Ylivieskassa! Mikä ihme kannattaa säästää ihmisten hoidossa tällä puolella.
Olen masentunut nuori nainen, mutta mielenterveystoimistossa sanottiin ettei ole kuulema tarvetta (varaa) antaa aikoja psykologille! Myös yksi ystäväpiiriini kuuluva mies, yli 30v. on vakavasti masentunut ja hänkään ei päässyt psykologin kanssa keskustelemaan koska ei kuulema ollut tarvetta (eli rahaa) tällaiseen laittaa. NÄINKÖ YLIVIESKA KOHTELEE MASENTUNEITA ASUKKAITAAN?
Tähän on jo pakko jonkun puuttua, ennen kuin on liian myöhäistä ja kukaan ei jaksa lähteä enää oikeuksiaan puolustelemaan vaan lopettaa päivänsä ennen sitä. Jos sitä nyt ei tällä kohtelulla jopa toivota masentuneelta asiakkaalta, olisi sitten pois pilaamasta näitä tilastoja jossa kallio ei hoida potilaitaan kunnolla.
Mielenterveys palvelut ei pelaa
30
4118
Vastaukset
- Novosibirskis
Kokeileppa varata aikaa depressiohoitajalle!
- itsekkin pahan masennuksen kokenut.
Olen kanssa kuullut tapauksesta jossa todella masentunut nuori haki apua tk:sta koska oli jo pelännyt tekevänsä jotaki itselleen mutta apua ei herunut vaikka hänelle oli luvattu että jos olo menee todella pahaksi niin hän saa heti apua ku sitä tarvii. Eipä vaan saanut vaan käännytettiin pois. Miettikää mitä tämän ihmisraunion mielessä on liikkunut kun ainut paikka mistä hänelle apua luvattiin tylysti käännytti pois. En ihmettele yhtään kun nuoret päätyvät tekemään erinlaisia rikoksia ja jopa päättämään oman elämänsä koska ovat niin epätoivoisia ja eksyksissä ja kukaan ei ole valmis heitä ohjaamaan takaisin oikealle tielle. Tämä yhteiskunta on mennyt siihen tilaan että kukkaan ei vaan välitä yhteyskunnan kelkasta pudonneista ihmisistä. Niin nuorista kuin vanhoistakin. Olisiko aika puuttua asiaan eikä vaan ihmetellä.
- pettynyt ja toivoton
itsekkin pahan masennuksen kokenut. kirjoitti:
Olen kanssa kuullut tapauksesta jossa todella masentunut nuori haki apua tk:sta koska oli jo pelännyt tekevänsä jotaki itselleen mutta apua ei herunut vaikka hänelle oli luvattu että jos olo menee todella pahaksi niin hän saa heti apua ku sitä tarvii. Eipä vaan saanut vaan käännytettiin pois. Miettikää mitä tämän ihmisraunion mielessä on liikkunut kun ainut paikka mistä hänelle apua luvattiin tylysti käännytti pois. En ihmettele yhtään kun nuoret päätyvät tekemään erinlaisia rikoksia ja jopa päättämään oman elämänsä koska ovat niin epätoivoisia ja eksyksissä ja kukaan ei ole valmis heitä ohjaamaan takaisin oikealle tielle. Tämä yhteiskunta on mennyt siihen tilaan että kukkaan ei vaan välitä yhteyskunnan kelkasta pudonneista ihmisistä. Niin nuorista kuin vanhoistakin. Olisiko aika puuttua asiaan eikä vaan ihmetellä.
Apua olen Ylivieskasta hakenut, itsemurhaa pohtinut joka on tiedossa myös siellä. Apua en ole saanut, sanottiin myös ettei ole aikoja antaa psykologin juttusille. En tiedä miten jaksan, hyvää joulua.
- UGH!
pillereitten persolla sinne on turha mennä... tietävät turpakertoimen mukaan ketkä sieltä ovat vonkumassa naposteltavaa turhan päiten!!!
- Teppohan se
Eihän se mikään pillereidenjakopaikka olekaan! Huonoa hoitoa, jos vaan tabletteja jaettais.
- henna80ykä
Teppohan se kirjoitti:
Eihän se mikään pillereidenjakopaikka olekaan! Huonoa hoitoa, jos vaan tabletteja jaettais.
Apua, keskusteluapua lapsuudenaikaisiin traumoihin ja niistä aiheutuviin ikäviin tiloihin (masennus), apua olen pyytänyt, ei heru. Halusin keskusteluapua, pillereitä olisi lyöty kouraan, mutta psykologin juttusille ei ollut asiaa. Moniko muu on jäänyt apua vaille?
t.vakavasti masentunut :(
- ahistunutApina
Onko Ylivieskassa päivystystä mielenterveystoimiston puolella, jos on kertakaikkiaan sellainen olo et hulluus ei ole kaukana? Jonkun viestistä tuossa vähän pääsin siihen käsitykseen, että ei ole...
- näih
Siis oletteko te yrittäneet ottaa yhteyttä Ylivieskan terapiakeskukseen? Miksi tk:hon edes soittaisi kun terapiakeskus on sitä varten. Itse soitin ja sain ajan melko pian. Kävin hoitajan juttusilla joka viikko. Tapasin myös lääkärin ja psykologiakin ehdotettiin. Ei ollut minkäänlaisia ongelmia avun saannissa. Ehkä he haluavat että ekku jutellaan hoitajan kanssa joka selvittää avun tarpeen ja sitten tarvittaessa lähettää psykologille. Outoa että juuri psykologille pitäs päästä kun kyllä muutkin "vähemmän pätevät" (ilmeisesti teidän mielestänne), osaavat kyllä myös auttaa. Jos NuoriNainen8 on terapiakeskukseen soittanut on hänelle varmasti ehdotettu tapaamista hoitajan kanssa mutta ilmeisestikkin on kieltäytynyt avusta...
- Hovi pellolle
näih kirjoitti:
Siis oletteko te yrittäneet ottaa yhteyttä Ylivieskan terapiakeskukseen? Miksi tk:hon edes soittaisi kun terapiakeskus on sitä varten. Itse soitin ja sain ajan melko pian. Kävin hoitajan juttusilla joka viikko. Tapasin myös lääkärin ja psykologiakin ehdotettiin. Ei ollut minkäänlaisia ongelmia avun saannissa. Ehkä he haluavat että ekku jutellaan hoitajan kanssa joka selvittää avun tarpeen ja sitten tarvittaessa lähettää psykologille. Outoa että juuri psykologille pitäs päästä kun kyllä muutkin "vähemmän pätevät" (ilmeisesti teidän mielestänne), osaavat kyllä myös auttaa. Jos NuoriNainen8 on terapiakeskukseen soittanut on hänelle varmasti ehdotettu tapaamista hoitajan kanssa mutta ilmeisestikkin on kieltäytynyt avusta...
Ylivieskan Terapiakeskuksen sisäiset henkilösuhteet ovat niin tulehtuneita, että tilanne ei voi olla vaikuttamatta hoitoonpääsyyn. Sisäinen nokkimisjärjestys ja erittäin kyvytön johtaminen ovat vieneet siihen, että hoitamiseen tarkoitettu aika kuluu jonninjoutavaan suunpieksentään. Potilaita pallotellaan ja jonotutetaan ja jopa jätetään selkeästi heitteille. Potilaan naamavärkillä on merkitystä, kuten myös potilaan ammatilla ja potilaan suvulla. Koko Terapiakeskuksen johto uusiksi, ylilääkäristä ja osastonhoitajasta alkaen. Se on ainoa mahdollisuus saada Terapiakeskus keskittymään töihinsä, ei paskanpuhumiseen ja potilaan sekä henkilökunnankin selän takana supinaan ja mustamaalaamiseen
- bossinova
Se on sitten kumma, että edes tällaiset työpaikat, joissa yhteishengen luomiseen pitäisi olla juuri paljon aikaa, eivät pysty siihen!? Eivät sellaiset työyhteisöt voi tasapainoisesti hoitaa esim. juuri psyykkisesti sairastuneita, jos täytyy jollain lailla työpaikallaan taistella olemassaolostaan ja siitä ettei itse sairastuisi. Olen itse ollut naisvaltaisessa työyhteisössä töissä ja tiedän täysin, mitä se pahimmillaan voi olla!
Nyt ryhtiä siihen hommaan ja työyhteisöön nopeasti ulkopuolinen ammattilainen selvittämään tilannetta ja töistä pois semmoiset akat, jotka eivät osaa olla työyhteisössä seläntakana supattelematta!
Sori naiset, mutta se on kyllä todettava, että aika harvassa naisvaltaisessa työyhteisössä, jossa on enemmän kuin kaksi naista, tulee keskenään hyvin toimeen!
- uik
Itse sain kyllä heti apua,kun menin työterveyshuoltoon.Lieviä masennuksen oireita ollut usean kuukauden ja kynnys lääkärin pakeille oli murrettava, kun ei jaksamista mihinkään enää. Nyt odottelen depressiohoitaja soittoa, kun lääkäri ohjasi hänen piiriin, että alkaisi mahd.parantumaan tästä .vahvana oleminen liian pitkään aiheutti itselleni tämän.
- Eisaajäädäyksin
Entä Mielikkitalo. Älkää luovuttako, ennenkuin saatte apua.
Mielenterveyspalveluita tarvitaan, ja joskus erittäin kiireellisenä.
Te jotka oireilette, etsikää puhelinnumerot ja ajanvaraussysteemit valmiiksi, että on mihin hakeutuu, kun ahdistus käy sietämättömäksi. - ExTerapialainen
Todella ikävää,ettei apua ole saatavilla/ts.ei haluta auttaa. Itse koin vaikean depression ja todettiin myös paniikkihäiriö. Sain "apua",sain siis ajan ja kuljin terapiassa. Mutta täällä kun ei tunneta/välitetä käytännössä sanan v a i t o l o v e l v o l l i s u u s... merkityksestä,jouduin lopettamaan hoitoni (juttelemassa käymiset)kesken. Itselleni eivät lääkkeet auttaneet,mutta lisäkkiloja ne toivat 23kg 1.5.v aikana. Koska kyseessä on hormoonivalmiste,niin joillekin nämä lääkkeet tekevät näin ikävästi. Ruokailutottumukseni pysyivät ennallaan,joten jos joku kohta kirjoittaa että kg olivat itse aiheutettuja,niin ei todellakaan kohdallani ollut. :(
- kaikkioneteenpäin
totta se on, että kiloja voi tulla lääkkeistä, muistakin kuin psyykenlääkkeistä.
mutta ei kannata sitä jäädä suremaan, liikkuu sen, minkä kulloisessakin tilanteessaan pystyy, kävely ja uinti ovat erittäin hyviä lajeja, kävely ulkoilmassa, vaikka 300 m
illassa - leikkisairaus
masennus lähtee kun menee toihi! perkeles
- psykkipower
Puhuu ihminen, jonka todellakin kannattaisi pitää turpansa kiinni asioista, joista ei tiedä yhtään mitään! Toivon sydämestäni, että joudut painiskelemaan, tavalla tai toisella noiden asioiden kanssa, etkä pääse pakenemaan tilanteesta keksimällä idioottimaisia ajatuksia ääneen! Maailmassa asiat järjestyisivät sormia napsauttamalla, jos ratkaisu olisi työnteko!!
- puolihörhö
Toivottavasti sairastut joskus itse
- Hyväätalvilomaa
Työnteko on perustarve, mutta sitä pitää saada tehdä voimiensa mukaan.
Tätä joustoa yhteiskunta on kehittänyt, mutta vielä on parannettavaa.
Sairaalla on oikeus sairastaa, ei syöpäkään parane vain töitä tekemällä. - Hannele_69
Kävikö moni Harmaalan luona terapiassa? Toimii tätä nykyä sytykkeellä "Kykyjen etsijänä."
- luonnosuojelija1
Ei toimi mielenterveyspalvelut ei. Potilaita työntekijöillä on aivan liikaa. Olen huomannut, että lisätarve voisi olla esim. terapiakeskukseen kaksi uutta psykiatrisen sairaanhoitajan tointa.
Mutta ei ole halua poliitikoilla satsata ennaltaehkäisyyn. Sammutetaan paloja ja toivotaan, että mitään kummaa ei tapahtuisi. - ADHD-HDMI
Siellä oli mestarit hävittämässä Visalan. Kaikki löytyy nimiä myöten netistä.
- psykipsy
Jep ja "hauskin" tapauksessa ollut kommentti on "Visalaan ei saada uutta psykiatria"!? Viesti on selvä:Tavallisille ihmisille, voi syöttää minkälaista puppua hyvänsä, kun ovat siinä asemassa, etteivät voi tehdä mitään ja sitten vaan nuijaa pöytään! Totuus siitä, miksi Visala ajettiin alas, ei varmasti ole mitään järjellistä selitystä, se on varmaa! Poliittiset seikat, jotka siis harvoin ovat järkeviä ja ovat aina yksi syy järjettömyyksiin, on loppujen lopuksi pienen ryhmän etu! Huom! Syy siis ei ole, "Visalaan ei saada uutta psykiatria"!!
- Rakli
Ensimmäisestä kommentista kulunut noin 9 v. Minä jouduin asiakkaaksi eka kerran v 2000, silloin pääsi hyvin. Nyt toisen ongelman vuoksi alkuhaastatteluihin ainakin pääsin ripeästi. Vaikkakin ensin palloteltiin kummalle kuulun yleislääkärille vai terapiakeskukseen. En ole koskaan huomannut mitään negatiivisia asioita terapiakeskuksessa. Olen keskittynyt vain itseni hoitamiseen. Toivon, että tarjolla olisi enemmän erilaisia ryhmiä, yhdelle kun on yksi ja toiselle toinen, mikä voi auttaa. Mutta hyvä edes näinkin. Pelkillä pillereillä ei pitkälle pötki, sänkyyn nukkumaan ehkä. Muuten, ei masentunut jaksa lenkkeillä niin, että kilot lähtee, varsinkin jos niitä on tullut lääkkeistä.
- YstävässäTukiParhain
Minulle myös lääkitys toi 25kg lisää,,nyt olen runsaaasti ylipainoinen ja masennus lisääntynyt sen myötä. Lääkäri ei ensin uskonut että lääke ei sovellu minulle. "Sen ei pitäisi lihottaa". Kaikki mielialalääkkeet lihottaa (diatsepami ei,mutta se onkin rauhoittava) koska ne ovat hormoonilääkkeitä.
Onneksi itse tiesin etten ainakaan ollut syömälihava ja lääke ei lisännyt ruokahaluani,kuten yleensä muunnellaan totuutta että,ei sitä liho jos ei syö. Kyllä vaan lihoo!
Nyt tosiaan pärjäilen ystäväni avulla,hänelle voin jutella ja hän kuuntelee ja osaa auttaa,olla aidosti läsnä ja jaksaa minua ja pelkojani. Olenkin ystävälleni sanonut että hänessä yhteiskunta menettää hyvän terapeutin,koska hän todellakin on 100x parempi kuin nämä kouluttautuneet "terapeutit". Eikä hän tee sitä rahasta,kuten terapeutit yleensä.
- Vilivain
Naapurikunnasta olisin tulossa mahdollisesti ylivieskaan terapiaan. Onko suositella ketään terapeuttia? Kannattaako välttää jotain tiettyä?
2kk päästä saan psykiatrilta lausunnon terapiaa varten joten sitten pitäisi etsiä auttaja. Lääkkeitä ja psykologia satunnaisesti nyt 2,5 vuotta takana. - Ex-asiakas
Ei täällä uskalla mielenasioiden takia terapiaan tms mennä. Kun täällä ei pidä se v a i t i o l o v e l v o l l i s u u s!!! Kokemuskella puhun,90-luvulla jouduin ks.asian tiimoilta terapiakeskusksessa asioimaan ja heti alkoi juttuja kylillä kuulua. Kehenkään ei voi enää luottaa. Nyt olen pärjännyt hyvän ystävän avulla,enkä aio ns."amattiapua" hakea,kun ei siitä ollut muuta kuin haittaa. No,sen verran apua että lääkityksen sain,jonka sitten kyllä lopetinkin omaehtoisesti,koska kg kertyi kuin itsestään,lääke ei sopinut minulle.
- Vilivain
Tottakai ystävä olisi paras vaihtoehto tai ainakin hyvä alku mutta kun ei sellaista ole.
Teitkö ilmoituksen vaitiolovelvollisuuden rikkomisesta? - Ex-asiakas
Ilmoitus jäi tekemättä,kun ei ollut 100% näyttöä,oli kaksi henkilöä joita epäilin ja tiedän että toinen heistä se oli asioitani vuotanut,"luottamuksella"kolmannelle osapuolelle,joka ei edes ollut henkilökuntaa. Ei sellaisessa yli uupuneessa mielentilassa jaksa ajatella että olisi voimia ajaa omaa etuaan ja vaatia oikeutta, ja mitä se olisi hyödyttänyt asiani oli jo "kylillä". Olen aina ollut vahva ihminen ja yleensä se johon tukeudutaan. Minultakin vain meni voimat ja en enää jaksanut ja masennuin,se sitten ilmeisesti ihmetytti eräitä niin paljon että oli pakko juoruta.
- evettis
Ex-asiakas kirjoitti:
Ilmoitus jäi tekemättä,kun ei ollut 100% näyttöä,oli kaksi henkilöä joita epäilin ja tiedän että toinen heistä se oli asioitani vuotanut,"luottamuksella"kolmannelle osapuolelle,joka ei edes ollut henkilökuntaa. Ei sellaisessa yli uupuneessa mielentilassa jaksa ajatella että olisi voimia ajaa omaa etuaan ja vaatia oikeutta, ja mitä se olisi hyödyttänyt asiani oli jo "kylillä". Olen aina ollut vahva ihminen ja yleensä se johon tukeudutaan. Minultakin vain meni voimat ja en enää jaksanut ja masennuin,se sitten ilmeisesti ihmetytti eräitä niin paljon että oli pakko juoruta.
Ylivieskan alueella, siis Kallion alueella toimii aika hyvä palvelu vissiin. Tekee kotikäyntejä mielenterveysasiakkaille. En nyt muista nimeä, mutta kysyn ja otan selvää.
- Mentooli
Hei,
Onko suositella jotakuta terapeuttia tai vaihtoehtoisesti kannattaako jotakuta karttaa suosiolla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265