työteekki

voihan vitalis

Mikä ihmeen paikka tämä työteekki on kun ulkopuolisilla kaupungintyöntekijöillä on aikaa kytätä työteekissä työskenteleviä toimintoja,nauran paskaisen naurun tälle paikalle.

62

7257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olis kirveellä töitä

      Koko työteekin voisi lakkauttaa vallan kun ei sen ylläpitäminen hyödytä.

      • anti orja

        turha koko paikka siellä jengi voi joutua jumittamaan 2- 3 vuotta ja työteekin yritykset ottavat rahat välistä myymällä palveluita ilmais työtekijöillä. Isot rajat orjuutus bisneksessä titenkin liikkuu , joten millä se nyt lakkautettaisiin. Pikkupomot vetää rahat välistä kun valtio kustantaa pari euroo päivältä työntekijälle. JA ONHAn se työllistyminen korkeaa ennen lamaa jopa 1,2% ja hyi NYT se voi olla jopa 0,7%.

        ORJUUTTA NYKY YHTEISKUNNASSA JA RaHAT HYVÄKSIKÄYTTÄJILLE.


      • Työtön ja pysyy
        anti orja kirjoitti:

        turha koko paikka siellä jengi voi joutua jumittamaan 2- 3 vuotta ja työteekin yritykset ottavat rahat välistä myymällä palveluita ilmais työtekijöillä. Isot rajat orjuutus bisneksessä titenkin liikkuu , joten millä se nyt lakkautettaisiin. Pikkupomot vetää rahat välistä kun valtio kustantaa pari euroo päivältä työntekijälle. JA ONHAn se työllistyminen korkeaa ennen lamaa jopa 1,2% ja hyi NYT se voi olla jopa 0,7%.

        ORJUUTTA NYKY YHTEISKUNNASSA JA RaHAT HYVÄKSIKÄYTTÄJILLE.

        Työteeki on ns suojatyökeskus. Johtajina epäpäteviä pyrkyreitä. Työteekki kuvittelee olevansa ainoa paras työllistävä firma koko Sastamalassa. Puoliso on ollut siellä ja yrittää päästä irti siitä mutta pakottavat hänet sinne. Kiristämällä ja jopa henkilökohtaisilla tiedoilla hyväksi käyttäen mm velka-asioista jota ne näkee koneelta??!!. Suunnitteilla on tehdä työministeriöön valitus kyseisestä laitoksesta.
        Karttakaa paikka jos on mahdollista, itse en sinne jalalla astu. räikeitä hyväksikäyttöä mm. tehdään veteraanisiivouksia , työkkäriakkojen kotona...!! Ahneudella ja itsekkyydellä ei rajoja.


      • EX TYÖTEEKKILÄINEN
        Työtön ja pysyy kirjoitti:

        Työteeki on ns suojatyökeskus. Johtajina epäpäteviä pyrkyreitä. Työteekki kuvittelee olevansa ainoa paras työllistävä firma koko Sastamalassa. Puoliso on ollut siellä ja yrittää päästä irti siitä mutta pakottavat hänet sinne. Kiristämällä ja jopa henkilökohtaisilla tiedoilla hyväksi käyttäen mm velka-asioista jota ne näkee koneelta??!!. Suunnitteilla on tehdä työministeriöön valitus kyseisestä laitoksesta.
        Karttakaa paikka jos on mahdollista, itse en sinne jalalla astu. räikeitä hyväksikäyttöä mm. tehdään veteraanisiivouksia , työkkäriakkojen kotona...!! Ahneudella ja itsekkyydellä ei rajoja.

        Työteekki on todellakin pelkkää hyväksikäyttöä, ei siitä pääse mihinkään, pilkka hinnalla kun teetetään työtä työttömillä, todella törkeää toimintaa, no mutta kun vammalassa, siis sastamalassa ollaan niin täyttä riisto moinen työteekkimäinen RIISTO


      • kysyn
        EX TYÖTEEKKILÄINEN kirjoitti:

        Työteekki on todellakin pelkkää hyväksikäyttöä, ei siitä pääse mihinkään, pilkka hinnalla kun teetetään työtä työttömillä, todella törkeää toimintaa, no mutta kun vammalassa, siis sastamalassa ollaan niin täyttä riisto moinen työteekkimäinen RIISTO

        Kuka valvoo työteekin toimintaa,Suomessa on vielä demokratia olemassa kuntalaisilla on oikeus saada tietoa tästä asiasta tietääkö joku.


      • Hirtovaara
        kysyn kirjoitti:

        Kuka valvoo työteekin toimintaa,Suomessa on vielä demokratia olemassa kuntalaisilla on oikeus saada tietoa tästä asiasta tietääkö joku.

        Hyvä veli järjestelmä toimii ja tämä leiri on osoitus siitä.


    • Won Wölle

      Huhut kertovat että erään keskitysleirin varastettu kyltti komistaa laitoksen seinää.

      • Kokemustietoo

        Tiiina on reginan paras kaveri, yhdessä toimien, työttömiä laittavat riistopajalle.tiina tuttu vieras eeva s. (tukitalos jos vanhusten rahat katos)kokouksissa ,saattoi liittyä päätöksiin työtttömien karensssit?lisäksi tiina kiristi tukien menetyksil työttömiä pajalle. regina toteutti uhkauksia toimimalla lautakunnas,sosiaaali kun se oli vielä laimmukaanmahd ollista vaikka epäilyttävää ja olis pitäny jäävätä itsensä.nykyään olis jo laitonta.koskahan on mv lehden etusivul tääkin yleises tiedos oleva asia


    • Muualla asuva

      Kyllä työteekki on ihan asiallinen paikka,pitkäaikaistyöttämät vaan vieroksuu työn tekemistä,sen takia haukkuvat paikkaa.Itse olin siellä vuosia sitten ja tykkäsin kovasti henkilökunnasta sekä työnteosta,monet syrjäytyisivät täysin jos kyseistä paikkaa ei olisi ja onhan se kummallista että kotona maleksimalla saa työttömyyspäivärahaa,aikoinaan ei saanut rahaa mistään jos ei tehnyt töitä ja työteekin johtaja on pitkämielinen ja oikeudenmukainen ihminen,jokainen katsokoon peiliin ja miettiköön omaa käytöstään.Työteekin henkilökunnalle,eritoten johtalle ja myös teille marisijoille oiken ihanaa Joulun aikaa!

      • Uus työtön

        Lakisääteisellä palkalla on helppo puhua että siellä on kiva olla. Itse en työllistynyt työteekin kautta vaikka niin toivoinkin. Kakka maku jäi koko hommasta kun ilmaiseksi tein siellä töitä ja johtaja vain käyttäytyi osaa asiakkaita kohtaan hyvinkin loukkaavasti. Näkemyksesi on omalaatuisia että ihmiset ovat vapaaehtoisesti työttöminä maleksimassa kotona. Työttömän rahat on tiukassa ja ei ole mitenkään mukavaa kun tuet meinataan lopettaa jos et mene pajalle vaikka takana on jo 15 vuotta työkokemusta. Siellä sitten olet pajalla ja nysväät jotain muutamalla hassun euron rahalla vieden jokun muun duunarin oikean työpaikan.

        Ensi vuonna firmat saavat lisää ilmaistyövoimaa joka kasvattaa lisää työttömyyttä. Hurraa tukityö ja lapselliset pajat.


      • jotain on vialla
        Uus työtön kirjoitti:

        Lakisääteisellä palkalla on helppo puhua että siellä on kiva olla. Itse en työllistynyt työteekin kautta vaikka niin toivoinkin. Kakka maku jäi koko hommasta kun ilmaiseksi tein siellä töitä ja johtaja vain käyttäytyi osaa asiakkaita kohtaan hyvinkin loukkaavasti. Näkemyksesi on omalaatuisia että ihmiset ovat vapaaehtoisesti työttöminä maleksimassa kotona. Työttömän rahat on tiukassa ja ei ole mitenkään mukavaa kun tuet meinataan lopettaa jos et mene pajalle vaikka takana on jo 15 vuotta työkokemusta. Siellä sitten olet pajalla ja nysväät jotain muutamalla hassun euron rahalla vieden jokun muun duunarin oikean työpaikan.

        Ensi vuonna firmat saavat lisää ilmaistyövoimaa joka kasvattaa lisää työttömyyttä. Hurraa tukityö ja lapselliset pajat.

        Jos työteekin töistä saisikin normaali palkkaa tai sen kautta työllistyisi melko varmasti niin siinä olisi jotain järkeä. Mutta kun näin ei ole. Joo ei jaksa naurattaa opetella tekemään ja hakemaan mukamas töitä 10 vuoden työkokemuksella. Itseasiassa tiedän takuulla enemmän oikeasta työnteosta kun työteekin kurssin vetäjät ja johtajat. Miettikään nyt suurin osa on siellä kuukausitolkulla työllistymättä, eli noin 95 % tekemässä ilmaiseksi töitä yrityksille. Tämä porsaanreikä mahdollistaa alle minimipalkan työskentelyn ja onhan se hieno bisnes työteekille tehdä halvemmalla hommia kun työvoima on ilmaista. Eli toisinsanoen työteekki vie leivän monen työntekijän suusta tekemällä samoja hommia halvemmalla kuin normaali yritys pystyy tekemään.


      • Anonyymi

        Täysi vitsi koko pulju.


    • källi nettideiteille

      kuulemma nyt töissä niin nopealiikkeinen leivänleikkaaja että tyttöjen ei kannata selkäänsä kääntää. taitojaan esitellyt aikanaan sorin aukiolla

    • roope142

      Työteekki on tosiaan ihan turha paikka. Itse käyn tällä hetkellä siellä ja on ihan hanurista! En muuten kävis mut olen työtön ja työkkärin ämmät kiristää muuten karenssilla. Aloitin siellä toimintani helmikuussa eli olen nyt n. 6 kuukautta käynyt siellä ja toivon pääseväni mahdollisimman pian pois sieltä. Eniten ottaa se päähän ku ne pakottaa (= kiristää karenssilla) sinne vaikka se ois vapaaehtoista.

      • Anonyymi

        Saathan sinä palkan jälkeenpäin kun työttömyysturvasi jatkuu. Toisaalta olen kyllä sitäkin mieltä, että jos siellä ahkerasti paiskoo töitä eikä koko aikaansa kuluta tupakkatauoilla tai muilla tauoilla, niin pitäisi siitä vähän enemmän kuin ruokaraha maksaa. Hirveä haloo, kun yritykset teettää minimipalkalla ihmisillä töitä, mutta kunnilla ja valtiolla onkin tietysti ihan eri säännöt.


    • entinen työtön

      Työteekki on niitä varten, jotka eivät ole jostakin syystä työllistyneet. Lähtö kohta taitaa olla, että jokainen olisi itse kykyjänsä vastaavassa työssä ja saisi siitä elantonsa.

      Kaikkien tilanne ei ole kuitenkaan tämä. Itse olen työteekissä ollut muutama vuosi sitten. Sain asiallisen kohtelun. Pääsin kotoa ihmisten pariin. Minua ohjattiin asiallisesti. Autettiin saamaan niihin puutteisiin korjaus ja ohjaus, jotka minulta puuttui ja jonka johdosta en työllistynyt.

      Se että pääsin yrityksiin töihin pelkällä korvauksella oli minulle näytön paikka. Kävin monessa eri työpaikassa ja SAIN JALKANI OVEN RAKOON ja MINULLA OLI MAHDOLLISUUS NÄYTTÄÄ OSAAMISENI!

      Nyt olen tässä työpaikassa ollut. Ja voin kyllä sanoa, että lähes tulkoon itsestä on kiinni saako töitä vaiko ei. Minunkin oli pakko muuttaa asennetta siitä että työnantaja vaan riistää ja pakkolaitos pakottaa. Entisellä asenteella en olisi vieläkään töissä!

      On siellä ihmisiä jotka eivät koskaan pääse oikeisiin töihin. Asenne ja muut onkelmat estävät. Ei tarvi jäädä kotiin, näkee muita ja jos haluaa pääsee eteenpäin. Ainakin sillon katsottiin minun koko tilanteeni ja itsekkin sen sitten siinä samalla tajusin. Siihen asti olin syyttänyt aina muita.

      Paras kiitos ohjauksesta ja kaista avuista. Suurin muutos tapahtui omissa asenteissani!

      • Joukkovoimaa

        Taisi olla tämä kirjoitus fiktiivinen ja peräisin työteekin työntekijän kynästä niin kuin kaikki "muka positiiviset työteekki uutiset"lehtijutut tyrvikses ja alueviestis.kaikki kuitenkin tietää että ne jutut oli valhetta.työteekki ei auta ketään aiheuttaa vain traumoja ja masennusta ja kuulemmma on myös ainakin 1 itsemurha tapahtunut vammalan työkkkärin takia, tämä tieto entisestä työpaikastani peräisin työkaverin tuttu


    • Kerro esimerkkejä

      "-Autettiin saamaan niihin puutteisiin korjaus ja ohjaus, jotka minulta puuttui ja jonka johdosta en työllistynyt. "

      Mitähän asioita nuo käytännössä ovat. Onko kuitenkin kyse siitä iän ikuisen CV-luettelon tekemisestä, sitäkö siellä opetettiin, vai mitä?

      "-Se että pääsin yrityksiin töihin pelkällä korvauksella oli minulle näytön paikka. Kävin monessa eri työpaikassa ja SAIN JALKANI OVEN RAKOON ja MINULLA OLI MAHDOLLISUUS NÄYTTÄÄ OSAAMISENI!"

      Näistähän ilmaisista "harjoitteluista" on pikkuisen ollut negatiivisiakin juttuja lehdissä. Joku autopesula otti 3 kk tai 6 kk ajaksi nuoria palkattomiksi autonpesuherjoittelijoiksi. Kun yhdeltä loppui harjoittelu, otettiin seuraava taas 3 kuukaudeksi "oppimaan" autojen pesemistä.
      Minkä alan palkatonta hommaa sinulla oli noissa harjoituspaikoissasi?

      "-Minunkin oli pakko muuttaa asennetta siitä että työnantaja vaan riistää ja pakkolaitos pakottaa. Entisellä asenteella en olisi vieläkään töissä!"

      Tarkoittaako tämä sitä, että nöyrryit pikkaisen ja suostuit sitten ottamaan vastaan myös ns. pascaduunia? Tai ainakin koulutustasi vastaamatonta duunia, tai alemmalla palkalla tms.
      Joku asiahan tuossa muuttui ja jousti, että paikan sait. Mikä asia se oli sinun kohdallasi?

      "-Paras kiitos ohjauksesta ja kaista avuista. Suurin muutos tapahtui omissa asenteissani! "

      Muut juttuasi lukevat koettavat päästä jyvälle siitä että mitä tuo Työteekki *käytännössä* oikein vaikuttaa. Ja millä tavalla se tosiaan käytännössä muutti sinua.
      Osaatko tai kehtaatko selkokielellä kuvata, että millaisia muutoksia ihan käytännön tasolla itsessäsi havaitsit tapahtuneen?

      Jo tällainen pienikin käytännön tiedonmurunen voi auttaa jotakuta muuta sinunlaisessasi lähtötilanteessa olevaa, ja auttaa työllistymisessä ja työpaikan löytämisessä.

      • Arnold55

        Työteekissä rikotaan lakia. Jouduin pitkäaikaistyöttömäksi kun jouduin terveydellisistä syistä lopettamaan oman työni. Keskustelin TE toimiston edustajan kanssa mahdollisista toimenpiteistä ja terveydentilastani. Tulimme johtopäätökseen että hän voisi tarjota minulle jotain muuta kuin metallialaa jolla olen aiemmin ollut ja joka sai terveyteni menemään. Työteekin edustaja keskeytti keskustelun sanomalla että ei käy. Ei muuta kuin työteekkiin vaan niinkuin ennenkin. Työteekin edustajalla ei ollut edes oikeutta puuttua koko keskusteluun koska TE-toimiston ja asiakkaan välinen sopimus on ensisijainen. Olisin pitänyt puoleni heti jos olisin tuntenut naiset virkansa puolesta, mutta en tuntenut kuin nimet. Aion taistella oikeudessa asti kyseisen henkilön käytöstä vastaan ja aion saada hänet vastuuseen päätöksestään. Hän ei ole lukuisista tapaamisista huolimatta myöntänyt mitään, vaikka hän vei itsemääräämisoikeuteni omissa ammatinvalinta-asioissani ja näinollen kohtelin minua kuin ihmistä joka on menettänyt itsemääräämisoikeutensa. Tuskin olen välttämättä enää kauan tässä ns. ""kuntouttavassa" työtoiminnassa. Mutta olen päättänyt että taistelen tätä naista vastaan senkin jälkeen kun olen taas työllistänyt itseni. TAistelen niin kauan kun hän on saanut rangaistuksensa tässä asiassa. Ja korvannut henkisen tuskani ja rahalliset tappioni. Tuntuu kuin taistelisin tuulimyllyä vastaan mutta olen nauhoittanut pari henk koht keskustelua ja puheluani ja lakimiehet ovat jo takanani ja todenneet törkeän syrjinnnän tunnusmerkit. Minä en usko hallintokanteluun. Työtön ei saa oikeutta sillä tavalla. Uskon rikosilmoitukseen ja raastupaan. Jos kukaan ei taistele heitä vastaan he tekevät mitä haluavat. Kyseisen henkilön kanssa en enää keskustele. Viranomainen on seuraava yhteydenottaja.


    • Jotain neuvoja

      Olisi tosiaan ihan mukava kuulla joitakin käytännön esimerkkejä, että mitä asioita tuolla Työteekissä ihmiset ovat oppineet, että sen avulla sitten löytyi työpaikka. Tyttöystävä ei saa millään mitään työpaikkaa, vaikka kaikenlaisia on jo koettanut hakea.

    • avatkaa silmänne

      Ilmaistyöskentely on lähtökohtaisesti hanurista. Ei ole mitään järkeä kun firmat pyörittävät ilmaistyöläisiä kuitenkaan työllistämättä ketään. Ei tämänlaisesta järjestelmä hyödy ketää muu kuin YRITYKSET jotka saavat ilmaista työvoimaa.

      Epäilen että työteekit on luotu sitä varten että tilastoissa työttömyys näyttää paremmalle. Tätä puoltaa myös se että mitään tilastoja asiasta ei ole saavilla miten koko homma oikeasti auttaa sitä työtöntä. Kaikki on salattua ja väkisinkin haiskahtaa vedätykselle.

    • Lisätietoja tulee

      >Tätä puoltaa myös se että mitään tilastoja asiasta ei ole saavilla miten
      >koko homma oikeasti auttaa sitä työtöntä. Kaikki on salattua ja väkisinkin
      >haiskahtaa vedätykselle.

      Kuitenkin juuri eilen tuo yksi nimimerkki "entinen työtön" väitti aivan päinvastaista. Hän oli kovin tyytyväinen kaikesta kohtelusta ja palvelusta Työteekissä ja sanoi että töitä tuli loppujen lopuksi sitten aika piankin tuon Työteekin menetelmän avulla, ja kaikki on vain itsestä kiinni.

      Minä olen ihan varma että hän kertoo vielä lisää yksityiskohtia että kuinka kaikki oikein Työteekissä tapahtui, ja mitä asioita sen kautta töitä hakemalla hänellä muuttui. Meillä tyttöystävän paremman työllistymisen vuoksi ja sen takia odottelen noita uusia Työteekin kautta hakemisen lisätietoja aivan kiinnostuneena.

    • entinen työtön

      ennen pitkä aikaistyöttömyyttä olin puu teollisuudessa. Koulutuksia ei ollut ollut vuosiin, ei tarttenu koskaan miettiä työn hakua. Oli voinu mennä töihin ja tehdä hommansa. Jotain koulutusta oli kyl uusiin koneisiin ja laitteisiin.

      Sitte tuli työttömyys. Raiteeltaan meni kaikki aika pitkäks aikaa sen jälkeen kun ei töitä vaan saanu. Enkä osannu hakea oikeista paikoista. Viinaa meni. Emäntä ei onnkes lähteny. Sitte tuli tää työteekki eteen.

      Hyvä asia oli se, että oli pakko ryhdistäytyä. Ei paikka kiinnostanu millään tavoin. Alussa kun oli aloituskeskusteluja en edes tajunnu mitä varten kyseltiin niin laajasti kaikkea entisiä työpaikkoja, kursseja. Terveyden tila selvitettiin

      Myönnän sen, että ei kaikki tehtävät ja työt siellä tai sieltä olleet sellasia, että niistä olis ollu mitään apua. Siitä keskusteliin ja kovastikin joskus. Sitten tuli eteen puualan pari yritystä, josta toisessa oli ihan oikea työvoima tarve.

      Palkka oli pienempi kuin edellisessä työ paikassa, mutta pääsi kii töihin ja elämän rytmiin.

      Tästä on nyt kolme ja puoli vuotta aikaa. Sillon ainakin kohtelu oli asiallista ja voin vähän vanhempana sanoo, että kyllä se oli meille kaikille ainakin joku paikka. Mulle se oli ainakin parempi kuin ei mitään. Kyllä sillonkin valitettiin ja kitistiin. Samassa tilanteessa kuin minä, siis samasta työpaikasta sillon erotettu ei ole vieläkään töissä vaikka osas enemmän kuin minä.

      Nyky menosta en tiedä, muuta kuin sen, että joulun aikaan käydään myyjäisissä. Jos meno on sitte muuttunut. Ja edelleen oon sitä mieltä, että itestä se on kyllä enimmäkseen kiinni, miten työllistyy oikeisiin töihin. enkä tarkoita tässä nyt kehitysvammmaisia tai mielisairaita tai muita jotka ei pysty normaaleihin työsuorituksiin vaan sellasia joilla on mahdollisuus opiskella ja mennä töihin. Eri asia on sitten se että onko opiskellu oikein ja siltä alalta on kanssa töitä tarjolla.

    • Työteekin kikat

      "Palkka oli pienempi kuin edellisessä työ paikassa, mutta pääsi kii töihin ja elämän rytmiin. "

      Edellisessä viestissä kuvailit Työteekki-juttua vielä tällä tavalla, ikäänkuin viitaten jonkinlaisen Työteekissä annettuun opastukseen ja lisäkoulutukseen:

      "-Autettiin saamaan niihin puutteisiin korjaus
      ja ohjaus, jotka minulta puuttui ja jonka
      johdosta en työllistynyt. "

      Nyt vaikuttaisi vähän sellaiselta että Työteekki pystyi sopivasti "aivopesemään" sinut. Se sai sut hyväksymään että teet ihan samoja hommia kuin ennenkin, mutta sen verta pienemmällä palkalla että se palkan aleneminen kannattaa mainita.

      Mitähän SAK taikka Puutyöliitto tällaiseen kunnalta tulevaan palkkaneuvotteluneuvontaan tuumaisi? Niillä kun on koko ammattiyhdistysliikkeessä ideana että paremminkin korotusta pitää saada joka vuosi, oli lama taikka korkeasuhdanne, eikä liksa voi kellään aleta koskaan.

      x----
      Totta kai se on hyvä asia että työ ja tekijä ovat kohdanneet toisensa, ja molemmat ovat ilmeisesti suhteellisen tyytyväisiäkin asiatilaan. Koetin vain kiteyttää että mitä keinoja noilla Työteekin tyyppisillä, Kaupungin kustantamalla tukihommalla loppujen lopuksi on käytännössä tarjota.

      Tässä se keino näyttäisi olleen töihin meneminen alemmalla palkalla.

      Onnistunut työpaikan löytyminen on hieno asia. Mutta sanotaan sen toimivan keinon nimi sitten saman tien ääneen kanssa. Ettei ala muodostua jotakin katteettomia mielikuvia, että Työteekin kautta tuleekin itselle nykyaikaista ja käyttökelpoista Koulutusta tms. lisäoppia.

      Vaan keino on se että työharjoittelun kautta tutustuu eri duunipaikkoihin ja niiden ihmisiin. Sopivan mukavan paikan ja työporukan sattuessa kohdalle on sen perästä valmis hiukan tinkimään aikaisemmista palkkatoiveistansa.

      Ja sitä kautta pääsee myös takas duuniinkin.

    • entinen työtön

      olin kuule aika pahassa tilassa irtisanomiseni jälkeen. Jo se oli mulle iso kynnys että oli pakko lähteä kota ihmisten ilmoille. Mun kanssa puhuttiin pitkiä keskusteluja ja siinä oli joku joka edes kuunteli.

      En sitä ennen ollu koskaan ajatellukkaan että mihinkään teekkiin joutuisin ja vielä vähemmän sitä että sieltä mitään apua saisi. tuli elämä rytmi. tuli muilta tukea, tuli ajatuksia omaan päähän, kun toisen kanssa sai jutella

      Pääsi työpaikoille. Se et viittaat johonkin SAKn palkkaan niin ihan nytkin saan kuule asiallista palkka. Se nyt vaan tällä työnantajalla oli tehtävästä johtuen pienempil. On vastuu erilainen ja koko tehtävä. Ei siihen mitenkään työteekki liitynyt eikä liity. Ihan tein työ sopimuksen työn antajan kanssa.

      ja voin tässä ihan rehellisesti sanoa, että muija ei olisi pystyny tekemään siinä tilanteessa sen enempää kuin mitä teki. Keskusteli, poras, rukoili.. Porasin itte, puhuin sillon vähän. Ryyppäsin. En tehny juuri muuta kuin olin kotona. Siinä tilassa en nähny juuri tulevaisuutta. Oon aatellu että miten siinä olis sitten loppujen lopuksi käyny ja voi olla että hyvinkin, mutta en ite siihen kyllä usko.

      Että mitä kikkoja siellä teki mun kanssa niin oli läsnä, vaati tuleen selvänä paikalle ja siihen aikaan kun piti, oli ruokailu. Tehtiin työhakemuksia. Keskusteltiin muista vaihtoehdoista siis eri ammateista. ja niin edelleen.

      Mulle sanottiin monta kertaa että elämän hallintas on parantu ja oot ottanut ittees niskasta kiinni. ja kumpikin varmaan oli totta. toinen vaihto ehto olis ehkä ollut ryyppäämisen jatkaminen ja syvempi masennus kausi mitä sitllon oli.

      ja hei jos joku pystyy ite hakemaan töitä ei sillon mene työteekkiin. Jos kaikki asiat on kunnossa ei ole pakko mennä. Mutta kyllä mulle se selvis, että ei tartte olla siellä eikä työkkärissä. Sillon ei vaan saa työttömyys korvausta. että ihan ite saa päättää. Ei puutu SAK. ei kaupunki.

      Mutta en ikinä vaitais tätä tilannetta siihen että ryyppäisin kaikki päivät kotona. ja kyllä mua ...tuttaa aamusin mennä töihin useinkin. mutta tiedän että se toinen vaihto ehto olis mulle vielä pahempi.

      Mua ei ole kukaan aivopessy. tai jos pesi niin hyvin pesi. koska ite oon nyt tyytyväisempi kun sillon kun jäin työttömäks. Sitä paitsi kyllä tänäänkin on niin hyvä olo kun on tehnyt viikon töitä. Rankkaa oli mutta on ihan eri tunne viikonloppuna kun tietää että maanantaina SAA mennä ja PÄÄSEE töihin. sitä paitsi vapaasta nauttii paljon enemmän kun on töitä,. kun että ei olis lainkaan mitään. tää tunne oli jo työteekissä joskus samanlaine.

      • nuori työtön

        Joo on se hieno paikka jos tykkää tehdä ilmaiseksi töitä ja muuten vaan ryyppäisi. 99% ihmisistä vaan ei ole rapajuoppoja mielenterveysongelmaisia joille ilmaistyö on henkireikä huonosta elämästä.


    • työteekkiläinen

      Työteekki ei ole pakollista käydä mut sit saa miettiä rahan menettämistä. Sossusta kyllä saa rahaa mut nekin alentavaa sitä jos ei oo pätevää syytä. Sen takia käydän työteekissä vaikka en haluais mut koska ei oo pätevää syytä eikä oo varaa ottaa karenssia

      • Ei työteekkiläinen

        Työteekin tieto taito tason näkee tuosta kirjoitusvirheiden määrästä.


      • jippajee11
        Ei työteekkiläinen kirjoitti:

        Työteekin tieto taito tason näkee tuosta kirjoitusvirheiden määrästä.

        Ei se kirjoitustaito ilman Työteekin vaikutustakaan näytä teikäläisellä kummoinen olevan=D


      • Anonyymi
        Ei työteekkiläinen kirjoitti:

        Työteekin tieto taito tason näkee tuosta kirjoitusvirheiden määrästä.

        Ei siellä kai suomenkielen tunteja ole, vai onko? Ja oletko varma, että kirjoittaja on alkuperäinen suomalainen. Sitä paitsi juttu on muuten ihan ymmärrettävä ja luettava, joten minua ei yhtään haitannut kieliasu.


    • joshe

      Onkohan tuollaisessa toiminnassa kaikki kunnossa.
      kunta ei voi hallita työ ja elikeino toimistoa,vaan työ ja elinkeino toimiston tulee toimia itsenäisesti.

      on tainnut mennä puurot ja vellit sekaisin

      Valittakaa epäkohdista oikeusasiamiehelle,sekä työjärjestö ilo:lle
      eu:n oikeusasiamiehelle
      miten on voittoa tuttamattoman yleishyödyllisen toiminnan laita.

    • jass4e

      Tarviisin pari vastuuhenkilöa lisää lakialotteeseen tukityöllitamisestä
      aloite on vireille pano vaiheessa

      siinä vaaditaan työehtosopimuksen mukaista palkaa,ja eläke kertymää tyllistämistöiltä.
      vedotaan yk:työjärjestön ilon sopimukseen jonka suomi on allekirjoikkanut.

      Sähköpostini on [email protected]

      jos ketä kinnostaa tälläinen lakialoite.

    • gggggg

      Sinne en menisi vaikka olisi kuolema edessä.

    • ex-teekkiläinen

      Se o kyll väärin semmonen ett jotkut firmat palkkaa työteekistä johki hommiin. Ex-teekkiläisenä voin sanoo ett se ei oo kivaa hommaa. Just tos syksyllä oltiin tekemässä toimistomuuttoo Teknikumilla. Aivan perseestä. Mut kuulema vuotenvaihteessa loppuu noi yrityshommat eli ei mennä enää sillon mihkään tehtaan puolelle hommiin. Keskitytään enemmän vanhusvoiman auttamiseen. Ainut homma mistä tykkäsin tuolla oli tää kaupungin sisäisen jakaminen, sitä teki kyll mielellään. Mut muuten en kyll astu enää jalallakaan työteekkiin!

    • universaljustice

      Jos sielä teekissä on niin kamalaa , niin eikös kannattais hankkia oikein kunnon työpaikka ? Ai niin te oottekin niitä surkimuksia jotka ette saa mitään kunnollisia töitä mistään . Kärsikää luuserit . Alistukaa kohtaloonne ja kuolkaa hitaasti kärsien .

      • Olin4

        Kannattaa juu. Neuvos mistä sen saa. Ei ainaka teekin kautta. Tai saa ne jotka lipoo


      • Anonyymi

        Mistä näitä äärimmäisen vammasia kommentteja tupsahtelee, ainiin asenneVammalasta. Ei voi kun taas ihmetellä että kuin vajavainen aivojen toimintahäiriö tuollaisenkin kommentin on kirjoittanu, sairasta, typerää ja erittäin junttimaista. Tyhmä saa olla mutta miksi nämä asenneVammalalaise asennevammaiset sen niin mielellään näyttävät, sehän on jo ultimaattisen typerää


    • Kokemustietoo

      Kiva et ihmiset rohkaistunu kirjoittaan kokemuksista,toivottavasti työteekki suljetaan korruption ja väärinkäytöksien takia kuten edellä käynyt ilmi

      • Oskari_Olematon_0_Katu_0

        Työllistämiskeskus, työteekki tai mikä ikinä onkaan nimi niin joko kunta tai kaupunki omistaa kyseisen lafkan ja kun esim. pitkäaikaistyötön on kyseisessä lafkassa työssä tekee hän palkatta työtä ja kun lafka myy tuotteitaan niin kaupunki tai kunta saa näin ollen ilmaista tuloa eli rahaa ja se on harmaata taloutta laillisin menetelmin sillä harvoin pitkäaikaistyötön saa mitään palkallista työtä ja tämän kaltainen työ mitä hän tekee ilmaiseksi on työstä saatu valmis tulos ilmaista tuloa lafkalle ja kaupungille tai kunnalle jotka varmasti ottaa omansa pois tuotosta.
        Sastamala vai mikä Vammala ikinä onkaan on siellä tälläinen firma kuin Työteekki ja kokemusta on sillä olin ilmaiseksi parivuotta ylläpitokorvauksella tekemässä työtä ja sen lafkan omistaa kaupunki ja se saa lafkan tuotteista euroja kassaan ja se on laillista harmaata taloutta eli tuotot ovat tulleet ilmaisesta työpanoksesta jotka ovat tehneet pitkäaikaistyöttömät ym.
        Eikö tämän kaltaiseen asiaan saada mitään järkeä sillä niin kauan kuin ilmainen työ on mahdollista on myös harmaa talous laillisin menetelmin mahdollista.
        Sen olen saanut oppia, että mikäli minut laitetaan pitkäaikaistyöttömänä esim. ylläpitokorvaustyöhön eli ilmaisduuniin vaikka uhalla niin, että jos kieltäydyn niin tulot tippuu menen kyllä työhön tosin työpanokseni on mitätön ei siis urakkatyötä ollenkaan, ei kolmivuorotyötä eikä varsinkaan viikonlopputyötä ja voi olla, että sairaslomaakin tulen ottamaan sillä sen saa helposti koska jos en saa mustaa valkoisella esim. että ilmaistyön jälkeen olisi paikka vaikka vuodeksi tai pariksi palkalla mahdollinen niin en myöskään itse tällöin tee mitään hyvin oli sitten firma mikä tahansa.
        Täällä niin sanotussa hyvinvointimaassa itsenäisessä jota se ei ole EU:n jälkeen on loistavaa asua niin se on paskapuhetta sillä täällä vain rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy ja kun leikkauksia tehdään niin köyhiltä otetaan siitäkin vähästä mitä ollaan annettu ja vielä vähän päällekkin nostamalla ruuan hintaa.
        Täällä ¨hyvinvointi maassa¨ ei ole kohtuuvuokraa ollenkaan vaan vuokrayhtiöt saavat nostella mielin määrin joka vuosi vuokraa ja tyyliin kylpeä rahassa tekemättä kuitenkaan asukkaan asumista hyväksi kuten esim. lisäämällä ulkoseiniin kerrostaloihin lisälämmöneristystä, korjaamalla ulkoikkunat tämän päivän mukaisiksi ym.
        Herrat vievät vapaan tahdon käyttöoikeudenkin ihmisiltä joten itsenäinen Suomi on kaikkea muuta kuin itsenäinen.
        Harmaa talous kukoistaa jopa laillisesti ilmaistyöllä johon voidaan laittaa pitkäaikaistyöttömät.
        Tässä suora mielipiteeni Helsingin päättäjät, että haistakaa V!TTU ja hyppikää kaivoon sillä te ette osaa muuta kuin sen että köyhillä menee huonosti ja sen että teidän taskuun tulee enemmän rahaa.


    • turhahaukkua

      kyllä työteekki on auttanut niin monia halukkaita takaisin työeöämään

      • hyväpaikka

        Työteekki on parempi kuin työttömyys!


      • Anonyymi
        hyväpaikka kirjoitti:

        Työteekki on parempi kuin työttömyys!

        Minkälainen diagnoosi, oletko hakenut lääkitystä? todella huolestuttavaa jos joku on noin sairaalloisesti hallusinoiva, tai jopa jotain vakavempaa.


    • jokyykyssä

      Kyykytystä...

    • Metsänkauris

      tarskos sitä lähteä aamusta ansiotyöhön,otsani hiellä Minun pitää leipäni tienaaman, ensin työ ja sitten huvi.

      • suoraselkäinen

        Sillai se on ollu tavallisella ihmisellä tapana. On sitten yrittäjä rankka tai palkansaaja. Joka arkiaamu on lähdettävä ansioon ja iltasella on sitten vapaana omiin harrastuksiin ja töihin. Yrittäjän on lähdettävä vielä useamminkin, aina kun vaan oman firman työt kutsuu. Lomat on sitten erikseen. Silloin on vapaata enemmänkin. Näin se vaan menee. Se pitää vain näin ymmärtää olevan. Neljäkymmentäkahdeksen vuotta sitä kesti. Nytten on vapaata liiemminkin, mutta se on ansaittua. Ja ehtii huvitellakin, aina jos vaan enää jaksaa. Vähän jaksaa, paljoa ei.


    • 123234345456

      Oli siellä tänään semmonen tiedotustilaisuus (meinaan työteekissä ) ! Ensimmäisenä huomasin kuinka siivoton ja rapakuntoinen,suorastaan ruma, koko rakennus oli !! Sitten kantakundit sano et asemalle ei kannata mennä,sieltä ei oo paluuta ! (rautatieaseman "konttori " ) Sit ne sano että ei oo pakko tehdä taksvärkkiä kuin yksi päivä viikossa,mammat unohti kertoa !! Heh ! Jotkut oli sieltä ollu keräämässä kiviä jonkun konkurssiukon pellolta ! Kuitenkin kiinnitin huomioni siihen,että täytimme kyselylomakkeen ja allekirjoitimme sen !! Sitten kuitenkin tuohon allekirjoitettuun lomakkeeseen henkilökohtaisessa haastattelussa lisättiin annettu päätös ja virkailijoiden allekirjoitukset !!

    • Metsänkauris

      En ole nuori mutta paljon on opittavaa vielä.Itse innoustuen Aidosti on parasta oppia,muutama moka herneenveto nenään/suuttumus ja uusi yritys onhan aidot timantitkin hiottu kivestä.

    • Minävain2016

      Olin työhaastattelussa yhessä paikallisessa firmassa. Kysyivät miksi olen ollut teekissä, kun se näkyi tiedoissani. Kiitos ja näkemiin sen jälkeen, vaikka koulutustausta ym sopivat työhön. Jälkeenpäin kuulin etteivät halua ottaa työteekissä ollutta koska se on noloa firman maineelle. Näin.

      • OlenMyösLuuseri

        Katsos luuserit joutuu teekkiin . Niin kauan kun tiedoissa näkyy että oott teekkiläinen. Niin kauan oot myös luuseri . Kukaan ei halua firmaansa luusereita .


      • räyhäri
        OlenMyösLuuseri kirjoitti:

        Katsos luuserit joutuu teekkiin . Niin kauan kun tiedoissa näkyy että oott teekkiläinen. Niin kauan oot myös luuseri . Kukaan ei halua firmaansa luusereita .

        Ei ole mun työllistymistä haitannut silloin kun vielä pystyin tekeen ammattiani vastaavaa työtä. Että olen ollut työteekissä. Tosin en ole kyllä hakenut toitä sastamalasta.


    • KillerCore

      Työteekki ei kunnioita TE-keskuksen suunnitelmaa, omavaltaisesti määrätään kuntouttavaa työtehtävää eikä ketään kiinnosta tehdä suunnitelman toteuttamiseksi mitään!

      • röihinjaheti

        Hae röitä, niinku me muutki! Ja tyällisty! Tai kouluttaru! Vaikka ihan uuteen tyähön. Ei kannata ruikuttaa, vaa toimia ihan ite eikä orottaa että yhteiskunta elättää!


    • MrTeekki

      Kuntouttavaan lyyään sujuvasti työkuntoisia vaikka ei edes olisi luvallista ja selittämättä myös muistivat jättää että ihan 4h;kin viikossa riittää. Täydet teekkitunnit lyövät jokaselle.

    • VapaaMaaVapaaTehdä

      Onks tua tyäteekki vähä ninko apteekki? Lääkitystä saatavilla sen jälkeen kun diaknoosi on tehty? Eli tarvii lääkitystä, eli tyätä? Kaipaako terve ruumis tyätä? Ei ehkä, mutta sialu kaipaa, muuten tulee henkinen noutaja. Lamaannus. Ite ollu joskus ennen muinon tyättömänä, jonkin pätkän ja tyäuran loppumetreillä senkin. Ikuna en olis tyäteekkiin menny mitään ilmasiin töihin, enkä muutonka jos olis sinne sen ajan työkkäristä esitetty. Ei silti, ei siä olis semmosta hommaa ollukkan mitä olsin osannu tehä, paitti sen paikam johtajan virka, mutta se oli tiemmä jo täytetty jollakulla?

      • eijaksatyötä

        Paska laitos koko työteekki pakotetaan työhön vaikka ei olisi mitään halua tehdä ilmatteks töitä kantakoon itte laatikkonsa ja siivokkoon paska huusinsa vastikkeellisuus ei näissä asioissa saa näytellä mitään koska työttömän kuuluu saada rahansa ilman mitään paska duuneja


    • Anonyymi

      Orjatyölaitos. Kirveelle olisi töitä.

    • Anonyymi

      Miksi pääasiassa vain yksi henkilö kirjoittaa tähän ketjuun valituksiaan?

      Täytyy olla superlaiska ja selkärangaton jos ei edes työteekin järjestämää työtä kykene nurisematta tekemään.

      Työteekissä ei tarvitse käydä kun menee työhön.

      • Anonyymi

        Täällä taas joku asenneVammalan tuotos pätee asenneVammasuuttaan :D Täytyy olla todella tietämätön ja typerä kirjoittaessaan tuollaista kommenttia, tai sitten joku työteekin vitun psykonatsi työntekijä/orjuuttaja. Eihän tuommoiseen paikkaan kukaan menisi mutta nuo psykot kyllä tietää miten heikossa asemassa olevat sinne orjuutetaan. Saa olla todella läpimätä ihmisroskanen että tuolla voi muita kyykyttää, saatika tuommoisilla typerillä lauseillasi.


    • Anonyymi

      Työteekistä ei ole kokemusta mutta 70 vuoden ajalta tiedän että kuntien ja valtion virkasuhteessa olevissa on paljon psykopaatteja jotka nauttii kansalaisten nöyryyttämisestä ja pilkkaamisesta, itsellä se alkoin heti syntymän jälkeen kun äitini oli neuvolassa niin kunnankätilö oli sanonut : Kuinka noin huonoja mukuloita enää nykyaikana syntyy ei varmaan ollut syytä sanoa muuta mutta halusi nöyryyttää. Jatkui koulussa ja on jatkunut lähes kaikissa elämän vaiheissa.
      Oletko syntynyt kultalusikka suussa on iso tekijä miten sinua kohdellaan.

    • Anonyymi

      Pummeiksi työttömiä haukkuvalle tiedoksi, että sastamalassa on jo työteekki joka on järjestänyt työttömille työtoimintaa jo vuosia!

    • Anonyymi

      Onko työteekki se mikä asemakadulla? Vai mikä

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe