Pekka Herlin on varsin hyvä esimerkki

Markku Ahdeoja

Pekka Herlinnin lapset kertovat varsin hyvin, millainen on narsisti.

On erittäin hyvä, kun he kertovat totuuden. Esimerkiksi Martin Saarikangas esittelee miehen, joka oli hänen hyvä kaveri sosiaalinen ja erinomainen bisnesmies.

Niklas Herlin kutsuu isäänsä pystyyn nostetuksia paskaksi, ihmishirviöksi ja kusipääksi.

Molemmat sekä Martin Saarikangas, että Herlinin poika Niklas kertovat samasta ihmisestä.

Luin Pekka Herlinin vaimosta tämän päivän iltalehdestä ja hän kertoi kaunista rakkaustarinaa ja kertoo miten joutui olemaan miehensä ja lastensa riitojen selvittäjänä.

Kirjoituksesta paljastui kuitenkin se, että Pekka Herlin määräsi ja aina piti olla samaa mieltä hänen kanssaan.

Vain siten voi elää sellaisen ihmisen kanssa.

Lasten kuvaus Pekka Herlinistä on oikein hyvä kuvaus millainen narsisti on. Toisille ihmisille hän on sosiaalinen mukava ihminen. Lähimmilleen kuin helvetin esikartano.

Minä itse koen tuollaista elämää koko ajan. En haluaisi, mutta olen tuollaisessa elämässä korviani myöten.

Kun narsisti suuttuu suosikilleen, niin kosto seuraa toistaan. Minä nousun tyrannia vastaan ja saan tuntea sen nahoissani koko ajan.

6 kuukautta ehdollista vankeutta. Poliisi totesi tänään ettei uskalla ottaa kiinni. En tiedä miksi henkilö voi olla paikkakunnalla niin suuri jehu, että poliisikin pelkää.

Ei pitäisi. Minut tuomittiin myös määritelmän narsistinen persoonallisuushäiriö käytöstä.

Uhrien kertomukset ovat yleensä niin uskomattomia ettei "normaali" ihminen sitä usko.

Herlinin kirja ennakkotietojen mukaan on erittäin hyvä lukea. Minä itse tarvitsisin ohjeita kuinka selviytyä narsistin jatkuvilta hyökkäyksiltä. Sellaisia ohjeita ei minun tapauksessani ole. Vaikutusvaltainen ja varakas henkilö saa tehdä mitä tahansa kenenkään siihen puuttumatta.

On hyvin tärkeää, että Herlinit tekivät tällaisen kirjan. Se auttaa puhumaan asiasta ja tuo tietoisuuteen, miten kulissien takana saattaa piillä valtava tragedia.

Minun henkeäni on uhattu useita kertoja nyt viiden vuoden aikana. Oma tätini vähättelee koko asiaa. Minusta on leimattu mielisairas, kaheli pipipää.

Todellisuudessa olen ollut 37 vuotta narssistin uhri, niinkuin me kaikki 7 serkusta. Saattaa olla, että joudun puheitteni takia vankilaan, mutta narsismi on vaiettu sairaus, josta ei uskalleta puhua.

Narsismin seuraukset ovat kuitenkin yhteiskunnallisesti niin mittavat ettei siihen voi olla puuttumatta. Tietenkin Pekka Herlin teki suurmiehen tekoja Hissiyhtiön johdossa. Nyky yhteiskunta kilpailuhenkisyys tukee narsismia ja se on suuri syy miksei siihen haluta puuttua.

Todellisuudessa narsismin seuraukset ovat kuitenkin vakavammat, kuin siitä saatava taloudellinen hyöty.

On arvioitu narsisteja olevan noin 1 % väestöstä. Suomen kokoisessa maassa se tekee noin 50 000 henkilöä.

Suunnilleen saman verran kuin nykyisessä Salossa on asukkaita. Se on aika paljon. Prosentin arvio on luultavasti alakanttiin.

Minua on syytetty monista asioista, mutta kyse on yhden ihmisen sairaudesta ja nyt tähän jupakkaan on sotkeentunut jo yli 100 ihmistä ja lisää on sotkeentumassa.

Samalla joudutaan penkomaan yhteiskunnan rakenteita ja jopa korruptiota. Ja kaikki se narsismin takia.

17

2993

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GiGant

Niin, narsisitit usein ovat "menestyneitä", jos menestyksen kriteereinä käytetään rahan hankkimista. Siinä monet narisistit ovat mestareita, sillä ovathan he häikäilemättömiä, eikä heitä sureta muutaman ihmisen tallaaminen päästäkseen päämääräänsä. Niinhän mafiakin toimii. Eikä ne taida köyhiä poikia olla.

Se, ovatko he onnellisia, tai heidän läheisensä, onkin sitten jo toinen juttu.

• Markku Ahdeoja

Minulla on myös uhrina oikeus puuttua narsistin tekemisiin ja vääryyksiin.

Sana uhri ei ole ehkä ihan kuvaava minun tapauksessani, koska toimintani ei ole kovin tyypillistä uhrin asemassa olevalta henkilöltä.

Olen narsistin uhri mitä suurimmassa määrin, mutta taistelen vastaan.

• "terve mieli"
        Markku Ahdeoja kirjoitti:

Minulla on myös uhrina oikeus puuttua narsistin tekemisiin ja vääryyksiin.

Sana uhri ei ole ehkä ihan kuvaava minun tapauksessani, koska toimintani ei ole kovin tyypillistä uhrin asemassa olevalta henkilöltä.

Olen narsistin uhri mitä suurimmassa määrin, mutta taistelen vastaan.

Mutta, oliko tuo paras keino, mitä käytit? Eikö mieleesi tullut, että itse joudut vielä suurempaan pulaan julkisesti nimittelemällä narsistiksi, joka on kuitenkin lainsäädännössämme kunnianloukkaus? Rohkeutta vai jotain muuta, en tiedä?, ei kovin tyypilistä uhrin toimintaa kylläkään. Mietin vielä sitäkin, kun niitä narsistidiagnooseja on usein kritisoitu maallikkoja tekemästä, niin mistä Markku voi tietää varmasti hänelle hankalan henkilön olevan juuri narsisti? Mielestäni uhrin oikeutta ei ole julkisesti nimitellä ketään, missään nimeltä narsistiksi, vaikka epäilisikin, sillä se on julkista herjaamista. Urillakin on käytettävissään muita keinoja.

• hengissä vielä
        "terve mieli" kirjoitti:

Mutta, oliko tuo paras keino, mitä käytit? Eikö mieleesi tullut, että itse joudut vielä suurempaan pulaan julkisesti nimittelemällä narsistiksi, joka on kuitenkin lainsäädännössämme kunnianloukkaus? Rohkeutta vai jotain muuta, en tiedä?, ei kovin tyypilistä uhrin toimintaa kylläkään. Mietin vielä sitäkin, kun niitä narsistidiagnooseja on usein kritisoitu maallikkoja tekemästä, niin mistä Markku voi tietää varmasti hänelle hankalan henkilön olevan juuri narsisti? Mielestäni uhrin oikeutta ei ole julkisesti nimitellä ketään, missään nimeltä narsistiksi, vaikka epäilisikin, sillä se on julkista herjaamista. Urillakin on käytettävissään muita keinoja.

Mitähän ne uhrin keinot on? Luulempa että keinot on aika vähissä. Narsistin kanssa ei voi pärjätä.
        Niin monenlaiset voi olla kostotoimet että sitä on vaikea edes kuvitella. Täytyisi vaan olla itse henkisesti vahva. Harva on elettyään narsistin kanssa vuosikaudet.
        Kuvaukset Herlinistä niin lasten kuin vaimon ja Saarikankaankin sopii kuvaan. Vanha sanonta sanoo että "kylän liru on kodin piru". Ulospäin ystävällinen, auttavainen, mukava ihminen voi aiheuttaa perheelleen helvetin

• "terve mieli"
        hengissä vielä kirjoitti:

Mitähän ne uhrin keinot on? Luulempa että keinot on aika vähissä. Narsistin kanssa ei voi pärjätä.
        Niin monenlaiset voi olla kostotoimet että sitä on vaikea edes kuvitella. Täytyisi vaan olla itse henkisesti vahva. Harva on elettyään narsistin kanssa vuosikaudet.
        Kuvaukset Herlinistä niin lasten kuin vaimon ja Saarikankaankin sopii kuvaan. Vanha sanonta sanoo että "kylän liru on kodin piru". Ulospäin ystävällinen, auttavainen, mukava ihminen voi aiheuttaa perheelleen helvetin

Oliko tuo Markun kommentti? Luulisi kostotoimien ainakin siinä vaiheessa tulevan vaikeaksi, kun on julkisesti nimellä mennyt herjaamaan. Huh, kyllä uskon, että kauheeaa olisi kokea sellaista. Henkistä vahvuutta tarvitaan, mutta eikö mielestäsi ole muuta vaihtoehtoa sitten, kun kärsiä, itse alkaa kostamaan, tai julkinen herjaus, vaikka vuosikausia olisikin elänyt narsistin kanssa. En tunne Herlinin, enkä Saarikankaan tapuksia, ovatko olleet mitä?, mutta niitä kodin piruja on kautta aikojen ollut kodeissa ja naistenkin on vaan täytynyt niitä piruja sietää siihen maailmanaikaan, kun naiset pääasiassa olivat kotona ja kotiäiteinä. Vaihtoehtoja on kenties naisilla siihen aikaan ollut vähemmän, kun nykyään. Miehillä on aina ollut helpompaa.

Niitä "kylän Iiruja ja kodin piruja" voivat olla ihan muutkin, kun vaan narsistit. Ulospäin näytellään mukavaa ja kotona ollaan piruja. Lähteminen pois tuollaisesta helvetistä on tänä päivänä ehkä paljon helpompaa, kun Herlinin ja Saarikankaan aikoina?

• Markku Ahdeoja
        "terve mieli" kirjoitti:

Oliko tuo Markun kommentti? Luulisi kostotoimien ainakin siinä vaiheessa tulevan vaikeaksi, kun on julkisesti nimellä mennyt herjaamaan. Huh, kyllä uskon, että kauheeaa olisi kokea sellaista. Henkistä vahvuutta tarvitaan, mutta eikö mielestäsi ole muuta vaihtoehtoa sitten, kun kärsiä, itse alkaa kostamaan, tai julkinen herjaus, vaikka vuosikausia olisikin elänyt narsistin kanssa. En tunne Herlinin, enkä Saarikankaan tapuksia, ovatko olleet mitä?, mutta niitä kodin piruja on kautta aikojen ollut kodeissa ja naistenkin on vaan täytynyt niitä piruja sietää siihen maailmanaikaan, kun naiset pääasiassa olivat kotona ja kotiäiteinä. Vaihtoehtoja on kenties naisilla siihen aikaan ollut vähemmän, kun nykyään. Miehillä on aina ollut helpompaa.

Niitä "kylän Iiruja ja kodin piruja" voivat olla ihan muutkin, kun vaan narsistit. Ulospäin näytellään mukavaa ja kotona ollaan piruja. Lähteminen pois tuollaisesta helvetistä on tänä päivänä ehkä paljon helpompaa, kun Herlinin ja Saarikankaan aikoina?

Saarikangas oli Herlinin kaveri ja kertoi miten hyvä kaveri Pekka Herlin oli. Saarikangas on täysin oikeassa. Narssisti osaa olla hyvin sosiaalinen ja on hyvä kaveri sellaisen kanssa, josta uskoo hyötyvänsä. Läheisilleen narssisti näyttää todellisen minänsä, joka ei todellakaan ole kaunis.

Se mikä on herjaamista ja mikä totuutta. Se henkilö, jonka kanssa otan yhteen on identtinen kuvaus Pekka Herlinistä. Uhreja on useita. He vain ovat niin peloissaan etteivät uskalla puhua.

Meidänkin tapauksessa henkilö kykenee pelottelemaan niin pahoin ettei kukaan muu uskalla suutaan avata.

Minulla on hiljaiset kanattajat, jotka toivovat minun voittavan mutta pelkäävät narsistin voittavan.

Minut on jo tuomittu useista kunnianloukkauksista. Suomi on esimerkillinen demokratian maa, jossa takapiha on rojua täynnä. Suomessa sanaa narsisti ei saa käyttää. Se koetaan heti herjaukseksi.

Silloin, kun narsisti on vaikutusvaltainen ja rahaa on paljon, niin hän on jopa vaarallinen.

Ilman omaatuntoa voi tehdä mitä tahansa. Pelko on siitä huonoa, kun se todellisuudessa suurentaa todellista uhkaa.

Jos asiat puhuttaisiin ja kerrottaisiin totuus, niin ei syntyisi kovin pahoja ongelmia.

Meidän tapauksessa on kyse myös rikoksista. Hyvin vakavista talousrikoksista. Narsisti on taitava manipuloimaan ihmisiä, jolloin hän myös saa toiset ihmiset mukaan rikolliseen toimintaan.

Meillä on jo epäiltyinä yksi pankki ja sen henkilökuntaa, jotka ovat toimineet rikoksen teon apuna. Kyseessä on osuuspankki KAntrisalo.

• "terve mieli"

Saarikangas oli Herlinin kaveri ja kertoi miten hyvä kaveri Pekka Herlin oli. Saarikangas on täysin oikeassa. Narssisti osaa olla hyvin sosiaalinen ja on hyvä kaveri sellaisen kanssa, josta uskoo hyötyvänsä. Läheisilleen narssisti näyttää todellisen minänsä, joka ei todellakaan ole kaunis.

Se mikä on herjaamista ja mikä totuutta. Se henkilö, jonka kanssa otan yhteen on identtinen kuvaus Pekka Herlinistä. Uhreja on useita. He vain ovat niin peloissaan etteivät uskalla puhua.

Meidänkin tapauksessa henkilö kykenee pelottelemaan niin pahoin ettei kukaan muu uskalla suutaan avata.

Minulla on hiljaiset kanattajat, jotka toivovat minun voittavan mutta pelkäävät narsistin voittavan.

Minut on jo tuomittu useista kunnianloukkauksista. Suomi on esimerkillinen demokratian maa, jossa takapiha on rojua täynnä. Suomessa sanaa narsisti ei saa käyttää. Se koetaan heti herjaukseksi.

Silloin, kun narsisti on vaikutusvaltainen ja rahaa on paljon, niin hän on jopa vaarallinen.

Ilman omaatuntoa voi tehdä mitä tahansa. Pelko on siitä huonoa, kun se todellisuudessa suurentaa todellista uhkaa.

Jos asiat puhuttaisiin ja kerrottaisiin totuus, niin ei syntyisi kovin pahoja ongelmia.

Meidän tapauksessa on kyse myös rikoksista. Hyvin vakavista talousrikoksista. Narsisti on taitava manipuloimaan ihmisiä, jolloin hän myös saa toiset ihmiset mukaan rikolliseen toimintaan.

Meillä on jo epäiltyinä yksi pankki ja sen henkilökuntaa, jotka ovat toimineet rikoksen teon apuna. Kyseessä on osuuspankki KAntrisalo.

Näyttäisi siltä, että sinulla on vahvat näytöt asioista, joten hommasi taitaa olla hyvässä hoidossa, eikä vaikutusvalta silloin auta. Dokumentit asioista ratkaisee ja siinä vaikutusvaltakin vapisee. Onnea matkaan.

• markku ahdeoja
        "terve mieli" kirjoitti:

Näyttäisi siltä, että sinulla on vahvat näytöt asioista, joten hommasi taitaa olla hyvässä hoidossa, eikä vaikutusvalta silloin auta. Dokumentit asioista ratkaisee ja siinä vaikutusvaltakin vapisee. Onnea matkaan.

Näyttö on hyvin vahva, mutta Suomen oikeusjärjestelmä on korruptoitunut hidas ja täysin laaduton.

Hyvävelijärjestelmä on voimissaan.

Tällaisessa ympäristössä narsistinen henkilö on elementissään. Yhteiskunta tukee voimakkaasti narsismista henkilöä.

Esimerkiksi Osuuspankki Kantrissalossa tapahtui 1968 niin, että komea nuori ja rikas isäntä flirttaili nuorelle kassaneidille. Eikös tehtäisi näin.

Kassaneiti kikatellen lopetti pankkitilit lain vastaisesti. Se onnistui helposti. Myöhemmin tehtiin samaa taktiikkaa käyttäen paljon muuta eikä kukaan koskaan huomannut.

Vuosikymmenien aikana narssisti kehitti toimintansa ja huijauksensa huippuunsa, mutta alkoi olla huolimaton. Kukaan ei ollut puuttunut ja niinpä 2000 luvulle tultaessa teot olivat jo niin röyhkeitä, ettei niitä voinut olla huomaamatta.

Hän onnistui huijaamaan niin viranomaisia ja pankkeja. Kun on havaittu virhe, niin pankki pyrkii sen peittämään ja narsisti saa pankista rikoskumppanin.

Poliisi menee helposti retkuun ja kun virhe on tehty, niin se on peiteltävä, koska se on noloa ja peltätään työpaikan puolesta.

Toiminta on kuin vierivään lähtenyt lumivyöry. Se kasvaa ja kasvaa, kunnes jymähtäen pysähtyy.

Tuho on suunnaton ja minä olen se, joka yrittää pysäyttää lumivyöryn puolessa väliä rinnettä estääkseni sen vyörymästä kylään.

Esimerkiksi asianjaja Jari Niinistö meni narsistin retkuun helposti. Narsisti on hyvin uskottava ja nykyään ei ole aikaa pysähtyä miettimään.

Kun narsisti on onnistunut huijauksessaan, niin hän on sitonut paljon ihmisiä mukaan vääryyksiin. Mukana on jo useita poliiseja.

Minut määriteltiin mielisairaaksi, koska narsisti väitti niin. Salon poliisi kutsuu minua kylähulluksi. Kyse oli narsistin taitavasta vääristelystä.

Kun tein tutkintaa ja selvitin JOkinen kuolinpesien mökkiläisiä ja sitä mihin rahat katoavat, niin eräskin nainen huusi " ota lääkkeesi, olet sairas"

Edustan asiakasta, joka omistaa kyseisestä kiinteistöstä yli 50 %. Paikkakunnalla monet siellä asuvat ihmiset tuntevat minut ja tietävät mitä teen.

Mökkien vuokralaiset ovat pääsääntöisesti pääkaupunkiseudulta ja ovat helposti johdateltavissa.

Minua vastaa on tehty useita rikosilmoituksia, koska olen tutkinut kavalluksia ja huijauksia. Minut on tuomittu vääristä ilmiannoista ja kunnianloukkauksista 6 kuukauden vankeuteen.

Kuitenkin yksi poliisi tutkii kuolinpesissä tapahtuneita vääryyksiä ja totesi allekirjoutusvärennöksestä sen olevan jo silmin havaittavissa.

Mukana on vain niin vaikutusvaltaisia ihmisiä, että poliisikin pelkää.

Näin ei Suomessa saisi olla.

Narsisti hallitsee pelolla, uhkailulla, kiristyksellä ja manipuloinnilla.

• "terve mieli"
        markku ahdeoja kirjoitti:

Näyttö on hyvin vahva, mutta Suomen oikeusjärjestelmä on korruptoitunut hidas ja täysin laaduton.

Tällaisessa ympäristössä narsistinen henkilö on elementissään. Yhteiskunta tukee voimakkaasti narsismista henkilöä.

Esimerkiksi Osuuspankki Kantrissalossa tapahtui 1968 niin, että komea nuori ja rikas isäntä flirttaili nuorelle kassaneidille. Eikös tehtäisi näin.

Kassaneiti kikatellen lopetti pankkitilit lain vastaisesti. Se onnistui helposti. Myöhemmin tehtiin samaa taktiikkaa käyttäen paljon muuta eikä kukaan koskaan huomannut.

Vuosikymmenien aikana narssisti kehitti toimintansa ja huijauksensa huippuunsa, mutta alkoi olla huolimaton. Kukaan ei ollut puuttunut ja niinpä 2000 luvulle tultaessa teot olivat jo niin röyhkeitä, ettei niitä voinut olla huomaamatta.

Hän onnistui huijaamaan niin viranomaisia ja pankkeja. Kun on havaittu virhe, niin pankki pyrkii sen peittämään ja narsisti saa pankista rikoskumppanin.

Poliisi menee helposti retkuun ja kun virhe on tehty, niin se on peiteltävä, koska se on noloa ja peltätään työpaikan puolesta.

Toiminta on kuin vierivään lähtenyt lumivyöry. Se kasvaa ja kasvaa, kunnes jymähtäen pysähtyy.

Tuho on suunnaton ja minä olen se, joka yrittää pysäyttää lumivyöryn puolessa väliä rinnettä estääkseni sen vyörymästä kylään.

Esimerkiksi asianjaja Jari Niinistö meni narsistin retkuun helposti. Narsisti on hyvin uskottava ja nykyään ei ole aikaa pysähtyä miettimään.

Kun narsisti on onnistunut huijauksessaan, niin hän on sitonut paljon ihmisiä mukaan vääryyksiin. Mukana on jo useita poliiseja.

Minut määriteltiin mielisairaaksi, koska narsisti väitti niin. Salon poliisi kutsuu minua kylähulluksi. Kyse oli narsistin taitavasta vääristelystä.

Kun tein tutkintaa ja selvitin JOkinen kuolinpesien mökkiläisiä ja sitä mihin rahat katoavat, niin eräskin nainen huusi " ota lääkkeesi, olet sairas"

Edustan asiakasta, joka omistaa kyseisestä kiinteistöstä yli 50 %. Paikkakunnalla monet siellä asuvat ihmiset tuntevat minut ja tietävät mitä teen.

Mökkien vuokralaiset ovat pääsääntöisesti pääkaupunkiseudulta ja ovat helposti johdateltavissa.

Minua vastaa on tehty useita rikosilmoituksia, koska olen tutkinut kavalluksia ja huijauksia. Minut on tuomittu vääristä ilmiannoista ja kunnianloukkauksista 6 kuukauden vankeuteen.

Kuitenkin yksi poliisi tutkii kuolinpesissä tapahtuneita vääryyksiä ja totesi allekirjoutusvärennöksestä sen olevan jo silmin havaittavissa.

Tuo Osuuspankki Kantrissalo tai mikä se nyt oli, niin siitähän on kamalan kauheasti aikaa. Kai tuollainen meininki on voinut mennäkin läpi silloin, mutta ei kai tämän päivän kassaneitejä enää lahjota millään, pelkästä lirkuttelusta puhumattakaan. Onko niin, että näitä juttujasi, luulojasi kavalluksista ja muista pidetään sinun harhoinasi? Kerrot, että poliisit pelkäävät...,asianajaja meni retkuun..., mökkiläiset huijataan uskomaan ja pankki on ryhtynyt rikoskumppaniksi. En tiedä, vaikea olisi uskoa, että kaikki olisivat jotenkin narsistin vallassa niin, ettei tämä mitenkään muka jäisi petoksistaan kiinni.

Millainen henkilö se sitten mahtaakaan olla, kun hallitsee niin suurella pelolla, että virkavaltakin pelkää? Toki kaikenlaista tapahtuu ja uskon, että narsisti kyllä pystyy, jos on vielä älykäskin toimimaan uhkailulla, kiristyksellä ja manipuloinnilla jonkin aikaa, mutta että vuodesta 1968, olisi narsisti saanut rauhassa toimiansa harjoittaa.

Joko määräys vankilatuomiosta on pantu täytäntöön?, vai...mitä?

• Markku Ahdeoja
        "terve mieli" kirjoitti:

Tuo Osuuspankki Kantrissalo tai mikä se nyt oli, niin siitähän on kamalan kauheasti aikaa. Kai tuollainen meininki on voinut mennäkin läpi silloin, mutta ei kai tämän päivän kassaneitejä enää lahjota millään, pelkästä lirkuttelusta puhumattakaan. Onko niin, että näitä juttujasi, luulojasi kavalluksista ja muista pidetään sinun harhoinasi? Kerrot, että poliisit pelkäävät...,asianajaja meni retkuun..., mökkiläiset huijataan uskomaan ja pankki on ryhtynyt rikoskumppaniksi. En tiedä, vaikea olisi uskoa, että kaikki olisivat jotenkin narsistin vallassa niin, ettei tämä mitenkään muka jäisi petoksistaan kiinni.

Millainen henkilö se sitten mahtaakaan olla, kun hallitsee niin suurella pelolla, että virkavaltakin pelkää? Toki kaikenlaista tapahtuu ja uskon, että narsisti kyllä pystyy, jos on vielä älykäskin toimimaan uhkailulla, kiristyksellä ja manipuloinnilla jonkin aikaa, mutta että vuodesta 1968, olisi narsisti saanut rauhassa toimiansa harjoittaa.

Joko määräys vankilatuomiosta on pantu täytäntöön?, vai...mitä?

Kyse on mielenkiintoisesta tilanteesta.

Tutkin kavallussarjaa jossa nettona on kadonnut reilut 2 miljoonaa euroa.

Osuuspankki Kantrisalon Kiikalan konttorissa lopetettiin pankkitili 1968. Sen jälkeen rahat ohjattiin kavaltajan omalle tilille.

Kun tällainen tapaus sattuu, niin pankit salaavat sen. Ei narsisti ota pankkia hallintaan vaan hän on kyennyt manipuloimaan pankkineidin tekemään väärin. Kyllä se onnistui vielä ihan muutama vuosi sitten. Olen tutkinut viranomaisia ja pankkeja. Narsisti kykenee tänäkin päivänä kohtuullisen helposti manipuloimaan järjestelmiä.

Siitähän narsistin toiminnassa on kyse kuten itsekkin sanot vaikea olisi uskoa.

Narsistin uhrien kertomukset ovat niin uskomattomia ettei niitä voi uskoa.

Otan esimerkin. Olet tuntenut hauskan sosiaalisen maalaisisännän 15 vuotta. Olet vuokrannut häneltä mökkiä 15 vuotta. Yhtäkkiä saapuu iso mies, joka kyselee vuokranmaksusta ja kertoo ettei mukava maalais isäntä omistakkaan mökkiä.

Sitten ei muuta kuin soittamaan isännälle, joka kertoo kyseessä olevan mielisairas sukulaismies, joka on tunnettu kylähullu. Noniin aivan järkevä selitys.

Vaikka pankkitili on lopetettu jo vuonna 1968, niin rikos jatkui ainakin vuoteen 2005, jolloin kyse on edelleen rikoslain pykälien alla olevasta rikoksesta.

Miten sitten poliisi menee halpaan. Poliisit eivät ole niin rehellisiä kuin luullaan. Jos esimerkiksi annetaan 10 000 euroa käteisenä, niin pistäisikö se miettimään jos jättäisikin tutkimatta?

Tai töitä on paljon ja narsistilla on järkevä looginen selitys mihin rahat ovat kadonneet. esimerkiksi todiste siitä, että summa on merkitty verotukseen.

Narsisti kykenee taitavasti tunnistamaan toisen ihmisen tunteita ja on erittäin taitava käsittelemään toisia ihmisiä.

Metsänhoitoyhdistys maaseudulla ei edes epäile mitää rikokseen viittaavaa.

Ihmiset ovat luottavaisia eivätkä ede kuvittele voivansa tulla tutun ihmisen huijaamaksi.

Siksi narsisti on rikollisena todella taitava ja erittäin hankala kiinni otettava.

Poliisi menee halpaan, koska normaali ihminen suuttuu, kun havaitsee rikoksen.

Olen isokoinen vihainen mies, joka kovalla äänellä ihmettelee poliisin toimia.

Minut on helppo leimata, koska kerron suoraan mitä ajattelen.

Esimerkiksi pesänselvittäjällä on ollut avioero ja uusi suhde ja uusi lapsi.

Silloin ei huomaa. Lisäksi pienellä paikkakunnalla pankit ovat asiakkaina ja vaikka havaitsisisi rikoksen niin se on salattava, koska kyseessä on tärkeä ja huomattava asiakas.

Narsistit ovat rikollisina erittäin taitavia ja petollisia.

He ovat patologisia valehtelijoita ja ovat ilman omaatuntoa. He ovat taitavia manipuloimaan rehellistä ja normaalia ihmistä, joka ei mitenkään edes kuvittele joutuvansa rikoksen uhriksi eikä edes tajua sitä kuin ajan päästä.

Esimerkiksi nyt paljastui eduskunnassa yli 100 000 euron kavallus. Henkilään luotettiin eikä kukaan ede kuvitellut sellaista mahdollisuutta.

Siksi se onnistui.

Samoin meidän tapauksessa läheiseen ihmiseen luotti eikä uskonut vaikka aikaisemmin joitakin epäilyksiä olikin, mutta vakuuttelut ovat hyviä ja halusi uskoa puheen pitävän paikkansa.

Narsisti kertoo sen, minkä haluaa kuulla.

Jos haluaa kuulla miten nuori sukupolvi hoitaa mökkejä ja itsekin näkee sen ruusuisen kuvitelman, niin siihen haluaa uskoa. Totuus onkin sitten kuin helvetin esikartanosta, kun kulissit sortuvat.

• freudum

Miksi sanaa narsisti ei saa käyttää en ymmärrä?

• Ilkikurimus
        "terve mieli" kirjoitti:

Paitsi tietysti sinulla itselläsi on oikeus - mutta kirjoititkin tuon jo ennen kuin nimittelit.

• Markku Ahdeoja
        Ilkikurimus kirjoitti:

Paitsi tietysti sinulla itselläsi on oikeus - mutta kirjoititkin tuon jo ennen kuin nimittelit.

Oikeuden mukaan jos mainitsee jonkun henkilön kärsivän narsistisesta persoonallisuushäiriöstä, on se kunnianloukkaus.

Minut on tuomittu sanan käytöstä.

Kirjoitin suljetulle piirille epäilyni ja yksi vuoti sen narsistille.

Minun sähköposteja on myös myyty. Myyjä sai 2500 euroa kolmesta minun kirjoittamasta sähköpostista.

Niitä käytettiin minua vastaan oikeudessa.

• Vtvth
        markku ahdeoja kirjoitti:

Taidan tietää kenestä puhut... Tehtailija ja kiinteistökunkku, joka asui kukkulalla korkealla niinkuin kotkat?

• Markku Ahdeoja
        "terve mieli" kirjoitti:

Olen asiaa miettinyt monelta kantilta. Olen ollut narsistiin nähden täysin alta vastaaja joka tasolla. Kun haluaa irtaantua narsistista, joka on oma sukulainen ja jonka alaisuudessa on ollut koko ikänsä, niin vapauden kaipuu kasvaa hurjaksi.

Kyse on ikäänkuin vapaustaistelusta. Ihminen kaipaa eniten omaa vapautta. Oltuaan vuosikymmeniä diktaattorin alaisena ilman vapautta lasivankilassa, niin on valmis tekemään paljon, jotta jonain päivänä on vapaa.

Vaikka irtaantuminen vaatisi joitakin ongelmia kuten oikeustuomioita, niin se on silti jopa tuomion arvoista jos pääsee vapaaksi narsistin otteesta. Olen 40 vuotias ja narsisti otti minut suosikiksi, kun synnyin. Suosikin asema on hyvin horjuva ja aina on toimittava herransa tahdon mukaan tai joutuu kostolistalle.

Henki on halpaa kun on narsistin kostolistalla. Se on jopa hengenvaarallista. Olen sen omakohtaisesti kokenut monine tappouhkauksineen.

• kasonen

Pekka Herlin on minusta erinomainen esimerkki rapu-luonteesta, joka oli pistetty koville. Arka ja hallitseva samaanaikaan, onneki oli naimisissa kestävän härkä-naisen kanssa, joka jaksaa.

• Miamore

Minä olen härkä enkä jaksanut.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      107
      6904
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3806
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3502
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3498
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3445
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2949
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2654
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2491
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13