. Ei sitä muuten noin suurella volyymillä paukutettais markkinoille.

        Subarun ongelmat dieselin kanssa on valitettava juttu, mutta ei silti liene yllätys? Vaikka väitetään moottoria testatun hulppea määrä kilometreja, kyllä esim -20C pohjassa makaava moottorin lämpö osoittaa jotain aivan muuta.

        Kaikesta näistä huolimatta Boxer Diesel on ehdottomasti dieseleiden kärkeä. Ja kun otetaan huomioon että se on ensimmäinen Subarulta, on varmaan odotettavissa vielä entistä hienompia dieseleitä.

        Mikä vika sun autossa on kyseessä? Siis miten oireilee?


      • forre
        Outback mies kirjoitti:

        Subaru Justy, joka oli myös ensimmäinen CVT:llä varustettu auto jenkeissä. CVT kärsi yleisestä variaattoreiden epäluotettavuudesta ja nimenomaan täysin turhaan, koska Subarun CVT oli ehdottomasti oman "lajinsa" luotettavimpia edustajia. Ajettavuus yms oli varmaan mitä oli.
        Mun usko uuteen vaihteistoon on vahva. Ei sitä muuten noin suurella volyymillä paukutettais markkinoille.

        Subarun ongelmat dieselin kanssa on valitettava juttu, mutta ei silti liene yllätys? Vaikka väitetään moottoria testatun hulppea määrä kilometreja, kyllä esim -20C pohjassa makaava moottorin lämpö osoittaa jotain aivan muuta.

        Kaikesta näistä huolimatta Boxer Diesel on ehdottomasti dieseleiden kärkeä. Ja kun otetaan huomioon että se on ensimmäinen Subarulta, on varmaan odotettavissa vielä entistä hienompia dieseleitä.

        Mikä vika sun autossa on kyseessä? Siis miten oireilee?

        justy olikin suzukin valmistama aikoinaan, nykyisin daihatsun. Mun 2,0 bensa koneessa veto meinaa loppua 2000-2500 r/min välillä, välillä myös nykii tuolla akueella, muuten kulkee hyvin.


      • tuleva foresterin omistaja
        forre kirjoitti:

        Sori vaan, mutta mun muisti ei oikein pelaa tuon subarun CVT:n kohdalla, joten voisitko kertoa koska ja missä mallissa on aiemmin ollut CVT-vaihteisto subarulla? Ja valitettavasti näytää nyt siltä noiden diesel-koneellisten kohdalla, että kaikkea ei ole valmiiksi testattu, kuten ongelmat hiukkassuodattimien ja kytkimien kannssa osoittavat. Nyt myös minä olen saanut itse kokea ensimmäisen vian subarussani, on koneessa tai sen ohjauksessa, mutta ei ole vielä selvitetty korjaamolla mistä tuo ongelma johtuu...

        Onko sulla turbo vai vapaasti hengittävä?
        Onko selvinnyt mitään uutta mikä voisi vikana olla? Kui uus auto on? Itse olen vähän katsellut vaihdokkeina olevia 2.5 turboja ja siksi kiinnostaa tietää mitä vikaa on esiintynyt.


      • forre
        tuleva foresterin omistaja kirjoitti:

        Onko sulla turbo vai vapaasti hengittävä?
        Onko selvinnyt mitään uutta mikä voisi vikana olla? Kui uus auto on? Itse olen vähän katsellut vaihdokkeina olevia 2.5 turboja ja siksi kiinnostaa tietää mitä vikaa on esiintynyt.

        valitettavasti tuli kuntoon kun olin matkalla huoltoon/korjaukseen, en tie mikä oli, mutta nuukahtaminen häipyi aivan yht äkkiä kuten oli tullutkin, eikä vikamuisti kertonut mitään, joku pöpö jossakin? Kyseessä vapaasti hengittävä 2,0 -07


      • Anonyymi
        Outback mies kirjoitti:

        En näe CVT:stä huolimatta mitään syytä epäillä Subarun luotettavuutta tässäkään suhteessa. Ei ole tähän saakka pettänyt ja testit suoritettu tehtaan toimesta. Uskon vakaasti CVT:n olevan huomattavasti luotettavmpi kuin muiden valmistajien vastaavat. Subarulla kuitenkin CVT tekniikastakin kokemusta jo pitkältä ajalta. Tervetuloa vaan portaaton automaatti. Dieseliin kun sen vielä sais...

        Eipä vaikuta Subaru xv,cvt laatikko luotettavalta.Autolla on ajettu 139000 km ja laatikosta kuuluu outoja ääniä korjaamon kehoituksesta kannattaa olla ajelematta,ettei se posahda atomeiksi.Kuukausi on etsitty käytettyä laatikkoa,eipä ole tärpännyt.Uusi laatikko maksaa yli 12000 e.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä vaikuta Subaru xv,cvt laatikko luotettavalta.Autolla on ajettu 139000 km ja laatikosta kuuluu outoja ääniä korjaamon kehoituksesta kannattaa olla ajelematta,ettei se posahda atomeiksi.Kuukausi on etsitty käytettyä laatikkoa,eipä ole tärpännyt.Uusi laatikko maksaa yli 12000 e.

        Mikä vm?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä vaikuta Subaru xv,cvt laatikko luotettavalta.Autolla on ajettu 139000 km ja laatikosta kuuluu outoja ääniä korjaamon kehoituksesta kannattaa olla ajelematta,ettei se posahda atomeiksi.Kuukausi on etsitty käytettyä laatikkoa,eipä ole tärpännyt.Uusi laatikko maksaa yli 12000 e.

        Joo ja minulla on etsitty uutta laatikkoa jo 6 vuotta kun korjaano sanoi että uusi maksaa 160000€
        Näitä tarinoita sitten jaksaa versoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja minulla on etsitty uutta laatikkoa jo 6 vuotta kun korjaano sanoi että uusi maksaa 160000€
        Näitä tarinoita sitten jaksaa versoa.

        3000€ näyttäisi pyytävät autopurkaamo Ruotsissa. Siihen vähän rahtikuluja niin saat Subarun taas liikkumaan.


    • Konetus

      Ikävää luettavaa, että dieselin kulutus on noussut parilla desillä ja Sport-versiossa tais olla jo puolisen litraa.
      Bensakoneiden kulutuslukemat taas alkavat tulla kohtuullisiin lukemiin: voiko olla muuten mahdollista, että 2.5-litranen kone ei syö kuin desin enemmän kuin 2.0-litranen? Voi, ku ne sais vaan sen 2.5-turbokoneenki Suomeen.

    • Anonyymi

      Mulla -013 bensa Fore CVT-laatikolla. Olen ajellut vajaan vuoden ja laskenut joka tankkauksen jälkeen todellisen kulutuksen. Talvella suurin 11,5 ja siitä kesään päin tullessa suunnilleen laskenut litran/kk. Viimeisin keskikulutus 7,7 ja pääasiassa kaupunkiajoa.
      Ja HaluanVieläKertoa että, en ole edes yrittänyt pysyä bemareiden perässä:)

      • Anonyymi

        HaluanVainKertoaEttä et pysyisi perässä vaikka yrittäisit.


      • Anonyymi

        Etkä sinä polkupyörälläs.


      • Anonyymi

        Kaupunkiajoa... Missä kaupungissa?
        Itellä oli joskus vastaava laite ja jos oli edes jonkinverran liikennevalopysähdyksiä ja matelua, meni helposti 10 l/100 km
        Painava auto kun on, kulutus on suuri juuri kaupungissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupunkiajoa... Missä kaupungissa?
        Itellä oli joskus vastaava laite ja jos oli edes jonkinverran liikennevalopysähdyksiä ja matelua, meni helposti 10 l/100 km
        Painava auto kun on, kulutus on suuri juuri kaupungissa.

        Se on ihan yksi ja sama että kuluttaako auto kaupunkiajossa 8 vai 10 litraa/100km. Jos on oma talous noin pienestä kiinni niin ajelee fillarilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ihan yksi ja sama että kuluttaako auto kaupunkiajossa 8 vai 10 litraa/100km. Jos on oma talous noin pienestä kiinni niin ajelee fillarilla.

        Onko sekin ihan sama maksaako bensa 1,6 vai 2 euroa / litra?
        Luulen että kovin moni ei sitä kalliimpaa ostaisi.
        Totta, fillarilla ajoissa on hyvät puolensa. On talvella lämpimämpää ajaa fillarilla kuin subarulla.


      • Anonyymi

        HaluanVainLisätäEttä fillari kulkee myös paremmin lumessa kuin subaru.


    • Anonyymi

      HaluanVainLisätäEttä fillarissa on parempi ilmastointi kuin subarussa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe