Miten pystyy tehdä värivalitsimen jolla voi valita värin mistä tahansa ruudulta ja jos klikkaa värin valitsemisen aikana muualta kuin kyseisen ohjelman ikkunasta. Ja klikkaamalla se lopettaisi värin valitsemisen. Miten tämä onnistuisi?
Värivalitsin?
6
1596
Vastaukset
- juhakorkeapudas
Miksi sellainen pitäisi tehdä itse kun niitä on valmiina vaikka kuinka?
http://www.google.fi/search?hl=fi&source=hp&q=color picker&meta=&rlz=1R2GGLL_enFI346- Uuppi
koska tarviisin yhteen projektiin
- sitä varten
sjotenkin tähän tapaan. ei varmaan paras mutta toimii.
procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
Form1.top:=0;
Form1.left:=0;
Form1.width:=Screen.width;
Form1.height:=Screen.height;
Form1.image1.top:=0;
Form1.image1.left:=0;
Form1.image1.width:=Form1.width;
Form1.image1.height:=Form1.height;
Form1.Image1.Canvas.CopyRect(rect(0,0,Form1.width, Form1.height),
Form1.canvas,
rect(0,0,Form1.width, Form1.height));
Form1.show;
end;
procedure TForm1.Image1MouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
var
c: TColor;
begin
c:=GetPixel(image1.canvas.handle, X, Y);
messageDlg(IntToStr(c), mtInformation, [mbOk], 0);
Close;
end;
Sitten loput saat miettiä miten kuljetat värin kutsuvaan ohjelmaosioon.
Sen vaoi vaikka viedä public muuttujaan ja lukea sitten sieltä tai miten nyt parhaaksi näet.
Tämä on Delphi vitosta mutta kai se uudemmillakin pelittää.
Varmaan on parempiakin tapoja mutta niistä kertokoot viisaammat.- kun noi
sisennykset katovat huistin helvettiin niin ettei tuosta päskästä saa mitään selvää.
- huhhuu
Siis mikähän tuossa nyt on pointti "mistä tahansa ruudulta ja jos klikkaa värin valitsemisen aikana muualta kuin kyseisen ohjelman ikkunasta", eikö nuo tarkoita samaa asiaa?
"Ja klikkaamalla se lopettaisi", siis lopettaa vai valitsee värin, täh?
Värin valitseminen nyt onnistuu vaikka GDI, DirextX, OpenGL, mutta kysymystä en ymmärrä..- Uuppi
siis sellaista ohjelmaa tarkoitin, millä voi valita pikselivärin mistä kohtaa tahansa ruudulta. Tajusin jo miten teen sen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559