On mahtavaa

Ajo/passimies

kun jälleen pääsee hirporukan kans harrastukseen mukaan.Kyllä sielu lepää kun on kävelty muutama tunti ja aletaan tekeen tervas tulia ja makkaranpaiston päälle nokipannu kahvit.Mikäs siinä ihmisen ollessa hyvässä seurassa,onhan tätä odotettu.Voispa muutkin seurat/seurueet nauttia harrastuksesta,kun välillä kuuluu "soraääniä".Ja saattaapi sitä saada vaikka lihaakin kotiin viemiseksi ja sehän on harrastuksen palkinto.
Mites muilla seuroilla/seurueilla asiat on?Nauttikaa älkää kulkeko"hullunkiilto silmissä"

9

656

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Porkkanoita repussa

on kulkea metsässä ilman tuliluikkua ja nauttia eläimistä ja niiden olemassaolosta. Hienoa on kuvata elävä hirvi, eikä kuollut verta valuva liikkumaton eläin. Nokipannukahvit maistuu paljon paremmalta kun elämä luonnossa saa jatkaa olemassaoloaan, eikä minun ole tarvinnut lihaa saadakseni painaa liipasinta.

• pannu ja kahvit

nehän onnistuu hirvimiehillä kun niissä maavuokrasopimuksissa on se nuotionteko-oikeus joka nyt sattumalta ei ole jokamiehenoikeus....

• 9,3 ja itäsiperian laika

Hirven pyynti pitää ottaa kokonaan harrastuksen kannalta. Olet oikeassa. En ole vielä tavannut
      metsästäjää joka on hirven juoksemalla kiinni saanut.
      Pitää olla malttia ja aikaa kouluttaa koiria, ja keskittyä koira metsästykseen.
      Aikuisen miehen möly, huuto ei kuulu metsästykseen, eikä ajo metsästys ole mistään kotoisin.
      Sen voisi melkein rinnastaa eläinrääkkäykseen, ja sitäpaitsi ajometsästyksessä hirvi ammutaan melkein poikkeuksetta juoksuun.

• maunos

Koirametsästys häiritsee hirviä ylivoimaisesti eniten.

• ei hosumalla
        maunos kirjoitti:

Koirametsästys häiritsee hirviä ylivoimaisesti eniten.

Koiran haukussa hirvi rupee hyvin usein maata, ei luulis hätää olevan. Olen nähnyt kun emä makoilee ja vasat
        melkein leikkii koiran kanssa, kiusaavat koiraa. Juoksevat emän ympärillä perä vilkkaa.
        Mites hirvi käyttäytyy ajometsästyksessä? "Koko ajan vain pako laukka", viimeiset luodit vinkuu takaapäin
        ohi laukkaavan hirven. Kahta puolen vielä ammutaan kilpaa.

• asdf3

jätettiin veljen kanssa sellainen muovipullon palanen johon kirjoitettiin nimet yhden jättimäisen siirtokiven päälle... että hirvestäjät näkevät että mikä siellä kiiltää ;)

• HUTIKUTI

HIRVENMETSÄSTYS ON HIENOHARRASTUS....NIINKAUAN KUN SE PYSYY HARRASTUKSENA...MUTTA JOS SE MENEE ET KAATOJA PITÄÄ SAADA PALJON KOIRALLE...PASKANMAKU TULEE PIKKUHILJAA!ITSE EN OLE LIHANTAKIA..VAAN ETTÄ SAAN KÄVELLÄ LUONNOSSA JA MUKAVIA TILANTEITA SATTUU HIRVIMETSÄLLÄ ELI NE ELÄMYKSET !IKÄVÄKYLLÄ...JOILLAKIN ON KUSINOUSSUT PÄÄHÄN...KOKOTOUHUSSA..KUTEN PIKKUSERKULLANI..AMPUU HIRVIÄ SUOLILLE..JA SEULAKSI...JA KAATOJA PITÄÄ SAADA...

• messina

en ole lihantakia sanoo hutikuti,no mitä helevettiä siellä sitten.kyllä minä kuiten metsästän vain ja ainoastaan lihan takia.se on pelkkää säästöä kun saa omaan pakkaseen laittaa koko hirven.suolalihaa,kylmä ja lämmin savu lihaa,jauhelihaa,purkkilihaa,käristystä,keittoa.keväällä loput kuivaan.koiralla luita.kyllä kuiten meidän talous pysyy kunnossa kun ei tarvitse ostaa muuta lihaa ,kuin joulukinkku jouluna.

• saaloa

joo-o sitähän se on, mulla joka kuljen yhden kaverin kanssa mettässä "kun toiset on ikävä kyllä jo siinä iässä etteivät enään jaksa kävellä mettällä, ja ei toimivaa koiraa" niin onhan se mukavaa kävellä köpötellä kairassa hissukseen kuulostelemassa. mutta sitten nurja puoli, tulee pakkas kelit, lunta tulee niin ettei jaksa saaloa mettässä! hauskuus loppui tänäkin syksynä ku seinään ku lunta pölähti melekein puoleen sääreen muutaman hassun päivän sisällä. sitten aletaan oikeisiin töihin että saahaan kanttura pois mettästä. no eipä siinä nyt jo naurattaa ja on mukava syödä lihaa mutta joku aika takaperin ei naurattanu sitte yhtään =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      236
      1449
    2. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      280
      1031
    3. Miltä tuntuu vanhempi nainen olla

Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan
      Ikävä
      93
      791
    4. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      68
      772
    5. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      48
      713
    6. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      109
      609
    7. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      27
      583
    8. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      34
      574
    9. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      46
      548
    10. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      94
      525
    11. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      40
      481
    12. 31
      471
    13. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      47
      451
    14. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      76
      446
    15. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      77
      412
    16. Onko kahvila Retro samalla pub???

Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm
      Kuhmo
      8
      407
    17. Pelasta mut tältä tuskalta

Jo!!!
      Ikävä
      30
      403
    18. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      27
      400
    19. Oletteko täyttä sataa?

Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?
      Ikävä
      33
      390
    20. Iivari esittää poliisin tutkintaa

Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj
      Kemijärvi
      21
      381
    Aihe