Milloin teillä on vauva laskeutunut/kiinnittynyt.. en tiedä onko tämä siis sama asia vai ihan eri juttu.. mutta oikaiskaa tietämätöntä. Itselläni on menossa rv 38 4 ja vauva on raivotarjonnassa mutta pää on kuulemma vielä kovin yläällä eli ei ole laskeutunut tai kiinnittynyt. Muutoinkaan minulla ei ole mitään synnytystä enteileviä vaivoja.. ei ole supistuksia eikä mitään muitakaan vihlontoja. Ainut "vaiva" on että kömpelö olo ison vatsan takia ja hengitys on välillä jotenkin vaikeaa, mutta tämähän nyt ei synnytykseen liity. Eli missä vaiheessa teillä on vauva laskeutunut ja kiinnittynyt lantioon? Jos ei ole vielä tässä vaiheessa kiinnittynyt eikä muitakaan vaivoja ole ollut, niin onko synnytys mennyt pitkälti lasketun ajan yli.. vai voiko tuosta päätellä mitään?
vauvan laskeutuminen/kiinnittyminen
1
524
Vastaukset
- nnmmmm
sitä, että vauva "sujahtaa" sinne sinun luiseen lantioon, eli menee alemmas. Kiinnittyminen tapahtuu siinä samalla, kun vauvan pää menee lantion loukkoon eikä enää "heilu" sitä liikuteltaessa. Siksi sinulla on ahdistava olo, kun vauva kelluu vielä siellä ylhäällä, kun hän menee alemmas niin hengittäminenkin helpottuu. Lantion mallista riippuu mihin aikaan vauva laskeutuu, yleensä se tapahtuu 36 viikon jälkeen. Toisilla kuitenkin aiemmin ja toisilla myöhemmin. Joskus vauva laskeutuu ihan loppu metreillä ennen synnytyksen alkua. Mulla käynnisteltiin rv 37 5 synnytystä ja ei neiti ainakaan silloin vielä ollut laskeutunut. Käynnistely kesti pari päivää ja kun supistuksia oli enemmän niin neiti sujahti "lähtökuoppiin". Odottele vain rauhassa, tukalahan se olo on, mutta ei mene enää montaa viikkoa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663412Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1282887- 462589
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391331