Jos toteat pelkkinä faktoina, että Jeesus on kuollut ristillä ja noussut kuolleista kaikkien puolesta, et välttämättä ole uskossa. Usko tarkoittaa sitä, että ihminen elää suhteessa Jumalan kanssa. Hän on siis sanonut "tahdon" Jumalalle.
Suhde toimii samalla tavalla kuin parisuhde tai ystävyyssuhde: suhde syvenee viettämällä aikaa toisten seurassa. Keskustelujen, tutustumisen, pettymysten, anteeksipyytämisen ja –saamisen sekä yhdessä koettujen ilojen kautta suhde lujittuu. Suhdetta Jumalaan voi ylläpitää mm. rukoilemalla, lukemalla Raamattua ja käymällä seurakunnan tilaisuuksissa (esim. jumalanpalveluksissa, raamattupiirissä, Sanan ja rukouksen illoissa jne.).
Mitäs se usko oikein on?
2
85
Vastaukset
”Oikea usko” on varmaan se, mikä sinulla on, tai jollain toisella, joka itse uskoo näin.
Mutta kenellä se ei ole. Hänellä, jolla on vain usko, jos ajatellaan Jumalan tahtoa ja pelastusta.
Pelkkä käsite usko on vain sana helinää. Myös käsite olla uskomassa, on kun olla jossain, vaikka tekemässä jotain, näitä molempia leimaa ” jotain”, ja ilman priorisointia sillä ei ole merkitystä. Ollaan vaan taivallan uskomassa tai uskossa.
Usko on myös usein, kuten VL piirejä leimaa, - usko siihen, mitä saarnaaja puhuu, eikä siihen mitä Jumala tahtoo. Matt 5; 26 Usko minua: sieltä sinä et pääse, ennen kuin olet maksanut kaiken viimeistä kolikkoa myöten.- Aikuisten oikeesti
vuonna 2009 seurataan Jeesusta ja arkitodellisuudessa? Mitä se seuraaminen saa aikkan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1662159
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu142122- 1091582
- 1241505
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4671303- 811091
- 53929
- 49901
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä234824Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa357806