Pyhän Hengen valo vl-kristillisyydessä?

Miksi?

Olen ihmetellyt sitä, miksi Pyhän Hengen valo ei loista vanhoillislestadiolaiskristillisyydestä. Jeesushan sanoi, että valoa ei voi olla näkemättä. Miksi valoa ei näy?

6

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johtuu sitä, että vanhoillislestadiolaisuus on ilman kristillisyyttä, sekä Pyhää Henkeä.
      Kristillisyys ja Henki lähtivät hoitokokouksien aikaan, joten oletko nähnyt sen jälkeen ylistystä, Jeesusta Herraksi julistamista, lähetystyötä, tai armolahjoja.
      Jäljelle jäi vain kuiva julistus ja ihmisten säännöt.
      Valoa ei edes ole näkyvissä, muuten kun tunnelissa ja valo on päälle tuleva juna.

• black sheep

on näköjään uusi nimimerkki. Olihan tuo aikakin vaihtaa. kun monet meistä systemaattisesti alkoivat jättää väliin sillä nimimerkillä olevat sekavat sepustukset. Olipa mimimekki mikä tahansa entisen Kempelaisen tunnistaa, sellaista hölynpölyä ovat kirjoitukset. Kuuluvat sinne hellaripalstalle.

• Hiljainen..
        black sheep kirjoitti:

on näköjään uusi nimimerkki. Olihan tuo aikakin vaihtaa. kun monet meistä systemaattisesti alkoivat jättää väliin sillä nimimerkillä olevat sekavat sepustukset. Olipa mimimekki mikä tahansa entisen Kempelaisen tunnistaa, sellaista hölynpölyä ovat kirjoitukset. Kuuluvat sinne hellaripalstalle.

teologisempia.

Mutta sinä vaikutat normaalilta meidän narisevilta etupenkkisiltä, haukut puuta, kun jänis on maassa.

Olen Vl, mutta luen Kersiataksen kirjoituset, ei niihin juuri ole muuta lisätä, kun hyvä näin. Mutta miten suhtautua sellisiin vastuksii, jossa ei ole vastausta.

• black sheep kirjoitti:

Minua on haukuttu Wanhaksi Vaimoksi, Hysiksi ja vaikka miksi, jopa kempelaiseksi.

Selvitä asia Yllöpidilta, sehän on muutenkin tarkoituksesi, ei tuoda mitään Henkeä palstalle, ainaostaan jonnin joutavaa.

Nauru sinulle.

Shalom.

Muuten en ole hellari. Sitä en tiedä onko kemepelainen, sinusta ei ota kukaan selvää, eikä se kinnosta minua.

• Vala Istunut

Risusta voi saada valoa, kun antaa sen yhtyä riittävän nopeasti ilman happeen.

Pyhän Hengen valoa en ole minäkään havainnut vanhoillislestadiolaisuudessa. Vanhoillislestadiolaisten harjoittaman ylenkatsomisen olen useasti saanut tuntea.

• Raamatun vastaistan VALHEOPPIEN ja mahottoman tupakansavupilven takaa. Valo ei pääse perille vl-herätysliikkeen viralliseen puoleen. Joihinkin yksittäisiin veeälliin se pääsee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      7604
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      54
      5708
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      76
      3222
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2763
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1658
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      208
      1533
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      260
      1155
    8. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1149
    9. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      332
      1146
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1031
    Aihe