Ajattelin aamulla tilata ajan ihotautilääkärille. Itsellä on omasta mielestä lievä akne. Otsassa pieniä näppyjä ja punaisuutta. Poskissa ihohuokoset suurentuneet ja jotain näppyjä tai arpia. Nenässä ihohuokoset suuret ja joskus mustapäitä. Määrääkö ne lääkärit suunkautta otettavia lääkkeitä ollenkaan tämän tapaiseen akneen? En jaksais voiteittenkanssa enää läträtä.
Iholääkärille lievä akne
5
533
Vastaukset
- joo joo
Kyllä lieväänkiin akneen on olessa hoitoja: antibiootti ja a-vitamiinivoiteet jne. Tiedän myös henkilöitä jotka ovat saaneet Roaccutanea myös lievään akneen. Se on ainoa tehokas aknehoito olemassa. Mutta kannattaa mennä sinne lääkärille eikä täällä kysellä :)
- mievai.........f
Paikkakunnallani ei olekaan iholääkäriä. Voiko tavallinen lääkäri määrätä mitään akne lääkkeitä?
- sie mie
mievai.........f kirjoitti:
Paikkakunnallani ei olekaan iholääkäriä. Voiko tavallinen lääkäri määrätä mitään akne lääkkeitä?
Voi määrätä. Mutta soita nyt vaikka sinne terveyskeskukseen ja kysy.
- Akne_kurissa
Hei! Kokeile ensin Bactosan -nimistä luontaistuotetta ihon epäpuhtauksien ja aknen hoitoon. Sitä löytää luontaistuotekaupoista, apteekeista, jopa Halpahallista, jossa hinta on 10 euroa halvempi. Mulle jäi vielä Roaccutan -kuurin jälkeen lievä akne ja Bactosanin ja e-pillereiden avulla sain kasvot sileiksi, toki vaikutus ei ole pysyvä mutta ainakin saan viettää normaalia elämää siihen asti että jälkikasvu on perheeseemme tervetullut :)
- NeraX
Olen tämän ennenkin kirjoittanut. Oma aknen hoito historiani meni jotakuinkin näin.
- DIANE NOVA e-pillerit. [näistä sain masennuksen ja kahden vuoden ajan niitä söin, ennenkuin asia todettiin - tämäkin sattumalta, koska jätimme silloisen mieheni kanssa ehkäisyn pois tarkoituksella.]
- DALACIN lios ja DIFFERIN geeli. [nämä menevät edelleen, Dalacinia ei saisi käyttää kuin puoli vuotta kerrallaan, se on ulkoinen antibiootti ja iho voi tulla tai tulee immuuniksi sille. Dalacinin tarkoitus on kuivattaa akne alueet, samoin kuulemma on Differiininkin, minulla tosin Differiinit puskee mädän ulos ja parantaa finnit siten nopeammin, mutta ei todellakaan kuivata ihoa].
- TETRA antibiootti kuuri - sisäinen antibiootti! [ennen tätä kuuria ei yleensä roaa myönnetä. Tetraa minulle määrättiin kaksi 3kk:n kuuria viiden vuoden välein ja sillä ei ollut minulle mitään tehoa. Tetraa saatetaan määrätä vain kuukaudeksi. Joillekin puoleksi vuodeksi ja hulluimman olen kuullut, että Tetraa olisi määrätty jopa vuodeksi. Tätä en itse hyväksyisi. Minulle ei siis Tetrasta ole ollut apua - mutta olen kuullut että joillekin on].
- ROACCUTTAN [Tämän voi määrätä ainoastaan ihotautilääkäri. Minulle menossa viikko 14 ja iho on hyvässä kunnossa nyt, pahenemisvaihe tuli ja siitä muistona muutama arpi. Toivon, että minulle roasta on apua. Se on toistaiseksi viimeinen lääketieteellinen keino akneen. Joillekin tästäkään ei ole apua. Minun piti alunperin syödä roaa kuusi kuukautta, mutta koska annostustani ei nostettu, niin syön roaa 9-12 kuukautta, vielä en tiedä. Toisille roa auttaa, toisille ei. Olen kuullut paljon erilaisia lukuja, mutta oma ihotautilääkärini sanoi, että 80% roa auttaa pysyvästi ja todella hyvin. 5% joille roa kuuri joudutaan uusimaan kerran tai kaksi, mutta siitä on apu. Ja 5% joille se ei auta, joista osa syö roaa pitämään aknea poissa aivan jatkuvasti pienellä annostuksella. Pääsääntöisesti roaa määrätään 4-6kk:ksi - mutta näin se ei käytännössä ole tai pitäisi olla. Olen kuullut ettei alle puolenvuoden kuurit tehoaisi. Oma ihotautilääkärini on määrännyt roaa vuodesta 1983 alkaen. Valta osa roa "tietoudestani" tulee tämän pohjalta.]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073195GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521075Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351022- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24831