Subarun CVT faktaa...

Outback mies

Löytyy nyt jo ihan subaru.fi sivuilta. Eli CVT:ssä on momentinmuunnin ( lockup eli muuntimen lukitus kiinteäksi). Ja kiihtyvyys Legacy wagon 10.3sek 0-100kmh. Ei päätä huimaa, mutta ihan ok arvo. Dieselinä manuaalilla menee 9.3 sekkaa sataseen. Eli hidastunut on aikalailla edeltäjään verrattuna.

22

11287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4x4

      liikennevaloista lähdettäessä, automaattikuskit ovat menneet jo menojaan kun manuaaliaskin hämmentäjät vaihtelevat vaihteita 1-2 sek. viiveillä.

      • forre

        aivan sama meneekö 9 vai 11 sekkaa aikaa sataseen, mutta paljon enemmän mietityttää tuon laatikon kestävyys nelivedon kanssa, varsinkin kun missään ei ole kerrottu että päljonko on ajettu testikilometrejä, vai onko testit jätetty käyttäjien tehtäväksi kuten euro-merkit tekevät.


      • Outback mies
        forre kirjoitti:

        aivan sama meneekö 9 vai 11 sekkaa aikaa sataseen, mutta paljon enemmän mietityttää tuon laatikon kestävyys nelivedon kanssa, varsinkin kun missään ei ole kerrottu että päljonko on ajettu testikilometrejä, vai onko testit jätetty käyttäjien tehtäväksi kuten euro-merkit tekevät.

        En näe CVT:stä huolimatta mitään syytä epäillä Subarun luotettavuutta tässäkään suhteessa. Ei ole tähän saakka pettänyt ja testit suoritettu tehtaan toimesta. Uskon vakaasti CVT:n olevan huomattavasti luotettavmpi kuin muiden valmistajien vastaavat. Subarulla kuitenkin CVT tekniikastakin kokemusta jo pitkältä ajalta. Tervetuloa vaan portaaton automaatti. Dieseliin kun sen vielä sais...


      • Outback mies
        Outback mies kirjoitti:

        En näe CVT:stä huolimatta mitään syytä epäillä Subarun luotettavuutta tässäkään suhteessa. Ei ole tähän saakka pettänyt ja testit suoritettu tehtaan toimesta. Uskon vakaasti CVT:n olevan huomattavasti luotettavmpi kuin muiden valmistajien vastaavat. Subarulla kuitenkin CVT tekniikastakin kokemusta jo pitkältä ajalta. Tervetuloa vaan portaaton automaatti. Dieseliin kun sen vielä sais...

        Ja vielä nosita kiihtyvyyksistä. Eihän niillä sen kummenpaa väliä. Hieman antaa osviittaa minkä luonteinen peli on kyseessä jos 0-100 on 9sek tai 11 sek. Ja automaatilla tottakai on aina liikennevaloista nopein ja sulavin lähtijä. Maantiellä ohittaessa jokainen mummokin saa aina käyttöönsä oikeat välitykset jne.


      • forre
        Outback mies kirjoitti:

        En näe CVT:stä huolimatta mitään syytä epäillä Subarun luotettavuutta tässäkään suhteessa. Ei ole tähän saakka pettänyt ja testit suoritettu tehtaan toimesta. Uskon vakaasti CVT:n olevan huomattavasti luotettavmpi kuin muiden valmistajien vastaavat. Subarulla kuitenkin CVT tekniikastakin kokemusta jo pitkältä ajalta. Tervetuloa vaan portaaton automaatti. Dieseliin kun sen vielä sais...

        Sori vaan, mutta mun muisti ei oikein pelaa tuon subarun CVT:n kohdalla, joten voisitko kertoa koska ja missä mallissa on aiemmin ollut CVT-vaihteisto subarulla? Ja valitettavasti näytää nyt siltä noiden diesel-koneellisten kohdalla, että kaikkea ei ole valmiiksi testattu, kuten ongelmat hiukkassuodattimien ja kytkimien kannssa osoittavat. Nyt myös minä olen saanut itse kokea ensimmäisen vian subarussani, on koneessa tai sen ohjauksessa, mutta ei ole vielä selvitetty korjaamolla mistä tuo ongelma johtuu...


      • Outback mies
        forre kirjoitti:

        Sori vaan, mutta mun muisti ei oikein pelaa tuon subarun CVT:n kohdalla, joten voisitko kertoa koska ja missä mallissa on aiemmin ollut CVT-vaihteisto subarulla? Ja valitettavasti näytää nyt siltä noiden diesel-koneellisten kohdalla, että kaikkea ei ole valmiiksi testattu, kuten ongelmat hiukkassuodattimien ja kytkimien kannssa osoittavat. Nyt myös minä olen saanut itse kokea ensimmäisen vian subarussani, on koneessa tai sen ohjauksessa, mutta ei ole vielä selvitetty korjaamolla mistä tuo ongelma johtuu...

        Subaru Justy, joka oli myös ensimmäinen CVT:llä varustettu auto jenkeissä. CVT kärsi yleisestä variaattoreiden epäluotettavuudesta ja nimenomaan täysin turhaan, koska Subarun CVT oli ehdottomasti oman "lajinsa" luotettavimpia edustajia. Ajettavuus yms oli varmaan mitä oli.
        Mun usko uuteen vaihteistoon on vahva. Ei sitä muuten noin suurella volyymillä paukutettais markkinoille.

        Subarun ongelmat dieselin kanssa on valitettava juttu, mutta ei silti liene yllätys? Vaikka väitetään moottoria testatun hulppea määrä kilometreja, kyllä esim -20C pohjassa makaava moottorin lämpö osoittaa jotain aivan muuta.

        Kaikesta näistä huolimatta Boxer Diesel on ehdottomasti dieseleiden kärkeä. Ja kun otetaan huomioon että se on ensimmäinen Subarulta, on varmaan odotettavissa vielä entistä hienompia dieseleitä.

        Mikä vika sun autossa on kyseessä? Siis miten oireilee?


      • forre
        Outback mies kirjoitti:

        Subaru Justy, joka oli myös ensimmäinen CVT:llä varustettu auto jenkeissä. CVT kärsi yleisestä variaattoreiden epäluotettavuudesta ja nimenomaan täysin turhaan, koska Subarun CVT oli ehdottomasti oman "lajinsa" luotettavimpia edustajia. Ajettavuus yms oli varmaan mitä oli.
        Mun usko uuteen vaihteistoon on vahva. Ei sitä muuten noin suurella volyymillä paukutettais markkinoille.

        Subarun ongelmat dieselin kanssa on valitettava juttu, mutta ei silti liene yllätys? Vaikka väitetään moottoria testatun hulppea määrä kilometreja, kyllä esim -20C pohjassa makaava moottorin lämpö osoittaa jotain aivan muuta.

        Kaikesta näistä huolimatta Boxer Diesel on ehdottomasti dieseleiden kärkeä. Ja kun otetaan huomioon että se on ensimmäinen Subarulta, on varmaan odotettavissa vielä entistä hienompia dieseleitä.

        Mikä vika sun autossa on kyseessä? Siis miten oireilee?

        justy olikin suzukin valmistama aikoinaan, nykyisin daihatsun. Mun 2,0 bensa koneessa veto meinaa loppua 2000-2500 r/min välillä, välillä myös nykii tuolla akueella, muuten kulkee hyvin.


      • tuleva foresterin omistaja
        forre kirjoitti:

        Sori vaan, mutta mun muisti ei oikein pelaa tuon subarun CVT:n kohdalla, joten voisitko kertoa koska ja missä mallissa on aiemmin ollut CVT-vaihteisto subarulla? Ja valitettavasti näytää nyt siltä noiden diesel-koneellisten kohdalla, että kaikkea ei ole valmiiksi testattu, kuten ongelmat hiukkassuodattimien ja kytkimien kannssa osoittavat. Nyt myös minä olen saanut itse kokea ensimmäisen vian subarussani, on koneessa tai sen ohjauksessa, mutta ei ole vielä selvitetty korjaamolla mistä tuo ongelma johtuu...

        Onko sulla turbo vai vapaasti hengittävä?
        Onko selvinnyt mitään uutta mikä voisi vikana olla? Kui uus auto on? Itse olen vähän katsellut vaihdokkeina olevia 2.5 turboja ja siksi kiinnostaa tietää mitä vikaa on esiintynyt.


      • forre
        tuleva foresterin omistaja kirjoitti:

        Onko sulla turbo vai vapaasti hengittävä?
        Onko selvinnyt mitään uutta mikä voisi vikana olla? Kui uus auto on? Itse olen vähän katsellut vaihdokkeina olevia 2.5 turboja ja siksi kiinnostaa tietää mitä vikaa on esiintynyt.

        valitettavasti tuli kuntoon kun olin matkalla huoltoon/korjaukseen, en tie mikä oli, mutta nuukahtaminen häipyi aivan yht äkkiä kuten oli tullutkin, eikä vikamuisti kertonut mitään, joku pöpö jossakin? Kyseessä vapaasti hengittävä 2,0 -07


      • Anonyymi
        Outback mies kirjoitti:

        En näe CVT:stä huolimatta mitään syytä epäillä Subarun luotettavuutta tässäkään suhteessa. Ei ole tähän saakka pettänyt ja testit suoritettu tehtaan toimesta. Uskon vakaasti CVT:n olevan huomattavasti luotettavmpi kuin muiden valmistajien vastaavat. Subarulla kuitenkin CVT tekniikastakin kokemusta jo pitkältä ajalta. Tervetuloa vaan portaaton automaatti. Dieseliin kun sen vielä sais...

        Eipä vaikuta Subaru xv,cvt laatikko luotettavalta.Autolla on ajettu 139000 km ja laatikosta kuuluu outoja ääniä korjaamon kehoituksesta kannattaa olla ajelematta,ettei se posahda atomeiksi.Kuukausi on etsitty käytettyä laatikkoa,eipä ole tärpännyt.Uusi laatikko maksaa yli 12000 e.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä vaikuta Subaru xv,cvt laatikko luotettavalta.Autolla on ajettu 139000 km ja laatikosta kuuluu outoja ääniä korjaamon kehoituksesta kannattaa olla ajelematta,ettei se posahda atomeiksi.Kuukausi on etsitty käytettyä laatikkoa,eipä ole tärpännyt.Uusi laatikko maksaa yli 12000 e.

        Mikä vm?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä vaikuta Subaru xv,cvt laatikko luotettavalta.Autolla on ajettu 139000 km ja laatikosta kuuluu outoja ääniä korjaamon kehoituksesta kannattaa olla ajelematta,ettei se posahda atomeiksi.Kuukausi on etsitty käytettyä laatikkoa,eipä ole tärpännyt.Uusi laatikko maksaa yli 12000 e.

        Joo ja minulla on etsitty uutta laatikkoa jo 6 vuotta kun korjaano sanoi että uusi maksaa 160000€
        Näitä tarinoita sitten jaksaa versoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja minulla on etsitty uutta laatikkoa jo 6 vuotta kun korjaano sanoi että uusi maksaa 160000€
        Näitä tarinoita sitten jaksaa versoa.

        3000€ näyttäisi pyytävät autopurkaamo Ruotsissa. Siihen vähän rahtikuluja niin saat Subarun taas liikkumaan.


    • Konetus

      Ikävää luettavaa, että dieselin kulutus on noussut parilla desillä ja Sport-versiossa tais olla jo puolisen litraa.
      Bensakoneiden kulutuslukemat taas alkavat tulla kohtuullisiin lukemiin: voiko olla muuten mahdollista, että 2.5-litranen kone ei syö kuin desin enemmän kuin 2.0-litranen? Voi, ku ne sais vaan sen 2.5-turbokoneenki Suomeen.

    • Anonyymi

      Mulla -013 bensa Fore CVT-laatikolla. Olen ajellut vajaan vuoden ja laskenut joka tankkauksen jälkeen todellisen kulutuksen. Talvella suurin 11,5 ja siitä kesään päin tullessa suunnilleen laskenut litran/kk. Viimeisin keskikulutus 7,7 ja pääasiassa kaupunkiajoa.
      Ja HaluanVieläKertoa että, en ole edes yrittänyt pysyä bemareiden perässä:)

      • Anonyymi

        HaluanVainKertoaEttä et pysyisi perässä vaikka yrittäisit.


      • Anonyymi

        Etkä sinä polkupyörälläs.


      • Anonyymi

        Kaupunkiajoa... Missä kaupungissa?
        Itellä oli joskus vastaava laite ja jos oli edes jonkinverran liikennevalopysähdyksiä ja matelua, meni helposti 10 l/100 km
        Painava auto kun on, kulutus on suuri juuri kaupungissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupunkiajoa... Missä kaupungissa?
        Itellä oli joskus vastaava laite ja jos oli edes jonkinverran liikennevalopysähdyksiä ja matelua, meni helposti 10 l/100 km
        Painava auto kun on, kulutus on suuri juuri kaupungissa.

        Se on ihan yksi ja sama että kuluttaako auto kaupunkiajossa 8 vai 10 litraa/100km. Jos on oma talous noin pienestä kiinni niin ajelee fillarilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ihan yksi ja sama että kuluttaako auto kaupunkiajossa 8 vai 10 litraa/100km. Jos on oma talous noin pienestä kiinni niin ajelee fillarilla.

        Onko sekin ihan sama maksaako bensa 1,6 vai 2 euroa / litra?
        Luulen että kovin moni ei sitä kalliimpaa ostaisi.
        Totta, fillarilla ajoissa on hyvät puolensa. On talvella lämpimämpää ajaa fillarilla kuin subarulla.


      • Anonyymi

        HaluanVainLisätäEttä fillari kulkee myös paremmin lumessa kuin subaru.


    • Anonyymi

      HaluanVainLisätäEttä fillarissa on parempi ilmastointi kuin subarussa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      2953
    2. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      6
      1341
    3. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      220
      1296
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1171
    5. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1129
    6. 37
      1001
    7. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      991
    8. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      947
    9. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      944
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      867
    Aihe