Yhtenä päivänä huomasin että mittari ei toimi ja näin että johtoja oli katki, sitten juotin ne takasini kiinni mutta sitten ku laitoin avaimen käänsin ei tullut mitään mutta ku käynnistin polkimella niin näyttöön tuli valo ja nopeus lukema, mutta nopeus näkyi kaasun määrästä, mitä enemmän kaasua sitä enemmän mittari näyttää nopeutta ja varoitusvalotkin palavat koko ajan.
tööttikään ei toimi kuin tietyssä nopeudessa ja vilkutki välkkyvät epäsäännöllisesti???
Mikä voisi olla vikana? johdot väärin? akku lopussa??
Derbin mittari käyttäytyy oudosti?? apua miten korjata?
20
13343
Vastaukset
- gdggdsg
on se että sä yrität vaa pilata derbin maineen. Mullaki yamaha josta meni eilen vaihteisto romuks ja leipo sen jälkee vielä kiinni. Valoja mopossa ei ole viime marraskuun jälkeen näkynyt ja vilkuista voin sanoa sen verran että kun pimeällä ajan niin mopo muistuttaa ennemminkin discoa pyörillä.
- derbijätkä
hehhh :P pyytäisin asiallista apua
- puakamat
derbijätkä kirjoitti:
hehhh :P pyytäisin asiallista apua
Vika voi olla maadotusjohdossa, joka menee akkuun taikka sitten sulakkeessa.
- tuikjetyhryt
joku sähkövika vissiin... ite en yritä oikeesti pilata derbin mainetta... olen ite derbi jätkä :D mutta mulla oli ihan sama ongelma se johtu siitä että akku oli ihan lopussa.. eli laita yön yli lataukseen
- Derbimies-94
Jos siin on kierroslukumittari, eli rundikello, nii kato onko menny johdot väärin päin (epätodennäköstä kyllä)..
En tiiä, ku mul ei oo digimittarii, mul o analogine mittari X-Races.. :D - Sendaracer
Mulla itellä oli samankaltainen ongelma, koita ladata akku ensin, ja sit jos on jännitemittari niin mittaappa derbin akku sillä, kertoo lukemia.
Mulla kun ei akku latautunut niin korjasin ongelman sillä että asensin uuden jännitteensäätimen, ja uuden akun. - gerw
Vastasit just 9v vanhaan kommenttiin :D
- Jutustelija1
gerw kirjoitti:
Vastasit just 9v vanhaan kommenttiin :D
Odottavan aika on pitkä, mutta toisaalta odotus palkitaan.
- kjldsfhwzet
SULAKE!
- asdfhasdfhsdhadfh
Kuullostaa NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN derbiltä!
- derbin yleiset viat
kato onko sulake palanut yleensä johtuu siitä.
sulakkeen palamisesta syntyneet viat:
-varoitus valot syttyvät palamaan vasta kun koneen on polkaissut käyntiin.
-vilkut toimii vasta kunnon kierroksilla.
- töötin ääni vaimea.
jos mopostasi löytyy nämä viat niin suosittelen vaihtamaan sulakkeen.
tämä on todennäköistä koska aina kun suojaamaton johto osuu runkoon ni sulake kärähtää ja kerta jos siel oli jotai johtoja poikki ni nehä siel on ottanu runkoo kii.
kannattaa suojata varsinkin itse tehdyt liitokset huolelliseti esim. teipillä.
ja katso myös penkin alle. sieltä voi löytyä myös yllätyksiä.
itselläni tällä hetkellä sama vika joka toipuu sulakkeen vaihtamisella. minulla siis x-race. - Auttakaaa!!!!!!!!!!!
Eli miun mopossa kävi näin:
Vaihdettiin kaverin kanssa takavilkut ja kilventeline sekä tietenkin takavalo.
Kun osat oli vaihdettu niin kun käänsi avaimesta virrat päälle niin mitään valoja ei syttynyt,nopeus nousee kun antaa kierroksia(vapaalla ja liikkumatta 140km/h)
Sekä jos kaasua ei anna digitaalimittari ja muut valot/vilkut alkavat ns hiipua.
Ja mopo oli siis derbi drd evo- asdasdasdfgboufdsåip
Luulen et nyt on vika ollu asentajissa: Joko johdot päin helvettiä, tai sitten ollu liitokset avonaisa ja ottanut toisiinsa tai runkoo ja sulake kärähtäny. Kannattaa tehä kunnon suojat kutistesukasta tai teipistä koska vesi siirtää ne useasti
- DERBI BARBI
elä pelkee se on Derbi Barbi!!!
- vittuuntunut
miulla sama juttu. veikkaisin että akku sökönä kun ei edes takavalo pala kun kääntää avaimesta..
- Anonyymi
Mittarisi sisällä on todella vaarallinen demoni soita väisästen tiimiin puh. 020202. Minulla oli sama ongelma mutta Väisäset hoitivat homon hyvin suosittelen :)
- Anonyymi
Minulla oli sama onkelma mutta Väisäset auttoivat minua
- Anonyymi
Laitoot kierroslukumittarin nopeusmittarin johtoon? Voisiko olla mahdollista. Entiä toimisko
- Anonyymi
Derbi senda -17 mittarista tulee keltainen johto ,vaalean punaisella raidalla mihin kuuluu. johto pääsyt jostain irti.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645602Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204217Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1532181
- 171916
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1261749- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978