Lopettaa tämä kaikki

Piulaton

Yksinäinen, masentunut ja ahdistunut olo. Jälleen kerran yksinäinen hiljainen lauantai-ilta menossa. Olen jo menettänyt toivoni ja haaveeni elämästä. Olen kuin hylkiö joka jää yksin kerta toisensa jälkeen. Mietin usein ja tänäkin iltana keinoja kuinka lopettaa tämä kaikki, samalla mietin millaisia muistoja minusta jäisi jälkeen jääville ihmisille. Muistaisivatko he kuinka surkea ja huono olin, täysin mitätön, melankoliaan taipuvainen, ahdistuskohtauksista kärsivä, hiljainen ja kaiken lisäksi vielä vanhapiika joka ei saisi aikaiseksi mitään. Käytän lääkkeitä jotka eivät kuitenkaan vie pois kaikkea tuskaa mitä sisälläni on, vaan päivästä toiseen koen ahdistavuutta ja huolehdin asioista jotka olisivat "normaaleille ihmisille" täysin yhdentekeviä. Terapia vie päivästä toiseen, mutta en tiedä olisiko paras vaihtoehto lopettaa sekin ennen kuin terapeutti kyllästyy ihan täysin. Nytkin tuntuu että hän katsoo usein kelloa ja tahtoo minut ulos sieltä luukusta.
Pelkään arkista elämää ja sitä kuinka pärjään työssä kun yksityiselämäkin on yhtä vuoristorataa. Alkaa tuntua että kaikki oleellinen on tässä elämässä jo nähty eikä tämä tästä enää muutu muutakuin huonompaan suuntaan vanhetessa. Tahtoisin mennä jonnekin korpeen ja asua siellä tai lopettaa kaiken. Jo lapsesta asti, kesät olivat ahdistavia ja olin yksinäinen, kävin vankumassa jotain tyttöä leikkimään ja kovalla työllä sain hetkeksi pienen armopalan kunnes he löysivät parempaa tekemistä.

10

409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täällä.

...Yksin pällistellään ja kuunnellaan naapurin bileitä. Helvetin hienoo.

• lobella

Myös täällä sama juttu.Koskaan ei ole ollut niitä oikeita aitoja ystäviä.Joskus olen salaa haaveillut,että minulla olisi edes yksi tosi hyvä ystävä.En oikein tiedä missä on edes vika.Toimin yksityisyrittäjänä ja huolehdin ulkoisesta habituksestani hyvin.Monet sanovat,että olen aina ilopilleri ja pidän porukat nauruissa,mutta sitten kuitenkaan kukaan ei halua minusta oikeaa ystävää.
        En taida oikein edes tietää miten oikean ystävyyssuhteen solmisi jos sellainen sattuisi vastaan tulemaan.
        Olen kuitenkin ulospäin suuntautunut enkä ole hiljainen tyyppi.En tosin suulaskaan mutta mukava mimmi siis ja siitenkin olen yksinäinen.
        Missä siis vika ??

• scorpio89
        lobella kirjoitti:

Myös täällä sama juttu.Koskaan ei ole ollut niitä oikeita aitoja ystäviä.Joskus olen salaa haaveillut,että minulla olisi edes yksi tosi hyvä ystävä.En oikein tiedä missä on edes vika.Toimin yksityisyrittäjänä ja huolehdin ulkoisesta habituksestani hyvin.Monet sanovat,että olen aina ilopilleri ja pidän porukat nauruissa,mutta sitten kuitenkaan kukaan ei halua minusta oikeaa ystävää.
        En taida oikein edes tietää miten oikean ystävyyssuhteen solmisi jos sellainen sattuisi vastaan tulemaan.
        Olen kuitenkin ulospäin suuntautunut enkä ole hiljainen tyyppi.En tosin suulaskaan mutta mukava mimmi siis ja siitenkin olen yksinäinen.
        Missä siis vika ??

Minulla ongelmia tuottaa lähinnä se etten ole ulossuuntautuvaa tyyppiä, itseasiassa voi mennä vuosia ennen kuin pystyn olemaan jonkun kanssa täysin oma itseni.... se tässä ärsyttääkin kun tiedän kumminkin olevani hauskaa seuraa, puhuvaakin ja lähden helpolla mukaan kaikkeen toimintaan (jos tiedän että seurani on haluttua), mutta en osaa tuoda tuota puolta esiin itsessäni jos olen vähänkin etäämpien kavereiden seurassa.....

• ystäviä vailla minäkin

Mistä päin Suomea sinä olet ? Minäkin olen hirveän yksinäinen, vaikka minulla onkin pieni oma perhe. Olsisiko meidän mahdollista kirjoitella tai tavata ? Uskallatko kertoa täällä kotipaikkakuntasi ja sähköpostisi, jotta voisimme tutustua ja yrittää olla ystävinä toisillemme ?

• yksinäinen 54

Hei nainen joka kirjoitit itsestäsi. Tuntui todella pahalta puolestasi. Vaikka en itse ole masentunut, mutta olen herkkä vaistoamaan ihmisen pahan olon. Naisena tunteet nousevat pintaan, varsinkin kun itse myös kokenut kovia tässä elämässä, eri asioissa kylläkin. Toivoisin että vielä löydät elämäsi tarkoituksen, älä luovuta, elämä on kuitenkin ainutkertainen, vaikka ei se useinkaan siltä tunnu. Toivon että löydät jonkun ihmisen, ehkä ystävän, jolla olisi aikaa kuunnella sinua, puhuminen joskus helpottaa. Toivon että vielä jaksat yrittää, kunpa voisin auttaa paremmin.

• ghooo

vaihtakaa jo niitä puhnumeroita ja tavatkaa toisenne, ei siinä ole mitään pelottavaa :)

• ällöttävä elämä
        ghooo kirjoitti:

vaihtakaa jo niitä puhnumeroita ja tavatkaa toisenne, ei siinä ole mitään pelottavaa :)

Minulla ei ole mitään tulevaisuutta myöskään. Miten ihmeessä täällä kestää kun tietää, ettei tulevaisuudessa kerta kaikkiaan voi tapahtua mitään hyvää. Ikuinen yksinäisyys ja erillisyyden tuntu vaan jatkuvat vuodesta toiseen vaikka olisikin silloin tällöin ihmisten seurassa. Näen iseni elämässä tätä turhanpäiväistä elämää tämän loputtoman surun kanssa yksin loppuelämäni.

• lokakuinen hattivatti
        ällöttävä elämä kirjoitti:

Minulla ei ole mitään tulevaisuutta myöskään. Miten ihmeessä täällä kestää kun tietää, ettei tulevaisuudessa kerta kaikkiaan voi tapahtua mitään hyvää. Ikuinen yksinäisyys ja erillisyyden tuntu vaan jatkuvat vuodesta toiseen vaikka olisikin silloin tällöin ihmisten seurassa. Näen iseni elämässä tätä turhanpäiväistä elämää tämän loputtoman surun kanssa yksin loppuelämäni.

"kun tietää, ettei tulevaisuudessa kerta kaikkiaan voi tapahtua mitään hyvää"

Mistä sen tietää? Perustelisitko väitteesi.

• ainut jolla on vastaavan kaltaisia tuntemuksia elämästään.
      Ei mullakaan ole ystäviä, enkä koe että niitä olisi koskaan ollutkaan. Nyt kun ajan laskuri näyttää kohdallani kohta neljäkymmentä, niin tiedostaa taas voimakkaammin, että onko tässä elämässäni mitään järkeä.
      Silti jostakin on löytynyt sen verran jaksamista, että on selvinnyt tännekin asti.
      Samoin jos sulla on lapsuudesta muistona kesien ahdistavuus, niin itsellä on ensimmäiset muistikuvani varhaisesta lapsuudesta siitä, kun leikin yksin pikkuautoilla jossakin hiekkakuopassa. Tavallaan tuo muistikuva noin viisi vuotiaasta pojasta leikimmässä yksin on myös tiivistelmä koko tähänastisesta elämästäni.
      Hyvä kun käyt terapeutilla, jos siitä kuitenkin jotakin apua saat. Itse olen mieltänyt terapeutit palkkalaisiksi ja siten ei aidoiksi kuuntelijoiksi. He kun kuuntelevat vain työnsä (rahan) vuoksi, niinpä en ole niistä yhtä poikkeuskertaa lukuunottamatta kokemusta kerryttänyt. Mutta hädässä on sekin apu hyväksi.

Toivon sinun ja muidenkin yksinäisten jaksavan elää! Ehkä kuitenkin haaveet ja sadut muuttuvat edes sen verran todeksi, että elämä tuo jonakin päivännä tullessaan jotakin mielekkyyttä ja järkeä itsekunkin elämään.
      Mullekin saa kirjoitella, osoite löytyy gallerian (profiilin) kautta. Oliskin oikeastaan kiva tutustua oikeisiin yksinäisiin kolleegoihin. Varoituksena tosin pitänee mainita et mun profiiliin on kirjoitettuna uskonnollistakin hapatusta, mutta sitäkään ei tartte säikkyä, sillä aiheesta joka ei "iske" ei tartte myöskään puhua.

• Elämävoittaako?

Välillä itsellänäkin samanlainen tunne. Tuo sama tunne tuli viimeksi sunnuntaina, kun erinäisten mokailujen menetin parhaan, oikean ystävän. Mulla ei ollut ennen häntä vuosiin oikeita ystäviä. Mitä nyt olen keskustelupalstoilla (englanninkielisillä sellaisilla) aikaa viettänyt... mutta siihen touhuunkin tylsistyin aika pian ja kun löysin tosielämästä oikean ystävän, niin se nettikirjoittelu näillä englanninkielisillä foorumeilla jäi oikeastaan melkein kokonaan. Nyt kun ystävyys on päättynyt, ja yksinäisyys astunut taas kuvioihin, niin ei mitenkään tekisi mieli palata entiseen virtuaaliseen tuttavuuteen ihmsiten kanssa jotka asuvat eri puolilla maailmaa.

Lapsuuden ystävien menetystä en edes osaa selittää. Suurin osa kun häipyi siinä ylä-aste iässä. Tällähetkellä olen 24 - vuotias ja yksinäisyys vaivasi erittäin monta vuotta ja minusta tuli erittäin sulkeutunut. Nyt kun menetin tämän parhaan ystävän, pelkään että sulkeudun entistäkin enemmän ja vaikka mulla on taas laaja haku uusien ystävien suhteen, niin vaikka aloitin tämän "haun" vasta joitakin päiviä takaperin, minusta alkaa silti tuntumaan etten löydä ketään ystävää. En ainakaan hänenlaistaan. Minusta oli onni että tapasin ystäväni ja suuri onnettomuus että menin sen pilaamaan. Vaikka oma tunne oli ja on edelleen että ystävyyden olisi voinut / voisi vielä pelastaa. Mutta tämä "rakas ystäväni" on täysin erimieltä ja on saanut lähipiirinsä puoltamaan tätä päätöstä. Olen samanlaisista mokista kuullut, että ne on korjattavissa ja itselle tuli sellainen tunne, että se on juuri minun tuuriani että tapasin näinkin hienoin ihmisen joka sitten sellaisten mokien takia mitä olen saanut aikaiseksi, halusi kokonaan päättää ystävyyden. En tiedä sitten jos olisin tuntenut häntä pidenpään että olisiko asia korjautunut. Mutta kun en kerennyt häntä edes vuotta tuntemaan, niin sain mokillani pilattua sen mainion lyhyen ystävyyden mitä välillämme oli.

Sunnuntaina siis viimeksi ajattelin, kun viinakin oli millä olis saanut itsensä turraksi, että olisi voinut päättää kaiken. Mutta silloin ajattelin että haluan vielä katella mitä asian suhteen teen. Sotin kyllä aamulla omalle lääkärille, että saisi mahdollisimman nopeasti ajan ammattiauttajalle ja ainakaan tällähetkellä ei ole itsetuhoisia ajatuksia päällä, enkä ole kyllä juonutkaan sitten viikonlopun. Mutta en sitten tiedä milloin ajatukset suuntautuvat taas tuohon kaiken päättämiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      63
      5479
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      19
      3732
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2756
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      139
      2021
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      16
      1785
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      117
      1534
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1347
    8. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1096
    9. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1062
    10. Ratti vinossa

Taas oli lähetty päissään kokeilemaan kytökyläntiellä
      Haapavesi
      8