Onko jakopää hihnalla vai ketjulla, jos jakohihnalla niin vaihtoväli? Onko muuten ollut mitään ongelmia kyseisen kapistuksen kanssa? Riittääkö suorituskyky? Syö ilmeisen vähän dieseliä, pieni kone=pienet vakuutukset, farkusta penkit pois=halpa dieselvero -> kokonaiskustannukset naurettavan pienet. Kommentteja kiitos!
Ps. Rumahan se on tiedän sen, mutta Corollan laatu pakottaa ostamaan japsin.
Corolla 1.4 D4D Kokemuksia??
60
33108
Vastaukset
- 1,4 diesel
kokemusta on auriksen 1,4 dieselistä... kulutus 5,5l/100km sekalaisessa ajossa. Kone huutaa 6 vaihdetta motarilla. Jaksaa vetää roskakärryä hyvin. Ajan 100km päivässä keskustassa ja hyvin pelittää, mutta motarilla tulee tippa linssiin kun kone huutaa isompaa väitystä ja 6-vaihdetta ei oo
- d4d.
Mulla 1,5 v vanha Auris 1.4 d4d, jossa siis sama kone kuin Corollassa. Jakopäässä on ketju, joten hihnojen kanssa ei tarvitse pelleillä. Kilsoja on nyt takana 60tkm vailla huolen häivää, eli moottori ja koko auto on toiminut juuri kuten Tojolta odotinkin. Kulutus on 4,5-4,8 välillä ja mielestäni suorituskyky on varsin riittävä, kaupunkiajossa 1. ja 2. vaihteilla autosta saa ainakin kiivaampi kuski laiskan kuvan mutta maantielle päästyä meno alkaa maistumaan ja ohituksetkin hoituu isoimmalla vaihteella eikä isotkaan mäet laita konetta koville.
5. vaihde on kieltämättä melko lyhyt, mutta vastapainona sille moottoritieajossa suorituskyky on uskomattoman hyvä kun muistaa että pellin alla on vain 1.4 litranen. Kulutuksen kannalta 6. vaihde toisi varmasti jonkin verran säästöä, mutta melun puolesta nykyinen tilanne ei ole ongelma, vaikka koneessa onkin kierroksia 3000rpm reilussa 130km/h:ssa. Ajoin viime vuonna kesäyönä Saksan läpi Munchenistä Rostockiin käytännössä koko matkan nilkka suorana, mittarissa 160-180km/h eikä tuolloinkaan ollut Peltoreille tarvetta, radion kuuntelukin onnistui vielä :)
- näin on
Ketjukone Ok! jarrut on ihan paskat = aina vinkuu ja laahaa = 3kk välein purku ja kahden vuoden välein kaikki uusiksi. Varsinkin kylmänä yksinkertaisesti tukehtuu 1-2 vaihteella eli meinaa sammua risteyksiin. Huoltoväli 15 000 = usein, 3-vaihde sisään ja 4000 r/min niin ohitukset onnistuu ilman kuormaa. Täyskuorma= ohitukset hankaloituu normi kulutus nousee ja paljon. Kulutus 4,7l/100km. Itse ajan n 60000km/vuosi. Polkimet voisivat olla viksummin asemoitu. Hankala myydä!
- Rollaparolla
Miten ihmeessä te olette päässeet tuollaisiin kulutuslukemiin? Meillä söi 30 tkm ajettuna 5,1 l/100 km pitkän matkan ajossa vakkari ja ilmastointi päällä nopeuden ollessa mittarin mukaan 110. Työmatka oli tuolloin 85 km ja monesti ajoin koko matkan koskematta ollenkaan jarruun. Öljyä menee 15 tkm vaihtovälillä uudesta lähtien tikullinen. Kun lisää vaihtovälin puolessa välissä ylärajaan, menee 0,7 l. Eli se mikä jää astiaan edellisen öljynvaihdon jäljeltä.
Olen kyllä päässyt alle 4:n litran, kun olen jyrryttänyt vitosella alle kahdeksaa kymppiä. Jarrujen jumittamisella voi tietysti olla osansa, koska jarrujen herkistämisen jälkeen kulutus on mutu tuntumalla tippunut 0,5 l/100 km. Autossa jumitti jarrut muuten uudesta lähtien. Nyt tuli herkistettyä jarrut, kun ajettu oli jo 150 tkm.. - fdsgrth
Rollaparolla kirjoitti:
Miten ihmeessä te olette päässeet tuollaisiin kulutuslukemiin? Meillä söi 30 tkm ajettuna 5,1 l/100 km pitkän matkan ajossa vakkari ja ilmastointi päällä nopeuden ollessa mittarin mukaan 110. Työmatka oli tuolloin 85 km ja monesti ajoin koko matkan koskematta ollenkaan jarruun. Öljyä menee 15 tkm vaihtovälillä uudesta lähtien tikullinen. Kun lisää vaihtovälin puolessa välissä ylärajaan, menee 0,7 l. Eli se mikä jää astiaan edellisen öljynvaihdon jäljeltä.
Olen kyllä päässyt alle 4:n litran, kun olen jyrryttänyt vitosella alle kahdeksaa kymppiä. Jarrujen jumittamisella voi tietysti olla osansa, koska jarrujen herkistämisen jälkeen kulutus on mutu tuntumalla tippunut 0,5 l/100 km. Autossa jumitti jarrut muuten uudesta lähtien. Nyt tuli herkistettyä jarrut, kun ajettu oli jo 150 tkm..Vm. 2005 jakohihnalla, vaihtoväli 105 000km. Toistaiseksi mennyt katsastuksistakin kerralla. Ohjaus nyt ei yllä parhaiden tasolle mutta eihän mikään auto ole täydellinen, vai onko?
- wfwifieirwew
fdsgrth kirjoitti:
Vm. 2005 jakohihnalla, vaihtoväli 105 000km. Toistaiseksi mennyt katsastuksistakin kerralla. Ohjaus nyt ei yllä parhaiden tasolle mutta eihän mikään auto ole täydellinen, vai onko?
kakki 1,4 d4d moottorit on ketjulla
( 2,0 vanhempi jakohihnalla 110-116 hv ja uudepi 126 hv ketjulla.) - fdsgrth
wfwifieirwew kirjoitti:
kakki 1,4 d4d moottorit on ketjulla
( 2,0 vanhempi jakohihnalla 110-116 hv ja uudepi 126 hv ketjulla.)Ei, vaan nimenomaan 1.4 D-4D (1ND-TV) ja 2.0 D-4D (1CD-FTV) moottorit ovat remmillä.
vvt-i-bensamoottorit ketjulla. Tästä asiasta on liikkunut väärää tietoa ja näköjään liikkuu yhä. - fdsgrth
fdsgrth kirjoitti:
Ei, vaan nimenomaan 1.4 D-4D (1ND-TV) ja 2.0 D-4D (1CD-FTV) moottorit ovat remmillä.
vvt-i-bensamoottorit ketjulla. Tästä asiasta on liikkunut väärää tietoa ja näköjään liikkuu yhä.Ja faktat löytyy seuraavasta linkistä sivulta 16;
http://www.toyota.co.uk/bv/1024-heritage/Brochures/Corolla/Corolla_Dec
1.4 litre D-4D 1ND-TV DOHC belt drive
2.0 litre D-4D 1CD-FTV DOHC belt drive
Kyseessä siis 2004-2007 Corollat - fdsgrth
fdsgrth kirjoitti:
Ja faktat löytyy seuraavasta linkistä sivulta 16;
http://www.toyota.co.uk/bv/1024-heritage/Brochures/Corolla/Corolla_Dec
1.4 litre D-4D 1ND-TV DOHC belt drive
2.0 litre D-4D 1CD-FTV DOHC belt drive
Kyseessä siis 2004-2007 CorollatFaktat löytyy myös huoltokirjastani. Hihnalla ovat 04-07 dieselit, vaihtoväli 105 000km.
- pekku222
fdsgrth kirjoitti:
Ja faktat löytyy seuraavasta linkistä sivulta 16;
http://www.toyota.co.uk/bv/1024-heritage/Brochures/Corolla/Corolla_Dec
1.4 litre D-4D 1ND-TV DOHC belt drive
2.0 litre D-4D 1CD-FTV DOHC belt drive
Kyseessä siis 2004-2007 Corollat1,4 d4d on ketjulla
katso sivulta 18
http://www.toyota.fi/Images/Corolla_0106_tcm304-395619_tcm304-395619.pdf - fdsgrth
pekku222 kirjoitti:
1,4 d4d on ketjulla
katso sivulta 18
http://www.toyota.fi/Images/Corolla_0106_tcm304-395619_tcm304-395619.pdfPuhut eri malleista kuin minä. Oma autoni on vm.05 jossa puuttuu vakiovarustelistalta VSC ajovakaudenhallintajärjestelmä ja TRC luistonesto, ja jotka laittamasi linkin mukaan kuuluisi olla autossani. Miksi et katsonut laittamaani linkkiä?
Opettele poika asiat ennenkuin alat väittelemään asioista mistä sinulla ei ole faktatietoa. Itselläni auton omistajana sitä löytyy. - fdsgrth
fdsgrth kirjoitti:
Puhut eri malleista kuin minä. Oma autoni on vm.05 jossa puuttuu vakiovarustelistalta VSC ajovakaudenhallintajärjestelmä ja TRC luistonesto, ja jotka laittamasi linkin mukaan kuuluisi olla autossani. Miksi et katsonut laittamaani linkkiä?
Opettele poika asiat ennenkuin alat väittelemään asioista mistä sinulla ei ole faktatietoa. Itselläni auton omistajana sitä löytyy.Noihin uudempiin on myös renkaat kasvaneet sentin leveyttä.
- pekku222
fdsgrth kirjoitti:
Puhut eri malleista kuin minä. Oma autoni on vm.05 jossa puuttuu vakiovarustelistalta VSC ajovakaudenhallintajärjestelmä ja TRC luistonesto, ja jotka laittamasi linkin mukaan kuuluisi olla autossani. Miksi et katsonut laittamaani linkkiä?
Opettele poika asiat ennenkuin alat väittelemään asioista mistä sinulla ei ole faktatietoa. Itselläni auton omistajana sitä löytyy.autosi onkin -05 ei on siinä ihan sama 1.4 d4d moottori kuin -06 mallissakin, ei niitä moottoreita ihan joka vuosi uusia kehitetä, ja ainakin omassa 1,4 d4d wagonissa 2005 mallissa on jakopää ketjulla.
- heko heko
fdsgrth kirjoitti:
Puhut eri malleista kuin minä. Oma autoni on vm.05 jossa puuttuu vakiovarustelistalta VSC ajovakaudenhallintajärjestelmä ja TRC luistonesto, ja jotka laittamasi linkin mukaan kuuluisi olla autossani. Miksi et katsonut laittamaani linkkiä?
Opettele poika asiat ennenkuin alat väittelemään asioista mistä sinulla ei ole faktatietoa. Itselläni auton omistajana sitä löytyy.Miksi minun saman ikäinen 1,4D4D on sitten ketjulla? Liekkö hihna ollut lisävarusteena...
- jatari2
No voi teitä tietäjiä! Corolla 1,4D ON KETJULLA - uskokaa ny jo. Muuten uudesta -05 asti ko. koneella olen ajanut nyt 213tkm. Viat: vesipumppu takuuseen vuodon vuoksi 90tkm. Takajarrut jumitti 60tkm, mutta sen jälkeen 30 välein puhdistus pitänyt kunnossa, eberin toimintahäiriö 180tkm, egr- venttiilin puhdistus 210tkm (katos välillä veto), eikä todellakaan mitään muuta. Ajan sekalaista ajoa n. 35 tkm/v ja kulutus n. 4,8. Kulkua riittää käytännön ajossa sen minkä 1,4 bensalla, eikä tarvi kierrättää. Melutasosta valittavat: verratkaa vaikka focukseen. Enkä muuten oo mikään japsifani. Tämä on eka. Eurovehkeitä on menny läpi joka lajista 16 kpl 39 vuoden aikana, eikä mikään ole mennyt näin vähällä huolto/korjauskuluilla. (Joo, on ollu myös vw, volvo,opel ym.)
- peruskauraa
1.4 D4D ketjukone valmistuksen aloituksesta lähtien.
Itsellä -08 Corolla ja 90tkm ajettu. Lastulla piristetty 30tkm kohdalla ja kulutus putosi omassa ajossani 0,4L eli nyt vie sen 4.6 - 4.7. Vääntö lisääntyi alakierroksilla kivasti (240Nm/115hv) ja suorituskyky parantui selkeästi. Huolloissa ei ongelmia ja katsastuksesta meni heittämällä läpi.
EGR kanssa oli ekana talvena ongelmia ja se vaihdettiin takuuseen 20tkm kohdilla. Jarrut ovat varsinainen murheenkryyni ja kojelauta nitisee & natisee. Varsinkin mittariston kehys. Sitä on useasti yritetty "korjata" mutta heikolla menestyksellä. Ratin keskiö resonoi myös. Takakontin lukkosyntieri jumittaa eli ei toimi avaimella. Harmillista, kun ei ole keskuslukituksessa/avattavissa kontista. Faceliftissä näin ilmeisesti on ja se 6.vaihde varmasti hyvä etenkin motarilla.- lastuttaja
Mitä lastua käytit?
- Toyota is best!
Nyt takana 2010-mallisella Corolla 1.4 D4D:llä vuodessa 30tkm. Mittarissa yhteensä hiukan alle 60tkm. Naftaa palanut 4.9l/100 keskimäärin. Eberi, EGR, jarrut jne. toimineet moitteettomasti. Kaikenkaikkiaan huoleton ja varma peli. Tankkausvälin kulutus käynyt revittäessä jopa 5.2l/100km lukemissa. Rauhallisesti ajellen päässyt 4.4litraan /100km tankillisella.
- 2.0 D4D
Kannattaa joskus kokeilla muitakin autoja...
Itse olen ajanut 60tkm -09 mallisella 2.0D4D:llä. Naftaa on palanut 5,42 l/100km. Etujarrupalat vaihdettu takuuseen, vetoakseleita huollettu takuuna, kaasupoljin huollettu takuuna, kuskin penkki nitisee, ohjauskulmia säädetty. Kohtuullinen ajopeli, mutta ei missään tapauksessa paras mahdollinen. Tankillisen kulutukset 4,08 - 7,41.
Seuraava autoni ei varmaankaan ole Toyota
- toy toyota
-09, 2.0d ajettu 95tkm. Samoja vikoja ollut. Takajarrut kokonaan lautettu, palat eteen, vetonivelet huollettu, kaasupoljin, radio vaihdettu kolme kertaa, kseonit vaihdettu, erg ym jotain pientä.
Ei Toyotassa ole koskaan mitään vikaa, onkohan seuraava Toyota????
Kulutus 5.1 läpivuoden, sisältää kaiken, webastonkin..
Useassa eri korjaamossa olen käyttänyt. Toyotalla on kamala tasoero eri korjaamoilla, on kunnollisia ja huonoja. Maahantuoja on kyllä ylimielinen kun sinne joutuu valittamaan, niin sieltä ei saa mitään apua.
Onkohan Avensis samaa maata?- Yaris D-4D -08
Ainakin -08 Yaris D-4D oli toista maata. Ajoin 60tkm ilman minkäänlaisia vikoja. Ei jarru ongelmia, nitinöitä, egr-venttili ongelmia, tai muutakaan asiaan kuulumatonta.
Pelkkää ajoa vaan. Johon sisältyi auton ulkoiluttaminen keskieuroopassa neljä kertaa omistusaikana. Uskallan suositellan tuota 1.4 pikku dieseliä varauksetta.
- autokuski
Kyllä on kopukoita noi Toyotat, ajelin uusia autoja maahantuojalle 2 vuotta ympäri suomea.Nyt vien volvoja kyllä on suuri ero autoissa. jos nyt Toyotaa voi autoksi sanoa.Volvon kulutus on pyöriny siinä 5,5 luokaa ja allekki jos ajelee nätisti,etteipä mene paljon diesseliä.
- Bmw 4ver-never audi
Tojotan lastutus on kuin panisi 4 desin silikonit mummolleen.
- entinen Bemari kuski
Bmw on ihan hyvä ostos jos muutenkin tykkää maksaa Kulta Katriinasta Presidentin hinnan, saamatta silti sijoitukselleen luotettavaa vastinetta.
- Böljien Muijen Waunu
Bemarin lastutus on kuin pumppaisi neljä desiä silikonia heppiinsä. Saapahan ympäristö hyvät naurut kun kerrot "vaikutukset" ;D.
- auton ostossa
"Autokuskille" Kopukoita ovat aina olleet nuo toyotat..Mutta vamimpia ajoneuvoja kuitenkin.
Olen ajanut puole kymmentä japsia ja viimeisimmässä oli huoltokustannukset 70e/ VIISI vuotta !! Tätä ei volvon,audin,bemarin,mersun omistajat usko,koska luulevat että on normaalia että autoon pitää vihtaa osia jatkuvasti.
Tällä hetkellä on allani saksan seisoja ja voin kertoa että kallista on "hyvät kyydit" ja tehokkuus..Harkitsen vakavasti diesel corollan hankkimista,mikä tarkoittaa osittain luopumista tyylistä,tehokkaasta moottorista ja auton ulkoisesta näyttävyydestä..
huom! Ajatelkaa ihmiset,ei auton korjauskustannukset oikeasti ja normaalisti ole pari tonnia/vuosi..- osssss
Kyllä on kun VW:N omistaa...
- ddd2
Kysytään nyt vielä vaikka joku varmaan maitsi.
- Paljonko kulutus on motarivaudissa (120-130km/h)?
- Paljonko diesel vero on vuodessa?
- Onko jotain erityistä mitä pitäisi ottaa huomioon ostettaessa?
Auris 1.6 bensa siis tarkoitus vaihtaa Corollaan tai Aurikseen 1,4D koneella kun ajoa tulee sen verran paljon. - Työn orja
Minä ajan hki-tre väliä työni takia neljästi viikossa, pe on etäpäivä. Vauhti motarilla gps:n mukaan kesällä130 ja talvella 115, kovempaa ei uskalla sakkojen takia. Kesällä kulutus on 5.8 ja talvella pari desiä vähemmän. Lukemissa on huomioitu matkamittarivirhekin, ajotietokone näyttää minulla kaksi desiä liikaa. Nuo siis motarikulutuksia, muutenhan tuo tiputtaa heti keskikulutusta jos kaupungissa ajelee tai normi maantietä. Melu ei ole paha motarilla, en kaipaa vaihteita lisää. Suuntavakaampi voisi olla, mutta vain katalimmilla tuulilla sitäkään kaipaa.
Auto siis auris 1.4d.
Verosta ei tietoa, firma maksaa.
Kun kerran jo bensa auriksen omistat niin tiedät että eipä näissä mitään tarvi huomioida, pelaavat aina. Minä ajoin edellisellä auriksella 220tkm ja ei mitään vikaa. Nyt tää facelift ajettu 50tuhatta ja kohta varmaan menee ensimmäiset polttimot, ehkä.- Lue
täältä yksi kokemus Tojon vaihteistosta !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ja mieti tarkkaan, mitä valitset..
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11311909
- dfg
Onko Toyotan vm. 2005-2006 autoissa ruosteongelmia?
Kuinkas kauan turbokestää. Ajoa kaupungissa/ maantiellä n. 40%/60%- happanoo
Noissa ei ole tehtaan jäljiltä juuri mitään ruostesuojausta, joten jos sitä ei ole kukaan teettänyt/tehnyt niin tuonikäisessä alkaa olla jo ruostetta.
- dfgo
Eikö tosiaan ole kokemuksia yllä mainituista asioista?
- Toi Ota
Meillä ollu reilun vuoden 2005 corolla D4D 1.4
Toiminu ku junanvessa. Mielestäni liikennemelu tulee sisälle liian hyvin.. eli joutuu kääntään streoista volumen kaakkoon, jos haluaa kuunnella radiota.
Ajotietokone väläytteli joitain varoitusvaloja, mutta 150 000 huollon jälkeen sitäkään ei ole ollut.
Todella tyytyväisiä ollaan oltu. Lapsiperheellisenä rattaat ja muut mahtuu hienosti sisuksiin.
Ainoa mikä nyt vastustaa on etupolttimon vaihto kuskin puolelle. Ei oikein ole tilaa ja näkyvyyttä, Varsinkin se sokka, joka pitää polttimoa paikallaan ei meinaa mennä paikalleen. Onko Teillä jollain hyvä patentti siihen, jotta sekin saataisiin paikalleen. T. huomenna katsastus. - Hyvällä tarkoittaen
Autollani on ajettu lähes 200 000 km. Ainuttakaan osaa ei ole vaihdettu vian vuoksi. Yhdeksän kappaletta alumiinivanteita renkaille 205x60 R17 on hankittu ja tätä myötä nopeusluokka kesärenkaille 300 km/h. Alusta jäykistetty ja madallettu. Lastutettu ja vaihdettu vapaammin hengittävä ikuinen pestävä ilmanpuhdistaja.
Kun vaihdatte jarrupalat, niin viilatkaa maalit pois ja pyöristäkää nurkat. Tämän jälkeen laittakaa kuparirasvaa uriin, niin jarrut eivät jumita. Tämä koskee varmaan kaikkia automerkkejä Suomessa, ainakin Toytotaa. Meillä Suomessa on talven jäätävät olosuhteet ja suolan syövyttävä vaikutus.
Polttoaineen kulutus autossani vm. 2006 5,1 - 5,3 l /100 km. Talvella on syytä peittää jäähdyttimen etuosa, sillä diesel-moottori käy muuten kylmänä. Kylmä moottori kuluu neljä kertaa enemmän kuin normaalilämpöinen. Kuumana kaksi kertaa enemmän. 15 000 km öljynvaihto on järkevä väli, sillä lähes sama määrä ajetaan talviolosuhteissa autoilla, joissa nimellinen vaihtoväli on 30 000 km. Näissä 30 000 km:n huoltovälin autoissa öljynkulutus kasvaa näillä sivuilla todistetusti myöhemmin. Toytotalla öljyn kulutuksen pysyessä kohtuudessa. Omassa autossani 15 000 öljynvaihtovälillä laskee tikussa 0,5 litraa, jolloin vaihto.
Edellinen kysyi polttimen vaihdosta, joka vaatii voimaa tai onnea. Ottamalla käteen linjapihdit, joissa pitkät kärjet, niin vaihto onnistuu helposti. Itse en edes yritä paljailla sormilla.
Toivoen seuraavat kaksisataa (1000 km) menevän edelleen näillä ohjeilla. - Toyota vai?
Onko näissä ongelmia jarrujen ruostumisen/jumittumisen kanssa? Entä huoltohinnat? Taitaa olla jakoketju. Mitäs jos se ketju täytyy vaihtaa vaik 250 000km jälkeen niin maksaako maltaita?
- laatikko vika
mistä löytyy 1.4d4d corollaan laatikkoa?
- vaihteisto1,4D
Lueppa tästä vaihteistosta tietoa ja ostopaikkoja.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11311909
- tonora
Itselläni on vm 2006 Hb Corolla 1.4 d4d koneella. Kulutus on ollut sekalaisessa ajossa 4.5-5 l sadalla. Hyvin on toiminut. Ainoa asia mikä ihmetyttää on ajovalojen palaminen. Puolen vuoden sisään kahdesti vaihtanut polttimot.
Mukava peli ajossa. Ei todellakaan mikään tykki, mutta ei sillä jalkoihinkaan jää. Ehtaa japsi tyyliä/kyytiä. Osa tykkää äidistä ja osa tyttärestä. Verot on n.450€/vuosi. Ruosteongelmia ei ole ollut. - toyotisti 50
meillä uutena ostettu corolla.ajettu 242.000.toimii hyvin,japsissa tehty,jakopää ketjulle.hyvä auto.
- Hermot menee..
Onkos kellään ollut onkelmaa 1.4 d4d (2005) corollan kuskin puolen ajovalojen kanssa ? Polttimo vaihdettu ja sulakkeet katottu ja silti ei toimi. Missähän mahtaa olla valorele ? Konepellin alla olevassa sulakeboxissa vai sisällä ?
- ukyukyukykkuyfh
Katoitko konehuoneen sulakerasian?
Onko tuossa mallissa kummakkin puolelle oma sulake ja rele?
Jos sulake on ehjä niin tod.näk. rele vaan reistailee.
Pelkkä kopautus releeseen saattaa riittää tai sitten releen vaihto. - Hermot menee..
ukyukyukykkuyfh kirjoitti:
Katoitko konehuoneen sulakerasian?
Onko tuossa mallissa kummakkin puolelle oma sulake ja rele?
Jos sulake on ehjä niin tod.näk. rele vaan reistailee.
Pelkkä kopautus releeseen saattaa riittää tai sitten releen vaihto.Noniin..silmät vois tosiaan ottaa käteen joskus, :) olihan siellä kummallakin puolella konehuoneessa sulake boxi vaikka hantin puolella vain pari sulaketta ja relettä. Vika löytyi sieltä, kiitos.
- Joulupukki.
Pelkkää hyvää joulua ja onnellisia kilometrejä kaikille toyotan omistajille. Sillä pääsee perille ja takaisin. T. Joulupukki.
- kilttinä koko vuojen
Oespa joulupukki tuonunna mulle tojotan.
- 4DD2006
Ja onnellista uutta vuotta. Omani on ollut fiksu, on jäänyt Hesaan ja Turkuun. Huolto on pelannut, kilometrejä noin 300 000, kulutus 5 l/100km.
- paskojaajaatojot
Saattaa ilman selkävauriota selvitä jos matka alle 50 km
- timotojota
1.4d ei pakkasilla käynnisty mutta muuten kyllä. Vaihdanko suosiolla hehkut ja vien sitten testeriin jos ei auta. -09 ja 110tkm ajettu. Plussan puolella käynnistyy ongelmitta.
- käynnistyy
Viime talvena oli -29 kovimmillaan ja aamulla lähti että heilahti käymään ilman mitään lämmityksiä. Auto siis Corolla 1,4 D4D.
- kelju.k.tojootti
Käynnistit ilmeisesti lämpimästä parkkihallista ;)
- royota
mulla on 05 corolla 1.4 d4d ajettu 230 oon tykkännyt mitä nyt kytkin levisi 220 tkm ja laturi viimeviikolla. joo mulla on kans samaa onglmaa et ei lähe käyntiin yli -10 asteen ilman lämmitystä muuten lämpösemmällä starttaa heti käyntiin. onnekksi on webasto sitä kun käyttää 10-15 min niin sit lähtee ilosesti käyntiin.
- takaisin laatuun
woi willu ajelin erimallisilla Tojotoilla yli 30v ilman ongelmia sen kuin öljyjä vaihtelin ja tankkasin. Nyt alla oikea super murhe Skoda Yeti voi et on surkeata kamaa ....kaikki on paskaa paitsi kusi tässä merkissä ....tuulilasikin räjähti palasiksi ihan parkissa seisoessa.
Seuraava on varmana Toyota Auris ja uutena- Toyota_hybrid
Mulla on uusi Auris TS hybrid kuutus 95E10 bensala 4,6l-4,7l/100km talvella noin 5-5,2l/100km miksi maksella valtiolle ylimääräisiä veroja kun saman kulutuksen saa bensiini autollakin! Suosittelen kyllä testaamaan hybridiä! Itse en enää muuta ajakkaan!
- Itärajanukko
Mie oon ajanut jo 450 000 km 1,4 d4d toyotalla, jonka vuosimalli on 2005. Koneessa ei mitään vikaa, mutta nyt tais mennä hehkut uusittaviksi. Onneksi ne maksavat vain 17.65 €/kpl. Kulutus on ollut koko ajan 4,7 litraa/100 km. Eberi olisi kuitenkin uusittava, sen ohjausyksikkö on viallinen. Yhden laturin ooon vaihtanna ja tietokone meni rikki omaa hölmöyttä, annoin virtaa toiselle. Turbon ohjain jumitti, puhdistin itse, toimii taas. Egr venttiilin pinnat katkesi, tinasin ne itse kolvilla takaisin kiinni. Tavoite olisi ajaa vielä kolme vuotta, silloin voisin päästä eläkkeelle ja kilometrejä olisi mittarissa noin 550 000 km. Tämä toyota oli minulle yhdestoista ja enpä taida enää merkkiä vaihtaa, sillä olen ajanut niillä nyt jo yli 2 000 000 kilometriä, joten ne tuntuvat kuuluvan jo osana minuun. Viimeiset kymmenen vuotta oon ajana venäjän dieselillä, mutta tuntuu tuo palavan sekin ihan hyvin toyotan koneessa. Eipä tässä muuta tällä kertaa.
- Mietivielä
Mieti nyt vähän vielä sitä D4D:n "laatua". Itselläni meni sellainen vaihtoon toisella moottorilla ja vaikka moottorin suhteen valmistaja tuli vastaan niin siihen mennessä myös kori ja apulaitteet olivat osoittaneet "laatunsa". Kannattaa kokeilla vähän muitakin merkkejä.
- Ex-kemppa
No minäpä kerron, olen ajan 1.4 dieselillä vm.2008 299000 km. kulutus on noin 5 litraa sadalla /km. Laturi on vaihdettu ja eteen iskarit ja jarrulevyt ja jarrupalat,akku on uusittu. Olen vaihtanut oljyt säännöllisesti suodattimen kanssa, ei mitään nitinöitä ole kuulunut korista,ei myöskään ruostetta. Aina on kerralla katsastettu huomautuksitta.
Olen tyytyväinen, ajelen tällä "elämäni loppuun asti"! - Anonyymi
Tuo 1.4 d4d moottori muuttuu ihan oleellisesti ohjelmoinnilla… alavääntö paranee paljon… vielä jos uskaltaa egr poistaa käytöstä tuo vähän lisää alavääntöä… toki talvella pitää huolehtia että kone pysyy lämpimänä.. keula peitettynä
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581321Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491155- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?207990Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18976Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42889
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875