mitä tämä kamala olon on

särkyinen

Voiko tämä olla pelkkää väsymystä tai raudanpuutetta?? Raskauden aikana nukuin huonosti, usein vain muutaman tunnin yössä (unettomuus paheni raskauden loppua kohti mutta alkoi ihan raskauden alussa). Anemisoiduin raskauden aikana 34 Hb-yksikköä ja synnytyksen jälkeen Hb noin 80. Söin jonkin aikaa nestemäistä rautaa ennen synnytystä ja synnytyksen jälkeen muutaman rautatabletin mutta en enempää. Minulla oli keisarinleikkaus epäonnistuneen alatiesynnytyksen vuoksi. Lapsen synnyttyä olen noussut syöttämään häntä ja vaihtamaan vaipat nyt 4 kuukauden ajan 3-4 tunnin välein. Usein oma unikin häiriytyy enkä sitten saa heti unta vaan unta on tullut usein 5-6 tuntia ja vähemmänkin. Elo-syyskuun aikana olen lisäksi hoitanut yhden oman kamalan flunssan, yhden lapsen flunssan, yhden lapsen oksennustaudin ja yhden vauvan rokotereaktion, mitkä kaikki ovat olleet omiaan riistämään unitunteja. Kolme päivää sitten nukuin yöllä jotain 3-4 tuntia. Aamulla olin ihan poikki ja laitettuani aamuaskareet minun oli pakko mennä nukkumaan ja nukuin pari tuntia lisää. Sen jälkeen olo oli ihan hirveä. Sama toistui eilen ja tänään eli aamuaskareiden jälkeen oli pakko mennä nukkumaan ja nukuin yli puolenpäivän eli kolmisen tuntia lisää. Kokonaisunta siten parin viime vuorokauden aikana 8-9 tuntia/vrk. Näin paljon en ole nukkunut kuukausiin, mutta olo on kaameampi kuin koskaan...lihakset särkevät ja olo on kuin hakatulla. Voiko tämä johtua väsymyksestä tai olenko sairastunut johonkin vakavaan? Mieleen tuli myös, voisiko olla kofeiinin vieroitusoireita kun aiemmin join kofeiinipitoista juomaa kuten Pepsiä pari kertaa viikossa ja nyt lopetin sen kokonaan kun ajattelin että sokeri heikentää vastustuskykyä. En jaksaisi mennä verikokeisiin kun raskausaikana sain niistä tarpeekseni. Vauva on täysimetyksellä. Pitäisiköhän rautaakin syödä? Vielä kolme päivää sitten jaksoin ihan hyvin hoitaa kaikki arkiaskareet ja olen ihmetellyt itsekin, että pärjään niin hyvin noin surkealla nukkumisella, joskin öisin ilmeni käsivarsien hankalaa puuduttelua jumissa olevien niskalihasten vuoksi.

2

475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulikin...

      No nyt tuli kuume :(.

    • tsemiä

      Yritä jaksaa. Mulla oli samankuuloista unenpuutetta raskauden aikana ja jälkeen. Voin luvata että se menee ohi. Nyt olet sumussa väsymyksen kanssa mutta saat vielä nukuttua normaalisti. Meidän lapsi on nyt 2,5 vuotias ja välillä meinaan unohtaa kuinka uskomattoman väsynyt oli vauvavuoden aikana ja silloin kun lapsi oli sairas yms. Yritä sinnitellä. Kerää voimia pienistä asioista. Itse en aina osannut mennä lepäämään kun lapsi nukkui ja se monesti otti myöhemmin päähän kun oli niin väsynyt. Lepo aina pienissä väleissäkin auttaa. Hemoglobiini ja verikokeet kannattaa kanssa ottaa varmuuden vuoksi ettei väsymys vaan johdu jostain muusta, kuten piilevästä tulehduksesta yms. Voimia todella paljon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe