Löytyy nyt jo ihan subaru.fi sivuilta. Eli CVT:ssä on momentinmuunnin ( lockup eli muuntimen lukitus kiinteäksi). Ja kiihtyvyys Legacy wagon 10.3sek 0-100kmh. Ei päätä huimaa, mutta ihan ok arvo. Dieselinä manuaalilla menee 9.3 sekkaa sataseen. Eli hidastunut on aikalailla edeltäjään verrattuna.
Subarun CVT faktaa...
22
10608
Vastaukset
- 4x4
liikennevaloista lähdettäessä, automaattikuskit ovat menneet jo menojaan kun manuaaliaskin hämmentäjät vaihtelevat vaihteita 1-2 sek. viiveillä.
- forre
aivan sama meneekö 9 vai 11 sekkaa aikaa sataseen, mutta paljon enemmän mietityttää tuon laatikon kestävyys nelivedon kanssa, varsinkin kun missään ei ole kerrottu että päljonko on ajettu testikilometrejä, vai onko testit jätetty käyttäjien tehtäväksi kuten euro-merkit tekevät.
- Outback mies
forre kirjoitti:
aivan sama meneekö 9 vai 11 sekkaa aikaa sataseen, mutta paljon enemmän mietityttää tuon laatikon kestävyys nelivedon kanssa, varsinkin kun missään ei ole kerrottu että päljonko on ajettu testikilometrejä, vai onko testit jätetty käyttäjien tehtäväksi kuten euro-merkit tekevät.
En näe CVT:stä huolimatta mitään syytä epäillä Subarun luotettavuutta tässäkään suhteessa. Ei ole tähän saakka pettänyt ja testit suoritettu tehtaan toimesta. Uskon vakaasti CVT:n olevan huomattavasti luotettavmpi kuin muiden valmistajien vastaavat. Subarulla kuitenkin CVT tekniikastakin kokemusta jo pitkältä ajalta. Tervetuloa vaan portaaton automaatti. Dieseliin kun sen vielä sais...
- Outback mies
Outback mies kirjoitti:
En näe CVT:stä huolimatta mitään syytä epäillä Subarun luotettavuutta tässäkään suhteessa. Ei ole tähän saakka pettänyt ja testit suoritettu tehtaan toimesta. Uskon vakaasti CVT:n olevan huomattavasti luotettavmpi kuin muiden valmistajien vastaavat. Subarulla kuitenkin CVT tekniikastakin kokemusta jo pitkältä ajalta. Tervetuloa vaan portaaton automaatti. Dieseliin kun sen vielä sais...
Ja vielä nosita kiihtyvyyksistä. Eihän niillä sen kummenpaa väliä. Hieman antaa osviittaa minkä luonteinen peli on kyseessä jos 0-100 on 9sek tai 11 sek. Ja automaatilla tottakai on aina liikennevaloista nopein ja sulavin lähtijä. Maantiellä ohittaessa jokainen mummokin saa aina käyttöönsä oikeat välitykset jne.
- forre
Outback mies kirjoitti:
En näe CVT:stä huolimatta mitään syytä epäillä Subarun luotettavuutta tässäkään suhteessa. Ei ole tähän saakka pettänyt ja testit suoritettu tehtaan toimesta. Uskon vakaasti CVT:n olevan huomattavasti luotettavmpi kuin muiden valmistajien vastaavat. Subarulla kuitenkin CVT tekniikastakin kokemusta jo pitkältä ajalta. Tervetuloa vaan portaaton automaatti. Dieseliin kun sen vielä sais...
Sori vaan, mutta mun muisti ei oikein pelaa tuon subarun CVT:n kohdalla, joten voisitko kertoa koska ja missä mallissa on aiemmin ollut CVT-vaihteisto subarulla? Ja valitettavasti näytää nyt siltä noiden diesel-koneellisten kohdalla, että kaikkea ei ole valmiiksi testattu, kuten ongelmat hiukkassuodattimien ja kytkimien kannssa osoittavat. Nyt myös minä olen saanut itse kokea ensimmäisen vian subarussani, on koneessa tai sen ohjauksessa, mutta ei ole vielä selvitetty korjaamolla mistä tuo ongelma johtuu...
- Outback mies
forre kirjoitti:
Sori vaan, mutta mun muisti ei oikein pelaa tuon subarun CVT:n kohdalla, joten voisitko kertoa koska ja missä mallissa on aiemmin ollut CVT-vaihteisto subarulla? Ja valitettavasti näytää nyt siltä noiden diesel-koneellisten kohdalla, että kaikkea ei ole valmiiksi testattu, kuten ongelmat hiukkassuodattimien ja kytkimien kannssa osoittavat. Nyt myös minä olen saanut itse kokea ensimmäisen vian subarussani, on koneessa tai sen ohjauksessa, mutta ei ole vielä selvitetty korjaamolla mistä tuo ongelma johtuu...
Subaru Justy, joka oli myös ensimmäinen CVT:llä varustettu auto jenkeissä. CVT kärsi yleisestä variaattoreiden epäluotettavuudesta ja nimenomaan täysin turhaan, koska Subarun CVT oli ehdottomasti oman "lajinsa" luotettavimpia edustajia. Ajettavuus yms oli varmaan mitä oli.
Mun usko uuteen vaihteistoon on vahva. Ei sitä muuten noin suurella volyymillä paukutettais markkinoille.
Subarun ongelmat dieselin kanssa on valitettava juttu, mutta ei silti liene yllätys? Vaikka väitetään moottoria testatun hulppea määrä kilometreja, kyllä esim -20C pohjassa makaava moottorin lämpö osoittaa jotain aivan muuta.
Kaikesta näistä huolimatta Boxer Diesel on ehdottomasti dieseleiden kärkeä. Ja kun otetaan huomioon että se on ensimmäinen Subarulta, on varmaan odotettavissa vielä entistä hienompia dieseleitä.
Mikä vika sun autossa on kyseessä? Siis miten oireilee? - forre
Outback mies kirjoitti:
Subaru Justy, joka oli myös ensimmäinen CVT:llä varustettu auto jenkeissä. CVT kärsi yleisestä variaattoreiden epäluotettavuudesta ja nimenomaan täysin turhaan, koska Subarun CVT oli ehdottomasti oman "lajinsa" luotettavimpia edustajia. Ajettavuus yms oli varmaan mitä oli.
Mun usko uuteen vaihteistoon on vahva. Ei sitä muuten noin suurella volyymillä paukutettais markkinoille.
Subarun ongelmat dieselin kanssa on valitettava juttu, mutta ei silti liene yllätys? Vaikka väitetään moottoria testatun hulppea määrä kilometreja, kyllä esim -20C pohjassa makaava moottorin lämpö osoittaa jotain aivan muuta.
Kaikesta näistä huolimatta Boxer Diesel on ehdottomasti dieseleiden kärkeä. Ja kun otetaan huomioon että se on ensimmäinen Subarulta, on varmaan odotettavissa vielä entistä hienompia dieseleitä.
Mikä vika sun autossa on kyseessä? Siis miten oireilee?justy olikin suzukin valmistama aikoinaan, nykyisin daihatsun. Mun 2,0 bensa koneessa veto meinaa loppua 2000-2500 r/min välillä, välillä myös nykii tuolla akueella, muuten kulkee hyvin.
- tuleva foresterin omistaja
forre kirjoitti:
Sori vaan, mutta mun muisti ei oikein pelaa tuon subarun CVT:n kohdalla, joten voisitko kertoa koska ja missä mallissa on aiemmin ollut CVT-vaihteisto subarulla? Ja valitettavasti näytää nyt siltä noiden diesel-koneellisten kohdalla, että kaikkea ei ole valmiiksi testattu, kuten ongelmat hiukkassuodattimien ja kytkimien kannssa osoittavat. Nyt myös minä olen saanut itse kokea ensimmäisen vian subarussani, on koneessa tai sen ohjauksessa, mutta ei ole vielä selvitetty korjaamolla mistä tuo ongelma johtuu...
Onko sulla turbo vai vapaasti hengittävä?
Onko selvinnyt mitään uutta mikä voisi vikana olla? Kui uus auto on? Itse olen vähän katsellut vaihdokkeina olevia 2.5 turboja ja siksi kiinnostaa tietää mitä vikaa on esiintynyt. - forre
tuleva foresterin omistaja kirjoitti:
Onko sulla turbo vai vapaasti hengittävä?
Onko selvinnyt mitään uutta mikä voisi vikana olla? Kui uus auto on? Itse olen vähän katsellut vaihdokkeina olevia 2.5 turboja ja siksi kiinnostaa tietää mitä vikaa on esiintynyt.valitettavasti tuli kuntoon kun olin matkalla huoltoon/korjaukseen, en tie mikä oli, mutta nuukahtaminen häipyi aivan yht äkkiä kuten oli tullutkin, eikä vikamuisti kertonut mitään, joku pöpö jossakin? Kyseessä vapaasti hengittävä 2,0 -07
- Anonyymi
Outback mies kirjoitti:
En näe CVT:stä huolimatta mitään syytä epäillä Subarun luotettavuutta tässäkään suhteessa. Ei ole tähän saakka pettänyt ja testit suoritettu tehtaan toimesta. Uskon vakaasti CVT:n olevan huomattavasti luotettavmpi kuin muiden valmistajien vastaavat. Subarulla kuitenkin CVT tekniikastakin kokemusta jo pitkältä ajalta. Tervetuloa vaan portaaton automaatti. Dieseliin kun sen vielä sais...
Eipä vaikuta Subaru xv,cvt laatikko luotettavalta.Autolla on ajettu 139000 km ja laatikosta kuuluu outoja ääniä korjaamon kehoituksesta kannattaa olla ajelematta,ettei se posahda atomeiksi.Kuukausi on etsitty käytettyä laatikkoa,eipä ole tärpännyt.Uusi laatikko maksaa yli 12000 e.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä vaikuta Subaru xv,cvt laatikko luotettavalta.Autolla on ajettu 139000 km ja laatikosta kuuluu outoja ääniä korjaamon kehoituksesta kannattaa olla ajelematta,ettei se posahda atomeiksi.Kuukausi on etsitty käytettyä laatikkoa,eipä ole tärpännyt.Uusi laatikko maksaa yli 12000 e.
Mikä vm?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä vaikuta Subaru xv,cvt laatikko luotettavalta.Autolla on ajettu 139000 km ja laatikosta kuuluu outoja ääniä korjaamon kehoituksesta kannattaa olla ajelematta,ettei se posahda atomeiksi.Kuukausi on etsitty käytettyä laatikkoa,eipä ole tärpännyt.Uusi laatikko maksaa yli 12000 e.
Joo ja minulla on etsitty uutta laatikkoa jo 6 vuotta kun korjaano sanoi että uusi maksaa 160000€
Näitä tarinoita sitten jaksaa versoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ja minulla on etsitty uutta laatikkoa jo 6 vuotta kun korjaano sanoi että uusi maksaa 160000€
Näitä tarinoita sitten jaksaa versoa.3000€ näyttäisi pyytävät autopurkaamo Ruotsissa. Siihen vähän rahtikuluja niin saat Subarun taas liikkumaan.
- Konetus
Ikävää luettavaa, että dieselin kulutus on noussut parilla desillä ja Sport-versiossa tais olla jo puolisen litraa.
Bensakoneiden kulutuslukemat taas alkavat tulla kohtuullisiin lukemiin: voiko olla muuten mahdollista, että 2.5-litranen kone ei syö kuin desin enemmän kuin 2.0-litranen? Voi, ku ne sais vaan sen 2.5-turbokoneenki Suomeen. - Anonyymi
Mulla -013 bensa Fore CVT-laatikolla. Olen ajellut vajaan vuoden ja laskenut joka tankkauksen jälkeen todellisen kulutuksen. Talvella suurin 11,5 ja siitä kesään päin tullessa suunnilleen laskenut litran/kk. Viimeisin keskikulutus 7,7 ja pääasiassa kaupunkiajoa.
Ja HaluanVieläKertoa että, en ole edes yrittänyt pysyä bemareiden perässä:)- Anonyymi
HaluanVainKertoaEttä et pysyisi perässä vaikka yrittäisit.
- Anonyymi
Etkä sinä polkupyörälläs.
- Anonyymi
Kaupunkiajoa... Missä kaupungissa?
Itellä oli joskus vastaava laite ja jos oli edes jonkinverran liikennevalopysähdyksiä ja matelua, meni helposti 10 l/100 km
Painava auto kun on, kulutus on suuri juuri kaupungissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupunkiajoa... Missä kaupungissa?
Itellä oli joskus vastaava laite ja jos oli edes jonkinverran liikennevalopysähdyksiä ja matelua, meni helposti 10 l/100 km
Painava auto kun on, kulutus on suuri juuri kaupungissa.Se on ihan yksi ja sama että kuluttaako auto kaupunkiajossa 8 vai 10 litraa/100km. Jos on oma talous noin pienestä kiinni niin ajelee fillarilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on ihan yksi ja sama että kuluttaako auto kaupunkiajossa 8 vai 10 litraa/100km. Jos on oma talous noin pienestä kiinni niin ajelee fillarilla.
Onko sekin ihan sama maksaako bensa 1,6 vai 2 euroa / litra?
Luulen että kovin moni ei sitä kalliimpaa ostaisi.
Totta, fillarilla ajoissa on hyvät puolensa. On talvella lämpimämpää ajaa fillarilla kuin subarulla. - Anonyymi
HaluanVainLisätäEttä fillari kulkee myös paremmin lumessa kuin subaru.
- Anonyymi
HaluanVainLisätäEttä fillarissa on parempi ilmastointi kuin subarussa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau394627Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html473270Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343236Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4912856Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin2112084Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1511957- 471696
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat301577Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61311- 781262