~ Kuka Hän On ~

Ps/22:7,8/69:19-22/118:22/22:7,8/89:51,52/129:3/69:8,20/22:1,214,17/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Häntä halveksittiin, hylättiin
Häntä pilkattiin, ruoskittiin
Häntä herjattiin, lävistettiin ~

Hänen oli jano
annettiin viiniä ja etikkaa
vaatteista heitettiin arpaa, mutta
luutakaa, ei rikottu ~

Hän nousi ylös, taivaisiin asti
oikealle puolelle kaikki Valtiaan
on pappina ylimmäinen
valtaistuimelta tuomitsee kansat

Hän on Poika ~
vertaukset huulillaan, Viisaus
Hän myrskyn valjastaa, ja
lasten laulussa soi, Kunnia Jumalalle

~ Hallelujah ~

Siunattu iankaikkinen, saapuu
päivien lopulla, kunniassaan saapuu, Hän ~

~ Hallelujah ~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
22:16/69:20-22/22:18,19/34:21/16:19/68:19/110:1/80:18/110:4,6
2:12/89:35-37/2:7/78:2/89:10/118:26/45:1-4,8,18/102:16-23,Ps.

http://www.youtube.com/watch?v=nY_g8eCvkp8

4

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikka musiikkimakumme on varsin erilainen, runostasi pidin.
      Kiitos.

      • Kopittelija

        Joo, tämän runon "intuitio" on tullut aiheesta
        mitä on ennustettu tulevasta Messiaasta Psalmien kirjassa !
        Eli siis se mitä "Hänestä" on siinä sanottu...

        Ja musiikkimaustani sen verran, että olen aikas " kaikkiruokainen " !
        mutta sinä taidat mennä " Onnelassa " Humppapuolelle ! ... Vitsi, vitsi... ;-)

        Kiitos palautteesta ja kivaa päivää sinne !
        Terkuin (*J*)


      • Kopittelija kirjoitti:

        Joo, tämän runon "intuitio" on tullut aiheesta
        mitä on ennustettu tulevasta Messiaasta Psalmien kirjassa !
        Eli siis se mitä "Hänestä" on siinä sanottu...

        Ja musiikkimaustani sen verran, että olen aikas " kaikkiruokainen " !
        mutta sinä taidat mennä " Onnelassa " Humppapuolelle ! ... Vitsi, vitsi... ;-)

        Kiitos palautteesta ja kivaa päivää sinne !
        Terkuin (*J*)

        Jeshua (kreikankielisen väännöksen kautta suomen kieleen Jeesus) tarkoittaa pelastusta ja pelastajaa, vapauttajaa, joten heprean kielisessä VT:ssä nimi esiintyy useasti. Esimerkiksi Jesaja 12:2 en ole tutkinut alkukielestä mutta todennäköisesti voitaisiin kääntää jotenkin näin: "Katso, Jumala on Jeesuksessa, siksi olen turvassa enkä pelkää. Herra, Herra on minun väkevyyteni ja ylistysvirteni - Hän tuli minulle Vapahtajaksi."

        :)

        Tietysti tämä on valtavan hyvin juuri näin ja ajatushan sisältyy tähän:
        "Katso, Jumala on minun pelastukseni; minä olen turvassa enkä pelkää, sillä Herra, Herra on minun väkevyyteni ja ylistysvirteni, hän tuli minulle pelastukseksi."
        Jesaja 12:2.

        Psalmi 22:13-19.
        Minua saartavat väkevät sonnit, Baasanin härät piirittävät minut,
        avaavat kitansa minua vastaan, niinkuin raatelevat, kiljuvat leijonat.
        Niinkuin vesi minä olen maahan vuodatettu; kaikki minun luuni ovat irti toisistansa; minun sydämeni on niinkuin vaha, se on sulanut minun rinnassani.
        Minun voimani on kuivettunut kuin saviastian siru, ja kieleni tarttuu suuni lakeen, ja sinä lasket minut alas kuoleman tomuun.
        Sillä koirat minua piirittävät, pahain parvi saartaa minut, minun käteni ja jalkani, niinkuin jalopeurat.
        Minä voin lukea kaikki luuni; he katselevat minua ilkkuen;
        he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa.

        Jonkun kommentaarin mukaan jakeeseen 17 sisältyy käännösmahdollisuus mikä viittaisi käsien ja jalkojen lävistämiseen mutta ristiinnaulitseminen oli tuohon aikaan vielä tuntematon teloitusmuoto. Kuolintavasta tiedetään että ristille naulatut tukehtuivat hitaasti ja kivuliaasti. Joskus kuolemaa nopeutettiin (esim. että saatiin ruumiit pois sapatiksi) rikkomalla sääriluut, jolloin ruumis lysähti koko painollaan alas ja keuhkot painuivat kasaan. Jeesuksen kuolemasta kerrotaan evankeliumiteksteissä että kun sotamies olisi rikkonut hänen luunsa, nopeuttaakseen kuolemaa, tämä huomasi Jeesuksen jo kuolleeksi eikä rikkonut hänen luitaan. Sen sijaan hän lävisti Jeesuksen kyljen keihäällä - varmistaakseen kuoleman. Nämä olivat teloittamisen ammattilaisia joten on enemmän kuin todennäköistä että henkilö tiesi tarkalleen mistä kylkivälistä keihäs menee vaivatta sydämeen. Kuvauksen mukaan keihäänkärki lävisti sydänpussin, koska haavasta heti "valui verta ja vettä". Tämä on tietysti olettamusta mutta ei epäraamatullinen tulkinta: Jeesus ei kuollut fyysiseen kipuun (mitä esimerkiksi elokuva Passion ansiokkaasti kuvaa) vaan henkiseen ja hengelliseen tuskaan, kun koko maailman (lue: MEIDÄN) syntimme olivat Hänen päällään niin, että ne katkaisivat (=peittivät) kokemuksellisen yhteyden Isään; tämän tuskan alla Jeesuksen SYDÄN repesi? Niin sitten Hänen muiden haavojensa lisäksi myös kylkihaavasta vuoti Vapahtajan sydänveri maan päälle.
        "Niinkuin vesi minä olen maahan vuodatettu; kaikki minun luuni ovat irti toisistansa; minun sydämeni on niinkuin vaha, se on sulanut minun rinnassani."

        Useat juutalaiset ovat löytäneet uskon Jeesukseen nimenomaan omien pyhien kirjoitustensa (laki ja profeetat) kautta. Jotkut rabbit on kieltäneet lukemasta Jesaja 53 ilman arvostettujen rabbien selityksiä, joilla viittaukset Jeesukseen pyritään tekemään tyhjiksi ja selittämään luku toisin, koska noin 700 vuotta ennen Jeesuksen syntymää kirjoitettu profetia niin selvästi kuvaa juuri Hänen kuolemansa ihmiskunnan syntien sovituksena. Löydettyään VT:n ennustusten kautta uskon Jeesukseen "messiaaniset juutalaiset" ovat päässeet sisälle Uuteen Testamenttiin, mikä taas on syventänyt heidän ymmärrystään VT:stä ja johtanut pyhien kirjoitusten ytimeen, niiden oikeaan tulkintaan evankeliumin valossa.

        Musiikkimausta enemmän täällä - mun piti vaihtaa profiiliin hyviä musiikkijuttuja kuukausittain, siitä nimimerkki, mutta näemmä olen juuttunut kesäkuulle 2008

        http://galleria.suomi24.fi/profile.do?alias=kuukauden_musavideot

        Ciao. Terveisin M.


      • Kopittelija
        aitiparta kirjoitti:

        Jeshua (kreikankielisen väännöksen kautta suomen kieleen Jeesus) tarkoittaa pelastusta ja pelastajaa, vapauttajaa, joten heprean kielisessä VT:ssä nimi esiintyy useasti. Esimerkiksi Jesaja 12:2 en ole tutkinut alkukielestä mutta todennäköisesti voitaisiin kääntää jotenkin näin: "Katso, Jumala on Jeesuksessa, siksi olen turvassa enkä pelkää. Herra, Herra on minun väkevyyteni ja ylistysvirteni - Hän tuli minulle Vapahtajaksi."

        :)

        Tietysti tämä on valtavan hyvin juuri näin ja ajatushan sisältyy tähän:
        "Katso, Jumala on minun pelastukseni; minä olen turvassa enkä pelkää, sillä Herra, Herra on minun väkevyyteni ja ylistysvirteni, hän tuli minulle pelastukseksi."
        Jesaja 12:2.

        Psalmi 22:13-19.
        Minua saartavat väkevät sonnit, Baasanin härät piirittävät minut,
        avaavat kitansa minua vastaan, niinkuin raatelevat, kiljuvat leijonat.
        Niinkuin vesi minä olen maahan vuodatettu; kaikki minun luuni ovat irti toisistansa; minun sydämeni on niinkuin vaha, se on sulanut minun rinnassani.
        Minun voimani on kuivettunut kuin saviastian siru, ja kieleni tarttuu suuni lakeen, ja sinä lasket minut alas kuoleman tomuun.
        Sillä koirat minua piirittävät, pahain parvi saartaa minut, minun käteni ja jalkani, niinkuin jalopeurat.
        Minä voin lukea kaikki luuni; he katselevat minua ilkkuen;
        he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa.

        Jonkun kommentaarin mukaan jakeeseen 17 sisältyy käännösmahdollisuus mikä viittaisi käsien ja jalkojen lävistämiseen mutta ristiinnaulitseminen oli tuohon aikaan vielä tuntematon teloitusmuoto. Kuolintavasta tiedetään että ristille naulatut tukehtuivat hitaasti ja kivuliaasti. Joskus kuolemaa nopeutettiin (esim. että saatiin ruumiit pois sapatiksi) rikkomalla sääriluut, jolloin ruumis lysähti koko painollaan alas ja keuhkot painuivat kasaan. Jeesuksen kuolemasta kerrotaan evankeliumiteksteissä että kun sotamies olisi rikkonut hänen luunsa, nopeuttaakseen kuolemaa, tämä huomasi Jeesuksen jo kuolleeksi eikä rikkonut hänen luitaan. Sen sijaan hän lävisti Jeesuksen kyljen keihäällä - varmistaakseen kuoleman. Nämä olivat teloittamisen ammattilaisia joten on enemmän kuin todennäköistä että henkilö tiesi tarkalleen mistä kylkivälistä keihäs menee vaivatta sydämeen. Kuvauksen mukaan keihäänkärki lävisti sydänpussin, koska haavasta heti "valui verta ja vettä". Tämä on tietysti olettamusta mutta ei epäraamatullinen tulkinta: Jeesus ei kuollut fyysiseen kipuun (mitä esimerkiksi elokuva Passion ansiokkaasti kuvaa) vaan henkiseen ja hengelliseen tuskaan, kun koko maailman (lue: MEIDÄN) syntimme olivat Hänen päällään niin, että ne katkaisivat (=peittivät) kokemuksellisen yhteyden Isään; tämän tuskan alla Jeesuksen SYDÄN repesi? Niin sitten Hänen muiden haavojensa lisäksi myös kylkihaavasta vuoti Vapahtajan sydänveri maan päälle.
        "Niinkuin vesi minä olen maahan vuodatettu; kaikki minun luuni ovat irti toisistansa; minun sydämeni on niinkuin vaha, se on sulanut minun rinnassani."

        Useat juutalaiset ovat löytäneet uskon Jeesukseen nimenomaan omien pyhien kirjoitustensa (laki ja profeetat) kautta. Jotkut rabbit on kieltäneet lukemasta Jesaja 53 ilman arvostettujen rabbien selityksiä, joilla viittaukset Jeesukseen pyritään tekemään tyhjiksi ja selittämään luku toisin, koska noin 700 vuotta ennen Jeesuksen syntymää kirjoitettu profetia niin selvästi kuvaa juuri Hänen kuolemansa ihmiskunnan syntien sovituksena. Löydettyään VT:n ennustusten kautta uskon Jeesukseen "messiaaniset juutalaiset" ovat päässeet sisälle Uuteen Testamenttiin, mikä taas on syventänyt heidän ymmärrystään VT:stä ja johtanut pyhien kirjoitusten ytimeen, niiden oikeaan tulkintaan evankeliumin valossa.

        Musiikkimausta enemmän täällä - mun piti vaihtaa profiiliin hyviä musiikkijuttuja kuukausittain, siitä nimimerkki, mutta näemmä olen juuttunut kesäkuulle 2008

        http://galleria.suomi24.fi/profile.do?alias=kuukauden_musavideot

        Ciao. Terveisin M.

        " Katso Jumalan Karitsa joka ottaa pois maailman synnin !" (Joh 1:29)

        Tässä Asetus pääsiäislampaasta !
        Vanha Testamentti (2Moos 12:46)
        "Samassa talossa se syötäköön;älköön mitään siitä lihasta vietäkö talosta ulos,
        ÄLKÄÄKÄ SIITÄ LUUTA RIKKOKO ! "

        Seuraa: ( Joh 19:33)UT
        " Mutta kun he tulivat Jeesuksen luo ja näkivät hänet jo kuolleeksi,
        eivät he rikkoneet hänen luitaan, vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä ja heti
        vuoti siitä verta ja vettä.
        Ja joka sen näki on sen todistanut ja hänen todistuksensa on tosi ja hän tietää totta puhuvansa,
        että tekin uskoisitte. Sillä tämä tapahtui, että kirjoitus kävisi toteen:
        " ÄLKÖÖN HÄNELTÄ LUUTA RIKOTTAKO " !
        Ja vielä toinen kirjoitus:
        " He luovat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet "

        Vrt: Vanha Testamentti (Sak 12:10)
        " Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle armon ja rukouksen hengen.
        HE KATSOVAT MINUUN JONKA OVAT LÄVISTÄNEET !
        Ja he valittavat häntä niinkuin valitetaan ainokaista,
        murehtivat häntä katkerasti esikoista. "

        Niin näitä Ennustuksia tulevasta Messiaasta raamatussa Vanhassa Testamentissa löytyy vaikka kuinka
        paljon ja jos on avoimin mielin Sanan edessä niin ne sieltä löytyy kyllä...
        Ja näin myös juutalaisen kuuluisi tehdä, mutta kukapa avaisi sokeain silmät kuin Jumala itse !

        Ja usko kun ei ole aina loogisella ymmärryksellä ymmärrettävissä !
        Koska Jumala tekee myös ihmeitä...
        vrt: VT (Jes 7:14)
        " Sentähden Herra itse antaa teille merkin:
        Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää Pojan
        ja antaa hänelle nimen Immanuel ! "
        ( Immanuel= ´Jumala meidän kanssamme`)


        Kiitos asiantuntevasta palautteestasi ja käyn kurkkii sun " musiikkimakua !" ;D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe