Sektio ja sen jälkeen kaksoset...

Pipuliino

Eli onko kellään kokemuksia että ensimmäinen lapsi on syntynyt sektiolla ja sen jälkeen tullut raskaaksi ja odottaa kaksosia? Miten on raskaus sujunut ja onko tullut mitään komplikaatioita sektioarvesta. Itse käyn hoidoissa ja mietityttää tehdäänkö yhden vai kahden alkion siirtoja. Tällä hetkellä päädyttiin yhteen alkioon kun pelkään että sektioarpi repeää kesken kaiken ja sitten ollaan kaikki vaarassa ja tietysti kaksosia odottaessa arpi venyy niin paljon että varmaan repeytyy helposti?!?

3

537

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tunne21

Mulla ensimmäinen synnytys oli sektio, ja nyt odotan kaksosia rv 25.

Vielä en ole tuntenut mitään kiristyksiä ym. arven kohdalla, eikä siinä pitäisi mitään kiristyksiä tunteakkaan. Monikko-onnea - sivustolla oli joku ketju sektioista ja kaksosodotuksesta, eikä kukaan puhunut mitään arven repeämisestä.

Kannattaa varmasti kysellä tarkemmin lääkäriltä.

Onnea yritykseen:)

• Täti

Ensimmäinen lapseni syntyi hätäsektiolla. Vuoden ja 9 kuukauden kuluttua toinen lapsi syntyi normaalisti,
      kuten siitä reiun kahden vuoden kuluttua kolmaskin.
      Kaksoset syntyivät kolmannen juuri täytettyä kaksi vuotta.

Ultrassa ravasin loppuraskauden aikana viikottain. Joka toinen viikko lääkäri oli sitä mieltä,
      että synnytys käynnistetään ennen laskettua aikaa juuri sektioarven vuoksi.
      Joka toinen viikko hän oli sitten sitä mieltä, että antaa pikkuisten vain vielä kasvaa, ja katsotaan sitten,
      josko heidät leikataan.

Jouduin sitten muiden oireiden vuoksi sairaalaan noin kahta viikkoa ennen laskettua aikaa,
      ja silloin päätettiin käynnistää synnytys, lähinnä siksi, että olin jo valmiina sairaalassa.

Minua ei sektiohaava kiristänyt missään vaiheessa, ja olin muutenkin tosi hyvässä kunnossa.
      Ehkä 2-, 4- ja 6-vuotiaat pitivät minut niin kiinni arjen touhuissa, etten ennättänyt edes ajatella olotilaani.
      Hyvästä voinnistani kertoo esim. se, että ennen kuin jouduin sairaalaan (siis kahta viikkoa ennen kaksosten laskettua syntymäaikaa), päätin pestä huushollin kaikki ikkunat. (Mieheni oli vihainen, kun olin ne yksin pessyt, mutta minä olin tyytyväinen, koska en nitä olisi myöhemmin enää ennättänyt pestäkään ;) )

Onnellista odotusta!

• ´84 äiti x4

Ennen kaksosia ´08 minulla on takanani 2sectiota vuosilta ´05 ja ´03. Arpea alkoi kiristämään puolen välin tienoilla. Se oli aika sidoksissa vatsan kasvuun. Sitä seurattiin 1vrk osastollakin, mutta kaikki näytti ultrassa hyvälle ja tiesin, että tarvittaessa apu nopeasti lähellä joten luotin onneeni, olinhan saanut kaksoset kannettavikseni. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      83
      5983
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      307
      4981
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2638
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      44
      2569
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      72
      1756
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      99
      1634
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1491
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      105
      1407
    9. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1363
    10. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      116
      1347
    Aihe