myös ongelmia suun ja nenänielun likakalvojen kanssa,entäs kynnet?
Onko kellään punajäkälään liittyen
5
636
Vastaukset
- Mumma aloittaja
tietysti LIMA kalvojen
- Sipulisaima
Minullakin on ollut hyvin laaja-alainen punajäkälä muutama vuosi sitten? En tiedä, siihenkö liittyy vai allergioihini, että kynteni ovat hyvin hauraat ja liuskoittuneet. Olen lukenut, että punajäkälään voi kuulua myös suun limakalvojen muutoksia. Olen 69-vuotias nainen, oma punajäkäläni kesti puoli vuotta ja katosi jälkiä jättämättä. Onneksi punajäkälä uusii harvoin.
- munakokkeli
Mulla oli punajäkälä ensimmäisen kerran v. 2003. Se todettiin nimenomaan suussa, poskesta otettiin koepala. Lisäksi oli jaloissa (nilkoissa) ihottumaa. Silloin lääkkeenä oli Elocon voide jalkoihin. Suuhun jotain voidetta, nimeä en muista. Mutta noin vuodessa oireet hävisivät. Nyt taas keväällä 2009 oireet on tulleet uudestaan, ja pahempina. Ranteisiinkin on tullut ihottumaa, jota ei ollut aikaisemmin. Lääkkeenä ei ole reseptillä kuin tuo Elocon voide. Kynsissä en ole huomannut mitään muutoksia. Joku mainitsi kilpirauhasen vajaatoiminnan. Voisiko johtua siitä? Minulta ei kokeita ole otettu. Auttakaa joku jos on tiedossa mikä tähän tautiin auttaa. Aloitin syömään Omega-öljykapseleita. Jotain on pakko kokeilla, jos auttaisi. Olen 5-kymppinen nainen.
- minulla näin
Minulla todettiin punajäkälä n.10 vuotta sitten.Silloin tuli ihottumaa ranteisiin,oli oireita suun limakalvoilla,ylähuulessa,vatsassa ja selässä.On nykyään rauhoittunut,ei ole tullut enää suuhun,mutta talviaikan kiusaa pohkeiden takaosissa ja nilkoissa,mutta pärjään sen kanssa kohtalaisen hyvin.Punajäkälä on yleiskuntomittari,kun joku muukin tauti on iskemässä,punajäkälä muistuttelee olemassaolostaan.Isälläni on todettu punajäkälä,samoin yhdellä lapsistani,kohtalaisen lievänä heilläkin.
- Anonyymi
Kyllä se on yleinen vaiva .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja2195472NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun1325044Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle
Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku274861Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?
Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.1232075- 4041807
HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a891667Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova221639Ensitreffit Matti ei vaikene enää - Rehellinen tilitys epäonnistuneesta suhteesta Elisaan
Häntä pystyyn, Matti! Olet mahtava tyyppi ja varmasti “se oikea” löytyy vielä! Elisan kanssa ei nyt vaan sitten natsann131541- 931323
Upeeta! Rauha tulee pian!
Hieno suunnitelma ja se on toteutumassa alle kahdessa viikossa. Jihuu! Tätä on odotettukin, nyt se tulee! https://www.is3791290