Pyhän Hengen valo vl-kristillisyydessä?

Miksi?

Olen ihmetellyt sitä, miksi Pyhän Hengen valo ei loista vanhoillislestadiolaiskristillisyydestä. Jeesushan sanoi, että valoa ei voi olla näkemättä. Miksi valoa ei näy?

6

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johtuu sitä, että vanhoillislestadiolaisuus on ilman kristillisyyttä, sekä Pyhää Henkeä.
      Kristillisyys ja Henki lähtivät hoitokokouksien aikaan, joten oletko nähnyt sen jälkeen ylistystä, Jeesusta Herraksi julistamista, lähetystyötä, tai armolahjoja.
      Jäljelle jäi vain kuiva julistus ja ihmisten säännöt.
      Valoa ei edes ole näkyvissä, muuten kun tunnelissa ja valo on päälle tuleva juna.

      • black sheep

        on näköjään uusi nimimerkki. Olihan tuo aikakin vaihtaa. kun monet meistä systemaattisesti alkoivat jättää väliin sillä nimimerkillä olevat sekavat sepustukset. Olipa mimimekki mikä tahansa entisen Kempelaisen tunnistaa, sellaista hölynpölyä ovat kirjoitukset. Kuuluvat sinne hellaripalstalle.


      • Hiljainen..
        black sheep kirjoitti:

        on näköjään uusi nimimerkki. Olihan tuo aikakin vaihtaa. kun monet meistä systemaattisesti alkoivat jättää väliin sillä nimimerkillä olevat sekavat sepustukset. Olipa mimimekki mikä tahansa entisen Kempelaisen tunnistaa, sellaista hölynpölyä ovat kirjoitukset. Kuuluvat sinne hellaripalstalle.

        teologisempia.

        Mutta sinä vaikutat normaalilta meidän narisevilta etupenkkisiltä, haukut puuta, kun jänis on maassa.

        Olen Vl, mutta luen Kersiataksen kirjoituset, ei niihin juuri ole muuta lisätä, kun hyvä näin. Mutta miten suhtautua sellisiin vastuksii, jossa ei ole vastausta.


      • black sheep kirjoitti:

        on näköjään uusi nimimerkki. Olihan tuo aikakin vaihtaa. kun monet meistä systemaattisesti alkoivat jättää väliin sillä nimimerkillä olevat sekavat sepustukset. Olipa mimimekki mikä tahansa entisen Kempelaisen tunnistaa, sellaista hölynpölyä ovat kirjoitukset. Kuuluvat sinne hellaripalstalle.

        Minua on haukuttu Wanhaksi Vaimoksi, Hysiksi ja vaikka miksi, jopa kempelaiseksi.

        Selvitä asia Yllöpidilta, sehän on muutenkin tarkoituksesi, ei tuoda mitään Henkeä palstalle, ainaostaan jonnin joutavaa.

        Nauru sinulle.

        Shalom.

        Muuten en ole hellari. Sitä en tiedä onko kemepelainen, sinusta ei ota kukaan selvää, eikä se kinnosta minua.


      • Vala Istunut

        Risusta voi saada valoa, kun antaa sen yhtyä riittävän nopeasti ilman happeen.

        Pyhän Hengen valoa en ole minäkään havainnut vanhoillislestadiolaisuudessa. Vanhoillislestadiolaisten harjoittaman ylenkatsomisen olen useasti saanut tuntea.


    • Raamatun vastaistan VALHEOPPIEN ja mahottoman tupakansavupilven takaa. Valo ei pääse perille vl-herätysliikkeen viralliseen puoleen. Joihinkin yksittäisiin veeälliin se pääsee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe