Anttosen poika ehdottelee

iisaksson

Poika ehdottelee kahden euron bensahintoja tulevana keväänä.
Hehheh sanon minä. Palataan asiaan vapun jälkeen, jookos?

3

292

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jatke

ajelen huviajelua vielä enemmän. Hahhahah

• Niinpä näkyvät bensakauppiaat lietsovan julkisuuteen vaikutelmaa, jonka mukaan bensan hintaa päästäisiin jälleen hivuttamaan ylös päin. Ja Yleisradio antaa auliisti uutisaikaa tuommoisille hatusta nykäistyille arveluille, joilla ei ole minkäänlaista faktapohjaa. Siihen samaan vaikutelmien ja arvelujen uutisointiinhan Yle on erikoistunut myös kasvihuonepropagandan levittäjänä. Näyttää siltä, että Yleisradiossa toimii jonkinlainen "Vaikutelma-Aparaatti", masiina, joka suoltaa uutistuutista heppoisia arveluita "uutisina" valtakunnan jakeluun.

Bensan hinnan tulevasta kehityksestä on mahdollista esittää perustellusti toiseenkin suuntaan vieviä näkemyksiä. Irakin sodan väitettiin aikaisemmin olevan yhtenä olennaisena syynä bensan hinnan tason korkeuteen. Nyt Irakin sota on nähtävästi tai ainakin mahdollisesti jäämässä historiaan. Ilmeisesti Irakin öljyä virtaa jo nyt maailman markkinoille ja sillä seikalla pitäisi olla bensan hintaa alentava vaikutus.

Koska USA:n dollari on ollut bensan hinnoittelun valuutta, niin dollarin heikkous on vaikuttanut bensankin hinnan kalleuteen. Mitä todennäköisimmin USA:n uusi presidentti Obama ja hänen hallintonsa saa USA:n talouden elpymään ja valtavat jenkkipääomat taas aktivoitumaan ja tuotannon pyörähtämään kunnolla käyntiin. Se merkitsee dollarin arvon vahvistumista ja edelleen myös sen tekijän seurauksena on bensiinin hinnan alentuminen.

Suomen Yleisradio ei näytä osaavan asioitten kriittistä katselua puolelta ja toiselta sekä kenties kolmanneltakin. Se semmoinen syväluotaus jo edellyttäisikin toimittajilta ja uutistoimitukselta pätevyyttä sekä kyvykkyyttä.

• 2litraa sadalle

Bensan korkea verotus palvelee oikeastaan kuluttajaa, sillä se hillitsee pumppuhintojen vedätystä.
      Koska hinta kohoaa helposti yli kipukynnyksen ja kassavirta pienenee.
      Pelkästään pieni ajonopeuksien alennus pudottaa vuositasolla merkittävästi bensalaskua...eli pienentää bensabisneksen kassavirtaa ja voittoa.
      Pienet ja vähäkulutuksiset autot eivät pienennä kokonaiskulutusta, jos ihmiset ulosmittaa pienemmän kulutuksen järjettömällä ajotavalla. Vähäkulutuksisista autoista on hyötyä vasta sitten jos niillä ajetaan maltillisesti.
      Jos autossa on 150-200hv ja sitä mainostetaan pienikulutukseksi..on yhtälö mahdoton,sillä ei hevosvoimia voi pelkästä ilmasta luoda. Kaasupohjassa (eli ohituksissa) auto voi viedä 50l/100km bensaa.
      Myös ilmanvastus kasvaa neliössä,eli kun nopeus kasvaa kaksinkertaiseksi,ilmanvastuksen vastustava voima nousee nelinkertaiseksi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      44
      3028
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2894
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      46
      2747
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2598
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2498
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2480
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2261
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2158
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2058
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2052
    Aihe