Sektio ja sen jälkeen kaksoset...

Pipuliino

Eli onko kellään kokemuksia että ensimmäinen lapsi on syntynyt sektiolla ja sen jälkeen tullut raskaaksi ja odottaa kaksosia? Miten on raskaus sujunut ja onko tullut mitään komplikaatioita sektioarvesta. Itse käyn hoidoissa ja mietityttää tehdäänkö yhden vai kahden alkion siirtoja. Tällä hetkellä päädyttiin yhteen alkioon kun pelkään että sektioarpi repeää kesken kaiken ja sitten ollaan kaikki vaarassa ja tietysti kaksosia odottaessa arpi venyy niin paljon että varmaan repeytyy helposti?!?

3

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tunne21

      Mulla ensimmäinen synnytys oli sektio, ja nyt odotan kaksosia rv 25.

      Vielä en ole tuntenut mitään kiristyksiä ym. arven kohdalla, eikä siinä pitäisi mitään kiristyksiä tunteakkaan. Monikko-onnea - sivustolla oli joku ketju sektioista ja kaksosodotuksesta, eikä kukaan puhunut mitään arven repeämisestä.

      Kannattaa varmasti kysellä tarkemmin lääkäriltä.

      Onnea yritykseen:)

    • Täti

      Ensimmäinen lapseni syntyi hätäsektiolla. Vuoden ja 9 kuukauden kuluttua toinen lapsi syntyi normaalisti,
      kuten siitä reiun kahden vuoden kuluttua kolmaskin.
      Kaksoset syntyivät kolmannen juuri täytettyä kaksi vuotta.

      Ultrassa ravasin loppuraskauden aikana viikottain. Joka toinen viikko lääkäri oli sitä mieltä,
      että synnytys käynnistetään ennen laskettua aikaa juuri sektioarven vuoksi.
      Joka toinen viikko hän oli sitten sitä mieltä, että antaa pikkuisten vain vielä kasvaa, ja katsotaan sitten,
      josko heidät leikataan.

      Jouduin sitten muiden oireiden vuoksi sairaalaan noin kahta viikkoa ennen laskettua aikaa,
      ja silloin päätettiin käynnistää synnytys, lähinnä siksi, että olin jo valmiina sairaalassa.

      Minua ei sektiohaava kiristänyt missään vaiheessa, ja olin muutenkin tosi hyvässä kunnossa.
      Ehkä 2-, 4- ja 6-vuotiaat pitivät minut niin kiinni arjen touhuissa, etten ennättänyt edes ajatella olotilaani.
      Hyvästä voinnistani kertoo esim. se, että ennen kuin jouduin sairaalaan (siis kahta viikkoa ennen kaksosten laskettua syntymäaikaa), päätin pestä huushollin kaikki ikkunat. (Mieheni oli vihainen, kun olin ne yksin pessyt, mutta minä olin tyytyväinen, koska en nitä olisi myöhemmin enää ennättänyt pestäkään ;) )

      Onnellista odotusta!

      • ´84 äiti x4

        Ennen kaksosia ´08 minulla on takanani 2sectiota vuosilta ´05 ja ´03. Arpea alkoi kiristämään puolen välin tienoilla. Se oli aika sidoksissa vatsan kasvuun. Sitä seurattiin 1vrk osastollakin, mutta kaikki näytti ultrassa hyvälle ja tiesin, että tarvittaessa apu nopeasti lähellä joten luotin onneeni, olinhan saanut kaksoset kannettavikseni. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4590
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe