Itselläni on -74 hankittu ABC, johon sai lisäkirjaimen e , 2000 luvun alussa.
Omaa autoa ei oikeastaan ole, tyttärelle ostettu Nissan Almera Sportdeck - 05 on ajossa.
Riisipussi, joka tuli minulle aivan vahinko-ostona.
80- luvulla vannoin, että en koskaan osta japsiautoja.
Taas täytyy tunnustaa olleensa väärässä. Nämähän ovat aivan ihastuttavan helppoja ajaa, ja varusteissa löytyy.
Ilmastoinnit, erikoisvanteet, audio-systeemit, jne loputon lista. Nyt ymmärrän miksi näitä ostetaan hillittömästi.
Onkos sitä ajokorttia? ja millaisella pirssillä ajelet?
15
145
Vastaukset
- nissanfani
varsinkin Nissanit, maailman parhaita ajo-ominaisuuksiltaan.
Pelleistään vaan ovat kuin paperia, siitä miinuksia.- handek
Tämäkin on 1,8 koneella, ja herkkä kuin mikä. Ja lähteekin ihan mukavasti.
Ajon tuossa päivänä muutamana ajorampissa hiukan kilpaa ökymaasturin kanssa, ei polo pärjännyt.
Viimeisen 20v olen ajellut ruotsalaisilla ja etenkin saksalaisilla, isommilla autoilla.
Tähännähden japskit ovat kivoja!
- handek
Viidessäkymmenessä lopetin laskemisen. Parhaillaan oli kolme pihalla, kuten vuosi sitten. Kaik mänt.Naapuri osti yhden, sukulaismies vei entisöitävän Volvo Amazonin ja yksi vaihtui toiseen.
Jostain syystä minulle 80- luvulla etenkin, myytiin koko luomakunnan paskat... - Rutinoffi
Tokikin kortit on voimassa. Nyt on sellanen juttu, että pikku e:llä ja isolla C:llä saa toki ajaa edelleen. Mutta vain siviiliajoja. Eli kaikki suomenkin jakeluautokuskit joutuvat tekemään ammattitutkinnon saadakseen ajaa töissä. Takseille samajuttu, enää ei riitä taksilupa, pitää olla diploomi ajaa taksia. Ja kummatkin on voimassa vaan viisvuotta kerrallaan.
OK. Hyvähän se on, että on pätevyysvaatimuksia. Tota, Suomen suurin aikuiskoulutuskeskus, ADULTA vissiinkin on konkurssissa. Ne "ajatti" noita tutkintoja oppisopimuksella. Eli renkipoika tms. ajoi niinkuin oli vuosikymmenet ajanut, se vaan oli "oppisopimuksella" ja kävi kattlemassa videoita pari kertaa vuodessa koululla. Valtio perii ADULTA:lta takaisin toista kymmentä miljoonaa euroa.---
On tossa totuudensiementä paljonkin. Itellä on kirjaimia kyllä kortissa. Melekin nauratti kun ihan ensimmäistä kertaa koitin peruuttaa peräkärryä jäteasemalle... Toisekseen olen ajanut kuorma-autolla vain kerran sitten inssin. Ihme kyllä pysyi tiellä.
Mutta ennen riitti ajokortti amattiin, nyt ei. Ja jostain käsittämättömästä syystä ajokortti ei kuulu perusopetukseen koulussa. Kaikenmaailman uskontoja ja musiikkeja ja kuviksia kyllä kahlataan. Mutta ei sellaista pientä asiaa kuin käytännön liikenne.
Enkä nyt todellakaan halveksi mainitsemiani aineita, mutta joku tunti pois kaikista, ei olisi kuolonuhreja liikenteessä läheskään niin paljon kuin nykyisin.
Hmmm. No liikuntatunneista voisikin saada pitkällisen keskustelun...
Ai juu kyssä- ABeC ja täysikäiseksi kasvanut uutena ostettu pikkumese. Tosimies tosin ajaa Jaggella, lähetä rahaa???
=DW= - handek
Tuli muistaakseni 1997 vastaan, kun vaihdoin käytetyn Audin, joka maksoi sillion jotain 150000 mummoa.
Silloin käytiin vakava keskustelu elämänarvoista. Eihän se nykyisin ole raha eikä mikään, mutta silloin se merkkasi aika paljon...
No, nykyisin ajelen paljon halvemmilla pirsseillä.- Kirkonmies.
autoilijan:
-Ajokortti-
-Etkös sinä muista, että vasta viime viikolla otit sen minulta pois. Jokos sinä olet sen hukannut?-
- köyhä mut ei kipee
Ei oo korttia, eikä tuu, polokupyörällä pittää ajella ku ikinä ei oo ollu autoon varaa.
- handek
Ajamaan myös isolla moottoripyörällä, mikä on koitunut monen papan turmioksi.
Itsellä riittäviä kokemuksia tältä kesältä, vaikka ajaa varovasti kuin hiiri.
No, ei aina sentään. Suorilla tulee tilapäisesti joskus kokeiltua, lähteekö se...
Tosin ei huippunopeutta, mutta kiihtyvyyttä. Se on mahtava fiilis!- handek
Etenkin ajettaessa, posket alkavat lepattaa ja hyönteiset tunkevat silmälaseihin.
Mutta tämä tästä, kuten yllämainittu, joka ajaa vain polkupyörällä.
Ei ole sopivaa kehuskella mottoripyörillään.
Se on moukkamaista.
Pyydän anteeksi (taas), hölmöyttäni.
Minkäs kusi(urea)päälle voi. miljoona kirjoitti:
Minulla on tommoinen AB. Siinä B.n kohdalla on kahden motskarin kuva.
Volvon kyytillä ajelen.
- handek
miljoona kirjoitti:
Minulla on tommoinen AB. Siinä B.n kohdalla on kahden motskarin kuva.
Kahden motskarin kuva on nimittäin A kohdalla.
Joten silleenkin liikenteessä... handek kirjoitti:
Kahden motskarin kuva on nimittäin A kohdalla.
Joten silleenkin liikenteessä...Aika hyvä. Kävin tarkistamassa, motskarit on A.ssa. Joo, parempi on kun en ajele ollenkaan, niin on viittellistä toi mun huomiointikyky. Hih hih hii
- PimuF.
miljoona kirjoitti:
Volvon kyytillä ajelen.
hetko...joo B siellä uudempaa vuosimallia;)) Ajokortin ajoin vasta ööh...olisiko ollut 45 vuotiaana..toisella puolella henkilö-auton kohdalla tuo voimassa olo aika..umpeen menee vasta 20027;))Tässä kortissa moottoripyörät on merkitty näin A1 oisko mopo..A on sitten moottoripyörät..B henkiöauto yhteensä noita luokituksia tässäkin kortissa hetkonen ...on 15 eri...
Joo...Citröen Xsaralla ajelen..( miehen kanssa yhteinen) ensimmäinen oma auto oli punainen Ford;)) hyvä auto;)) vähän vaan jäykkä tuo ohjaus..kun sitä ohjaustehostinta ei siinä ollut..mutta hyvin kulki..ei siinä mitään....Ei mekään kahta autoa tarvita..hyvin tullaan yhdellä toimeen..
t.Pimu - PimuF.
miljoona kirjoitti:
Aika hyvä. Kävin tarkistamassa, motskarit on A.ssa. Joo, parempi on kun en ajele ollenkaan, niin on viittellistä toi mun huomiointikyky. Hih hih hii
ajattelin että, miksi mulla toi B...;)) ja sulla taas A;)) Eihän sitä muista...harvemmin edes poliisi edes olen joutunut ratsiaan..muutaman kerran vaan..ja silloinkin on ollut joku yleisratsia kysymyksessä.. en kaahaile...mutta tarvittaessa kyllä ohitan...ja sit mennäänki kaasu pohjassa..et viuuh..vaa..
t.Pimu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad591105- 42861
- 51641
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että315627Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän114604- 51598
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38595- 93590
- 56554
- 65514