Mitkä sopii yhteen?

N24

Minulla on ollut jo kauan neljä eläintä kiikareissa, ja jokaisen haluaisin lemmikiksi (ei "mullekaikkinytheti"-linjalla tietenkään mutta siis, kaikkia ajallaan). Nämä ovat kissa, fretti, kesyrotta ja viljakäärme. Kissoista ei edes keskustella, ne ovat aina olleet lempieläimiäni ja niitä minulla on jo yksi, ja lisää saattaa tulla. Fretteihin olen tutustunut, meillä oli fretti kun olin pieni, ja olisi mukava jos sellainen olisi nytkin kun asun omassa asunnossa.

Miten fretit ja kissat tulevat toimeen? Paras ratkaisu lienee, että freteillä oma huone, jonne kissat eivät pääse? Voiko frettejä silti joskus päästää kissalliseen talonosaan?

Sitten fretit ja rotat. Olen kuullut jostain että ne olisivat ns. "vihollisia"? Voiko niitä olla samassa talossa? Joku sanoi että ei, että ne kuulemma stressaantuvat pelkästään toistensa hajusta tms. Hmm?

Tuskin käärmeestä olisi mitään haittaa muille eläimille? Tosin tietty ei kannata rottia hipelöidä ennenkuin käsittelee käärmettä, sillä nehän voi haistaa sen ja puraista kun haisee saaliseläimeltä (tai no, hiiriähän ne syö, mutta rotta ja hiiri, melkein sama asia :D).

Sopiiko nuo neljä eläintä samaan talouteen? Jos jostain pitäisi luopua, niin rotat, mutta varsinkin kissa, fretti ja käärme ovat pitkään olleet haaveissa. Ehkä minulla vielä joskus on kaikkia kolmea..

Vastauksia?

4

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkkkkllll

      Minusta kissa-rotta yhdistelmö on kaikkein pahin näistä.

      • Elf333

        Kissallisessa taloudessa täytyy miettiä vähän muidenkin eläinten viihtyvyyttä.Ehdottamillasi rotilla tuskin olisi kovin turvallinen olo kissan/kissojen kanssa-ainakaan samassa huoneessa.Samanlainen peto rotan silmissä on myös fretti eli kesyhilleri ja hillerihän on tunnetusti rottien painajainen.Kissa ja fretti voivat tulla toimeen-tai sitten eivät.Usein kärsijä on kissa.Käärme(joka siis asuu terraariossa)taitaa olla kaikista paras valinta tuosta eläinlistastasi sinun tapauksessasi.Valitettavasti.


      • muutenokmuttaeirottaa
        Elf333 kirjoitti:

        Kissallisessa taloudessa täytyy miettiä vähän muidenkin eläinten viihtyvyyttä.Ehdottamillasi rotilla tuskin olisi kovin turvallinen olo kissan/kissojen kanssa-ainakaan samassa huoneessa.Samanlainen peto rotan silmissä on myös fretti eli kesyhilleri ja hillerihän on tunnetusti rottien painajainen.Kissa ja fretti voivat tulla toimeen-tai sitten eivät.Usein kärsijä on kissa.Käärme(joka siis asuu terraariossa)taitaa olla kaikista paras valinta tuosta eläinlistastasi sinun tapauksessasi.Valitettavasti.

        Muuten sopivat, tietyin varauksin, jos käärme karkaa tms kissa/fretti voi syödä sen tai ainakin vahingoittaa. Itselläni ollut noita kaikkia, paitsi kissaa, tosin eri aikoina. Frettini tulevat yleensä kaverien kissojen kanssa hyvin toimeen. Kissa pääsee aina pakenemaan esim.tuolille, pitää vain varoa sen kynsiä. Tiedän tapauksia joissa on rotta-käärme-kissa, mutta fretti aiheuttaa ongelmia. Rotasta ei ole iloa jos sitä pitää pitää vain häkissä, se pelkää, puhumattakaan mitä rotta itse tuntee. Vaikka kissanhajukin pelottaa jyrsijöitä, esim.rotta voi siihen tottua. Fretin hajuun - en usko, eikä fretti jyrsjijään kaverina.


      • Elf333
        muutenokmuttaeirottaa kirjoitti:

        Muuten sopivat, tietyin varauksin, jos käärme karkaa tms kissa/fretti voi syödä sen tai ainakin vahingoittaa. Itselläni ollut noita kaikkia, paitsi kissaa, tosin eri aikoina. Frettini tulevat yleensä kaverien kissojen kanssa hyvin toimeen. Kissa pääsee aina pakenemaan esim.tuolille, pitää vain varoa sen kynsiä. Tiedän tapauksia joissa on rotta-käärme-kissa, mutta fretti aiheuttaa ongelmia. Rotasta ei ole iloa jos sitä pitää pitää vain häkissä, se pelkää, puhumattakaan mitä rotta itse tuntee. Vaikka kissanhajukin pelottaa jyrsijöitä, esim.rotta voi siihen tottua. Fretin hajuun - en usko, eikä fretti jyrsjijään kaverina.

        Jyrsijä on fretin mielestä ruokaa..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      423
      1826
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      186
      1475
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1411
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      156
      1358
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      980
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      923
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe