Malesia

Roboxer

Millainen hintataso? Minua kiehtoo tuo Kuala Lumpur, millaisia kokemuksia paikasta on? Paljonko suunnilleen viikkobudjetti ollut? Taksien hintoja?
Kaikki Malesia info on tervetullutta. Lisäksi vielä että pääseekö Petronas Towerseissa käymään ja jos pääsee paljonko maksaa?
Ilmeisesti pitää jotain lappuja täytellä lentokoneessa että pääsee maahan.
Olen miettinyt myös jos menisi esim. Thaimaan kautta maitse Malesiaan.

Kiitos vastauksista.

9

665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Truly Asia

      Petronas torniin pääsee ilmatteeksi mutta jono on pitkä. Aamulla menet hakemaan jonotusnumeron.

      Kaavake täytetään kuten mainitset, varmaankin lentokoneessa. Ihan hyvin voit mennä Thaimaan kautta jos vain punapaidat päästävät kentälle laskeutumaan.

      Hintataso on halvempi kuin Thaimaassa ja huom Malesiassa voi luottaa hintoihin, koska usein ne on kirjoitettu näkyviin. Malesia on kaikin tavoin luotettava ja turvallinen. Bensa on halpaa ja siksi matkustaminen on halpaa. Puhuvat erinomaista englantia. Ovat tottuneet erilaisiin kulttuureihin koska maassa on vain puolet maleita. Kiinalaisia ja intialaisia on toinen puoli.

      • mutta mieluummin Thaikkulaan

        Sanoisin että saman hintaisia, mutta ruoka vähän kalliimpaa, ja olut paljon kalliimpaa. Bensan hintatuet lopetettu 2008, ja harva näissä vasemman puolen sotkuliikenteen maissa taitaa ajaa itse. Juna bussi taksi samoissa hinnoissa.

        Parempi tietysti käydä molemmissa.


      • kuin Thaimaa
        mutta mieluummin Thaikkulaan kirjoitti:

        Sanoisin että saman hintaisia, mutta ruoka vähän kalliimpaa, ja olut paljon kalliimpaa. Bensan hintatuet lopetettu 2008, ja harva näissä vasemman puolen sotkuliikenteen maissa taitaa ajaa itse. Juna bussi taksi samoissa hinnoissa.

        Parempi tietysti käydä molemmissa.

        Aina näitä väitteitä "saman hintaisia".

        Kaikki mitä minä kulutin näissä maissa oli halvempaa Malesiassa, paitsi olut. Samaa sanoo kaikki tutkimukset. Indonesia on halvin ja sitten Malesia. Thaimaa on kalliimpi. Monet tutkimukset ovat todenneet sen. Lisäksi Malesian hinnat ovat luotettavempia. Vähemmän kusetusta. Ja kaikin tavoin turistille helpompaa. Todella hyvä shoppauspaikka. Ja tunnetusti hyvä ruokailumaa. Koska muslimit eivät juo, he syövät hyvää ruokaa. Kasvisruokailijan paratiisi. Maailman parasta kasvisruokaa. Uskomattomia kiinalaisia herkkuja, Ja monen kulttuurin ruokaa. Aivan uskomattomia gourmet-aterioita.


      • mieluummin thaikkulaan
        kuin Thaimaa kirjoitti:

        Aina näitä väitteitä "saman hintaisia".

        Kaikki mitä minä kulutin näissä maissa oli halvempaa Malesiassa, paitsi olut. Samaa sanoo kaikki tutkimukset. Indonesia on halvin ja sitten Malesia. Thaimaa on kalliimpi. Monet tutkimukset ovat todenneet sen. Lisäksi Malesian hinnat ovat luotettavempia. Vähemmän kusetusta. Ja kaikin tavoin turistille helpompaa. Todella hyvä shoppauspaikka. Ja tunnetusti hyvä ruokailumaa. Koska muslimit eivät juo, he syövät hyvää ruokaa. Kasvisruokailijan paratiisi. Maailman parasta kasvisruokaa. Uskomattomia kiinalaisia herkkuja, Ja monen kulttuurin ruokaa. Aivan uskomattomia gourmet-aterioita.

        Mitkä tutkimukset missä? Malesian GDP per nuppi on 2x Thaimaan vastaava ja se näkyy myös hinnoissa... Indonesia noin puolet Thaista ja sekin näkyy hinnoissa. Singaporen yli 2 kertaa Malesia ja sekin näkyy hinnoissa.

        Kaikki loput ovat subjektiivisia väitteitä jotka voi esittää myös Thaimaasta, tai mistä tahansa paikasta mistä nyt sattuu tykkäämään. Malesialainen ruoka on erittäin rasvaista ja kasvisköyhää thai-keittiöön verrattuna, se mukava oranssihtava väri tulee runsaasti käytetystä palmuöljystä.


      • matkailija 2009
        mutta mieluummin Thaikkulaan kirjoitti:

        Sanoisin että saman hintaisia, mutta ruoka vähän kalliimpaa, ja olut paljon kalliimpaa. Bensan hintatuet lopetettu 2008, ja harva näissä vasemman puolen sotkuliikenteen maissa taitaa ajaa itse. Juna bussi taksi samoissa hinnoissa.

        Parempi tietysti käydä molemmissa.

        Malesiassa ei tarvitse maksullisia naisia eikä räätäleitä
        hätistellä tiehensä. Taksit olivat todella halpoja ja
        bussiliikenne toimii hyvin. Oli hyvät bussit ja muutamalla
        eurolla matkustaa monta sataa kilometriä.
        Suosittelen ehdottomasti Malesiaa. Ja mikä parasta
        huijaamista en ainakaan huomannut missään.


    • Fisu1970

      Olin kesällä Kuala Lumpurissa 3 yötä ennen Tiomanille menoa. Hintatasosta sen verran että hotellien hintalaatu suhde on kohdallaan, harvasta kaupungista saat 4-5 tähden hotelleja niin edullisesti.
      Ruokailut jäivät lähinnä lähimmän ostarin food courtiin, valikoimaa riittää ja hinnat ovat halvat.
      Taksilla ajelu on puoli ilmaista kunhan kuski pistää mittarin päälle. Pidemmille matkoille, kuten Batu-luolille, pitää hinta neuvotella etukäteen. Jalan Ampangilta Batu-luolille taisi olla 30 RM, paluumatkasta eläintarhalle (joka on suurinpiirtein luolien ja keskustan puolivälissä) pyydettiin yli 100 RM, lopulta yksi kuski ajoi matkan 'mittari 3 RM' hinnalla jolloin se oli noin 13RM. Keskustan lyhyet ajot maksavat muutaman RM:n.

      En käynyt Petronas-torneissa, vaan menin mielummin Menara-torniin, missä pääsee katselemaan kaupunkia huomattavasti korkeammalta.

      Juttua matkasta: http://kuvablogi.com/kb/matkakuvauksia/2009/06/2844/
      ja kuvia: http://kuvablogi.com/blog/118/95/

      • Menara Hap Seng

      • Hei Fisu1970

        Millainen paikka tuo Tioman Island oli, muuta kuin pienehkö? Löytyykö esim ravintoloita minkä verran, vai joutuuko joka ehtoo syömään samassa paikassa? Tuo voisi olla vaihtoehto Langkawille.

        Kiitos,
        Janne T


      • Fisu1970
        Hei Fisu1970 kirjoitti:

        Millainen paikka tuo Tioman Island oli, muuta kuin pienehkö? Löytyykö esim ravintoloita minkä verran, vai joutuuko joka ehtoo syömään samassa paikassa? Tuo voisi olla vaihtoehto Langkawille.

        Kiitos,
        Janne T

        Tioman on itse asiassa aika suuri saari, se on päästä päähän n. 20 km ja leveyttä on toista kymmentä kilometriä. Saarella on useita rantoja, joilta löytyy majoitusta ja ravintoloita. Itse olin Salang-rannalla saaren luoteiskulmassa, reilun 6 km:n venematkan päässä Tekekin lentokentältä. Salang-rannalla oli jonkun verran ruokapaikkoja, vuorottelimme niistä 3-4 paikan välillä.
        Salangin eteläpää ja Salang Sayang resort eivät olleet mitään menopaikkoja, mikä sinänsä ei haitannut yhtään. Rannan pohjoispäästä löytyy baareja ja olutkauppa.
        Muilla rannoilla/kylissä ei tullut käytyä, koska 'oma ranta' tarjosi hyvät snorklausmahdollisuudet eikä kuuden yön reissulla viitsinyt tuhlata kallisarvoista ranta-aikaa ympäri saarta seikkailuun. Olimme puhtaasti rantalomalla tuolla.
        Meno saarelle oli lentäen KL:sta ja paluu lautalla Mersingiin ja siitä bussilla Singaporeen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1935
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1350
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1331
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe