"Suomen presidentti on sanonut, että "oma äidinkieli on ihmisoikeus" joten kaikilla lapsilla pitää olla oikeus omaan äidinkieleen. Mutta miksi tämä oikeus puuttuu presidentin omassa maassa Ahvenanmaalla?"
"Presidentti Tarja Halonen on painottanut Mordvan tasavallassa Venäjän presidentille Saranskin suomalais-ugrilaisilla kansanperinnefestivaaleilla, että monikielisyys ja -kulttuurisuus on rikkaus ja oikeus äidinkieleen on tärkeä ihmisoikeus."
Kaikki me täällä Manner-Suomessa olemme huomioineet sen, että Ahvenanmaalaiset vihaavat sydämestään suomalaisia ja etenkin suomen kieltä. Monesti heidän paikallisissa lehdissä kauhistellaan jos joku on yrittänyt puhua kaupan kassalle muuta kuin ruotsia, esimerkiksi romanin kieltä.
Oikeus äidinkieleen tärkeä ihmisoikeus myös suomenkielisille
ei enää koskaan sinne
2
200
Vastaukset
- tonkija
Siinä se Lukenut vaan yrittää vääntää tekstiä. Samaa soopaa vaan tulee mitä jo vuosia. Maailmassa tapahtuu vaikka mitä ja niin myös Ahvenanmaalla, mutta tämä kaljakuppiloiden alleenlaskija vaan on pysähtynyt siihen ja paasaa samaa, yksinkertaista tekstiään. Onneksi suurin joukko kansalaisista seuraa muunkin maailman touhuja ja ottaa niihin kantaa.
- Thera
vaan jatkaa omaa ja samaa tekstiään. Sen aivot tms. ovat sen verran alikehittyneet ettei se tule koskaan tajuamaan että voisi olla väärässäkin.
No, jos on lusikalla annettu, on turha kauhalla vaatia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1059423
- 494591
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021976Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html421901- 241620
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131381Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,381297Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54917Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31902Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v30893