"Tuomas" se täällä taas epäilee

"tuomas"

Alussa Jumala loi taivaan ja maan, tähdet, auringon ja kuun. Muista maailmankaikkeuden supernovista ja tähtisumuista ei puhuttu mitään.
Jumala ei siis luonut pelkästään maapalloa ja tätä lähiavaruutta, meidän linnunrataamme, vaan koko maailmankaikkeuden. Luomistyö taitaa jatkua jatkumistaan, koska olemme havainnoineet, että maailmankaikkeudessa tapahtuu jatkuvasti uusia tähtien syntyjä ja kuolemisia.

Entäpäs sitten, kun synti loppuu, jos loppuu, niin loppuuko myös avaruuden laajeneminen ja tähtien kuolemiset. Vaikuttaako synti vain tällä maa-planeetalla vai onko syntiä esim. kuussa tai marsissa.

En jaksa uskoa, että avaruuden tapahtumat loppuisi, vaikka synti loppuisi.
Jos minä menen toiselle planeetalle, niin voinko tehdä siellä syntiä.
Asuuko saatana ja sielunvihollinen muualla kuin täällä pallomme pinnalla?

En halua päästä taivaaseen ja helvettiin pääsee haluamattakin.
Mitä minä siellä taivaassa oikein tekisin?
Ei minua huvita olla siellä, jos en voi harrastaa niitä samoja asioita, mitä tässä ruumiissani ollessani pystyn tekemään. Sielulla tai henkiolennolla ei ole mitään kykyjä.
Minä haluaisin olla tulevassakin elämässä ruumis, lihaa ja verta, en henkiolentona, joka ei voi tehdä muuta kuin liidellä levottomana.
Haluan syödä ja nukkua, ahertaa puutarhassa, hakata halkoja, soudella järvellä sekä ihailla kukkia, puita ja pensaita. Mitä ihanaa on taivaassa, jossa ei tarvitse tehdä mitään, ei voi syödä, ei naida, ei muuta kuin ylistää karitsaa yöt ja päivät.
En halua kulkea taivaallisilla kultalattioilla, vaan kaipaan myös vihreätä ruohoa.

Mutta ei elämää voi olla ilman kuolemaa. Ei voi olla sellaista uutta maata, jossa ei ruoho joskus lakastuisi tai ainakin vanha ruoho ja kasvillisuus kuolisi uuden tultua tilalle.

Kait minä sielläkin uudessa maassa syön, ja sen myötä ulostan ja virtsaan ja sehän tietysti sotkee luojan uutta kaunista maata.
Mistäs ruoka sitten, jos ei tapettais kaloja ja muuta eläimistöä.
Mutta jos ollaan henkiolentoja, ei tarvis syödäkkään.
Mutta en halua henkiolennoksi. Jos meidät nostetaan vielä ruumiina ylös, niin se ruumis toden totta tarvitsee ravintoa. Jos kaikki samat himot ja halut on tallella, myös tupakkaa ja kahvia riutunut ruumis tarvii pian ylösnousemuksen jälkeen.
Ja eikö sitä myös hengen ravintoa tarvita uudessakin elämässä.
Siellähän lauletaan karitsan virttä ja pidetään taivaallisia seuroja päivästä päivään.
Ja kumarretaan luojaa hänen valtaistuimensa edessä. Tässä muutamia asioita, joita taivassa tehdään.

Johanneksen Ilmestyskirja kyllä kertoo uudesta maasta, jossa rakennetaan taloja ja istutetaan viinitarhoja, mutta tästä raamatunpaikasta ei seuroissa koskaan lueta ja se sivuutetaan, koska lestadiolaisen opin mukaan ei tule uutta maata ja taivasta.
Uutta maata ei lestadiolaisen opin mukaan tule eikä taivastakaan, koska taivashan on pyhä paikka ja sitä ei tarvitse luoda uudeksi.
Elämä on jatkuvaa kiertokulkua. Jos kiertokulku lakkaisi, maailma pysähtyisi. Jos maapallo lakkaisi pyörimästä, ei tulisi uutta päivää tai yötä.
Taivaassa raamatun mukaan ei tule koskaan yötä. Ei hyvä, sillä haluan kyllä paneutua sielläkin mukavaan vuoteeseen, en jaksaisi valvoa iankaikkisesti. En pyri enää taivaaseen, koska luultavasti minulla ei kuluisi siellä aika, haluan ennemmin uudestiluotuun maahan, jossa virtailee puhtaat vedet ja jossa ei olisi autoja eikä tehtaita saastuttamassa.
Jumala pani alulle 6000 vuotta sitten alkuräjähdyksen, ei voi olla totta. Voidaan tarkasti laskea nykytekniikalla maailmankaikkuden iän olevan jo satoja miljoonia vuosia.

Alussa oli vain tyhjyyttä ja pimeää. Näin on varmasti ollut ennen alkuräjähdystä ja sen jälkeen tuli ainakin valopilkkuja ympäri avaruutta ja kiiinteää ainesta. Jumala sitten suuren posauksen jälkeen pitkän ajan kuluttua kyhäsi tämän maa-planeettamme ja viskasi tänne saatanan enkeleineen seuraksemme.

Mutta missä vaiheessa sitten alkoi kapina taivaassa, ennen vai jälkeen alkuräjähdyksen?

Nyt tuli vaikea paikka pohdittavaksi. Jumala raamatun mukaan liikkui tyhjyydessä ja Jumalan henki kans.
Ei siis ollut muita kuin Jumala ja hänen henkensä.
Ennen maapallon luomista Jumalan on täytynyt luoda se oma taivaaksi kutsuttu olinpaikkansa ja sinne enkelit palvelijoiksi. Sitten siellä on osa porukkaa alkanut kapinoimaan, eli syttynyt oikein sota.
Maapallo on silloin ollut eloton kivipallo, jonne saatana enkeleineen on heitetty.
Jumala loi elämän, vedet, kasvillisuuden, auringon ja kuun ja lopulta ihmisen tänne.
Koska saatana enkeleineen oli täällä myös, hän tietysti sai ensimmäiset ihmiset retkuunsa ja jos ei olisi saanut silloin, niin varmasti jossakin vaiheessa kumminkin.
Jumala olisi antanut saatanan olla täällä niin kauan, että ensimmäiset ihmiset olisivat lopulta kuitenkin langenneet syntiin.
Näin ollen synti on ja pysyy, siitä ei pääse mihinkään.
Ja vaikka tulisi viimeinen tuomio, niin synti pysyy senkin jälkeen olemassa.
Sanoohan sanakin, että syntisiä vaivataan aina ja iankaikkisesti. Ketkä vaivaa, herää kysymys?
Sana vaivataan esiintyy monikossa, eli nämä pelastetutko heitä tulevat vaivaamaan.
Miten he voivat olla noin raakoja? Ei hiikkari tästä uskomisesta tule mitään. Taidan tästä lähteä seuroihin sanankuuloon, että saisin taas pistää aivot narikkaan vähäksi aikaa

19

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämästä ei selviä hengissä

Jos nyt kuitenkin yritettäisiin itsekukin selvitä tästä omasta elämästämme ja annettaisiin Jumalan tehdä omat luomistyönsä niitä suuremmin ihmettelemättä. Kaikella on aikansa ja kaikella on tarkoituksensa. Nyt näemme kaiken vajavaisesti, mutta seuraavassa elämässämme täydellisesti.

• "Tuomas"

Myös tiedemies uskoo Jumalaan, mutta siitä huolimatta hän jatkaa tutkimistaan niin kauan, kunnes arvoitukset alkavat pikkuhiljaa valjeta. Olemmehan edistyneet sadassa vuodessa jo aimo harppauksen tieteessä, tekniikassa ja filosofiassa.
        Emmehän jaksa odottaa seuraavaa elämää, vaan alamme jo täällä ajassa tutkiskelemaan luojan suuria luomistöitä. Siihen meillä on lupa, ei ole syntiä tehdä tiedettä tai tutkia raaamattua monissa valokeiloissa.

• Joppe J

Ihmisen on tarve selittää olemassaolomme joten aikoinaan keksittiin tarina jumalasta kaiken luojana.
      Lyhyesti kerrottuna.

• mietit asioita

samalla lailla kuin minä joskus kahdeksanvuotiaana, paitsi etten tiennyt alkuräjähdyksestä enkä avaruuden laajenemisesta. Lapsen mieli on hyvä mieli.

• "Tuomas"

Minä taidan olla lapsenmielinen, eikös se ole hyvä asia. Uskon kaikesta huolimatta, että taivaassa on hyvä olla vaikka epäilenkin sitä toisinaan.

• pääset.
        "Tuomas" kirjoitti:

Minä taidan olla lapsenmielinen, eikös se ole hyvä asia. Uskon kaikesta huolimatta, että taivaassa on hyvä olla vaikka epäilenkin sitä toisinaan.

Kaikki pääsevät taivaaseen. Ja jokaisen taivas on juuri sellainen missä hän viihtyy parhaiten. Minun taivaassani on ainakin kukkaketoja.

• "Tuomas"
        pääset. kirjoitti:

Kaikki pääsevät taivaaseen. Ja jokaisen taivas on juuri sellainen missä hän viihtyy parhaiten. Minun taivaassani on ainakin kukkaketoja.

Jos pidät kukista, niin pidätkö kuorolaulusta, sillä sitä joudut tekemään taivaassa päivittäin.
        Jos pidät naimisesta, niin sitäpä iloa ei taivaassa ole, sana sanoo niin.

• taivaassa
        "Tuomas" kirjoitti:

Jos pidät kukista, niin pidätkö kuorolaulusta, sillä sitä joudut tekemään taivaassa päivittäin.
        Jos pidät naimisesta, niin sitäpä iloa ei taivaassa ole, sana sanoo niin.

taivaassa ei joudu tekemään mitään sellaista, mistä ei pidä, eikä joudu olemaan ilman sitä, mistä pitää. Muutenhan se ei taivas olisikaan.

• "Tuomas"
        taivaassa kirjoitti:

taivaassa ei joudu tekemään mitään sellaista, mistä ei pidä, eikä joudu olemaan ilman sitä, mistä pitää. Muutenhan se ei taivas olisikaan.

Mutta naimisesta kyllä sanotaaan selvästi, ettei siellä enää sellaista harrasteta, vaan ollaan kuin enkelit taivaassa, sukupuolettomia olentoja kenties.
        Ehkäpä sitä on onnellinen kun on kaikista himoista ja haluista vapaa, alkoholista ja tupakastakin

Miksi taivaaseen ylipäätään halutaan. Minä luulen, että helvetinpelon takia. Uskovaisenakin halutaan olla vaan, jotta ei jouduttaisi helvettiin. Taivaassa kaiketi nautitaan uskosta, ei muusta.

• koskaan ole
        "Tuomas" kirjoitti:

Mutta naimisesta kyllä sanotaaan selvästi, ettei siellä enää sellaista harrasteta, vaan ollaan kuin enkelit taivaassa, sukupuolettomia olentoja kenties.
        Ehkäpä sitä on onnellinen kun on kaikista himoista ja haluista vapaa, alkoholista ja tupakastakin

Miksi taivaaseen ylipäätään halutaan. Minä luulen, että helvetinpelon takia. Uskovaisenakin halutaan olla vaan, jotta ei jouduttaisi helvettiin. Taivaassa kaiketi nautitaan uskosta, ei muusta.

pelännyt helvettiä, en lapsenakaan, vaikka vl-kodista olenkin. Ei meillä sellaisesta puhuttu eikä peloteltu. En edes usko mihinkään helvettiin. Silti haluan taivaaseen, koska ei elävä sydän ja sielu halua kuolla!
        Jokainen voi kuvitella taivaansa millaiseksi haluaa, koska meillä ei tuon kaltaisista asioista tietoa ole.

En tiedä, perustuvatko Raamatun kuvaukset taivaasta pelkästään Ilmestyskirjaan. Se ainakin on, anteeksi tämä kunnioituksen puute, hourupäisen tyypin omia inhimillisiä näkyjä. Sen ei pitäisi olla Raamatussa ollenkaan.
        Mutta vaikka siellä olisi muitakin kuvauksia taivaasta, ne ovat minustä sitä Raamatun toisarvoista sälää. Tärkeää siinä on vain se, että Jumala on, ja että Kristus on sovittanut maailman synnit (ja tämänkin ymmärrän vertauskuvallisesti).

• Toukomettinen
        "Tuomas" kirjoitti:

Kuulehan, taivaasta sanotaan jotenkin, että sen mitä silmä ei ole nähnyt, eikä korva kuullut, on Jumala valmistanut niille, jotka Hänen ilmestymistään rakastavat! Epäilyksetkin kuuluvat uskovan elämään, ei niitä pidä säikähtää. Älä jätä seuroissa käymistä! Käy vaikka "nukkumassa" ja lepäämässä siellä. Sieltä löytyy varmaan ystäviä, joitten kanssa voit keskustella epäilyksistä ja muustakin. Kirjoitit niin elävästi ja hauskasti!
        Jumalan Siunausta Sinulle!
        Minun taivaassa on ainakin lintuja. Niitä minä rakastan!

• Toukomettinen
        "Tuomas" kirjoitti:

Kuulehan, Raamatussa sanotaan jotenkin näin, että sen mitä silmä ei ole nähnyt, eikä korva kuullut, on Jumala valmistanut niille, jotka Hänen ilmestymistään rakastavat. Epäilyksetkin kuuluvat uskovaisen elämään. Ei niitä pidä säikähtää! Mutta älä jätä seuroissa käyntiä! Käy vaikka "nukkumassa" ja lepäämässä siellä. Löydät varmaan ystäviä, joitten kanssa voit jutella epäilyksistä ja muista asioista. Kirjoitit niin hauskasti ja elävästi!
        Minun "taivaassani" on ainakin lintuja!
        Jumalan siunausta ja varjelusta elämääsi!

• Toukomettinen
        Toukomettinen kirjoitti:

Kuulehan, Raamatussa sanotaan jotenkin näin, että sen mitä silmä ei ole nähnyt, eikä korva kuullut, on Jumala valmistanut niille, jotka Hänen ilmestymistään rakastavat. Epäilyksetkin kuuluvat uskovaisen elämään. Ei niitä pidä säikähtää! Mutta älä jätä seuroissa käyntiä! Käy vaikka "nukkumassa" ja lepäämässä siellä. Löydät varmaan ystäviä, joitten kanssa voit jutella epäilyksistä ja muista asioista. Kirjoitit niin hauskasti ja elävästi!
        Minun "taivaassani" on ainakin lintuja!
        Jumalan siunausta ja varjelusta elämääsi!

Kun meni kahteen kertaan. Tekevälle sattuu!

• Toukomettinen

Hyvää pohdintaa! Mutta Jumalahan loi ihmisen paratiisiin, josta ihminen karkotettiin syntiinlankeamisen jälkeen.

• Jos luet Raamatusta, Jumala ei aluksi luonut tähtiä ja aurinkoa, vasta neljäntenä päivänä Hän ne loi. Sitä ennen Jeesuksen valo oli valvevana elementtinä.

Supernovat ovat tähtiä, aurinkoja, jotka ovat tulleet aikansa päähän ja niiden luonti kyllä siellä on kerrottu.

Luomistyö taitaa jatkua jatkumistaan, koska olemme havainnoineet, että maailmankaikkeudessa tapahtuu jatkuvasti uusia tähtien syntyjä ja kuolemisia.** Juuri niin, se jatkuu.

Entäpäs sitten, kun synti loppuu, jos loppuu, niin loppuuko myös avaruuden laajeneminen ja tähtien kuolemiset. ** Synti ei lopu avaruudesta, koska sinne pannaan saatana, sekä ne enkelit, sekä ihmiset, jotka eivät ole Pyhiä ja uudestisyntyneitä, he eivät jää maan päälle, vaan avaruuteen, kuten epäilit.

Synti tuli vain maailmaan, käärmeen houkuttelemana. Muusta ei Raamattu kerro.

En jaksa uskoa, että avaruuden tapahtumat loppuisi, vaikka synti loppuisi.
      Jos minä menen toiselle planeetalle, niin voinko tehdä siellä syntiä.
      Asuuko saatana ja sielunvihollinen muualla kuin täällä pallomme pinnalla? ** Sen jälkeen, kun Herran päivä on, on saatana avaruudessa, kuten Raamattu kertoo, sitä mitä Hän siellä tekee, ei ole kovin miellyttävää, se on Hammasten kiristystä, ikuista tuskaa ja He näkevät meidät Pyhät sitten Jerusalemissa iankaikkisessa elämässä.

En halua päästä taivaaseen ja helvettiin pääsee haluamattakin. ** Ei siellä kukaan kovin kaunan tule olemaankaan.

Mitä minä siellä taivaassa oikein tekisin?* Niin, älä sinne mene, voisit kokeilla sitä helvettiä.

Minä haluaisin olla tulevassakin elämässä ruumis, lihaa ja verta, en henkiolentona, joka ei voi tehdä muuta kuin liidellä levottomana. ** Se ei kuitenkaan ole mahdollista.

Iankaikkisuus on Israelissa, maan päällä ja siellä on ainoa paikka sitten missä ruoho on vihreää. Se on ainoa paikka Jeesuksen tulon jälkeen, missä voi harrastella puutarhassa, joten mikä mahdollisuus sinulta menee nyt ohi, jollet etsi Herraa.

Mutta ei elämää voi olla ilman kuolemaa. Ei voi olla sellaista uutta maata, jossa ei ruoho joskus lakastuisi tai ainakin vanha ruoho ja kasvillisuus kuolisi uuden tultua tilalle. ** Väärin taas, Jerusalem, Israel, Raamatun mukaan.

Kait minä sielläkin uudessa maassa syön, ja sen myötä ulostan ja virtsaan ja sehän tietysti sotkee luojan uutta kaunista maata.** Ei sotketa, koska sotkijoita ei oteta mukaan, mutta syödään elämän puusta, joka ei lakastu.

Et sinä miksikään henkiolennoksi muutu, kun tuomittavaksi ylösnousemus ruumiiksi, ja sinun valinta on se minne menet.

Himoista ei tarvitse huolehtia, tila on Paratiisi. Siihen on jo hyvä ottaa ote Ilmestyskirjasta >21;1 Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. 2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. 3 Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan, 4 ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut."

• esko-pekka

lestadiolainen oppi ei ole tällainen, mutta tunnistan sinut helluntai-uskovaksi. Mikäpäs siinä, sinun uusi jerusalemisi on viihtyisä paikka, ei olematon pilviverho taivas tyhjyydessä.

• esko-pekka kirjoitti:

lestadiolainen oppi ei ole tällainen, mutta tunnistan sinut helluntai-uskovaksi. Mikäpäs siinä, sinun uusi jerusalemisi on viihtyisä paikka, ei olematon pilviverho taivas tyhjyydessä.

uskovainen. Olen uudestisyntynyt kiristitty.

Mikä ivasi on Jerusalemia kohtaan???

• saatanalle,

vaikka SRK sen epäilemättä tekisikin. Ja tekee!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      121
      7623
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      54
      5718
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      76
      3222
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2783
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1658
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      208
      1543
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      267
      1177
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      333
      1151
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1149
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1041
    Aihe