Te, jotka tunnette Tampereen hyvin, laittakaapa lähiöt paremmuus- tai huonommuusjärjestykseen, vaikka kymmenen ensimmäisen osalta. Perustelkaa myös, kiitos!
Tampereen lähiöt
12
3082
Vastaukset
- Inspektööri
Nekala on väkivaltaisin ja brutaali, mutta ei oikein kunnon lähiö.
Multsulla paljon tummia ja kesällä nurmikot ja baarit täynnä juoppoja, tappeluita.
Tesomalla asuu köyhiä ja moniongelmaisia hyypiötä.
Herwood kansojen sulatusuuni ja Tampereen Harlem lieveilmiöineen.
Lietsu on lietsu, tavis lähiö.
Linnainmaa mopopoikien helvetti.
Kaukajärvellä suht normaalia elämää, eläkeläisiä, muutama hörhökin.
Härmälä-Rantsun mainetta on pilanneet muutamat kriminaalit, uskaltaa liikkua kun pysyvät linnassa.
Hatanpää uudehko nukkumislähiö, jonka täytemaan päälle rakennetut talot voi joskus kaatua pyhäjärveen.
Parempien ihmisten alueita ovat lähempänä keskustaa olevat asutukset ja OK-talo alueet.- länsi-tampere on niin...
vuohenoja, aakkula, messukylä, järvensivu ja muotiala ovat rauhallisia omakotitalo, rivari ja pienkerrostalo alueita. ei häiriköitä melkein ikinä. nekala on myös hyvä asuinpaikka vaikka koko tampere yrittää sitä mustamaalata. hervanta, kaukajärvi, linnainmaa, pispala ja pyynikki ovat kaikkein rauhattomampia paikkoja eikä kenenkään suomalaisen kuuluisi niihin muuttaa.
- Muuttoaikeissa
Suomennatko vielä: Multsu, Herwood. Mitkä niiden oikeat nimet on? Mä en vielä paljoa Tamperetta tunne nääs.
- Kaihyttine
Muuttoaikeissa kirjoitti:
Suomennatko vielä: Multsu, Herwood. Mitkä niiden oikeat nimet on? Mä en vielä paljoa Tamperetta tunne nääs.
Multsu on tiätenkin Multisilta ja Herwood selvästikin Hervanta. Molemmat lähiöt tänä päivänä mainettaan parempia.
- Lähiössä ruoho on vihreämpää
Selaa vähän niitä vanhoja viestejä ettei tartte aina uudestaan kysellä.
Toisaalta, täällä annetut vastaukset on kaikki vähän omassa luokassaan,e ttei niitä kannata vakavasti ottaa. - alueella
olen koko ikäni asunut ja pääosin ollut todella rauhallista, ainakin Haapalinnan ympäristössä.
- Kyllästynyt--
paikan jonne ei kannata muuttaa. Hatanpään Vihilahdenkadun vuokra-asunnot. Viimeisen kahden vuoden aikana sinne on muuttanut paljon ählämeitä. Heidän kakaransa riehuu pihoilla, rapuissa ja parvekkeillaan. Ihanaa meteliä. Myös mustalaisia asuu jonkin verran.
- mitä haet
Itse olen kaksivuotta sitten tre:lle muuttanut ja olen asunut kalevassa, kaukajärvellä ja hervannassa. Kalevaa ja hervantaa voin todellakin suositella, olen paljon pyöriny muuallakin kun kavereita majailee ympäri tre:tta ja olen huomannut ja kuullut että armonkallio ja amuri myös hyviä. Riippuu vähän mitä haet. Hervannassa halvemmat vuokrat kun keskustassa ja täällä on tosi hyvät palvelut mutta matkaa on taas keskustaan tietysti enempi. Itsellä auto niin täällä on oikein hyvä olla. Joka kaupunginosassa on joku sellainen talo mihin ei kannata muuttaa jos ei halua ulkomaalaisten ja juoppojen keskityksessä olla. Täältä hervannastakin niitä löytyy kuin myö kalevasta, kaukajärveltä, hatanpäältä ymym, kun käyt katselee kämppiä niin kiinnitä hieman huomiota ympäristöön ja minkalaisia ihmisiä siellä pyörii. Jos keskustan läheisyyteen haluat niin silloin myös järvensivu (aika kalliita vuokria) on hyvä. Kattele enirosta mistee päin kämppää haluat, mitä itse tiedän niin en menisi kaukajärvelle enkä nekalaan niihin vanhoihin puutaloihin. Ne on vähän vanhan kansan kliseitä et hervanta on kauhea paikka tai nekala. Hervanta varsinkin muuttunut paljon viime aikoin akun on rakennettu niin paljon uusia taloja ja täällä on tosi paljon opiskelijoita. Nekalassa on kyl jonkun verran sitä pohjasakkaa mut jos ei niihin halvimpiin kämppiin muuta niin eiköhän niiltäkin välty.
- muuttoaikeissa Tampe
Kiitosta kovasti kaikille vastanneille. Hyviä, asiallisia vastauksia sain.
- Pupu Pirteä
joka korttelista löytyy kyttäävät kusipäät ja lärpättävät luuaivot. Jos kerran saat maistaa noitten ameeba-aivojen tuttavuutta, saat mitä ilmeisimmin joka ainoaan uuteenkin asuinpaikkaasi linkittyneitten monivammaisten nihilistien kyylien kiusaamisterrorin osaksesi. Jotkut ihmiset ovat nimittäin olemassa vain toisten kiusaksi, se on todettu. Veemäisyys pitää heidät hengissä, ainoastaan.
Tosin täytyy myöntää, että nuo ovat vähemmistönä, ja suurin osa porukoista asuu fiksusti. Loput ovat niitä surkeita taunoja ja kaheleita kanoja, jotka röpöttävät aamusta iltaan ja ainoa puheenaihe ja aivojen virkistys on siinä, kun kiusattu osapuoli sattuu näyttäytymään.
Nämä käytävät äärettömän paljon energiaansa touhuunsa, ja koko suku tietysti mukana, mutta yleensähän se onkin niin, että koko suvun vika, kun suksi ei luista. Heh-heh. Tein vaikeaksi taas tämän päivän osalta eräille kestokiusaajilleni homman, eivät päässeet raukat loistamaan sillä yhdellä aivosolullaan, mikä päästä harmaan massan seasta löytyy.
Toisaalta. Nämä ovat yleensä liian tyhmiä tajutakseen sitä, että myös muut fiksut ihmiset näkevät heidän touhunsa, ja nauravat noille pihan kestokaakattajille, niin teen minäkin. Makeat naurut saa joka ikinen päivä, sillä kun tyhmyys oikein pääsee tiivistymään, he sotkeutuvat raukat omiiin jalkoihinsa.
Mutta miten asua siis fiksusti, kun talossa on muutama ihminen, joita vaivaa "kun ei ole omaa elämää"- tauti, ja he pyörivät kuin paskakärpäset aina edessäsi. No, et kiinnitä heihin sen kummempaa huomiota, kuin tuollaiseen maassa nököttävään koiranpaskaläjään, joita usein vielä nämä "talon helmet" viljelevät. Fiksut pärjäävät aina, ja taloissa asuu sentään heitä enemmän kuin noita toopelasta karanneita rappukäytävämannekiineja, ja pihamissejä ja -mistereitä.
Isännöitsijät antavat myös apuaan konflikteissa, ja kaikki rekisteröidään suuriin kansioihin, aikanaan moni työkseen kyttäävä löytää itsensä HUKASTA. Lisäksi lohduttaa tieto, että kyylääjät ovat niin surkeita raukkoja, etteivät he ansaitse oikeastaan edes tämän kommentin vertaa, vaipukoot siis historian lehdille, ja tikahtukoot uteliaisuuteensa ja omaan mönjäänsä.
Ihanat ihmiset ansaitsevat sitä vastoin erikoismaininnan. Kiitos heille. Kunpa kaikki olisivat fiksuja, niin elämä olisi helppoa. Mutta ehkä nuo surkeat hakevat huomiota, kenties? Siksikö heidän täytyy joka ainoa päivä seistä kärsä kiinni lasissa, ja ponkaista pihalle, jotta näkisivät edes vilauksen idolistaan. Tiedä häntä.- Aitiopaikalla
Vielä tämä:
Lähiökortteleistakin löytyy paaaaaljon harrastelijanäyttelijöitä, onhan tämä sentään teatterikaupunkikin. Asuntopolitiikan metkut tunteva saa nopeasti osakkeensa pilviin, kun liittyy korttelikerhoihin, ja vielä mikä parasta, luontaiset lahjakkuudet pääsevät loistamaan.
Nyt hopi-hopi kyselemään, rakkaat asukit, kuka saa paikan NÄYTELMÄSSÄ, joka pyörii kuin viimeistä päivää. Lisää näyttelijöitä ei kenties kaivata, mutta ainahan stunteista on pulaa.
Me lahjakkuuksista osattomat taputamme ja vihellämme, ja tarvittaessa heittelemme mädillä tomaateilla, mikäli näyttelijäsuoritukset eivät ole kelpoiset.
- ruletus
Täällä on puhdas ilma, kaunis luonto, järviä ja lenkkipolkuja. Metsässä syksyllä sieniä ja marjoja.
Hervantaa parempaa ei olekaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760