Iholääkärille lievä akne

Heppuvain.....dd

Ajattelin aamulla tilata ajan ihotautilääkärille. Itsellä on omasta mielestä lievä akne. Otsassa pieniä näppyjä ja punaisuutta. Poskissa ihohuokoset suurentuneet ja jotain näppyjä tai arpia. Nenässä ihohuokoset suuret ja joskus mustapäitä. Määrääkö ne lääkärit suunkautta otettavia lääkkeitä ollenkaan tämän tapaiseen akneen? En jaksais voiteittenkanssa enää läträtä.

5

548

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo joo

Kyllä lieväänkiin akneen on olessa hoitoja: antibiootti ja a-vitamiinivoiteet jne. Tiedän myös henkilöitä jotka ovat saaneet Roaccutanea myös lievään akneen. Se on ainoa tehokas aknehoito olemassa. Mutta kannattaa mennä sinne lääkärille eikä täällä kysellä :)

• mievai.........f

Paikkakunnallani ei olekaan iholääkäriä. Voiko tavallinen lääkäri määrätä mitään akne lääkkeitä?

• sie mie
        mievai.........f kirjoitti:

Paikkakunnallani ei olekaan iholääkäriä. Voiko tavallinen lääkäri määrätä mitään akne lääkkeitä?

Voi määrätä. Mutta soita nyt vaikka sinne terveyskeskukseen ja kysy.

• Akne_kurissa

Hei! Kokeile ensin Bactosan -nimistä luontaistuotetta ihon epäpuhtauksien ja aknen hoitoon. Sitä löytää luontaistuotekaupoista, apteekeista, jopa Halpahallista, jossa hinta on 10 euroa halvempi. Mulle jäi vielä Roaccutan -kuurin jälkeen lievä akne ja Bactosanin ja e-pillereiden avulla sain kasvot sileiksi, toki vaikutus ei ole pysyvä mutta ainakin saan viettää normaalia elämää siihen asti että jälkikasvu on perheeseemme tervetullut :)

• NeraX

Olen tämän ennenkin kirjoittanut. Oma aknen hoito historiani meni jotakuinkin näin.

- DIANE NOVA e-pillerit. [näistä sain masennuksen ja kahden vuoden ajan niitä söin, ennenkuin asia todettiin - tämäkin sattumalta, koska jätimme silloisen mieheni kanssa ehkäisyn pois tarkoituksella.]
      - DALACIN lios ja DIFFERIN geeli. [nämä menevät edelleen, Dalacinia ei saisi käyttää kuin puoli vuotta kerrallaan, se on ulkoinen antibiootti ja iho voi tulla tai tulee immuuniksi sille. Dalacinin tarkoitus on kuivattaa akne alueet, samoin kuulemma on Differiininkin, minulla tosin Differiinit puskee mädän ulos ja parantaa finnit siten nopeammin, mutta ei todellakaan kuivata ihoa].
      - TETRA antibiootti kuuri - sisäinen antibiootti! [ennen tätä kuuria ei yleensä roaa myönnetä. Tetraa minulle määrättiin kaksi 3kk:n kuuria viiden vuoden välein ja sillä ei ollut minulle mitään tehoa. Tetraa saatetaan määrätä vain kuukaudeksi. Joillekin puoleksi vuodeksi ja hulluimman olen kuullut, että Tetraa olisi määrätty jopa vuodeksi. Tätä en itse hyväksyisi. Minulle ei siis Tetrasta ole ollut apua - mutta olen kuullut että joillekin on].
      - ROACCUTTAN [Tämän voi määrätä ainoastaan ihotautilääkäri. Minulle menossa viikko 14 ja iho on hyvässä kunnossa nyt, pahenemisvaihe tuli ja siitä muistona muutama arpi. Toivon, että minulle roasta on apua. Se on toistaiseksi viimeinen lääketieteellinen keino akneen. Joillekin tästäkään ei ole apua. Minun piti alunperin syödä roaa kuusi kuukautta, mutta koska annostustani ei nostettu, niin syön roaa 9-12 kuukautta, vielä en tiedä. Toisille roa auttaa, toisille ei. Olen kuullut paljon erilaisia lukuja, mutta oma ihotautilääkärini sanoi, että 80% roa auttaa pysyvästi ja todella hyvin. 5% joille roa kuuri joudutaan uusimaan kerran tai kaksi, mutta siitä on apu. Ja 5% joille se ei auta, joista osa syö roaa pitämään aknea poissa aivan jatkuvasti pienellä annostuksella. Pääsääntöisesti roaa määrätään 4-6kk:ksi - mutta näin se ei käytännössä ole tai pitäisi olla. Olen kuullut ettei alle puolenvuoden kuurit tehoaisi. Oma ihotautilääkärini on määrännyt roaa vuodesta 1983 alkaen. Valta osa roa "tietoudestani" tulee tämän pohjalta.]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3141
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe