Onko kellään punajäkälään liittyen

Mumma62

myös ongelmia suun ja nenänielun likakalvojen kanssa,entäs kynnet?

5

636

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mumma aloittaja

tietysti LIMA kalvojen

• Sipulisaima

Minullakin on ollut hyvin laaja-alainen punajäkälä muutama vuosi sitten? En tiedä, siihenkö liittyy vai allergioihini, että kynteni ovat hyvin hauraat ja liuskoittuneet. Olen lukenut, että punajäkälään voi kuulua myös suun limakalvojen muutoksia. Olen 69-vuotias nainen, oma punajäkäläni kesti puoli vuotta ja katosi jälkiä jättämättä. Onneksi punajäkälä uusii harvoin.

• munakokkeli

Mulla oli punajäkälä ensimmäisen kerran v. 2003. Se todettiin nimenomaan suussa, poskesta otettiin koepala. Lisäksi oli jaloissa (nilkoissa) ihottumaa. Silloin lääkkeenä oli Elocon voide jalkoihin. Suuhun jotain voidetta, nimeä en muista. Mutta noin vuodessa oireet hävisivät. Nyt taas keväällä 2009 oireet on tulleet uudestaan, ja pahempina. Ranteisiinkin on tullut ihottumaa, jota ei ollut aikaisemmin. Lääkkeenä ei ole reseptillä kuin tuo Elocon voide. Kynsissä en ole huomannut mitään muutoksia. Joku mainitsi kilpirauhasen vajaatoiminnan. Voisiko johtua siitä? Minulta ei kokeita ole otettu. Auttakaa joku jos on tiedossa mikä tähän tautiin auttaa. Aloitin syömään Omega-öljykapseleita. Jotain on pakko kokeilla, jos auttaisi. Olen 5-kymppinen nainen.

• minulla näin

Minulla todettiin punajäkälä n.10 vuotta sitten.Silloin tuli ihottumaa ranteisiin,oli oireita suun limakalvoilla,ylähuulessa,vatsassa ja selässä.On nykyään rauhoittunut,ei ole tullut enää suuhun,mutta talviaikan kiusaa pohkeiden takaosissa ja nilkoissa,mutta pärjään sen kanssa kohtalaisen hyvin.Punajäkälä on yleiskuntomittari,kun joku muukin tauti on iskemässä,punajäkälä muistuttelee olemassaolostaan.Isälläni on todettu punajäkälä,samoin yhdellä lapsistani,kohtalaisen lievänä heilläkin.

• Anonyymi

Kyllä se on yleinen vaiva .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      219
      5472
    2. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      132
      5044
    3. Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle

Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku
      Maailman menoa
      27
      4861
    4. Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?

Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.
      Ikävä
      123
      2075
    5. Tylsille treffeille

Hiljaisen ukon kans nuotiolle?
      Tunteet
      404
      1807
    6. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      89
      1667
    7. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      22
      1639
    8. Ensitreffit Matti ei vaikene enää - Rehellinen tilitys epäonnistuneesta suhteesta Elisaan

Häntä pystyyn, Matti! Olet mahtava tyyppi ja varmasti “se oikea” löytyy vielä! Elisan kanssa ei nyt vaan sitten natsann
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1541
    9. Minkä lempinimen olet

antanut kaivatullesi?
      Ikävä
      93
      1323
    10. Upeeta! Rauha tulee pian!

Hieno suunnitelma ja se on toteutumassa alle kahdessa viikossa. Jihuu! Tätä on odotettukin, nyt se tulee! https://www.is
      Maailman menoa
      379
      1290
    Aihe