90-luvun puolivälin Volvon kestävyys?

romu vai rauta

Mulla on 4 vuotta vanha Megane, ja olen totaalisen kyrsiintynyt siihen kun se ei toimi alkuunkaan ja olen myymässä sen pois. Rahaa ei ole nyt sattuneista syistä laittaa autoon isoja määriä ja olen ajatellut hankkia jonkin Volvon, tuollaisen 92-95 vuoden.Jolla olisi ajettu kohtuullinen määrä, maks. 260000.

Mutta kertokaa nyt mulle, mahtaako tuo peli kestää? En tunne ketään jolla tollainen olisi ollut ja tosiaan korjaamolla olen saanut nyt laukata ihan omiksi tarpeiksi!! Entä onko ruostetta.

Miksi tuon hintaiset Volvot ovat lähes ilmaisia, tietysti hyvä ostajalle mutta onko siihen joku hyvä syy miksi ne ei mene kaupan? Joku Fiatinkin Punto maksaa enempi kuin volvo... jossain mennään kyllä pieleen?

Näillä palstoilla herkästi haukutaan volvoja, mutta toisaalta taas niitä on paljon myynnissä joilla on ajettu joku 400 - 600 tkm!

Kertokaa pliis..

7

709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frangrabba

      mistäs meinaat löytää noin vanhan noilla kilometreillä,jos vaikka löytyiskin niin veikkaan et on siinä porakone pyörittänyt mittarii taaksepäin ainakin viikon verran,joo kyllä se volvokin ruostuu varsinkin pohja ja kulutus onkin sit ihan omaluokkaansa alle kympin/100km et ajele,noita pikkuvolvoja ei mun mielestäni kannata edes harkita

      • rautaa vai romua

        Noissa nettiautoissa ym on tuollaisia myynnissä.. ja mainitsevat olevan huoltokirjankin, vaikka olisi noin vähän ajettu. Siellä on myynnissä yllättävänkin paljon noita pikkuvolvoja, joilla on kovin vähän ajettu vaikka ikää jo on. Herää vain kysymys MIKSI?

        Voin minä jonkun muunkin automerkinkin ostaa, mutta kiinnostaisi tietää.. Ne on kai tehty Fordin osista osittain, tämä ei ole mielestäni mikään hyvä asia :(

        Uutena nuo autot ovat 25 000 euron hintaisia, kovin halpoja Volvoiksi.

        Ankaraa mietintää..


      • Halpisautoilija
        rautaa vai romua kirjoitti:

        Noissa nettiautoissa ym on tuollaisia myynnissä.. ja mainitsevat olevan huoltokirjankin, vaikka olisi noin vähän ajettu. Siellä on myynnissä yllättävänkin paljon noita pikkuvolvoja, joilla on kovin vähän ajettu vaikka ikää jo on. Herää vain kysymys MIKSI?

        Voin minä jonkun muunkin automerkinkin ostaa, mutta kiinnostaisi tietää.. Ne on kai tehty Fordin osista osittain, tämä ei ole mielestäni mikään hyvä asia :(

        Uutena nuo autot ovat 25 000 euron hintaisia, kovin halpoja Volvoiksi.

        Ankaraa mietintää..

        TAisit kysellä tätä tuolla volvon yliesellä osiolla myös. Pikkuvolvot on halpoja, kun ne ei ole sen parempia kuin se megane, joka sulle pottuilee. 400-sarja on itse asiassa Renaulttia volvon logolla. VAlitse joku muu volvo kuin 400 sarjalainen, niin alkaa onnistumaan....


      • ap kysyjä
        Halpisautoilija kirjoitti:

        TAisit kysellä tätä tuolla volvon yliesellä osiolla myös. Pikkuvolvot on halpoja, kun ne ei ole sen parempia kuin se megane, joka sulle pottuilee. 400-sarja on itse asiassa Renaulttia volvon logolla. VAlitse joku muu volvo kuin 400 sarjalainen, niin alkaa onnistumaan....

        Kiitos tiedosta.. olen kartoittanut tilannetta nyt muualtakin ja tullut siihen tulokseen.


      • 440
        ap kysyjä kirjoitti:

        Kiitos tiedosta.. olen kartoittanut tilannetta nyt muualtakin ja tullut siihen tulokseen.

        Ihmeesti näitä tunnutaan parjaavan.vaikka samoja vikoja kyllä löytyy muistakin merkeistä. Eikä kaikkien tarvi autolla ajaa 20-30000 km vuodessa, jos pienempikin pisaa. Itselläni on vm 90 440, ajettu 305 000 km ja kulutus matkajossa 7l/100. Tietysti jos ei itse pysty mitään korjaan, on vanhan auton hankinta aina arpapeliä


      • halpisautoilija
        440 kirjoitti:

        Ihmeesti näitä tunnutaan parjaavan.vaikka samoja vikoja kyllä löytyy muistakin merkeistä. Eikä kaikkien tarvi autolla ajaa 20-30000 km vuodessa, jos pienempikin pisaa. Itselläni on vm 90 440, ajettu 305 000 km ja kulutus matkajossa 7l/100. Tietysti jos ei itse pysty mitään korjaan, on vanhan auton hankinta aina arpapeliä

        Olet varmaan oikeassa, että ei tuo 4satku huonompi ole kuin monet muut merkit. Mutta laatu verrattuna muihin aikansa Volvoihin ei kestä vertailua.


      • käenpesiä
        halpisautoilija kirjoitti:

        Olet varmaan oikeassa, että ei tuo 4satku huonompi ole kuin monet muut merkit. Mutta laatu verrattuna muihin aikansa Volvoihin ei kestä vertailua.

        Kyllä 400-sarjalaiset Volvot ovat luokassaan parhaimmasta päästä ajo-ominaisuuksiensa puolesta. Itselläni on 440/94 (224000km)ja pellit ovat ehjät lukuunottamatta oik. ovenhelman alkava maali/ruostevaurio.
        Pohja uutta vastaavassa kunnossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5670
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3597
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      210
      1732
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1712
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1176
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1135
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe