Kun tuolla hyssin ketjussa nimim Delilah sanoi minun maininneen asiasta Jumalan kiusaamisena. Niin olen tehnyt ja tuon sen Raamatunkohdankin esille jossa selvästi sanotaan, että tahallaan kuoleman uhmaaminen
on Jumalan kiusaamista ja saatana saa sellaisesta aikaan.
Asia liittyy vl-riskisynnyttäjiin, jotka kuolemaa uhmaten ja lääketiedettä halveksien hankkiutuvat raskaaksi
silloinkin kun kohdun repeäminen ja siitä seuraava kuolema on väistämätön. Riski otetaan kuulemma Jumalan suojeluksessa. Jeesus kuitenkin vetää rajan siihen, mikä on selvää Jumalan kiusaamista.
*****4:6 ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.'"
4:7 Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi.****
Matteuksen evankeliumi:
4:1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.
4:2 Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, tuli hänen lopulta nälkä.
4:3 Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi."
4:4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"
4:5 Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle
4:6 ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.'"
4:7 Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi.'"
4:8 Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
4:9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua."
4:10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman.'"
Lapsenteolla kuoleman uhmaaminen
19
282
Vastaukset
- 10+8
täystyrmäys!
Vaikeneminen on tunnetusti myöntymisen merkki.
Olisin ainakin "rikkiviisaan" Wehan kommenttia odottanut.
- wanhawaimo
Olen itsekin joskus lainannut tuota tekstiä, jonka olet löytänyt, noin ulkomuistista, koska en muistanut, kuka sen tänne palstalle ensiksi keksi tuoda. Anteeksi siis lainaus, mutta kerroin kyllä, että se oli lainaus, ei minun oma "keksintöni";)
Se on todella hyvä paikka Raamatusta ja sopii siihen tilanteeseen, että riskiraskauksiin tieten tahtoen ryhtyvät naiset ottavat saman riskin kuin Jeesusta kiusattiin ottamaan, temppelin harjalla seisoessaan.
Älkää siis hyvät vl-naiset kiusatko Jumalaa, "vaatien" häneltä suojelusta ja varjelusta yrittäessänne ansaita autuuttanne synnyttämällä kuoleman uhallakin. Muistakaa, että jo olemassa olevat lapsenne jäävät ilman äitiä, eikä "uusi äiti " teitä korvaa.
Muistan kuulleeni kertomuksen (sellaiselta, joka itse oli kuullut sen kuolleen riskisynnyttäjän mieheltä): Kun äitiä oli varoitettu hankkiutumasta enää raskaaksi, oli isä tuumannut: Jos vaimo siihen kuolee, niin Jumala antaa minulle uuden vaimo. Kävi sitten todella niin, että äiti kuoli synnytykseen ja puolen vuoden kuluttua "Jumala oli antanut uuden vaimon" tuolle vl-miehelle. Tuo kertoja tiesi jopa nimetkin, joten tuskin on tuulesta temmattu juttu.Varmaan oletkin ajatuksen ensimmäisenä tuonut, virheellisesti annoin kuvan että omana keksintönäni asian esille otin. Sehän seisoo selvästi Raamatussa ja toivon mukaan asiaa pitävät muutkin tulevaisuudessa esillä.
Asiat saavat keppihevosen arvon, jos niillä omaa erinomaisuutta pyritään esille tuomaan vrt Raamattupalsta. Sitten puhutaankin jo narsismista..
Tuo vl-lohdutus miehelle on ollut yleinen, joka kuvaa että asiaa ajatellaan vain miehen näkökulmasta. Voitaisiin kait kutsua asiaa lievästi sanottuna naisen esineellistämiseksi?- Kempelainen
ja murhaan.
Laitan esimerkin.
Ihminen tietää sen, kun ajaa jonkin ihmisen päälle 100 km tunnissa Hän kuolee.
Hän saa vain pienen tuomion, vaikka teko voi olla suunniteltu, mutta joka tapauksessa harkittu, sillä alue, jossa on mahdollisuus törmätä jalankulkijaan, on ositettava ääretöntä varovaisuutta.
Kysymys kuuluukin, osittaako VL ääretöntä varovaisutta jo vahantaneeseen, yli kolmikymppiseen vaimoon, joka ei kaunista itseään, hiukset likaiset, päätä myöten, alakuloinen, kalpea, kohtu laskeutunut, ja seuraava raksaus tappaa.
Liikennerikkomus on VIN KIRJATTU LAKIIN, mutta niin on murhankin suunnittelu, mutta SIINÄ ON VIELÄ HENKILKOHTAINEN KIELTO, saattaa vaimo hautaan. Aikamoista systemaattista etnistä puhdistusta, saadakseen nuoremman äidin.
Ei ole ihmekään, jos Jumala on ottanut heiltä siunauksen pois, ja Pyhä Henki kiertää Heitä kaukaa, koska SRK määrää järjen vastaiseen murhaan. Tuloksena Jumalan siunauksen häipyminen ja heille tulee keksienmenoja koninkertainen määrä valtaväestöön nähden.
Osoitusena siitä, miten syvällä SRK ui, he väittävät, että ehkäisy on murha, mutta äidin tappaminen ei.
Paha saa palkkansa. - Tunt.pot.
Devoit kirjoitti:
Varmaan oletkin ajatuksen ensimmäisenä tuonut, virheellisesti annoin kuvan että omana keksintönäni asian esille otin. Sehän seisoo selvästi Raamatussa ja toivon mukaan asiaa pitävät muutkin tulevaisuudessa esillä.
Asiat saavat keppihevosen arvon, jos niillä omaa erinomaisuutta pyritään esille tuomaan vrt Raamattupalsta. Sitten puhutaankin jo narsismista..
Tuo vl-lohdutus miehelle on ollut yleinen, joka kuvaa että asiaa ajatellaan vain miehen näkökulmasta. Voitaisiin kait kutsua asiaa lievästi sanottuna naisen esineellistämiseksi?joka kirjoitin tuon mihin Waimo ja Devoit viittaavat?
Tässä viestini:
Ei muuten sano
Tuntematon potilas13.9.2009 23:35
että niin ovat voimasi kuin ovat päiväsi. Vuoden 1938 Raamatussa se sanotaan näin, samoin virressä 338 sitä mukaillen. Mutta 1776 Bibliassa se on näin:
"niinkuin sinun ikäs, niin myös sinun väkevyytes lisääntyy"
Ja nykyisessä kirkkoraamatussa "hänen voimansa on uusi päivästä päivään".
Raamatussa sanotaan kyllä, että Jumala ei salli meitä kiusattavan yli voimiemme, mutta sekin lienee hiukan eri asia. Miksi muuten Jeesusta kiusattiin hyppäämään alas kalliolta? Onko oleellisesti erilainen kiusaus ajaa elämänsä umpikujaan siksi, että luottaa Jumalan apuun?
Jeesus ei hypännyt alas, vaan sanoi "On myös kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, Jumalaasi."
Oikea neuvo on kyllä tämä VL-äidin viimeinen kehoitus rukoilla voimia, eikä luovuttaa uskoa. Silti mietin kyllä, mikä on uskon luottamusta, mikä taas Jumalan kiusaamista. Kuitenkin Jeesuksen kuvaus uskosta elämisestä oli aika lempeä: "Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon. Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt."
Kyllähän se kuulkaa pojat on niin, että vl-naisten ja tyttöjen pitäisi alkaa käyttämään järkeä näissä hommissa eikä suosia mitään jeesusteluja.
Jumala on antanut meille kaikille, myös naisille, oikeuden käyttää järkeä. Toisin sanoen, vl-naiset ja heidän opettamat vl-tyttöset pilkkaavat Jumalaa eivätkä ota käyttöön lahjaa, jonka Hän on heille suuressa viisaudessaan lahjoittanut.
Onko sitten tässä tapauksessa syntinen se, joka on aivopesty vai se, joka on aivopesijä?
Saa sitä toki järkeä käyttää muissakin hommissa kuin synnytyksessä. Esim. hullujen sääntöjen, jotka eivät ole sääntöjä, noudattamisessa.kai tiedät että järjen käyttö on kadottava synti vl-dogmatiikassa?
Jotka ovat etnisiä vl:ä tietävät sen sisäänrakennetun pelon, joka tekee toisin, sanoi järkikulta mitä tahansa.
Sitä pelkoa v-lestafdolaiset kutsuvat nimellä : Hoitokokouksien tuoma siunaus.
Ensinnäkin raskaus on aina riksi. Toisekseen vaikka raskaus ei olisi naiselle fyysisesti varisnaisesti vaarallinen niin entäpä jos sen välillet seuraukset ovat. Katsos kun kärsijä ei yksiseliteisesti aina ole nainen vaan kärsijä voi olla myös lapsi.
Tarkoitan tällä vaikka sitä että koska perhetilanteet voivat suuressa perheessä olla kaaotisia ja lapset voivat potea akuuttia vanhemuuden puutetta. Niin tämä voi johtaa siihen että kuolemaa uhmataan sitten muulla tavaoin.
Jos kaikki muu risikäyttäytyminen vl kuitenkin tuomitaan miksi ei tätä? Tämä on hyvä kysymys mutta veikkaan ettei siihen ole mitään vastausta joka kestäisi kritiikittömän tarkastelun.
Voidaan miettiä miksi moni vl perheen lapsi käsii masennuksesta ja arvotomuudesta. Miksi moni vl joutuu mielenterveydtyön piiriin osa jo lapsuudessaan osa aikustuttuaan. Terapia ei kuulosta olevan kovinkaan harvinaista ja syytä juntavat juurensa pääsääntöisesti jos ei ihan aina niin melkein tähän lapsiasiaan ja sen välitömiin tai välillisiin seurauksiin. Miski moni vl pehreen lapsi ajautuu päihteitten käyttäjiksi jne.
Masnnus tapaa useita suomalaisias vuositain mutta vl puhidstaa kilpensä ei vain maennuksen vaan kaiken muunkin osalta väiteellä - eivät uskovaiset voi toimia ja ajatella noin ja noin.
Kyllä sinä sen tiedät että oikien uskovaiset eivät koskaan uhmaa titoisesti kuolemaa - omasta mielestään. Vaikka voi olla niin että sitä henkeä uhmataan ei vain omaa vaan myös muiden...on syntyä toivottuna ja rakastettuna tähän maailmaan. Paljonko sinua on toivottu ja rakastettu jos vaikka 14. Lapsena synnyt ylikuormittuneille vanhemmille? Velvollisuuslapsena, ei rakastettuna vaan sellaisena, joka ei sitten voi helvetissä huutaa syytöksiään vanhemmille. Näinhän he uskottelevat.
****Kyllä sinä sen tiedät että oikien uskovaiset eivät koskaan uhmaa titoisesti kuolemaa - omasta mielestään. Vaikka voi olla niin että sitä henkeä uhmataan ei vain omaa vaan myös muiden.****
Väittäisinpä että uhmaavat, muistathan marttyyrit, Jeesus etunenässä? Tavallaan synnytykseen kuollut äitikin on marttyyri, mutta hän on marttyyri epäjumalan palveluksen tähden. Epäjumala on SRK, jonka ihmiskäskyjen eteen hän kuolee. Sillä ei peritä taivasta.
- Samat sanat
**4:10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman."**
myös Suomen saatanalle SRK:lle.- kirjoitettu on....
1. Tim. 2:15
Lasten synnyttäjänä hän on kuitenkin pelastuva, jos vain pysyy uskossa ja rakkaudessa ja viettää hillittyä, Jumalalle pyhitettyä elämää.
Ps. 127:3 Lapset ovat Herran lahja, kohdun hedelmä on hänen antinsa. [1. Moos. 33:5, 48:9] Kun rangaistus viipyy, he tulevat röyhkeiksi kuvitellen ettei rangaistus heitä koskaan kohtaisi.
Korostan, että kosto on yksin Jumalan, ettei höyrypäisimmät ala syyttämään minua anarkistiksi.kirjoitettu on.... kirjoitti:
1. Tim. 2:15
Lasten synnyttäjänä hän on kuitenkin pelastuva, jos vain pysyy uskossa ja rakkaudessa ja viettää hillittyä, Jumalalle pyhitettyä elämää.
Ps. 127:3 Lapset ovat Herran lahja, kohdun hedelmä on hänen antinsa. [1. Moos. 33:5, 48:9]Mutta tietoinen kuoleman uhmaaminen on Jumalan kiusaamista.
- Mietippä
Devoit kirjoitti:
Mutta tietoinen kuoleman uhmaaminen on Jumalan kiusaamista.
ja sekö on totuus?
Mietippä kirjoitti:
ja sekö on totuus?
Näin sanoo Jeesus:" "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi.****
- synnyttämällä.
Tietysti kymmenen lapsen äidin hautajaisissa saa itkeä, mutta kuolema saattaa silti olla oikeutettu jos mies on siittänyt hänet kesken syöpähoitojen. Sillä syöpähoitojenkin aikana pitää uskovaisen miehen yhtyä vaimoonsa!
***Sillä syöpähoitojenkin aikana pitää uskovaisen miehen yhtyä vaimoonsa! ***
Vl-opin mukaan marttyyri on mies, joka on joutunut uhrautumaan em tavalla? Mutta eikö vl-mies tee synnin siinä kun hedelmöittää kuolevan vaimon? Männöö siämenet hukhan..- joissa
Devoit kirjoitti:
***Sillä syöpähoitojenkin aikana pitää uskovaisen miehen yhtyä vaimoonsa! ***
Vl-opin mukaan marttyyri on mies, joka on joutunut uhrautumaan em tavalla? Mutta eikö vl-mies tee synnin siinä kun hedelmöittää kuolevan vaimon? Männöö siämenet hukhan..molemmissa haudattiin kesken syöpähoitojen raskaaksi tulleet naiset. Toiselta jäi 11 ja toiselta 10 lasta isälleen. Molemmilla mukaanlukien alle 1v vauva, joka siitettiin siis syöpähoitojen lopettamiseksi!
Mikä on sairasta? TÄMÄ!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?972018- 981478
- 1121187
- 771075
- 1211062
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57903- 51877
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58836- 36822
- 33723